Eyeworks gameshow Heads or Tails gaat wereld over

Foto: TROSDe nieuwe gameshow Heads or Tails van producent Eyeworks is met succes gelanceerd op de mediabeurs MipTV in Cannes. Dat meldt Eyeworks vandaag. Directeur Reinout Oerlemans is trots op het succes. Reinout: “Op de beurs is de belangstelling voor het format zo groot, dat er letterlijk zenders van over de hele wereld voor de deur wachten om bij de presentatie aanwezig te kunnen zijn. Fenomenaal. In Amerika is het opgepikt door een groot network, ook daar zijn we nu al in productie.

In Amerika is men ruim twee jaar bezig geweest met de gameshow, zo vertelt Reinout. “We hebben veel tijd genomen om dit format te laten ‘rijpen’, om alles goed door te denken. We zijn er bijna twee jaar mee bezig geweest. Van dichtbij heb ik in Los Angeles het hele proces meegemaakt en hebben we besloten dat we er nu klaar voor zijn om de wereld het programma te tonen. Ik moet zeggen de timing kan niet beter.

Reinout vervolgt: Het gebeurt zeer zelden dat een gameshow zonder dat er eerst een pilot gemaakt is, al meteen als dagelijkse uitzending opgepikt wordt door een grote zender, maar Heads or Tails is zo sterk, dat het in Australië meteen in productie voor uitzending gaat bij Channel NINE. Dat is bijzonder te noemen, vooral omdat de zender het zo snel mogelijk wil gaan uitzenden.

Heads or Tails is een spelprogramma dat draait om één kandidaat die door goede keuzes te maken een geldprijs kan winnen. “Zoals elk succesvol programma heeft ook Heads or Tails een helder uitgangspunt, het antwoord op de vraag: Kop…of munt?”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen