2,9 miljoen kijkers voor Boer Zoekt Vrouw

Geplaatst op ma 31 dec 2007 om 10:09


De kijkcijfers van zondag 30 december 2007 (SKO)

Boer Zoekt Vrouw (KRO, Ned1, 20:22) – De KRO organiseert in 2008 twee Boer Zoekt Vrouw-feesten. Elk seizoen geven honderden boeren zich op voor Boer zoekt Vrouw, in de hoop de ware liefde te vinden. “Helaas kan de redactie slechts tien van hen kiezen voor de tv-oproep die miljoenen vrijgezellen bereikt. Toch wil de KRO ook de rest van de alleen- staande boeren aan een partner helpen, daarom wordt na afloop van elke Boer zoekt Vrouw-serie een singlesfeest ge- houden“, aldus de KRO.

En met succes, blijkt wel uit de trouw- en geboortekaartjes die de omroep reeds van feestgangers mocht ontvangen. “Daarom is dit seizoen zelfs gekozen voor twee feesten én een Boerenbrunch. De brunch is speciaal ontworpen om ook de wat oudere boeren aan de vrouw te kunnen helpen.” De Boer zoekt Vrouw singles-feesten worden gehouden op vrijdag 7 en zaterdag 8 maart 2008, in de van oudsher boerendeel van Hart van Holland te Nijkerk. “Het maximaal aantal bezoekers per avond is ten opzichte van vorig jaar gehalveerd om een intiemere sfeer te creëren.” Boer Zoekt Vrouw werd zondag door 2.917.000 kijkers (madl: 36.3%) bekeken.

Javier Guzman: Ton Zuur (VARA, Ned3, 22:34) – Cabaretier Javier Guzman begon in 2004 aan zijn tweede avondvullende voorstelling ‘Ton Zuur’. In zijn voorstellingen is Guzman maatschappijkritisch. Heeft hij ooit overwogen de politiek in te gaan? “Nee, ik zou heel af en toe een zinnig idee kunnen hebben“, vertelt hij aan Zangtalent. “Kijk, vroeger had ik het idee dat politici wel wisten wat ze deden, maar sinds een aantal jaren heeft elke debiel zijn eigen politieke partij. Iedereen blaat en schreeuwt maar wat maar er gebeurt geen reet. Nee dat is mijn terrein niet. Ik wil graag wel wat met de Koninklijke familie, maar dan moet ik nog even wachten tot er een prinsesje vrij is, ha ha.” Guzman speelde onlangs op het cabaretfestival in België. “Ik ben gek op België. Ik heb zelfs het plan gehad om er een appartement te kopen, misschien doe ik dat nog wel Ik hou van België ,tot dusver klikt het heel erg tussen België en mij. Ach ja over een tijd zijn we gewoon 1 land.” Ton Zuur werd zondag door 1.006.000 kijkers (madl: 17.6%) bekeken op de late avond van Nederland 3.

GP Formule 1 Jaaroverzicht (RTL7, 22:48) – Commentator Olav Mol is zoals hij zelf zegt met benzine in zijn bloed geboren. “Snelheid en technologie maken Formule 1 voor mij fantastisch. De eerste keer dat ik deze auto’s hoorde was in 1977. Ik was gelijk verkocht en dat geldt voor heel veel mensen die het geluid voor het eerst horen”, vertelt hij aan TVgids.nl. “De fysieke inspanning van een coureur zie je niet, dus veel mensen denken dat het weinig voorstelt. Bij Schumacher leek dat inderdaad zo. Hij stapte na een race uit alsof hij boodschappen had gedaan, maar over het algemeen verliezen coureurs in een race drie liter vocht en hebben ze een gemiddelde hartslag van 155. Als dat geen inspanning is…” Het boeiende aan Formule 1 is volgens Mol de onvoorspelbaarheid. “Het licht gaat aan, er gaan 22 auto’s van start en daarna weet je het niet. Het kan na tien minuten een complete chaos zijn. Dan kijk je naar een spectaculaire wedstrijd, maar het kan ook spannend zijn als er niets gebeurt. Tot op het laatste moment kan er nog van alles misgaan.” Het Formule 1 Jaaroverzicht trok zondag 179.000 kijkers (madl: 3.3%) naar RTL 7.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








36 Reacties op “2,9 miljoen kijkers voor Boer Zoekt Vrouw”


  1. Frank

    DOEII SBS, DAAR GAAT OOK JE ZONDAGAVOND……. WEER ONDER DE 10%……….

  2. Grobber

    Elf van de vijftien noteringen van de PO. Waar blijven de CO? met al hun wervelende programma,s die de kijkers aan moeten spreken?

  3. Tjeenk

    Voetbal, nu bij RTL, is ook niet meer wat het is geweest. Er zijn krampachtige plannetjes. Men wil het helemaal anders doen. Alles -live- achter de decoder, matige samenvattingen presenteren, en de mogelijkheid om op alles te gokken tijdens wedstrijden.
    Het lijkt er op of men in het nauw zit en op korte termijn geld wil genereren.

  4. Keown Yao

    Het lijkt er meer op dat steeds meer leken commetaar gaan geven op dingen waar ze geen verstand van hebben ~_~.

  5. Jeffrey

    RTL 4 groter dan heel SBS broadcasting!
    Jammer! Maar goede score voor zowel Nederland 1 als RTL4

  6. Chiel

    SBS hoefde er alleen een oude tape in te gooien, RTL moest een heel programma maken… :lol: Wie o wie zou er het meeste winst hebben? ;)

  7. Flippo

    @Chiel: RTL gooide er ook maar gewoon een tape in, aangeleverd door de Postcode Loterij…

  8. Chiel

    -ik wist dat dit kwam, maar dit is geen herhaling maar een nieuw OPGENOMEN programma-

    Knallende kurken vervalt overigens ook bij RTL4.

  9. Chaos

    RTL heeft na het RTL Nieuw jaaroverzicht nu ook al op Knallende Kurken bezuinigd. Is niet in het programmaoverzicht terug te vinden van vanavond. Ze zetten ook wel erg in op the Singing Bee, na 12 uur gelijk in de herhaling :S ….. ben benieuwd!

  10. Duck

    Wat een monsterscore voor Boer zoekt Vrouw. 3 miljoen kijkers, dat zie je niet vaak meer. Heb zelf ook gekeken omdat ik wou zien of die griet nu wel het lef had om die zwakzinnige Canadese boer naar huis te sturen :)

  11. Jeroen

    Vind het wel raar dat Knallende Kurken wel in de gids staat…

  12. Atmos

    Zo ben weer thuis, weekje Schotse tv kijken is niet zo slecht :D
    Boer zoekt vrouw stijgt ook alleen maar door zo te zien.
    Waar kwam dit programma eigenlijk vandaan?

  13. De weblog van Helmond

    Goede score inderdaad van de Boeruh.

  14. Anoniem

    Miljoenenjacht staat ook op RTLgemist! :)

  15. Anoniem

    @ CHIEL GOEDE REACTIE (NOT)

    Feit is dat nu ook de zondag naar de klote is.
    SBS is net de sns bank, groot geworden door klein te blijven.
    Of kun je beter zeggen, groot geworden en zal steeds kleiner worden

  16. piet

    Het lijkt wel alsof RTL niet wil presteren met Oud & Nieuw! Ik spreek hier ook echt van creatieve armoede.. belachelijk al die herhalingen! Ben wel erg benieuwd naar de Singing Bee.. aangezien hier zo hoog op wordt ingezet! Ga zeker wel even kijken!!

  17. Anoniem

    @ CHIEL GOEDE REACTIE (NOT)

    Feit is dat nu ook de zondag naar de klote is.
    SBS is net de sns bank, groot geworden door klein te blijven.
    Of kun je beter zeggen, groot geworden en zal steeds kleiner worden.

  18. Frank

    @ Chiel, hoe lager het marktaandeel, des te lager de inkomsten.
    SBS is inmiddels ingericht op een hoger marktaandeel dan 10%. Dus blij zullen ze hier zeker niet mee zijn.

    Niet zo slim van je…

  19. Martijn

    Jezus man, drie miljoen nu al voor Boer zoekt vrouw. Daar komt geen enkel ander niet-sportprogramma ook maar bij in de buurt. Geheel terecht overigens. BzV is echt heel erg leuk.

  20. Chiel

    Q: Feit is dat nu ook de zondag naar de klote is.
    SBS is net de sns bank, groot geworden door klein te blijven.
    Of kun je beter zeggen, groot geworden en zal steeds kleiner worden

    Het kost NIKS! HELEMAAL NIKS! En ze verdienen d’r geld mee. RTL kost het veel geld maar levert het wel wat meer op…

    SBS had 1,5 miljoen kijkers met Wegmisbruikers, RTL4 met GV. Wie o wie zou er nu het meest verdienen om 20.30 uur… Ik bedoel maar.

  21. Anoniem

    @Chiel
    Zo werkt het niet jongen, het gaat erom welke zender het hoogste marktaandeel heeft,want die behoudt zijn adverteerders. SBS zal heus geen adverteerders MEER aantrekken dan RTL omdat ze minder uitgeven aan programma’s. Kijken de mensen niet dan geen adverteerders op de lange duur hoor!!!!!!!

  22. Anoniem

    @ Chiel, het gaat om de totale operatie. Niet om 1 programma of 1 avond.
    Zoals hierboven ook al beschreven, de totale operatie van SBS is ingericht op een marktaandeel van meer dan 12%. Vaste kosten lopen gewoon door. SBS is hier dus niet blij mee. Relatief gezien een goede opbrengst, maar daar zal de adverteerder anders over denken.

  23. Bas

    Zo is het…als er niemand kijkt (SBS) zal er niemand inversteren in reclameboodschapen op die zender –dus geen inkomsten CHIEL

  24. Flippo

    @Chiel: Je hebt géén idee..

  25. evert

    leuk al die reacties van mensen die denken dat ze weten hoe het werkt.
    inkomsten reclame zijn afhankelijk van kijkdichtheden. je betaalt per gerealiseerde GRP = 1% kijkdichtheid. echter, naast de inkomsten staan ook de uitgaven per grogramma. daarom moet rtl 35% halen (afgegeven richting adverteerders). en zolang ze dat niet halen moeten ze adverteerders compenseren met gratis bonuszendtijd. en zendt men wel commercials uit maar heeft geen inkomsten er tegenover staan….

    (singing bee is wel een opzichtige kopie van Het gevoel van…)

  26. Thomas M

    Gisteren een lekker relaxed tv dagje gehad met veel sport voor mij.
    Schansspringen (Dld2), een beetje schaatsen, 1500 mtr mannen (Ned1) en veel voetbal (Sport1 en RTL4/7).
    Voetbal Insite was weer heerlijk vermakelijk, super.

    Vanavond na 22:00 uur gaan we hopelijk eindelijk eens een pak geld ophalen bij de staatsloterij (Singing Bee show op RTL4)!

    Happy New Year

  27. Chiel

    Dan niet hé ;)

  28. ronaldo

    SBS vernederd RTL maar weer eens op zondag ZONDER VOETBAL!!! SHAME ON YOU RTL

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 14,6 %
    RTL 5 6,6 %
    RTL 7 3,1 %
    RTL 8 2,3 %
    RTL NEDERLAND 26,6 %

    NED 1 20,3 % SBS6 13,4 %
    NED 2 3,6 % NET5 7,1 %
    NED 3 6,4 % VERONICA 8,6 %
    PUBLIEKEN 30,3 % SBS GROEP 29,1 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Boer zoekt vrouw 18,4 % Ned 1
    2 RTL voetbal eredivisie 10,0 % RTL 4
    3 Reunie 9,2 % Ned 1
    4 Schaatsen 10 km heren 7,9 % Ned 1
    5 Javier Guzman 7,3 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 42,8 %

  29. Tyler

    Ik dacht toen ik hier eerst kwam dat hier mensen posten die er verstand van handen. Maar ik zie nu dat het niet veel verder gaat dan RTL rulez en SBS sucks en PO boven CO. Is er nog een andere plek waar je gewoon serieus en inhoudelijk over TV kan discussiëren ?

  30. Anoniem

    Tyler, ben bang van niet

  31. Anoniem

    @Ronaldo
    hoe kom je daar nu bij?

  32. Johan B.

    RTL voet bal scoorde slechs 711.000 kijkers vanaf 23.00u. Blijkbaar durfde men de confrontatie met BZV niet aan en besloot men daarom tot deze tweedeling. Jammer, daar de ECV dan misschien tot het besef zou komen dat de samenvattingen om 20.00u pas te gaan uitzenden de kijkcijfers dramatisch zou laten gaan dalen.

    Hoe dan ook, iedereen een prettig en gezond 2008 toegewenst.

  33. tosti

    RTL doet het nog redelijk tegen Ned 1.
    Over SBS zullen we maar niet spreken en gewoon even negeren.

  34. kraan

    @post 3 en 4, Tjeenk kon wel eens gelijk hebben. Vanmiddag, terug uit mijn werk, had ik BNR in de auto aanstaan. Daar hadden ze een item over de voetbalrechten en het gokken op wedstrijden, en wat er in die wedstrijden gaat gebeuren. Een sport-econoom was aan het woord en die had een verhaal wat aardig overeen komt met dat van Tjeenk. De man vertelde ook dat er met het gokken en verkoop van de rechten op de korte termijn veel geld te verdien valt, maar dat dat op langere termijn (slechts een paar jaar) aardig tegenvalt. Als de PO verstandig is laten ze het voorlopig zo (en voor BNV-tv kun je op maandagavond samenvattingen zien), ze hebben genoeg goede programma’s die goed bekeken worden.

  35. !#Michael#!

    VRIJDAG 28 DECEMBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 19,1 %
    RTL 5 8,1 %
    RTL 7 6,1 %
    RTL 8 2,0 %
    RTL NEDERLAND 35,3 %

    NED 1 9,5 % SBS6 13,4 %
    NED 2 3,8 % NET5 7,9 %
    NED 3 8,3 % VERONICA 5,5 %
    PUBLIEKEN 21,6 % SBS GROEP 26,8 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Love actually 12,2 % RTL 4
    2 Hart van Nederland 8,1 % SBS6
    3 4 in het land 7,8 % RTL 4
    4 Kinderen dansen op het ijs 7,3 % SBS6
    5 Top 2000 a gogo 7,1 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 39,1 %
    ——————————————————————————————

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 20,0 %
    RTL 5 6,7 %
    RTL 7 6,0 %
    RTL 8 2,3 %
    RTL NEDERLAND 35,0 %

    NED 1 10,0 % SBS6 13,8 %
    NED 2 3,7 % NET5 8,9 %
    NED 3 8,1 % VERONICA 5,0 %
    PUBLIEKEN 21,8 % SBS GROEP 27,8 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Love actually 13,4 % RTL 4
    2 Hart van Nederland 8,0 % SBS6
    3 4 in het land 7,7 % RTL 4
    4 Kinderen dansen op het ijs 7,7 % SBS6
    5 Top 2000 a gogo 7,6 % Ned 3

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 40,1 %
    ————————————————————————————————————————————————————————————

    ZATERDAG 29 DECEMBER 2007

    Zenderaandelen 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,8 %
    RTL 5 6,5 %
    RTL 7 4,5 %
    RTL 8 3,5 %
    RTL NEDERLAND 30,3 %

    NED 1 17,7 % SBS6 10,2 %
    NED 2 3,4 % NET5 7,9 %
    NED 3 6,6 % VERONICA 6,6 %
    PUBLIEKEN 27,8 % SBS GROEP 24,7 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Youp van ’t Hek 14,1 % Ned 1
    2 Idols 9,8 % RTL 4
    3 Idols uitslag 9,7 % RTL 4
    4 Top 2000 a gogo 7,6 % Ned 3
    5 Weekend miljonairs 6,6 % RTL 4

    1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 43,1 %
    ——————————————————————————————

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 15,8 %
    RTL 5 6,3 %
    RTL 7 3,9 %
    RTL 8 3,6 %
    RTL NEDERLAND 29,7 %

    NED 1 18,6 % SBS6 10,2 %
    NED 2 3,6 % NET5 8,2 %
    NED 3 6,6 % VERONICA 5,9 %
    PUBLIEKEN 28,8 % SBS GROEP 24,3 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Youp van ’t Hek 15,0 % Ned 1
    2 Idols 9,9 % RTL 4
    3 Idols uitslag 9,8 % RTL 4
    4 Top 2000 a gogo 7,2 % Ned 3
    5 Journaal 20 uur 7,0 % Ned 1

    1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

    Totale kijkdichtheid 43,6 %
    ——————————————————————————————

    Idols en RTL klimmen na een matig kerstweekeind weer keurig op met 16% op de zaterdag. En over vernederen gesproken? Wat dacht je dat RTL4 de vrijdag afsluit met 20% en alleen een film geprogrammeerd heeft en het dure en grootsaangekondigde Kinderen dansen op het IJs behaald maar de helft in de doelgroep tov Love Actually. RTL4 boert goed op de vrijdag met films!

    ——————————————————————————————

    Wat de zondag betreft, de NPL scoort niet zo hoog in 20-49, maar kost de zender verder ook niks. Miljoenenjacht en 1 tegen 100 zijn uitlaadkleppen van de NPL om zich te profileren naar hun publiek, en dat is iets wat redelijk lukt. Elke thuisdeelnemer van Miljoenenjacht heeft wel Linda er op staan!

    En verder zijn respectievelijk 1mln en 1.5mln kijkers zulke dusdanige aantallen en hebben de shows zo’n goed imago, dat adverteerders geen enkel probleem hebben daar tussen te staan.

    En aankomende zondag is het Van Speijk wat bij RTL4 de bel doet luiden, en ik gok er op dat vanaf dat momeny RTL4 weer commercieel marktleider is op de zondag.

  36. Mario Van Breda

    kijk liever internet tv

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.