Gordon: ‘Ik mis Gerard helemaal niet’

Zanger Gordon is zondag te zien in de eerste aflevering van het nieuwe RTL 4-programma Gillend naar Huis, waarin hij met families uit Nederland vakantie viert. Het programma lijkt op het programma Joling en Gordon over de vloer, maar dan zonder Gerard Joling. Gordon mist de SBS 6-presentator niet. “Om eerlijk te zijn? Nee, helemaal niet“, aldus Gordon in het AD. “Ik heb enorm met hem gelachen tijdens onze serie en hij is een goede vriend. Maar Gerard had dit niet aangekund.

Volgens Gordon is het programma te zwaar voor Gerard. “De opnames zouden continu stil hebben gelegen vanwege die graftak, haha. Wij halen nou eenmaal het slechtste in elkaar naar boven, dus het zou een grote klaagzang en zeurpartij zijn geweest. Zonder Gerard kon ik tenminste snel doorwerken zonder onderbrekingen.

Gordon bezocht voor de serie Hollandse campings, Spaanse costa’s en het eiland Kreta. “Ik reis een maand voor de serie en ik ben werkelijk compleet uitgewoond. Dit kost me onwijs veel energie. Ik ben sowieso het liefste thuis, maar nu heb ik alle hoeken en gaten van Europa gezien. Voor mijn eigen lol ga ik naar plekken als Mikonos, Miami, Cannes en St. Tropez, en uiteraard wel geheel verzorgd en in stijl. Maar nu ben ik bijvoorbeeld in zo’n massahotel in Malgrat gepropt. Het leek wel een oorlogsbunker in de voormalige DDR, vreselijk.

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Maurits
september 1, 2007 12:28

Wendy komt ook met groot amusement.. komt dat dan op vrijdag?
Idols moet gewoon op zaterdasg blijven, niet opeens naar zondag..

Gast
el-g
augustus 31, 2007 23:02

of misschien op zaterdag avond;
19.30 idols
21.00 lotto weekend miljonairs
22.00 sport

omzo met idols het publiek vasthouden en niet te laten zappen tegen 20.30 naar paul de leeuw

Gast
el-g
augustus 31, 2007 23:00

of misschien zo?

zaterdag
17.00 VAN KAVEL TOT KASTEEL
17.30 BESTEMMING NEDERLAND
18.00 RTL NIEUWS
18.10 EIGEN HUIS EN TUIN
19.00 RTL NIEUWS EN WEER
19.30 LOTTO WEEKEND MILJONAIRS
20.30 IDOLS
22.00 RTL VOETBAL
23.10 IDOLS UITSLAG
23.30 RTL NIEUWS
23.45 FILM-SERIE

zondag
16.45 LIFE AND COOKING
19.00 RTL NIEUWS EN WEER
19.15 RTL VOETBAL
20.45 GOOISCHE VROUWEN
21.45 EEN TEGEN 100
22.45 PFAFFS
23.30 RTL NIEUWS

Gast
winnie
augustus 31, 2007 22:26

Fijn Idols op 1 avond, ik vond het niks dat het vorige keer over 2 avonden verdeeld was. Op zondag komen er veel leuke dingen op andere zenders (toen bijv. gooise vrouwen en peking expresse), dus je moest de video de hele avond laten draaien. Dat hoeft nu mooi niet meer.

Gast
Stefan
augustus 31, 2007 18:36

Ik vraag me nog steeds af of er ooit nog een keer een nederlandse versie van so you think you can dance zal komen.

Gast
Patzy
augustus 31, 2007 18:28

Waarom weer X-Factor….zo een succes was dat niet.
Had dan een programma ala “America’s got talent” gebracht, wat breder dan x-factor.

Gast
TOTP
augustus 31, 2007 17:48

Dom van RTL. Ze hadden een niet te verslaan zaterdag en zondag kunnen creëren.
Zaterdag:
20.00 uur: Idols (1ste week 2 uur) / Nieuwe variety show met zang, acteer en dans / DWTS
21.00 uur: Lotto Weekend Miljonairs
22.00 uur: Drama serie (nieuwe US/NL)
23.00 uur: RTL Nieuws

Zondag:
19.00 uur: RTL Voetbal: Eredivisie
20.30 uur: Gooische Vrouwen / Voetbalvrouwen / NLse CSI (vervangde serie voor Baantjer)
21.30 uur: Idols (audities / halve finales / live shows / finale) / Miljoenenjacht / 1 tegen 100
22.30 uur: Comedy serie ( nieuwe US/NL, bijv. How I met your mother)
23.00 uur: RTL Nieuws

Gast
frank
augustus 31, 2007 17:27

heee Idols komt op 1 avonds maar
de liveshow om 20:00 uur op RTL 4 GEVOLGT door Lotto weekend M om 21:40 uur

en Idols backstage om 21:40 uur op RTL 5

en Idols de uitslag rond 22:30 / 22:45 uur

en na Idols nog RTL voetbal op zaterdag dus geen Idols op zondag maar wel op zondag RTL voetbal om 19:00 uur en heel veel drama om 20:30 en dan
om 21:30 uur Miljoenen jack / 1 tegen 100 dus veel leuks in het weekend en dan ook nog elke werkdag de leukste en best bekenen soap van nederland GoedeTijden SlechteTijden om 20:00 uur op RTL 4 :P

Gast
TOTP
augustus 31, 2007 17:12

Ik denk dat RTL 4 met Gooische vrouwen en Voetbalvrouwen na RTL Voetbal: Eredivisie op zondag een giga score gaat behalen. Het is ook slim van RTL om zaterdag over een week met een compilaite van de 1ste 2 seizoenen te komen van GV. En uiteindelijk zullen de 3 CSI’s en Bones weer over het miljoen te gaan scoren. En als ze Idol heel erg gaan verbeteren (kijk aub hoe goed American Idol en Australian Idol worden gemaakt Blue Circle/RTL) en gaan hypen zou Idol best wel weer 2 miljoen gaan scoren op zaterdag (en zondag). Ik zou iig de show over 2 avonden verdelen. Live Show op zaterdag en results show op zondag. En een 2 uur seizoens-premiere. En daarnaast ook op zowel zaterdag als zondag auditie-shows en de workshop moet eruit. En vervangen worden door 3 shows. Uit de theaterronde moeten 12 jongens en meisjes komen. De jongens zingen bijv. op zaterdag en de meisjes op zondag en de results show maandag. Elke week worden er 2 jongens en 2 meisjes geëlimineerd op maandag. Hierdoor zien we de jongens en meisjes elke week vanaf de halve finales en hoeven we niet bij sommige 4/5 weken te wachten voor ze weer op tv komen. Uiteindelijk een top 12 in de live shows. En de finale in een groot bekend theater, bijv. Carré.
Daarnaast komt DWTS weer terug denk ik na Idol in Maart. Dus ik denk als RTL het slim aanpakt dat RTL 4 zeker weer de nr. 1 zender in totale kijkers zal zijn en zich zal verbeteren in de demo 20-49.

Gast
michel
augustus 31, 2007 16:58

big brother gaat zeker terug komen. endemol is al de hele zomer bezig met de voorbereidingen hiervan! binnenkort kunnen mensen zich opgeven. big brother gaat in januari van start (vrijwel zeker vanuit het huis van de gouden kooi) wie het gaat presenteren is nog onbekend!

rtl4 komt waarschijnlijk dit voorjaar ook alweer met de x factor (beetje jammer zo vlak achter idols aan)

Gast
Apeldoorner
augustus 31, 2007 16:53

In aansluiting op tvman. Ik denk dat RTL nog iets verder zakt. SBS komt nog met een hoge hoed en zal ongeveer gelijk komen met RTL. Het kijkcijferaantal van de publieke omroep zal ongeveer gelijk blijven. Tot zover mijn inschatting voor het komende sezioen.

Gast
tvman
augustus 31, 2007 16:31

Ik vind dat er nogal wat beweging is op het kijkersfront op het moment, er is nog weinig van te zeggen.
Ik denk wel dat RTL boven SBS uit komt en wellicht blijft nu de winterprogrammering er is, maar SBS zit er nu ook weer niet echt ver achter.
Het lijkt wel (maar dat is mijn interpretatie) dat veel mensen zoekend zijn op het moment.
Ik ben eerlijk gezegd zelf ook wat zoekend.
Alles is natuurlijk een beetje anders na het wegvallen van Talpa en een extra RTL zender.
Ik maak heel soms zelfs ook gebruik van rtl8!
Het kan echt nog alle kanten op.
Ned1 is echter nog wel steeds het grootst; maar ook dat is een tendens die er langer is/was.

Gast
Nick
augustus 31, 2007 16:18

Persoonlijk komt 4 in het land nu vee leuker over sinds ze het nieuwsblok vormen met het nieuws. dat is wel te merken, de cijfers blijven stijgen. wat eerst nog 300.000 kijkers trok heeft nu een gemiddelde van 500.000 in HvNL stort al in.

Gast
Danny - DM.nl
augustus 31, 2007 13:31

Ik denk eerder dat het humeur op het Rietlandpark in Amsterdam minder zal zijn doordat SBS alwéér word verslagen door RTL en dus de 3e zendergroep is.

Waar zijn trouwens bOris met zijn Family of Kruimels en alle andere SBS-fans?

Gast
Flippo
augustus 31, 2007 10:44

@JS: Waarom zouden ze? RTL4 was gisteravond de tweede zender met 0,7% verschil op Nederland 1. En in 20-49 marktleider…

Gast
RTL FAN
augustus 31, 2007 09:55

Is er iets met 4 in het land aan de hand?
Ze stijgen maar door gisteren 636.000 met hvn op zelfde tijd.
Volgens mij nog niet eerder geweest, alleen als hvn om 11 uur was.

House mooie score!

Gast
Patzy
augustus 31, 2007 09:53

Rare cijfers gisteren!

Gast
JS
augustus 31, 2007 09:40

Megascore voor House!! Kijkers komen van NL 1 (Puberruil geflopt), RTL4 presteert ver onder de maat met afnemende cijfers GTST en geflopte Carlo & Irene Show. Het humeur van Fons & Bart zal wel niet te pruimen zijn vandaag…. Sterkte daar op het Mediapark.

Gast
De Tip Van Nip (gratis)
augustus 31, 2007 09:37

@ !#Michael#!
Misschien moet je er eens over denken om zelf een weblog te starten. Al die data die je telkens als reactie post… Het is voor de lezer niet helemaal duidelijk wat hij/zij er mee moet. Door de beperkte opmaakmogelijkheden wordt het ook erg onoverzichtelijk.

Gast
Ronaldo
augustus 31, 2007 09:36

Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: RTL en SKO

RTL 4 15,6 %
RTL 5 8,1 %
RTL 7 5,1 %
RTL 8 3,0 %
RTL NEDERLAND 31,8 %

NED 1 10,1 % SBS6 15,5 %
NED 2 7,1 % NET5 8,3 %
NED 3 6,4 % VERONICA 5,5 %
PUBLIEKEN 23,5 % SBS GROEP 29,3 %

TOP 5 Kdh Zender

1 House M.D. 10,1 % SBS6
2 Hart van Nederland 7,4 % SBS6
3 Baby’s wil is wet 7,3 % RTL4
4 Goede tijden slechte tijden 7,0 % RTL4
5 Ghost Whisperer 6,4 % SBS6

1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 31,6 %

Gast
Chiel
augustus 31, 2007 09:26

Q: Zoveel landen zeggen en dan alleen met een lijstje uit Amerika komen waar het programma op een 12e plaats staat, zegt natuurlijk niets.

Ik heb wel wat beters te doen dan de kijkcijfers van alle landen waar Big Brother uitgezonden wordt uit te zoeken. Ik zag het toevallig gisteren op Theo’s site staan. Het is daar een succes.. punt.

Gast
!#Michael#!
augustus 31, 2007 08:38

DINSDAG 28 AUGUSTUS 2007

Zenderaandelen 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 14,9 %
RTL 5 10,7 %
RTL 7 6,6 %
RTL 8 2,5 %
RTL NEDERLAND 34,8 %

NED 1 12,4 % SBS6 14,3 %
NED 2 4,4 % NET5 7,5 %
NED 3 4,6 % VERONICA 6,7 %
PUBLIEKEN 21,4 % SBS GROEP 28,5 %

TOP 5 Kdh Zender

1 Hart van Nederland 7,6 % SBS6
2 Goede tijden 7,5 % RTL 4
3 Journaal 20 uur 7,3 % Ned 1
4 Medical investigation 6,6 % SBS6
5 Blik op de weg 6,6 % Ned 1

1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 29,5 %

————————————————————————————–
Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 15,6 %
RTL 5 10,1 %
RTL 7 6,4 %
RTL 8 2,9 %
RTL NEDERLAND 35,0 %

NED 1 12,6 % SBS6 13,8 %
NED 2 4,9 % NET5 8,2 %
NED 3 4,4 % VERONICA 6,2 %
PUBLIEKEN 22,0 % SBS GROEP 28,3 %

TOP 5 Kdh Zender

1 Goede tijden 9,3 % RTL 4
2 Journaal 20 uur 7,9 % Ned 1
3 Hart van Nederland 7,6 % SBS6
4 Blik op de weg 6,9 % Ned 1
5 Editie NL 6,9 % RTL 4

1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 32,7 %

————————————————————————————–
WOENSDAG 29 AUGUSTUS 2007

Zenderaandelen 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 15,1 %
RTL 5 10,0 %
RTL 7 4,2 %
RTL 8 3,2 %
RTL NEDERLAND 32,4 %

NED 1 10,6 % SBS6 9,8 %
NED 2 4,0 % NET5 6,2 %
NED 3 16,2 % VERONICA 7,3 %
PUBLIEKEN 30,8 % SBS GROEP 23,3 %

TOP 5 Kdh Zender

1 CL Slavia Praag-Ajax 11,2 % Ned 3
2 Journaal 20 uur 8,4 % Ned 1
3 Goede tijden 7,1 % RTL 4
4 CSI NY 5,7 % RTL 4
5 Hart van Nederland 5,6 % SBS6

1% kijkdichtheid is 70.370 bij 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 29,3 %

————————————————————————

Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
18:00-24:00 uur Bron: SKO

RTL 4 15,6 %
RTL 5 11,2 %
RTL 7 4,6 %
RTL 8 3,6 %
RTL NEDERLAND 35,0 %

NED 1 11,0 % SBS6 10,9 %
NED 2 4,5 % NET5 6,7 %
NED 3 11,0 % VERONICA 7,2 %
PUBLIEKEN 26,5 % SBS GROEP 24,9 %

TOP 5 Kdh Zender

1 Journaal 20 uur 8,3 % Ned 1
2 CL Slavia Praag-Ajax 7,7 % Ned 3
3 Goede tijden 7,5 % RTL 4
4 Hart van Nederland 5,9 % SBS6
5 CSI NY 5,9 % RTL 4

1% kijkdichtheid is 37.930 bij boodschappers 20-49 jaar

Totale kijkdichtheid 31,3 %
—————————————————————————–

Zo SBS staat na een succes zomer weer letterlijk op haar nummertje! Zowel de Dinsdag als de Woensdag de hele zomer marktleider, RTL begint met nieuwe programma’s en SBS stort in.

Afgelopen woensdag was RTL5 zelfs groter ;) … zoals door mij al voorspeld … SBS6 voelt de hete adem van RTL5 in haar nek!

Gast
Tjeerd
augustus 31, 2007 08:30

@Chiel

Zoveel landen zeggen en dan alleen met een lijstje uit Amerika komen waar het programma op een 12e plaats staat, zegt natuurlijk niets. In Engeland heeft men besloten ondanks dat de voorbereidingen voor een 4e editie al in volle gang waren om Big Brother af te blazen. Het schijnt in Zuid Amerika precies hetzelfde te gaan. Kortom we kunnen rustig stellen dat het concept zijn beste tijd heeft gehad.

Net als het concept reality programma’s geacteerd of niet.

Gast
Chiel
augustus 30, 2007 23:27

JIJ (en nog ’n miljoen mensen) kijkt het! Dat is misschien nog wel erger…

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 23:06

Het promotie-blokje van SBS Shownieuws is weer begonnen! Konden we zonet genieten van een greep uit de selectie van het imens populaire ‘de 25’ nu kunnen we genieten van een paar audities en een praatje met Nance over het imens populaire ‘So you wannabe a popstar’.

Nu hopen dat ze zo nog een ‘Het beste idee van NL’ onderwerp eraan vast plakken en zo heeft SBS haar dagelijkse zelfpromotie weer gehad! :)

Gast
Chiel
augustus 30, 2007 22:36

Q: Het concept van mensen in huizen proppen en kijken wat ervan komt is echt helemaal uit. Als RTL echt een flop wil laden, dan moeten ze echt met Big Brother komen.

Jep, en daarom is het nog in zoveel landen te zien en een succes.

AMERIKA VORIGE WEEK:

1. 31 America’s Got Talent NBC 13.9
2. 7 CSI: Crime Scene Investigation CBS 10.4
3. 22 Without a Trace CBS 9.3
4. 20 Two and a Half Men CBS 9.2
5. – Philadelphia vs. Pittsburgh NBC 9.2
6. 28 60 Minutes CBS 9.0
7. 44 The Singing Bee NBC 8.9
8. 77 Power of 10 CBS 8.7
9. 26 Cold Case CBS 8.4
10. 24 Criminal Minds CBS 8.3
11. 22 CSI: NY CBS 7.8
12. 89 Big Brother 8 (Donderdag) CBS 7.8

Dúúússsss…

Gast
Tjeerd
augustus 30, 2007 22:32

@Chiel

Het concept van mensen in huizen proppen en kijken wat ervan komt is echt helemaal uit. Als RTL echt een flop wil laden, dan moeten ze echt met Big Brother komen.

Gast
wim
augustus 30, 2007 22:28

wat kan men als zender ver zakken om met z’n vent in zee te gaan.

Gast
!#Michael#!
augustus 30, 2007 22:12

@ Chiel

Net op RTL4(!) een reclame spotje voor de nieuwe vooravond van RTL5 met om 18.55u NPL:DonD en om 19.25u DGK … Lijken ze bij RTL toch een beetje blij met DGK ;) :P

Gast
!#Michael#!
augustus 30, 2007 22:00

Jammer dat DGK zo eindigt … als het al zover komt … leuk dat BB terug komt! Het liefst een paar maanden na het einde van DGK … maart ofzo :)

Gast
lennart
augustus 30, 2007 21:47

denk niet dat het programma echt gaat scoren. Ik ga het wel kijken, alleen denk toch wel dat veel mensen gerard erin gaan missen.

Gast
mart
augustus 30, 2007 21:18

Heb gehoord dat de villa van de gouden kooi wel eens het nieuwe big brother huis kan worden, dan is het weer een totaal ander big brother dan zo’n goedkope kartonnen doos

Gast
mart
augustus 30, 2007 21:16

Hoop van wel. is altijd leuk om te zien en dan wekelijks weer een spannende liveshow.Past ook perfect bij RTl5

Gast
Marcel
augustus 30, 2007 20:48

Geef mij de Gouden Kooi dan maar!!! Ik kan het me overigens niet voorstellen dat BB terug gaat komen en dan wel direct na DGK

Gast
Chiel
augustus 30, 2007 19:54

Net bij BLVD: In december (waarschijnlijk!) filnae DGK en dan doorstart naar Big Brother. Zijn we daar vanaf en komt het veel leukere Big Brother terug! Whoei!

Gast
Niels
augustus 30, 2007 19:54

Het is hier fantastisch!!! met Gordon de Geer

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 19:16

Gillend naar huis ga ik zeker kijken

Gast
Robin1979
augustus 30, 2007 18:24

ach Appie, er zit nog altijd een knop op je afstandsbediening en zoveeeeel zenders. Ik kijk er wel graag naar namelijk!

Gast
Appie
augustus 30, 2007 18:21

Ik ook niet en hem al helemaal niet, opzouten met die nichtenkliek !

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen