Tv-kanaal Discovery World ondergaat herpositionering

Foto: DiscoveryDiscovery World ondergaat een herposi- tionering. De digitale tv-zender zal zich vanaf 1 november nog meer richten op de volwassen man met een diepgaande interesse voor het hoe, wat en waarom in het leven. Met een herkenbaardere identiteit wil Discovery Networks Benelux haar digitale zenderportfolio verder ver- sterken. “Sinds de digitale zenders re- centelijk worden gemeten door het SKO, zien wij dat onze digitale portfolio goed scoort“, zegt Alco de Jong van Discovery Networks Benelux.

Een vernieuwd logo en on air brand campagne maken deel uit van de nieuwe look & feel. “Door Discovery World nog duidelijker en herkenbaarder te positioneren, spelen wij in op de groeiende behoefte van de Nederlandse kijker naar kwalitatieve programma’s waar je wat aan hebt en die onze nieuwsgierigheid beantwoord. Met het vernieuwde Discovery World bouwen wij onze zenderportfolio nog verder uit en zullen nog meer kijkers de weg naar ons weten te vinden“, vertelt Alco de Jong.

Discovery World heeft wereldwijd 16 miljoen kijkers en is in Nederland beschikbaar in het extra digitale pakket van de kabelaars en via IPTV distributeurs. De zender brengt ‘hoogstaande documentaires en diepgaande series’. Zo gaat in december Discovering Ardi in première, waarin de baanbrekende vondst van het vrouwelijke, 4.4 miljoen oude Ethiopische skelet centraal staat.

Ook series als ‘JFK: Inside the target car’, waarin de laatste kijk op de moord op JFK wordt uitgelicht, en ‘Raging Planet’, waarin een beeld wordt gevormd van onze aarde aan de hand van dramatische weersverschijnselen, zijn er in december te zien.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen