Flikken Maastricht boekt record met 1,7 miljoen kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 30 oktober 2009 (SKO)

Foto: Nico KroonFlikken Maastricht (TROS, Ned1, 20:34) – Het derde seizoen van de politieserie Flikken Maastricht is vrijdagavond met 1.710.000 kijkers (madl: 25.9%) van start gegaan. Daarmee is het de best bekeken aflevering van de Nederlandse serie ooit. De op een na best bekeken aflevering werd in 2007 uitgezonden en trok bijna 1,5 miljoen kijkers. Geen enkel programma scoorde vrijdag meer kijkers dan Flikken Maastricht. Het tegelijkertijd geprogrammeerde Voetbalvrouwen (RTL 4) trok 951.000 kijkers.

Flikken Maastricht staat dit seizoen voor het eerst op het tijdstip waarop Baantjer jarenlang miljoenencijfers scoorde. De eerste twee seizoenen werden uitgezonden op maandagavond. De eerste serie bestond uit dertien afleveringen die in het najaar van 2007 door gemiddeld 1,3 miljoen mensen bekeken werden. In het najaar van 2008 trok de tweede serie van tien afleveringen gemiddeld 1,1 miljoen kijkers. Flikken Maastricht is dit keer maar liefst twintig weken lang te zien.

Voetbalvrouwen (RTL4, 20:30) – Het derde seizoen van de RTL-serie Voetbalvrouwen ging vrijdag met 951.000 kijkers (madl: 14.5%) van start. Daarmee bezet de serie de 14e positie in de kijkcijfer top-15 van vrijdag. Op hetzelfde moment trokken Flikken Maastricht (1,7 miljoen) en Popstars (1,4 miljoen) meer kijkers. Het karakter van Nicolette van Dam wordt in deze serie van Voetbalvrouwen twintig kilo dikker. “Ik moest dan als voetbalvrouw Solange achteromkijken en de camera ging daarna verder naar beneden over mijn naakte lichaam. Mijn rug, mijn billen, mijn dijen. Alleen zijn de beelden niet van mijn eigen vetrollen. Maar die van de stand-in, die zich net als ik moest omdraaien. Ik vond dat wennen“, aldus Van Dam in De Telegraaf.

Weten Zij Veel!? (AVRO, Ned3, 20:30) – De eerste aflevering van het nieuwe quizprogramma Weten Zij Veel?! met AVRO-presentatrice Chantal Janzen trok vrijdagavond 474.000 kijkers (madl: 7.3%). “Hierin neemt één kandidaat het op tegen zes uiteenlopende groepen uit onze samenleving. Iedere groep bestaat uit zes deelnemers die hun uiterste best zullen doen om de over hen bestaande vooroordelen te ontkrachten“, legt een woordvoerster van de AVRO uit. “In Weten Zij Veel!? komen alle vooroordelen aan bod en worden deze al dan niet bevestigd. Wat weet een kraker wel en een hockeymeisje niet?

Top 15
01. Flikken Maastricht (Ned1) 1.710.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.619.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.535.000
04. Schaatsen NK Afstanden 5KM Heren (Ned1) 1.477.000
05. Popstars (SBS6) 1.415.000

06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.253.000
07. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.248.000
08. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.241.000
09. Schaatsen NK Afstanden NB (Ned1) 1.215.000
10. Vermist (Ned1) 1.207.000

11. Pauw & Witteman (Ned1) 1.203.000
12. Palingsoap (Ned1) 1.073.000
13. Journaal 18:00 (Ned1) 871.000
14. Voetbalvrouwen (RTL4) 951.000
15. Editie NL (RTL4) 947.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 22.3%
2. SBS6 / 15.5%
3. RTL4 / 14.5%
4. Ned2 / 7.7%
5. Ned3 / 7.6%

6. RTL5 / 5.9%
7. Vero / 4.8%
8. RTL7 / 3.8%
9. NET5 / 3.7%
10. RTL8 / 2.2%

11. Nick / 0.8%
12. Comedy / 0.8%
13. N.geog / 0.8%
14. Discov / 0.7%
15. Eurosp / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,6%
2. RTL Nederland 26,4%
3. SBS Groep 24,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

60 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
hans 2
april 19, 2010 20:18

Reactie op Hans: Zeg Hans, wat ben jij een zielig mannetje om Sandra te adviseren maar een cursus te gaan volgen omdat zij wel eens moeite heeft of je een woord met een d of t schrijft. Is woord eigenlijk wel goed goed geschreven door mij? En jij mag al die programma’s best pulp vinden maar waarom neem je dan wel de moeite al die reakties te lezen over en op die programma’s? Kijk gewoon naar het journaal en hup uit die TV. Waar haal jij de tijd vandaan om je daar eigenlijk druk over te maken ga verder met je cursus kantklossen. O ja, er staan vier fouten in dit stukje, laat jij jij mij nogeven weten waar?

Gast
Anoniem
november 1, 2009 06:19

Reactie op Timor: RTL4 is de afgelopen 5 weken toch echt iedere vrijdag BOVEN SBS uit gekomen! check maar op SKO.

Gast
Bitbit
oktober 31, 2009 19:03

Reactie op Hans:
De doelgroepen waar jij het over hebt staan niet op de site van SKO dus ik zou het echt niet weten hoe RTL, SBS of welke zender dan ook scoort in de doelgroep 0-4 maanden.

Gast
Hans
oktober 31, 2009 18:45

Reactie op Bitbit: Nu je het toch over leeftijdscategorieën hebt moet je eens kijken naar de JimJam cijfers.
leeftijd 0-4 maanden 80% kijkdichtheid 12,12% marktaandeel
5-9 maanden 16% kd en 24,1989% ma
90-99 jaar 0,000002 kd en 0,00000000000000000000000001 ma

daar zal RTL en SBS nog wel even van wakker liggen

Gast
Chiem
oktober 31, 2009 18:15

Flikken was fantastisch, daarna heb ik nog de Badgasten gekeken wat leuk blijft, en vervolgens Nu we er toch zijn met Filemon.. Was zeker leuk in die rijkere wijken.
Maar na mijn idee duurde de eerste NWETZ met Filemon korter dan de gemiddelde aflevering van NWETZ met eddy.

Gast
Erik
oktober 31, 2009 17:25

Zo als verwacht won flikken maastricht van voetbalvrouwen. ik schatte 955:000 kijkers voor voetbalvrouwen. ik zat er dus dicht bij:p
Ik heb zowel voetbalvrouwen als flikken maastricht gezien en vond het beiden leuk. Maar heb van beide series al wel een betere aflevering gezien. ik hoop dat de cijfers stabiel blijven en dat die van voetbalvrouwen iets over de miljoen gaan komen.

Gast
Chiel
oktober 31, 2009 16:12

Reactie op Bitbit: Moeten ze wel reclames tijdens het programma uitzenden he, anders verdienen ze er nog niks aan…!

Gast
Bitbit
oktober 31, 2009 15:18

Reactie op ik reageer ook ff: denk toch echt dat Sandra gelijk heefD ;-)

Gast
Bitbit
oktober 31, 2009 15:18

en hier enkele cijfers in 20-49 (goed lezen, dit zijn dus niet de cijfers in boodschappers20-49 maar 20-49):

POPSTARS 11,1% kijkdichtheid en 27,2% marktaandeel
VOETBALVROUWEN 8,1% en 20,3%
FLIKKEN 7,9% en 19,7%
CQC 3,3% en 9,5%
TYPISCH RTL 6,9% en 16,4%

CQC doet het dus gewoon goed bij Veronica, ver boven zender gemiddeld gisteren. Een 2e seizoen komt er zeker aan.

Gast
Timor
oktober 31, 2009 14:35

Vreemd dat de telegraaf 995.000 kijkers meteen als ‘slechts’ omschrijft. RTL4 scoort al 9 weken lang de derde positie achter Ned1 en SBS6.

Gast
ik reageer ook ff
oktober 31, 2009 14:21

Reactie op Miranda: Dat ligt niet aan de digitale tv want daar ontvang je nog steeds de zenders mee waar Patty, Gordon en ander vulgair spul voorbij komt. Ze staan nu even niet in de schema’s en daarom zie je ze niet, staat los van digitale tv of niet want de mensen zonder digi tv zien ze ook niet…. Ga toch koken!

Gast
ik reageer ook ff
oktober 31, 2009 14:20

Reactie op TwanDS: Sandra ‘denkt’ dat er een vervolg komt en een Sandra die denkt is al heel wat want ze heeft nogal moeite met -d en -t…

Gast
carlo
oktober 31, 2009 14:10

Dat geplamuurde nijlpaard met haar gespeelde emoties waar een B-actrice zich nog voor zou schamen (yolanthe van cashbergen) Een reden meer om niet af te stemmen op RTL4, voetbalvrouwen kom op zeg!

Gast
TwanDS
oktober 31, 2009 14:09

Niet dat sbs ooit iets normaals heeft geproduceerd…

Gast
TwanDS
oktober 31, 2009 14:09

Reactie op Sandra: Gaat sbs het dan zelf produceren? Cryworks staat op klappen…

Gast
Sandra
oktober 31, 2009 13:48

@Chiel
CQC was gisteren niet live omdat Beau naar New York is voor de marathon vandaar dat het gisteren niet live was.
Dat stond gisteren in de krant.
Volgende week is het weer live.
Je zag idd dat er in geknipt was, toen de lach ineens stopte.

Gast
Miranda
oktober 31, 2009 13:41

Ik heb sinds 3 weken digitale tv en dat is een verademing. Geen Patty’s, Gordons, Wendy`s, en ander vulgair spul meer dat mijn buis vervuild, zaaaaaalig!

Gast
Sandra
oktober 31, 2009 13:37

@Jaja
CQC krijgt denk ik inderdaad een vervolg in het voorjaar.

Gast
Joop
oktober 31, 2009 13:07

Zeer sterke aflevering van gtst gister!

Gast
:)
oktober 31, 2009 13:02

VOetbalvrouwen moet je betalen ja om via uitzending gemist terug te kijken wanneer komt de herhaling ??

Gast
Johan B.
oktober 31, 2009 12:46

De kijker laat zien niet perse naar een bepaalde zender te willen kijken maar naar het soort programma. Daarom verliest RTL 4 kijkers op de vrijdagavond t.a.v. de Baantjer-periode. Nu scoort Flikken uitstekend, blijft Popstars (helaas) goed scoren en gelukkig lijkt CQC ook beter te gaan scoren. Hoe zou dit programma gescoord hebben als de 1e aflevering goed was geweest ipv tenenkrommend en het bv. op SBS 6 zou worden uitgezonden.
Hoe dan ook, conclusies zijn voorlopig: vooravond scoort RTL4 en DWDD (Ned. 3). De zondagavond is voor Ned.1 en deels SBS. De vrijdagavond idem dito en zaterdagavond scoren Ned. 1, RTL4 en SBS 6 alle drie. De doordeweekse avonden hangen af van het voetbalaanbod en lijken wisselend te zijn. Uiteraard is de maandagavond voor Ned. 1.
Eens kijken of dit het gehele winterseizoen zo blijft.

Gast
Chiel
oktober 31, 2009 12:43

Reactie op mathieu: Volgens mij bepaal je nog altijd zelf wat voor ‘troep’ je wil kijken. Genoeg films/series/spellen die de moeite zijn. Wou je ook nog wat over de irritante reclames zeggen? :)

Gast
Chiel
oktober 31, 2009 12:31

Wat een goede en grappige aflevering van gtst gisteren! Leuke verhaallijnen zijn het ook weer.

CQC eerst al zonder reclame, nu ook al niet meer live. Er stond geen ‘live’ in beeld, en als een lach in het midden ineens stopt dan is het ook wel duidelijk :) Blijft een leuk programma, al stukken beter dan de eerste aflevering.

Dan Typisch RTL.. er had zoveel meer in gezeten. Bijna alle onderwerpen waren het gewoon net niet. Bij Vrienden voor het leven kwam ‘moeder’ voor een groen scherm even wat vertellen. Wie er in meespeelden!!! Alsof niemand dat weet. Verder niks! Ook geen andere acteurs of interviews. En dat bij de eerste comedy op rtl!

En dan Eigen huis en tuin. Laat je Nico en Rob wat voor een groen scherm zeggen, zijn het maximaal 4 zinnen. Jeej! Dan gtst; leuk achter de schermen en een interview. Maar met 1 iemand, waar het vooral over haar ging en niet over al die jaren gtst. En we zagen maar 1 set achter de schermen. Jammer!!!

Gast
Lieke
oktober 31, 2009 12:20

Onzin programma’s en een pure minachting voor de kijker voetbalvrouwen!

Gast
Frank
oktober 31, 2009 12:10

Dat is nu wel te prijzen van Veronica, dat ze het nog een jaartje willen proberen. Maar helaas seizoen 3 zal er niet komen. Het is echt een kansloos programma. Zet op een frisse zender en dan scoort het nog niet denk ik. Tussen de oude gordijntjes van het ooit zo brutale Veronica zal dit programma in elk geval niet gaan floreren. (lees 600.000 kijkers)

Gast
Frank
oktober 31, 2009 12:06

@ Kim, zap jij maar door naar K3 op Sbs of hole in the wall. Kinderachtig zei je toch?? En zelfs de makers van Koefnoen geven complimenten aan TV kantine. Het is totaal anders opgezet. Zo makkelijk om alles met elkaar te vergelijken… Ik kijk zelf graag naar Koefnoen en TV kantine. Er zijn echt typetjes die Carlo beter ooet. Yvo Niehe bv. Maar de jongens van Koefnoen blijven ook geniaal! Dus daar heb je wat mij betreft gelijk KIM

Gast
Jaja
oktober 31, 2009 12:04

Er komt waarschijnlijk een tweede serie van CQC

Gast
Jaja
oktober 31, 2009 12:03

CQC scoort met deze cijfers redelijk voor de zender waar het op draait

Gast
Kim
oktober 31, 2009 11:59

Gelukkig heb ik een knop op mijn tv, die zapt automatisch door bij RTL en helemaal bij die kinderachtige Carlo en Irene. Dat typetjesprogramma is echt een hele slechte versie van Koefnoen.

Gast
Rick Bosveld
oktober 31, 2009 11:58

Reactie op Bart: precies dezelfde redenen hadden de SBS-fanboys met Ushi & Dushi en IHVH dus niet zo azijnzeiken

Gast
Jaja
oktober 31, 2009 11:56

@Sandra post 1.

sorry geen promotie? Heb je geen tv gekeken zeker afgelopen week. CQC wordt enorm gepromoot op Veronica en ook op SBS6

Gast
Frank
oktober 31, 2009 11:55

Hahaha mooie cijfers voor CQC. DIt is niet wat zij voor ogen hebben hoor.
De 51e herhaling van Friends scoort beter. Jullie bedoelen, het is iets beter dan vorige week. Nee CQC is FLOP. Veronica is dan ook diep en diep triest. Ouderwets en terend op gloriejaren in jaren 80. Maar toen was het niet van SBS of RTL.

Gast
Jaja
oktober 31, 2009 11:50

Dat er zoveel kijkers te porren zijn voor een zeer slechte serie als FLikken Maastricht.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2009 11:49

Mooie cijfers voor CQC

Gast
Bart
oktober 31, 2009 11:45

DE EXCUSES VAN DE RTL FANBOYS:

– 20/49 kijkers
– methodieken SKO
– uitgesteld kijken
– format moet groeien
– ietsjes beter dan vorige week
– incidentele drukte op kijkermarkt/concurentie

KAPPE NOU. HET IS ZO FLAUW EN ONDOORZICHTIG

Gast
Jaja
oktober 31, 2009 11:44

Mooie score weer voor CQC. FLikken Maastricht blijft een grafserie. Grafseries scoren kennelijk

Gast
Jos
oktober 31, 2009 11:40

Flikken flikt het. RTl4 wordt weggeblazen.

Gast
opa
oktober 31, 2009 11:39

Reactie op mathieu: sorry, ik bedoel natuurlijk je neemt me de woorden uit de mond !

Gast
opa
oktober 31, 2009 11:38

Reactie op mathieu: Je neemt de woorden uit de mond !

Gast
Anoniem
oktober 31, 2009 11:38

Reactie op mathieu: HAHA Een plasma het modernste van het modernste? Plasma is ZOOOOO achterhaald.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2009 11:37

Reactie op Flip: ‘de afgelopen weken was de vrijdag toch echt voor RTL uiteindelijk.’ Wat een onzin redenering. Het gaat er op een tv zender om hoeveel mensen OP DAT MOMENT naar jouw zender kijken. Daarmee worden de tarieven voor reclame bepaald. Leuk dat RTL een extra platform heeft, waar ook betaald wordt voor het aantal kijkers maar de vergelijking die jij maakt trekt volkomen schreef.

Gast
Inside
oktober 31, 2009 11:33

RTL en SBS respecteren alleen de adverteerders en zeker niet de kijkers. De commeriele zenders zijn ook een pot nat, alleen is het nat van mindere kwaliteit. zie Voetbalvrouwen als je zoiets durft uit te zenden is toch respectloos naar de kijker toe

Gast
Sandra
oktober 31, 2009 11:28

@Hans
Ik ben idd niet zo goed in spellen. Vooral niet wat d of t betreft.

Gast
mathieu
oktober 31, 2009 11:24

Als iemand weer eens het modernste van het modernste heeft gekocht (plasma o.i.d.) zeg ik altijd: waarom zoveel geld uitgeven? Op een goedkope tv krijg je dezelfde shit voorgeschoteld als op een dure. In ieder geval kun je op de aanschafkosten nog een paar euri verdienen, want voor het programma-aanbod van RTL 4 hoef je het echt niet te doen. WAARDELOOS!!!!!!!! wie kijkt er in hemelsnaam nog naar dierefo-rooie voortwauwelende RTL zenders?? Voetbalvrouwen von dik beschamend, goedkoop en zo slecht

Gast
Hans
oktober 31, 2009 11:24

Reactie op Sandra: Grappig dat je “scoorde” schrijft met een d maar heeft gescoort met een t.
Logica zou zijn dat je dan schrijft “die scoorte de afgelopen”
Maar omdat “scoorde” juist is, krijgt het voltooide deelwoord van scoren en d bij heeft goed gescoord, als uitgang.
Volg eens een cursus ipv je tijd te vergooien aan die flauwekul programma’s. Dit bedoel ik positief!

Gast
Criticus
oktober 31, 2009 11:22

Eigenlijk heb ik weer tenenkrommend naar Flikken Maastricht gekeken. Ik vond sommigen nu niet echt overtuigend goed acteren.
Daarnaast vraag ik me af, of er nog wel Maastrichtenaren in Maastricht wonen; men schijnt perfect ABN te spreken, zonder enige vorm van accent (nou, dat kunnen de meeste Limburgers niet!).

Gast
Timor
oktober 31, 2009 11:08

Ik had die cijfers niet verwacht van flikken maastricht of voetbalvrouwen.
De kijkers van andre op zn best zijn toch blijven hangen.

Voetbalvrouwen heeft nu echt wel het niveau van gooische vrouwen bereikt. Er zit humor en drama in en het vermaakt mij wel meer als die van gooische vrouwen seizoen 5. Volgende week zal het wel boven de miljoen gaan zitten

Gast
René
oktober 31, 2009 11:03

Wordt de hh van popstars dan ook meegeteld?

Gast
Tim
oktober 31, 2009 11:03

Zo bijzonder spannend en goed was Flikken Maastricht helemaal niet.

Gast
Sandra
oktober 31, 2009 11:02

@Daan
Eind September scoorde CQC 363.000 kijkers die weken die volgde zaten ze zo rond de 200.000 kijkers die was in totaal drie weken. De afgelopen twee weken hebben ze weer minder gescoort en gisteren weer goed.
Overigens heeft Top Gear nu ook weer goed gescoort die scoorde de afgelopen twee weken ook totaal niet goed.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen