‘LLiNK moet weg, MAX mag blijven’

De Publieke Omroep adviseert minister Plasterk om LLiNK uit het omroepbestel te zetten. Volgens de NPO voegt LLiNK niets toe aan het huidige aanbod. Wel pleit de NPO voor het behoud van MAX. “MAX heeft aansluiting gevonden bij de tone of voice van oudere kijkers en luisteraars die zich door de programma’s van MAX vaak beter herkend en gewaar- deerd voelen“, aldus de NPO. De Raad voor Cultuur en het Commissariaat voor de Media sluiten zich beiden aan bij het oordeel van de NPO.

LLiNK en Omroep MAX hebben nu een aspirant-status. Alleen voor MAX ziet de NPO nog toekomst in het omroepbestel. “Hoezeer het de NPO ook spijt en zich de sociale gevolgen realiseert, adviseert de NPO de aanvraag van LLiNK af te wijzen.

Plasterk ontvangt woensdag de adviezen van de NPO, de Raad voor Cultuur en het Commissiariaat voor de Media. Op basis van die drie adviezen zal de minister voor 1 januari 2010 een knoop doorhakken over welke omroepen een erkenning krijgen.

18 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gerard Mulder
oktober 2, 2009 12:12

Ik vind het besluit voor een negatief advies over Omroep llink echt onbegrijpelijk. Llink heeft weldegelijk toegevoegde waarde aan het omroepbestel. Kijk naar de programma’s op tv en radio en de documenteren uit het buitenland over andere culturen.

Gast
Leen
oktober 1, 2009 06:59

eruit geflikkerd wordt.

Gast
Leen
oktober 1, 2009 06:58

Organisaties als MILIEUDEFENSIE moete nVERBODEN worden. Die club is om te kotsen met hun frustreren van de Nederlandse infrastructuur met hun gejank.

Terecht dat LLINK (Links Lullende Irritante Nederlandse K u t omroep)

Gast
Timor
september 30, 2009 20:25

Ik vindt Llink toch echt wel een betere toevoeging geven dan powned? Powned is flauwe CQC humor en zal waarschijnlijk hetzelfde gaan maken als BNN en de VRPO

WNL is al helemaal een blamage, want die krijgen alleen maar ochtendshows

Gast
Sander
september 30, 2009 19:53

LLiNK heeft ruim 153.000 leden en krijgt steun van maatschappelijke organisaties zoals het Wereld Natuur Fonds, Plan Nederland en Milieudefensie.

Duidelijk genoeg draagvlak!

Zelf verwacht ik dat minister Plassterk LLink zal handhaven en of PowNed of WNL niet zal toelaten.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 19:53

Reactie op Frans:

Powned gaat wel iets toevoegen aan de PO: zogenaamd provocerende, ontdeugende programma’s en afzeik-tv.

Maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn…

Gast
Sander
september 30, 2009 19:45

Schande. Als omroep wat anders maakt dan andere is LLink wel. Programma’s die je ook niet bij de commerciële kunnen vinden.

Echte aanvulling juist.

Llinke Soep, 3 op reis, Consuminderman, ….

Als LLink eruit en 2 platte omroepen erbij word het er niet beter op.

LLink heeft niet voro niets ook meer dan 150.000 leden!

We hebben al een camping omroep als de TROS. Moeten die 2 andere er nu ook nog bij?

Trouwens de TROS mag er ook wel uit.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 15:49

Reactie op Anonymous:

Het wordt tenminste niet met geld van burgers gedaan… zoals hoe de TROS mensen oplichte met dure 09 nummers.

Gast
Dirk
september 30, 2009 15:04

Als je een ander uit gaat sluiten dan ben je niet meer pluriform, dan ben je enkel je eigen mening aan het opdringen.

Gast
Jochem
september 30, 2009 14:55

Prima zaak, die linkse zooi van Llink eruit en 2 rechtse omroepen erin, eindelijk wat pluriformiteit. Misschien wordt ik straks ook nog wel een PO-fanboi. ;)

Gast
Dirk
september 30, 2009 14:39

Elke omroep met genoeg leden moet gewoon blijven. Zeker met al die moderne technieken is het hopeloos ouderwets om zo klein te denken.

Gast
Hidde
september 30, 2009 13:41

programma’s als consuminderman en eetsmakelijk waren aardig!

Gast
Lies
september 30, 2009 13:30

Reactie op Anonymous: Bedankt voor de tip, ik ga even bellen met Unico Glorie.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 13:27

Reactie op Lies: kun je beter een commercieel zendertje beginnen, ga je lekker veel herhalen en kun je vele malen meer graaien en de mensen oplichten, illegale belspellen, helderziende oplichters, daar mag echt alles

Gast
Lies
september 30, 2009 13:23

Denk er over ook een eigen omroep te beginnen, lekker een beetje graaien uit de staatskas, lijkt me wel wat…. ;)

Gast
Frans
september 30, 2009 13:22

Het is een advies, Plasterk hoeft dit niet over te nemen.
Trouwens, wat biedt WNL en PowNed in hemelsnaam wat we niet al hebben?
Tros mag van mij wel weg als WNL erbij komt.

Gast
Bertje
september 30, 2009 13:18

Ze moeten al die omroepen opheffen en over gaan tot een nieuw PO bestel

Gast
Jan kees
september 30, 2009 13:16

net goed

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen