RTL-gezichten mogen niet naar Het Gesprek

RTL-presentatoren als Daphne Bunskoek, (foto) Jack Spijkerman, Humberto Tan en Radio 538-dj Ruud de Wild mogen niet meewerken aan de nieuwe interviewzender Het Gesprek, die in oktober begint. “Het Gesprek geeft zelf toe dat er geen geld en tijd is om interviews behoorlijk voor te bereiden. Dat ga ik mijn mensen niet aandoen“, aldus RTL-topman Fons van Westerloo in het Algemeen Dagblad. “Lange tv-gesprekken voeren is een vak. Niet iedereen kan dat.

Ook heeft Het Gesprek een deal gesloten met de KRO, die elkaars beelden mogen gaan gebruiken. “Die omroep is een commerciële concurrent van ons.’’

Directeur Ruud Hendriks van het digitale kanaal Het Gesprek vindt die opstelling van ‘weinig zelfvertrouwen’ getuigen. “Van Westerloo zei letterlijk: Stel dat Bunskoek een interview niet goed voorbereid en compleet afgaat. Dan daalt haar marktwaarde en zit ik met de gebakken peren.

Het Gesprek is bij de start in circa zes miljoen huishoudens op de buis te zien, verwacht Hendriks in het AD. Hij moet echter nog contracten afsluiten. Het Gesprek zendt interviews van minimaal een uur uit, niet onderbroken door reclame. De gesprekken worden gevoerd door bekende mensen als Catherine Keyl, Jort Kelder, Victoria Koblenko, Max Westerman, Jeroen van Inkel en Huub Stapel.

10 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
bluffy
augustus 31, 2007 14:31

fons is een baaskaak!

Gast
ano
augustus 30, 2007 21:06

Zo onderhand ga je denken dat Fons er voor eigen gewin zit. Elke week komt hij weer met nieuwe zgn stellingen. Ze slaan nergens op, maar moeten op die manier de aandacht op hem richten.

– Ik dult geen hoge salarissen bij de RTL-sterren.
– DGK stopt nog in december (al is het o zo populair op dat tijdstip en trekt het steeds meer kijkers)
– Nu weer: RTL sterren mogen niet naar “Het Gesprek”.

Hij zet zich ongemerkt neer als een grote dictator die alles beslist en daar trots op is.

Gast
David
augustus 30, 2007 18:55

:

100% met je eens. Ik heb altijd al met veel interesse RTL gevolgd, en heeft bij mij altijd een streepje voor. Maar dit is werkelijk wel zó arrogant, dat Fons echt moet oppassen dat hij RTL niet met het Tien-virus besmet. Bovendien, waar is die man báng voor? Het Gesprek zal absoluut lage kijkcijfers gaan halen, dus is zeker geen concurrentie en wordt ook niet zo neergezet.

Gast
Kamal
augustus 30, 2007 14:52

@anomynos! ,

egt = echt !!!!! (althans op z’n Nederlands)

Gast
anomynos
augustus 30, 2007 14:18

daphne bunskoek is egt een lekker wijf

Gast
Simon
augustus 30, 2007 13:55

Victoria Koblenko :|

Gast
Johan
augustus 30, 2007 13:38

en die gekke “RTL-sterren” pikken het ook maar.

Gast
Marcel
augustus 30, 2007 13:31

Dit is toch dezelfde Fons die het vreemd vond dat Paul de Leeuw niet zo maar een uitstapje mocht maken naar zijn zender??? En het uiteindelijk wel deed!!! Ook onvoorbereid! Alsof ze bij RTL zoveel tijd krijgen om zich voor te bereiden. Die Fons zet heel RTL te kakken! Als hij zo door gaat gaan mensen zijn zender net zo arrogant vinden als hijzelf (en geloof me, dat zou ik eerlijk waar echt superzonde vinden!)

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 11:57

Talpa slankt digitale tak af

29 augustus 2007 – Door Remco Tomesen

De digitale tak van Talpa gaat flink afslanken. Het bedrijf zet geen nieuwe digitale activiteiten op en zal ook niet als investeerder optreden. Eerder deze zomer trad Talpa nog naar buiten met ambitieuze digitale plannen.

“Het digitale onderdeel van Talpa staat eigenlijk nog aan het begin,? zei Marc Giesbers, managing director van Talpa Digital in juli tegen Emerce. “Straks moet het onderdeel een significante bijdrage gaan leveren aan de totale omzet van de Talpa Media Groep.? Talpa zou een soort ‘investeerder plus’ moeten worden voor crossmedia initiatieven, zei Giesbers toen. Als investeerder wilde het bedrijf jaarlijks in zo’n vijf projecten investeren. Het zou gaan om ‘flinke investeringen’.

Deze week besloot het management van Talpa Media om toch géén crossmedia investeerder te worden, zegt woordvoerder Mark van Hal van het bedrijf. Talpa Media is het bedrijf waarin John de Mol al zijn media-activiteiten heeft ondergebracht. Hoewel tv-zender Tien aan RTL Nederland is verkocht, zijn andere Talpa-onderdelen wél blijven bestaan.

“De afgelopen periode is er binnen Talpa vooral aandacht geweest voor de ‘deal’ met RTL,? zegt Van Hal. “We zijn daarna pas toegekomen aan een heroriëntatie van andere activiteiten.? Talpa heeft volgens hem besloten om de kern van het bedrijf te leggen bij het bedenken van televisieformats en de productie van tv-programma’s. Een andere kernactiviteit is Talpa Music, dat de rechten heeft van honderdduizenden liedjes. Het zelf bedenken en ontwikkelen van digitale concepten, of het investeren in digitale projecten, past niet meer binnen de strategie van Talpa.

Talpa Digital blijft de komende tijd nog wel als onderdeel bestaan. Talpa blijft betrokken bij projecten – waaronder Skoeps en Mundo – die het eerder samen met partners opstartte. Op dit moment werken zo’n twintig mensen voor Talpa Digital. Voor een deel daarvan is straks geen werk meer. “Het onderdeel zal in afgeslankte vorm verder gaan,? zegt Van Hal. Hoe lang het onderdeel nog blijft bestaan, kan hij niet zeggen.

Van Hal wil benadrukken dat Talpa nog steeds ‘crossmediaal’ denkt. Bij het bedenken van nieuwe televisieformats, heeft het mediabedrijf ook straks nog steeds oog voor de digitale component, benadrukt hij. “Maar we zullen zelf niet meer betrokken zijn bij de uitvoering van de digitale plannen. Dat doen onze partners.?

Bron: emerce.nl

Gast
Freek
augustus 30, 2007 11:54

Logisch, dan kan Fons van Westerloo er namelijk elke week zelf gaan zitten. Wordt een beetje Fons moe, overal dat geblaat van die man.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen