Jasper Stokvis commercieel directeur SNP Holding

Jasper Stokvis is per 1 januari 2008 benoemd tot Directeur Commerciële Zaken bij SNP Holding BV, de houdstermaatschappij van René Stokvis Producties, 625 TV Producties, TVBV en S&V Fiction. Dat meldt de tv-producent vandaag. Door de nieuwe samenstelling hoopt SNP Holding crossmediaprojec- ten, al dan niet voortvloeiend uit nieuwe of bestaande tv-merken, krachtig neer te zetten. “Denk hierbij bijvoorbeeld aan concepten als ons succesvolle platform De Tuinruimers.

De 37-jarige Jasper Stokvis vervolgt over het programma De Tuinruimers: “Het is een veelbekeken tv-programma dat, geïntegreerd met narrowcasting en een roadshow, al jarenlang bewezen shoptraffic genereert. Een ander voorbeeld is onze inforealityserie Ik Vertrek, die dit seizoen structureel tussen de 1,5 miljoen en ruim 1,7 miljoen kijkers trekt, en waarvan binnenkort een boek uitkomt.

En op 7 januari komt Sudokidz op tv: onze nieuwe spelshow, waarin leerlingen uit groep 8 van de basisschool sudokupuzzels oplossen met vier gekleurde symbolen. Onder dit label verschijnen begin volgend jaar ook een puzzelboekje en bordspel.

In zijn nieuwe functie zal Jasper leiding geven aan alle commerciële activiteiten. Voortaan behoren naast de externe financiering van producties ook de verkoop van tv-programma’s aan zenders en omroepen en de exploitatie van tv-productiemerken mede tot zijn verantwoordelijkheid. Peter Adrichem blijft als Algemeen Directeur de algemene zaken van de onderneming behartigen.

Jasper is sinds 1999 verbonden aan SNP Holding en René Stokvis Producties (RSP). De laatste anderhalf jaar was hij Adjunct-directeur Commerciële Zaken. Jasper begon zijn carrière bij de tv-producent als Manager Commerciële Zaken. In die hoedanigheid zette hij de toonaangevende branded contenttak op.

Jasper Stokvis: “Vanuit mijn nieuwe functie kunnen we de positie van branded content verder uitbouwen. Door de groei van mogelijke afzetkanalen is er op dit gebied steeds meer mogelijk. Bovendien realiseert een toenemend aantal adverteerders zich dat branded content – dat de kracht van beeld, geluid en emotie combineert – in een totaal en doeltreffend media-offensief een essentiële rol speelt.

Hij vervolgt: “Evenzeer spreekt de mogelijkheid een boodschap op een redactioneel geïntegreerde en natuurlijke manier onder de aandacht te brengen, steeds meer adverteerders aan. Vandaar dat een groeiend aantal voor de inzet van non-spot en andere vormen van branded content kiest. Ook al omdat zenders extern gefinancierde programma’s in toenemende mate primetime uitzenden.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Moet SBS 6 waken voor een Meilandjes-overkill?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen