Uitzending Gemist voor tweede keer Website van het Jaar

Net als vorig jaar heeft Uitzending Gemist de Website van het Jaar Award in de categorie Entertainment en Lifestyle gewonnen. De prijs werd donderdag in de Rotterdamse Doelen uitgereikt. Ruim 1,1 miljoen mensen brachten via websitevanhetjaar.nl hun stem uit. “In de categorie Entertainment en Lifestyle won Uitzending Gemist van nos.nl, radio538.nl, rtl.nl, tvgids.nl en vara.nl“, aldus een woordvoerder van de Publieke Omroep. “Ook Omroep.nl was in deze categorie genomineerd.”

Naast de beste website van het jaar zijn in veertien categorieën prijzen uitgereikt. De verkiezing Website van het Jaar is een initiatief van onder andere Stichting Internet Reclame (STIR).

De populariteit van Uitzending Gemist blijkt volgens de woordvoerder nog steeds uit het alsmaar stijgende aantal opgevraagde streams. “In 2007 steeg dit aantal naar 100 miljoen, een verdubbeling ten opzichte van 2006. Ook in 2008 is een flinke stijging zichtbaar. Op 1 september waren al meer dan 83 miljoen streams opgevraagd (exclusief de live streams van de Tour de France en de Olympische Spelen).  Dit betekent nu al een stijging van 40% ten opzichte van een jaar geleden. In februari dit jaar werd het record van 13,4 miljoen opgevraagde streams behaald mede dankzij de populariteit van Boer Zoekt Vrouw.”

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen