Tweede aflevering De Slimste trekt 559.000 kijkers


De kijkcijfers van dinsdag 29 september 2009 (SKO)

Foto: Nick van OrmondtDe Slimste (RTL4, 22:30) – De tweede aflevering van het dagelijkse programma De Slimste met Martijn Krabbé werd dinsdagavond iets minder bekeken dan de eerste aflevering op maandag. Voor de première-aflevering zaten 571.000 kijkers klaar, terwijl de tweede uitzending 559.000 kijkers (madl: 11.0%) wist te boeien. De Slimste scoort op dinsdag beter dan de late avond-programmering van vorige week. Toen keken op hetzelf- de tijdstip namelijk 428.000 kijkers naar ‘Oorlog in de Keuken’.

Albert Verlinde liet dinsdag in RTL Boulevard weten blij te zijn met de kijkcijfers. “Dat vind ik hartstikke leuk. Maandagavond begon Martijn Krabbé met die quizshow, die ook bij Talpa te zien was. Het is een moeilijk tijdstip 22.30 uur. Hart van Nederland zit daar altijd. Maar het is gelukt. Bijna 600.000 kijkers heeft RTL, dus het zou zomaar kunnen dat we er een goed programma bij hebben gekregen.”

RTL Boulevard (RTL4, 18:32) – Voormalig GTST-acteur en musicalproducent Rick Engelkes vertelde dinsdagavond in RTL Boulevard over het vermogen dat hij is verloren. Hij is iets meer dan een miljoen euro kwijt. “Het is natuurlijk heel vervelend“, vertelt Rick. “Ik heb natuurlijk ook nooit gewild dat het zo zou gaan. En ook niet met alle pers en dat soort zaken. Ik heb dat al die tijd gewoon proberen op te lossen en dat is niet gelukt.” Rick leende ruim een miljoen euro uit aan achterbuurvrouw Karin B. Zij zou het geld in Dubai gaan investeren, maar ze weigert nu verantwoording af te leggen voor het geïnvesteerde geld.

Desperate Housewives (NET5, 20:31) – Desperate Housewives-actrice Eva Longoria onderging voor een cover van het Franse modeblad Citizen K wel een heel drastische metamorfose. Ze is doorgaans te herkennen aan haar lange lokken, maar in Citizen K zet de actrice een heel ander personage neer. Ze draagt een futuristische outfit, een zwarte kortharige pruik en veel make-up. Niet zoals we Longoria dagelijks zien dus, schrijft Nu.nl. De foto’s, die werden gemaakt door fotograaf Ruven Afandor, zijn online te bekijken. Desperate Housewives trok dinsdag 455.000 kijkers (madl: 7.2%).

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.991.000
02. AZ – Standaard Luik (Ned3) 1.656.000
03. De Rijdende Rechter (Ned1) 1.285.000
04. Op De Bon (Ned1) 1.196.000
05. Opgelicht (Ned1) 1.161.000

06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.113.000
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.110.000
08. Pauw & Witteman (Ned1) 1.095.000
09. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.086.000
10. Herrie Gezocht (RTL4) 1.018.000

11. De Wereld Draait Door (Ned3) 975.000
12. Journaal 18:00 (Ned1) 967.000
13. Voetbal samenvatting (Ned3) 951.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 950.000
15. Opsporing Verzocht (Ned1) 948.000

Marktaandelen
1. Ned1 / 20.6%
2. Ned3 / 17.8%
3. RTL4 / 15.6%
4. SBS6 / 10.3%
5. RTL5 / 6.7%

6. Ned2 / 5.9%
7. NET5 / 3.8%
8. Vero / 3.7%
9. RTL7 / 2.6%
10. RTL8 / 2.2%

11. Nick / 1.1%
12. Discov / 0.9%
13. Comedy / 0.7%
14. MTV / 0.6%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 44,3%
2. RTL Nederland 27,1%
3. SBS Groep 17,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Henrietta Pickler
juni 16, 2011 09:15

the majority of People are bound to find this really important. I really like the point you are making with your last paragraph.

Gast
samiha
oktober 5, 2009 19:25

waarom is het niet terug te zien op rtl gemist????
vind het erg jammer!!!!!
veel mensen liggen dan te snurken, die de volgende dag moeten werken!!!

Gast
ina komdeur
oktober 1, 2009 13:08

ik kijk de slimste liever op RTL 8 want 19.30-20.30
is een betere tijd voor doordeweeks als je moet werken en vroeg op!!

Gast
Ernst
september 30, 2009 23:21

Je merkt wel dat de kandidaten de quiz ook nog niet helemaal door hebben,
er wordt nou niet bepaald slim gespeeld als je het vergelijk met belgie

Gast
Joep
september 30, 2009 23:12

Leuk programma “de slimst”, Moet nog wat groeien, maar zeker een programma voor de lange termijn. Vergeet trouwens niet dat er ook Champions league was gisteren, waar AZ speelde.

Gast
Bart
september 30, 2009 22:13

Reactie op robster: Ik denk dat het een rechtenkwestie is. In de quiz zitten fragmenten wat vaak erg lastig is qua rechten. Of misschien willen de Belgen het niet….

Gast
Johan B.
september 30, 2009 20:35

Voor de RTL 4 fans en SBS fans “breaking news”. Vanaf september 2010 worden de dubbele interlands (zaterdag en woensdag) voortaan op zaterdag en dinsdag gespeeld. Heb het uiteraard over voetbal. Alleen als er 1 interland gepland staat wordt deze nog op de woensdag gespeeld.
Dus het Nederlands elftal binnenkort op dinsdag op jouw scherm!

Gast
Jules Winnfield
september 30, 2009 18:50

Het wordt denk ik maar de film op RTL7 vanvond.

Gast
Timor
september 30, 2009 18:16

NET5 zond gisteravond ineens een dubbele aflevering van hotel babylon uit. Waarom in godsnaam dan pas vanaf half 10? Had dan gewacht met het uitzenden van desperate housewifes want hotel babylon bestaat elk seizoen maar uit 8 afleveringen dus over 2 weken is het alweer afgelopen.

Gast
Chiel
september 30, 2009 17:05

Ik vul dat gat natuurlijk graag voor je op!

Nee, vanavond De Spaanse droom. En… dat was het eigenlijk wel. En natuurlijk de vooravond van 4 en DWDD.

Gast
Newhouse
september 30, 2009 16:49

Reactie op Chiel: Ik was vanmorgen al zo blij dat Heikneuter niet zijn standaard bericht plaatste over NED1. Nu beginnen jullie erover ;) !! Het moet niet gekker worden hier ;).

Gast
Chiel
september 30, 2009 16:20

Reactie op Anonymous: :lol:

Gast
Anoniem
september 30, 2009 16:14

Reactie op Chiel:

Ik weet niet hoor als ik een avondje Nederland 1 kijk voel ik mezelf meteen 40 jaar ouder.

Gast
Chiel
september 30, 2009 16:12

Reactie op Opa: Groot gelijk! Vanavond weer kunst en kitch en een detective. Wat wil een mens nog meer.

Duzzz…

Gast
Anoniem
september 30, 2009 15:41

Reactie op Anonymous:

Zonder 20 uur Journaal Nederland 1 ook… zal mij benieuwen of ze dan om half 9 ook zoveel kijkers hebben.

Gast
Opa
september 30, 2009 15:24

Reactie op Chiel:

Ik zap ook nooit, ik heb um altijd op Ned1 staan. ;)

Gast
Chiel
september 30, 2009 14:42

Reactie op mark: O, stond niet in m’n gids. En ik zap nooit, dus ben het niet tegen gekomen :)

Gast
Daan
september 30, 2009 14:32

Reactie op michel: programmaschema’s van november staan op de RTL site. Ze gaan dan weer verder zoals het voor De Slimste was: doorprogrammeren met diverse programma’s.

Gast
mark
september 30, 2009 14:25

OMG, SBS komt weer met een nieuwe show (Hole In The Wall), gaan ze er wéér een kinderfilm voorzetten. Hebben ze nou nog niet geleerd dat dat niet scoort. Nu komt op zaterdag 3 oktober om 19:00 uur alweer Madagascar, dus dat wordt nooit meer dan 250.000 kijkers (terwijl het veel goedkopere en al 100 keer eerder uitgezonden Lachen Om Home Videos het dubbele haalt).

NET 5 stopt overigens ook met de dubbele Cold Case! Vanaf maandag om 18:00 uur Evelien, McLoed’s Daughters & Extreme Home Makeover.

Gast
mark
september 30, 2009 14:18

Reactie op Chiel: Gewoon al deze week herhalingen hoor! Maandag konden geen hh uitzenden, dus toen zonden ze maar Gooische Vrouwen uit (verviel zaterdag) en dinsdag heb ik nog de eerste uitzending in de hh gezien op 8. ;)

Gast
Chiel
september 30, 2009 14:15

Vanaf volgende week De slimste om 19.30 in de herhaling op RTL8.

De stembalk voor de Ring is nu weer zonder de Tv kantine. Carlo, doe er wat aan!! :)

Gast
D@@N
september 30, 2009 14:11

Ik blijf het zo jammer vinden van Desperate Housewives (en andere Amerikaanse series) die zo uberslecht scoren op NET5… Verder goede scoren voor RTL Boulevard en het Acht Uur Jounraal (bijna 2 miljoen!). SBS lijkt gisteren een beetje weggevaagd.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 14:02

Reactie op Newhouse: die periode zijn we toch wel ontstegen:P, je moet je talen (engels, duits en een tikkie frans/spaans) wel kennen hoor:P, we leven niet meer in de vorige eeuw!

Gast
robster
september 30, 2009 14:00

En nog steeds is de slimste niet terug te kijken op rtl gemist!?! WAAROM?

Gast
michel
september 30, 2009 13:53

Oh ik doelde niet echt op jou reactie hoor maar, meer in het algemeen tegen een aantal mensen. Als dit op SBS was geweest hadden ze niet zo lovend geweest namelijk. Tuurlijk zit er een groot verschil tussn De tafel van 5 en De slimste. Gaf het alleen aan als voorbeeld, Mensen hadden hier een mening tewwijl ze het nog nooit hadden gezien. Als De tafel van 5 om 17.00 op RTL4 was geweest dan waren de RTLfans laaiend enthousiast geweest hier. Dat bedoelde ik er meer mee eigenlijk.

Nee vind dat er geen gemie is tussen Martijn en die Jan. Bartw oppert hierboven Jan Mulder. Vind ik geen slecht idee eigenlijk. Niks aan te merken op Martijn. Vind hem heel erg gegroeit de afgelopen 2 jaar en denk wel de beste presentator van Nederland op dit moment.

BTW weet jij wat er gaat komen als De slimste is afgelopen?

Gast
Daan
september 30, 2009 13:01

Reactie op michel: De tafel van 5 heeft een aantal weken de kans gehad en scoorde uiteindelijk rond 1/10 van wat De Slimste nu scoort. Geen vergelijk dus. CQC hoeft van niemand van de buis, echter als de cijfers zo laag blijven (en vrijdag slechts een eenmalige uitschieter was) is het de verwachting dat SBS er mee stopt.De Slimste boeit bijna 600000 kijkers om 22.30 en is daarmee een aardig scorend programma. Zeker nog niet goed, maar laten we ook dit eens 2 weken aankijken.

Over de kandidaten ben ik het wel eens, dit had een sterker begin moeten hebben en de wisselwerking tussen Martijn en Jan is nog wat onwennig, maar inhoudelijk is het een leuke quiz die zeker tot een 750000 kijkers moet kunnen gaan boeien.

Gast
michel
september 30, 2009 12:52

De tafel van 5 moest en CQC moet zo snel mogelijk van de buis want, dat is allemaal slecht. Maar De slimste is op RTL4 dus dat moeten we ineens de tijd geven? Jeetje sommige mensen zijn echt triest hier hoor! Fan zijn van een zender dan ben je echt niet goed wijs! Geeft nou eens gewoon toe dat RTL niet meer is wat het was en de kijkers de afgelopen jaren gewoon laat vallen. Mega sponsor programma’s uitzend (Dit was een paar jaar geleden in de avondprogrammering stukken minder duidelijk te zien), Veel herhaalt en zelfs op prime time, een hele zakelijke afstandelijke uitstraling heeft en niet meer de gezelligheid uitstraalt wat het altijd deed!

Over De slimste: Ik vind Martijn Krabbe een hele goede presentator en vind het jammer maar, het straalt lang niet de sfeer uit die het in Belgie heeft. Verder is het tijdstip misschien niet slim 22.30. Al jaren steevast het zap moment op RTL4 want, dan begint RTL H. De kandidaten zijn nog niet echt boeiend te noemen en de deskundige komt in NL flauw over in deze setting omdat onze humor veel harder is dan dat van de Belgen. Als je hem dan tussen allemaal Nederlanders zet dan valt zoiets heel erg op. Is het zelfde als Bart Peetsers op NED1 Ik denk de beste presentator in Belgie en ook aangenaam omte kijken maar bij Hoe zo op NED1 tenenkrommend!

Gast
Anoniem
september 30, 2009 12:51

Sbs scoort ook erg slecht op de dinsdag

Gast
Anoniem
september 30, 2009 12:50

Zonder voetbal is RTL7 een groot drama.

Gast
!#Michael#!
september 30, 2009 12:40

Wanneer de Slimste gemmideld 550dznd kijkers vast houd … dan is het zowiezo al een gewin tov de oude programmmering, immers scoort er NIETS na half elf behalve misschien de CSI’s op maandag …

Zal me overigens ook niet verbazen als de Slimste over enkele weken boven de 700dznd zit!

Gast
Bernie
september 30, 2009 12:37

Vergeet ook niet dat de rijdende rechter er tegenover zat. Verwacht donderdag hoge cijfers voor de slimste; ze hebben een goede lead in van 6e zintuig plus dat er weinig concurentie is.

Gast
Bertje
september 30, 2009 12:32

Voor zenders zonder ambitie is het aantal kijkers voor De slimste inderdaad geen flop.
Aan de andere kant, er komen bijna nooit meer programma’s boven het miljoen de laatste maanden. Martijn is uitermate geschikt voor dit programma. Hij is de juiste keus

Gast
Newhouse
september 30, 2009 12:29

Reactie op Johan: Oud nieuws. En je had het wel even mogen vertalen: we leven hier niet in Duitsland !

Prima score voor De Slimste. Ongelofelijk dat mensen hier het een flop durven noemen. Op dat tijdstip is het een prima score voor een dagelijkse show. Kijk naar Waar is Elvis ?, CQC & De tafel van 5; en je weet wat een flop is.
De Slimste is een leuke quiz die denk ik zeker nog sterker kan worden. Het wordt leuk als mensen erg lang blijven zitten omdat ze goed zijn. Er komt dan competitie tussen de BN’ers en dat maakt het leuk om te kijken.

Gast
Mart
september 30, 2009 12:21

Reactie op Joost: flop is het zeker niet. Maandag veel concurrentie van film op sbs6 en gister een nabeschouwing van de cl met meer dan 900.000 kijkers ( normaal toch zo’n 500.000 kijkers minder als er sportjournaal staat.

Gast
Mart
september 30, 2009 12:17

Reactie op Joost: lijkt mij ook een verkeerde zet om het niet op rtl gemsit te zetten. Als mensen het namelijk eens terugkijken hoe leuk de spelshow is dan trekken die kijkercijfers zo aan.

Gast
Johan
september 30, 2009 12:15

Voetbal valt ook vies tegen met NL deelname

Gast
Johan
september 30, 2009 12:09

ProSiebenSat.1 Group schließt Exklusivvertrag mit Dick de Rijk
Die ProSiebenSat.1 Group hat einen mehrjährigen Exklusivvertrag mit Dick de Rijk geschlossen, einer der Top-Kreativen der Fernsehindustrie. Im Rahmen der Partnerschaft mit Dick de Rijk Productions BV, erhält ProSiebenSat.1 die exklusiven Rechte an den von de Rijk entwickelten Formaten für die Verbreitung über alle Plattformen der Group. Die Formate von de Rijk werden von SevenOne International vermarktet, dem internationalen Programmvertrieb der ProSiebenSat1. Group.

In seiner vorigen Position als exklusiver International Creative Partner bei Endemol war Dick de Rijk verantwortlich für weltweite Bestseller-Formate wie “Deal Or No Deal”, das in etwa 150 Ländern zu sehen war, sowie die Shows “Set For Life” und “Show Me the Money”.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 11:56

weg met winston vieze kakker bah bah bah

Gast
Paul
september 30, 2009 11:05

Reactie op tv kijker:

Vandaar die 20-49 cijfers, ik denk dat iemand met jouw intelligentie maar beter lekker met Bejaard Nederland naar Lingo kan gaan kijken. ;)

Gast
Bjorn
september 30, 2009 10:57

Reactie op Frank | ONM Tha Bomb: En donderdag Uefa Europa League op RTL7 ! Reactie op Martijn: Haha, u woont zeker in zo’n huurwoning !!

Lekker Sport 1 gekeken Barcelona top, Arsenal top en AZ net niet, met Van Basten en Kieft als analisten. Die waren ook goed, met droge humor ! Daarna de Slimste op RTL4, leuke en grappige quiz!

Gast
tv kijker
september 30, 2009 10:44

Reactie op Paul:
denk dat het merendeel van RTL 4 , 50 en 60 plussers zijn misschien nog wel ouder, maar dat willen ze niet weten

Gast
Paul
september 30, 2009 10:37

Reactie op Martijn:

Die leveren geen centjes op, Martijn, dat is overtollige ballast, kunnen prima terecht bij Ned1 (BZV is niet vies van nog wat meer domme kijkers). ;)

Gast
Daan
september 30, 2009 10:36

Sterke vooravond voor RTL4 gisteren met bijna alle programma’s boven het miljoen. Tegenover CL voetbal, HvN en De rijdende rechter heeft De Slimste het als nieuw programma niet slecht gedaan. Goed is het wat betreft de kijkcijfers echter ook nog niet. De Slimste heeft in ieder geval nog wel wat promo’s nodig. Ik hoop ook op iets bekendere gasten uit bijvoorbeeld de niet mediahoek. Persoonlijk ben ik wel bij met De Slimste op de late avond.

Ook RTL5 doet het al dagen op rij goed, al moet de vooravond nog wel wat groeien.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 10:33

Ik ga toch voor het actuele debat op dat tijdstip

Gast
Robin
september 30, 2009 10:25

Brecht van Hulten deed het leuk, wat mij betreft mag ze daar vast komen. Weg met NON-talent Winston.

Gast
Martijn
september 30, 2009 10:23

Reactie op Paul:

Ook aardig voor jou om te weten: RTL4 was ook marktleider bij de doelgroep leeghoofdige tokkies in een huurwoning met loonbeslag. Goed he!

Gast
Tim20
september 30, 2009 10:20

Je moet De Slimste ook wat tijd geven. Kijkers zijn gewend om na 22u30 weg te zappen van RTL4. Dus die moeten nu de weg vinden naar 4.

Gast
BartW
september 30, 2009 10:15

Best aardige cijfers voor De Slimste, toch? Gaat vast nog groeien, het is een no nonsense kwis, niet zo schreeuwerig en iedereen kan er lekker aan meedoen, leuk voor thuis. Mooie afsluiter van de avond. Zelfde gemoedelijke sfeer als bij Het Mes op Tafel, dat overigens wel wat serieuzer overkomt en meer leunt op de algemene kennis van de deelnemers.

Persoonlijk zou ik het leuker vinden als er bij De Slimste een Nederlandse ‘sidekick’ zou zitten. Een persoon als Jan Mulder bijvoorbeeld, die ook aardige kwinkslagen in huis heeft. En zit er nou wel of geen live publiek bij De Slimste…?

Gast
Paul
september 30, 2009 10:09

RTL in 20-49 weer top, de centjes stromen weer binnen, het enige dat een CO interesseert, niet die door bejaarde oververtegenwoordigde 6 cijfers.

Gast
Frank | ONM Tha Bomb
september 30, 2009 10:06

Reactie op Joost: Waarom flopperdeflop? Het is een nieuw programma (tenminste, voor veel mensen) en die gaan tegenwoordig allemaal voorzichtig van start. Daarnaast is De Slimste een show die vorm moet krijgen en – als we België als voorbeeld nemen – gedurende de weken steeds meer kijkers weet te trekken.

Verder vergeet je even dat mensen om 22.30 uur (of 23.00 uur) allemaal al een standaard programma hebben. Iemand die altijd naar Hart van Nederland kijkt of de dag wil afsluiten met Pauw & Witteman, gaat niet plotseling die routine doorbreken. Geef het wat tijd…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen