Eén tegen 100 en Deal or no Deal bij RTL 4 en 5

De Postcode Loterij-programma’s Eén tegen 100 en Deal or no Deal gaan aanstaande zondag 2 september en maandag 3 september van start op RTL 4 en RTL 5. Caroline Tensen vuurt ook in het nieuwe seizoen van Eén tegen 100 vragen over allerlei onderwerpen op de kandidaat en het publiek af en leidt het spel, dat volgens een zegsvrouw ‘een paar’ nieuwe ingrediënten heeft gekre- gen, in goede banen. Caroline Tensen ontvangt de kandidaten dit seizoen in een vernieuwd decor.

Eén kandidaat neemt steeds plaats achter de desk tegenover Caroline. In plaats van het kiezen tussen een makkelijke of een moeilijke vraag mag er gekozen worden uit twee categorieën. De vraag die daarbij hoort, wordt ook door de honderd tegenspelers beantwoord. Heeft de kandidaat het antwoord goed, dan krijgt hij per weggespeeld persoon (die de vraag fout heeft beantwoord) in het publiek een geldbedrag. Tijdens het spel beschikt hij of zij over drie escapes die ingezet kunnen worden bij twijfel over het antwoord. Het inzetten van een escape kost alleen wel geld.

Ook het nieuwe ‘ABCtje’ behoort tot de mogelijkheden. Weet de kandidaat niet zeker wat het goede antwoord is op een vraag die gesteld is dan kan hij met deze nieuwe mogelijkheid kijken wat de mensen in het publiek hebben geantwoord. De verdubbelaar waarmee de kandidaat het gewonnen geldbedrag kan verdubbelen wordt in dit nieuwe seizoen door deze optie vervangen.

Zodra de kandidaat een vraag fout beantwoordt en geen escape heeft ingezet, dan is het game over en houdt het spel op. De kandidaat moet dus doordacht te werk gaan. Eén tegen 100 zal iedere zondag om 21.30 uur te zien zijn op RTL 4.

Vanaf maandag 3 september is ‘Postcode Loterij: Deal Or No Deal’ dagelijks bij RTL 5 te zien. Bij deze spelshow draait alles om lef, strategie en de kunst om op het juiste moment een deal te sluiten en de hoofdprijs van 250.000 euro in de wacht te slepen. Presentator Beau van Erven Dorens helpt de kandidaat en stelt ze voor de prangende vraag: deal or no deal? Aan iedere uitzending doen twintig kandidaten mee, elk met een doos met daarin een onbekend geldbedrag. Degene die het snelste de openingsvraag goed beantwoordt, mag proberen dozen weg te spelen.

De bank doet dan een bod en dan is het aan de kandidaat om of dit bod te accepteren, of om juist verder te spelen. De centrale vraag luidt: ingaan op het definitieve bod van de bank of kiezen voor de inhoud van de eigen doos? Daarnaast wordt in elke aflevering de winnende dagpostcode van de Postcode Loterij bekend gemaakt. Deal or no Deal zal dagelijks om 18.55 uur te zien zijn bij RTL 5.

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
c . reinders
maart 4, 2008 16:41

zou ik mij ook op kunnen geven om mee te spelen
het lijkt mij leuk ik ben 76 jaar en ik voel me nog goed

Gast
Chiel
december 12, 2007 21:14

Omdat mensen toch wel kijken.

Gast
gerda koelman
december 12, 2007 20:17

waarom krijgen we steeds herhalingen.?????????

Gast
t wiersma
oktober 2, 2007 14:36

waarom hebben jullie de aanvangstijd veranderd naar 19.55uur? het liep zo lekker s,avonds eerst deal or no deal dan de gouden kooi en dan goede tijden slechte tijden, nu moeten wij het missen want de soap gaat voor alles breng het maar weer snel terug naar 18.55 uur dat scheelt volgens mij een hoop kijkers

Gast
Riet Koomen
september 4, 2007 08:49

Een nieuw jasje voor het spel,even wennen.

Gast
Chiel
september 3, 2007 18:14

Er komt geen herhaling op 4, gewoon lekker JVMV :)

Gast
Patzy
augustus 30, 2007 10:58

DOND zal ook heel goed gaan scoren in de herhaling op RTL4

Gast
Bastiaan
augustus 30, 2007 10:19

Ik gok 450.000. Minder kijkers omdat het op RTL5 zit waar zo’n programma niet verwacht wordt. Zou nog wel kunnen aantrekken tot 5/ 5.5 meer denk ik niet.

Gast
Maurits
augustus 30, 2007 10:07

Hoeveel kijkers denken jullie voor DOND?
Ik gok.. 600.000

Gast
100 jarige
augustus 29, 2007 14:35

@Frits zegt:

29-08-2007 om 8:38
Die hangbejaarden worden ook steeds onvriendelijker tegenwoordig.

Zijn die goedkope beledigingen aangeleerd of bent u zo geboren?

Gast
Danny - DM.nl
augustus 29, 2007 13:36

“ja BETAALDE”
En dat geld krijgen ze later zelf weer terug :lol:

Gast
Hees
augustus 29, 2007 13:31

Wat zitten hier mensen te zeiken op het veronicablad. Daar staan BETAALDE advertenties in van SBS programmas, ja BETAALDE. Als jet zo kut vindt dat er te weinig over RTL wordt geschreven, kijk dan naar RTL Boulevard. Dan komt alles uitgebreid voorbij van RTL en wordt bijvoorbeeld Veronica tv genegeerd. En dat wordt wel normaal bevonden. Of wordt lid van Vara TV Magazine en je zult zien dat de meeste artikelen over Vara programmas gaan. Niks mis mee.

Gast
Jordy de Mol
augustus 29, 2007 13:20

Leuk nieuw decor! Ben benieuwd hoe het er uitziet. 1vs100 op de BBC is immers echt mega met decor enzo.

Gast
Thom
augustus 29, 2007 10:34

@Martijn

Boer zoekt Vrouw is die zondag éénmalig ;) Daarna wordt het voor maanden in de kast gezet ;)

Gast
Danny - DM.nl
augustus 29, 2007 10:29

Ik denk niet dat BZV nog 3 miljoen kijkers trekt. Dat format begint inmiddels ook aardig uitgemelkt te worden.

Maar er zijn veel top-programma’s op dat tijdstip:
Een tegen 100
Boer zoekt Vrouw
RTL Voetbal Insite
Smaakpolitie (geloof ik op die tijd)

Gast
Martijn
augustus 29, 2007 10:02

Haha, RTL4 zet 1 tegen 100 op zondag om 21.30, maar de publieke omroep start op 9 september weer met Boer zoekt vrouw op zondag om 21.20. 1 tegen 100 zal compleet worden weggevaagd, want Boer zoekt vrouw scoort gemiddeld drie miljoen kijkers.

Gast
Simon
augustus 29, 2007 09:08

ONM en Desperate Houswives vallen tegen! :O

Gast
Frits
augustus 29, 2007 08:38

Die hangbejaarden worden ook steeds onvriendelijker tegenwoordig. :(

Gast
DF
augustus 29, 2007 08:26

@Frits
Lekker generaliserend ben jij zeg, maar je moet er één wezen om er één te herkennen denk ik. Succes flodderfiguur.

Gast
Frits
augustus 29, 2007 08:16

Johan B post 14 : “De posters op deze site negeren de PO. Komt er een melding van de NCRV over bredere programmering dit seizoen dan levert dit tot zover 0 reacties op.“

Zo vreemd vind ik dat niet, de doorsnee Ned1-tuurder is nou ook niet bepaald
het prototype van een digitale forum deelnemer ( het gros heeft al moeite genoeg met de afstandsbediening ;) )

Gast
Chiel
augustus 29, 2007 07:46

:lol:

(En mediacourant onthoud m’n naam weer! Eindelijk!)

Gast
Chiel
augustus 29, 2007 07:45

OFF: De Gouden Kooi nog minder kijkers dan de 8e herhaling van The Nanny dat ervoor zit.

Gast
Bas v.d Kimme
augustus 29, 2007 06:42

O.K allemaal heel mooi dat het terug keert,
maar ik zeg altijd maar zou dat je simpelweg
niet al te veel met een goed lopend programma
als b.v 1 tegen 100 moet gaan lopen rommelen,
zou namelijk zonde zijn als kijkers gaan afhaken
omdat mensen toch liever het oude concept hadden
en dit ook al jaren gewent zijn.

Gast
yossarian
augustus 29, 2007 01:48

Heej!, Mediacouranterts, nu heeft Yossarian ook eindelijk eens een mediakundige PRIMEUR.

Zie hier:

http://yossarian.web-log.nl/yossarian/2007/08/de_wederkomst_v.html

Gast
Tjeerd
augustus 28, 2007 23:09

@DF
Lekker generaliserend ben jij zeg, maar je moet er één wezen om er één te herkennen denk ik. Succes flodderfiguur.

Gast
Theo
augustus 28, 2007 23:07

Caroline Tensen en bij de Publieken en bij RTL??
Verwarrend. Van mij hoeft die hele Tensen trouwens niet, ik vind het een doos. :(

Gast
DF
augustus 28, 2007 23:01

Beste Johan B, doe geen moeite de meeste CO kijkers zijn van het niveau Flodder.

Gast
!#Michael#!
augustus 28, 2007 22:14

@ Ajoh

Ja, toen DonD al succes vol was zijn er een paar dingen over in geweest. Maar dat neemt niet weg dat wanneer een nieuwe reeks van zulke populaire programma’s starten dit gewoon vermeld dient te worden in TV Vandaag.

No more no less. En 1 tegen 100, Miljoenenjacht en Deal or NoDeal zijn zolang als ik media volg (1.5 jr) bij de start van een reeks NIET vermeld in de ginds …

Gast
Ned D
augustus 28, 2007 22:02

*inhoudelijk gezien niet onafhankelijk zijn.

Gast
Ajoh
augustus 28, 2007 22:01

@David,
Ik had het puur over Veronica Magazine, niet over Shownieuws. Idd is het soms opvallend dat Shownieuws weinig aandacht besteed aan gebeurtenissen rondom RTL en Tien. Hun eigen zender wordt daarentegen volop gepromoot waardoor hun geloofwaardigheid meerdere malen in het geding komt. Gelukkig is de vroege uitzending nu weer korter waardoor het minder snel nodig lijkt te zijn om het programma met ‘promotie meuk’ op te vullen. Veronica Magazine daarentegen heeft wel melding van dergelijke gebeurtenissen rondom DOND etc… gemaakt.

Gast
Ned D
augustus 28, 2007 21:59

Veronica Magazine heeft een “redactionele-onafhankelijkheid”. Dat de programma advertising in het blad grotendeels van SBS zijn, betekend nog niet dat ze voor de rest inhoudelijk gezien onafhankelijk zijn.
Sommige items worden gesponserd; maar verder zijn er niet aanmerkelijk meer reportages/items over SBS-programma’s dan over andere omroepen.
Dat is gewoon zo.

Bovendien zie je in elk omroep-gerunde gids (oftewel practisch alle gidsen in Nederland) toch wel een duidelijke KRO-stempel terug. Of meer uiteenzettingen van Vara-programma’s. Of in dit geval meer SBS-advertising.

Gast
David
augustus 28, 2007 21:57

Precies, méér aandacht is (misschien) geen probleem.

Maar géén aandacht voor Deal or No deal, over de deal met RTL en Talpa in het algemeen etc etc is gewoon het negeren van belangrijke mediagebeurtenissen.

Ook over het definitieve einde van Tien en het begin van RTL8 werd met geen woord gerept in Shownieuws van SBS. Misschien hoeft het niet als opener, maar er melding van maken mag toch wel als je een shownieuwsrubriek pretendeert te zijn.

Dus nogmaals, méér aandacht voor SBS is prima, maar een beetje aandacht voor andere zenders mag ook.

Gast
Ajoh
augustus 28, 2007 21:49

Het lijkt met toch logisch dat Veronica Magazine meer aandacht schenkt aan programma’s van de SBS groep, immers daar vallen zij toch ook onder met Veronica publishing. Dus, kom op zeg niet zo hypocriet… als het blad onder RTL viel zou er ook veel meer aandacht voor de RTL programmering zijn, logisch. Doet niet af aan het feit dat het nog steeds een heel leuk blad is met veel film en ander nieuws wat je in geen enkele andere tv gids terug ziet.

Gast
Danny - DM.nl
augustus 28, 2007 21:47

@Chiel
Ik begreep je verkeerd ;)

Gast
Sandra
augustus 28, 2007 21:43

@Sander DOND wordt om 18.55 uur gezet, omdat ze anders concerentie zijn van GTST. En aangezien RTL weer wil dat GTST gaat scoren. Zetten ze DOND om 18.55 uur tegenover RTL Boulevard.

Gast
Johan B.
augustus 28, 2007 21:39

De posters op deze site negeren de PO. Zodra er iets onbenulligs over RTL of SBS verschijnt dan komen er zeer veel reacties. Zoals dit bericht. Is immers al lang bekend. Komt er een melding van de NCRV over bredere
programmering dit seizoen dan levert dit tot zover 0 reacties op. Merkwaardig, daar ook de NCRV vaak programma’s boven het miljoen scoort. Dus als enkelen van jullie de cijfers van SKO in twijfel trekken denk dan eerst maar eens hierover na. Ik bedoel hiermee te zeggen dat velen van jullie te kortzichtig zijn in een echte kijk op de media. TROS koopt Jetix- programma, enkel een reactie van mij en de KRO start actie voor behoud decectives, slechts 2 reacties. Terwijl iets onbenulligs als “omzet RTL stijgt” vele reacties oplevert. Ik geloof best in de kijkcijfers van SKO, ook al verwonder ik mij over het succes “Lachen met de TROS”.

Gast
!#Michael#!
augustus 28, 2007 21:29

@ David

Zelfde was vorig jaar het geval … De NPL shows worden straal genegeerd in t veronica magazine …

Gast
sander
augustus 28, 2007 21:22

waarom wordt DonD nu om 18.55 uitgezonden? vidnen ze flodder om acht uur belangrijker ofzo

Echt kansloos..

Gast
David
augustus 28, 2007 21:16

@Michael:

Ik word inderdaad ook een beetje gek van Veronica Magazine. Ze proberen echt RTL totaal te negeren en zodra SBS iets nieuws heeft is het hele magazine er vol mee/van. Wordt es tijd om dat blad op te zeggen, vind de indeling van het magazine ook al jaren irritant, met NET5 op de tweede pagina, terwijl dat gewoon een specifieke doelgroepzender is. Zet op die tweede pagina gewoon RTL4, RTL5 en SBS6, dat zijn de best bekeken commerciele zenders en RTL7, RTL8, NET5 en Veronica zijn gewoon de kleinere zenders, en kunnen op pagina 3.

Gast
Chiel
augustus 28, 2007 21:11

Nou, je hebt het al gezien, en kijkt het nog een keer. Behoorlijk kansloos dus! Iets wat je nog nit hebt gezien, en een herhaling is is natuurlijk ’n ander verhaal.

Gast
Danny - DM.nl
augustus 28, 2007 20:53

“3 maand herhalingen zitten kijken, hoe kansloos”
Wat is daar kansloos aan? Iedereen kijkt herhalingen, wat het ook is.

Gast
!#Michael#!
augustus 28, 2007 20:27

@ Chiel

net als of ik nog precies wist wie wat gewonnen heeft in Januari :? … afgeizen van dat ik niet alles gezien had en heb … maar zo af en toe gewoon ff lkkr verstand op 0 en DonD kijken!

Gast
Chiel
augustus 28, 2007 20:19

Q: Eindelijk! Ik mis DonD nu al echt … maar 2 weken weg geweest

Je hebt dus gewoon 3 maand herhalingen zitten kijken, hoe kansloos :?

Gast
TOTP
augustus 28, 2007 20:12

Het Veronica Magazine heeft altijd nog de reclame voor de internationale hitserie(!?!) Medical Investigation en het nieuwe seizoen So you wannabe a popstar (Met Erik’s kop erbij) (!?!).

Gast
Simon
augustus 28, 2007 20:10

@ 100 tegen 1
Die verdubbelaar werd inderdaad maar zelden slim gebruikt. Ik denk ook dat dit zeker verbeteringen zijn voor het programma!

Gast
!#Michael#!
augustus 28, 2007 19:43

Eindelijk! Ik mis DonD nu al echt … maar 2 weken weg geweest :? … Ook fijn dat 1 tegen 100 weer begint!

Trouwens wat is het Veronica Magazine hypocriet! Geen enkele aandacht voor de terug keer van de succes spelshow van afgelopen seizoen NPL: Deal or NoDeal! Of NPL: 1 tegen 100 … Erg jammer!

Gast
100 tegen 1
augustus 28, 2007 19:23

haha die verdubbelaar werd alleen ingezet als caroline zei: je hebt je verdubbelaar nog he? haha goed dat die is vervangen, ga zeker kijken keek vrogen bijna nooit eigenlijk….

Gast
Kokstra
augustus 28, 2007 19:01

Oh, het is al aangepast :)

Gast
Kokstra
augustus 28, 2007 18:55

Iedere zaterdag?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen