1,9 miljoen kijkers voor Slavia Praag – Ajax


De kijkcijfers van woensdag 29 augustus 2007 (SKO)

Slavia Praag – Ajax (NOS, Ned3, 20:28) – Ajax heeft zich niet geplaatst voor de groepsfase van de Champions League. De club verloor woensdag in Praag van Slavia Praag, met 2-1. Ajax-trainer Henk ten Cate noemde uitschakeling van zijn ploeg in de Champions League “een bittere pil voor iedereen“. “Op dit niveau worden andere dingen gevraagd en daar hebben we niet aan kunnen voldoen.” Slavia Praag – Ajax werd door 1.933.000 kijkers (madl: 31.2%) bekeken op Nederland 3.

Ten Cate verweet zijn ploeg vooral de mogelijkheden niet benut te hebben. “In de tweede helft hebben we zat kansen gehad om minimaal een keer te scoren, maar dat hebben we nagelaten. Dan krijg je vlak voor tijd het deksel op de neus en dat is vervelend. De jongens zitten nu stuk in de kleedkamer, het kost wel even tijd om dit te verwerken.” Ten Cate is niet bang voor de kritiek die hij mogelijk zal krijgen na de onverwachte uitschakeling. “Ik heb een dikke en brede rug. Nu gaat het erom dat het hoofd te bieden, maar ik maak me daar niet zo druk om.

De Gouden Kooi (RTL5, 19:29) – Jaap uit De Gouden Kooi heeft op een dodenlijst gestaan. Nadat zijn broer werd vermoord, moest de 24-jarige Jaap onderduiken. Dat is volgens hem de reden waarom hij zoveel is aangekomen. “Ik heb in die tijd veel gelezen en zonder lichaamsbeweging. En veel gegeten“, aldus Jaap in Party. “Vier jaar geleden had hij nog een normaal postuur, maar door de onverwachte dood van zijn broer ging Jaap veel eten. Volgens eigen zeggen is zijn broer overleden als gevolg van een combinatie tussen ‘zaken en geweld’. “Ik heb een tijdlang ondergedoken gezeten nadat mijn broer omkwam. Ik moest me verstoppen omdat er voor mij ook gevaar was; ik heb ook op een dodenlijst gestaan. Maandenlang heb ik geleefd in een kleine ruimte met alleen een tafel, een stoel en een tv.” Jaap weegt momenteel ruim honderdzeventig kilo. “Ik ben nu te dik. Met dit gewicht haal ik de vijftig jaar niet.” De Gouden Kooi werd woensdagavond door 430.000 kijkers (madl: 10.5%) bekeken bij RTL 5.

Hoge Bomen pioniers (AVRO, Ned2, 20:51) – Het Avro-programma Hoge bomen brengt wekelijks een levensverhaal dat tot stand is gekomen zonder toestemming van degene over wie het gaat. Wel laat de redactie van het programma de hoofdpersoon van tevoren weten dat er een uitzending over hem of haar zit aan te komen. Solozeiler Henk van de Velde stond in de aflevering van woensdag centraal. “Ik kreeg een brief dat ze dat gingen doen. Ik meteen bellen en schreeuwen van jullie mogen dit niet doen en jullie mogen dat niet doen, zegt die redacteur: ‘Henk, daar heb je niks mee te maken’“, aldus Van de Velde bij Tvgids.nl. En dus kregen we in de aflevering van woensdag ook de minder leuke kanten van De Velde te zien. “Het is wel confronterend, maar het is goed gemaakt. Het geeft een redelijk correct beeld van mij. Je moet ook wel egocentrisch zijn als je iets wilt bereiken. Ik vind dat ik iets heb bereikt, dus ik kan hier heel goed mee leven.” Hoge Bomen Pioniers werd woensdagavond door 302.000 kijkers (madl: 4.8%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
rens
mei 10, 2008 14:07

ajax is kut

Gast
Anoniem
augustus 31, 2007 09:58

Wat een aanfluiting was het afgelopen woensdag zeg. Weer een herhaling zowel voor CSI NY als Bones.

Maakt Rtl je eerst lekker met nieuwe aflevering en ja hoor zenden ze gewoon weer een herhaling uit. Rtl is niet echt kijker vriendelijk!

Gast
Frank
augustus 31, 2007 08:40

SBS Shownieuws vegeten chiel. 330.000 hahahahaaaaa.
Nee Sbs heeft gisteren redelijk gescoord. HVN laat valt ook tegen en de Ghost Wisperer is drama zoals altijd. RTL’s jong geleerd is inderdaad geen hit, maar als het idee van Nederland wel door jou als hit wordt beschouwd komen we nu ook aardig in de richting….

Gast
Chiel
augustus 31, 2007 08:18

Alleen scoorde SBS gister wél met House (1,1 miljoen) en HVN (1,1 miljoen)

En dan hebben we RTL met:

Boulevard (750.000)
GTST (miljoen)
Jong geleerd (600.000 ?!flop?!)
Baby’s wil is wet (hahaha!) 750.000

Gast
Craig
augustus 30, 2007 23:27

Waar zijn al die campingfans nou met hun gebrul?

Zoals ik al zei… vanaf deze week zijn ze meteen foetsie om weer in de onbelangrijke zomerperiode terug te komen met hun SBS fanboy gezever.

Gast
Dah
augustus 30, 2007 22:34

Toch klote dat Ajax verloren heeft…

Gast
mart
augustus 30, 2007 16:24

Best leuk dat ze nu bewoners uit de gouden kooi laten wegstemmen zoals bij big brother maar dan hoop ik wel dat er een liveshow komt waarin de bewoner eruit gaat, anders heb je al gehoord wie eruit gaat en wordt het pas een week later uitgezonden.Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.

Gast
RTL DE BESTE
augustus 30, 2007 15:27

RTL4 is gisteren weer geheel overeind gebleven met 13.9%, terwijl er hevige concurrentie was met het voetbal op Nederland 3. SBS zakt daarin tegen geheel in elkaar als een plumpudding.

RTL IS GEWOONWEG TE STERK VOOR CAMPING BV.

Gast
Kamal
augustus 30, 2007 15:26

@Ano!

Nee helaas niet, want anders had ik niet op deze pagina gezeten, haha.
Trouwens die heet : KAMAHL

Gast
Tjeerd
augustus 30, 2007 14:41

@Anonymous

:lol:

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 14:39

KAMAL, ben jij die vent die dat verschikkelijke lied over die klote olifant ooit zong

Gast
Frits
augustus 30, 2007 14:37

@kamal

helemaal met jou eens
mooi gezegd

inderdaad, de ned1-fanboi verwijt de ketel dattie …………. etc.

Gast
Kamal
augustus 30, 2007 14:28

@Patsy,

Persoonlijk zie ik op de dinsdag en donderdagavonden weinig TV i.v.m. voetbaltrainingen, dus als er h.h. uitgezonden worden tussendoor of in het zomerseizoen, dan zijn ze voor mij en velen met mij NIEUW!
Opnemen doen we niet meer! Ik heb toch geen tijd om het af te spelen.
Maar als velen, zoals ik hier lees, geen andere hobby hebben dan tv kijken (en vooral het afkraken daarvan) kan het wel vervelend zijn!
Maar goed de wereld vergaat niet en er zit een knop op de afstandbediening, toch!

Gast
dat zeg ik
augustus 30, 2007 14:20

@wim

helemaal met jou eens
mooi gezegd

Gast
Kamal
augustus 30, 2007 14:15

@Post18

Kunt u alleen maar zeuren en zeiken? En nog selectief ook!

Het is toch ook een grote herhaling op Ned.1! o.a.
19:25 uur h.h.
20:30 uur h.h.
21:30 uur h.h.

Wel even makkelijk om 3 banden in het apparaatje te stoppen en je hebt … enz….
Hoe kun je …enz…

Gast
Marcel
augustus 30, 2007 13:27

De Gouden Kooi in de herhaling 230.000 kijkers! Dus 650.000 bij elkaar… dit wordt echt een RTL5 TOPPER!

Gast
wim
augustus 30, 2007 13:20

Patzy, het is toch een grote eenhaps worst al die Amerikaanse series ongeacht welke CSI je kijkt.
Het is een grote beeldbuis vervuiling, maar daar zit RTL niet mee.Wel even makkelijk om net als gisterenavond 2 banden in het apperaatje te stoppen en je hebt weer 2 uur zendtijd gevuld, en dan nog ouwe afleveringen ook nog als je deze site leest.
Hoe kun je je zelf dan nog als zender serieus nemen, ik en vele met mij niet in ieder geval.

Gast
Danny - DM
augustus 30, 2007 13:12

En dan ook nog eens anoniem reageren *zucht*.

Oh ja, geef de link van jou site dan eens? Nee, die heb je niet. Loser.

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 12:31

@Danny – DM

Doe niet zo bijdehand en rot naar dat prutssitje van je.

Gast
Bam
augustus 30, 2007 12:01

Bam, wat een slechte cijfers voor SBS gisteren. Shownieuws en HVN vroeg, HArt in Aktie. Niet normaal meer. Het is echt een zomerzender geworden. Nu de concurrentie nog niet eens op volle toeren draait dalen de kijkcijfers dramatisch. Overigens begint GTST ook een drama te worden, maar de marktaandelen zijn nog niet eens zo slecht.

Gast
Martijn
augustus 30, 2007 11:55

Bij RTL zeggen ze wel dat de slechte kijkcijfers van GTST ze weinig doen, maar het lijkt me dat ze zich wel degelijk zorgen maken. GTST was altijd dé kijkcijferhit, die maakte dat mensen de hele avond op de zender bleven hangen. Die functie lijkt de soap nu niet meer te vervullen. RTL4 heeft dan toch een probleempje lijkt me.

Gast
Danny - DM.nl
augustus 30, 2007 11:28

Hm, anti-danny, nu je het er over hebt; ik vind je wel in de gouden kooi passen.

Gast
anti-danny
augustus 30, 2007 11:21

Ben erg blij dat dat vreselijke dgk met die domme paris hilton types onder de 500.000 blijft en niet de hit wordt zoals op deze site werd gesuggereerd.
Leve de kijker!

Gast
Atmos
augustus 30, 2007 11:19

Dus binnen kort ook Star Trek , Alias en weet ik veel in de aanbieding omdat deze serie ook meer dan tig jaar oud zijn?

Gast
Patzy
augustus 30, 2007 11:08

@ Atmos zegt:
Zag de boxen van CSI al in de opruiming liggen, is dit toch het teken dat het beetje met de serie is gedaan?

De boxen die afgeprijst waren zijn alleen van seizoen 1.

De serie loopt zeker niet op zijn eind, kijk maar naar maandag CSI iets meer dan 1 miljoen kijkers.
Maar dit was wel bij een NIEUWE aflevering.
Nederland is het zat om steeds maar weer herhalingen voorgeschoteld te krijgen.
De aflevering CSI:NY was gisteren wel heeeeel oud(het eerste seizoen!).
Zodra een nieuwe aflevering uitgezonden wordt dan stijgen de cijfers weer.
Je moet alleen weten wanneer er een nieuwe aflevering komt.

RTL heeft het afgelopen seizoen dit kunstje ook geflikt, 1 of 2 weken een nieuwe aflevering en dan weer een oude.
Ze denken dat mensen dom zijn en toch kijken(wat dus niet zo is|) en je raakt de draad kwijt omdat er bij iedere serie wel een rode draad in zit.

Doe het zoals bij SBS, NET5 en Veronica, laat een serie helemaal uitlopen zodat je weet waar je aan toe bent en waar je naar kijkt. En herhaal erna dan weer, maar dan weet je tenminste dat je naar herhalingen aan het kijken bent.

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 11:06

@ niceman

Vanaf volgende week vrijdag zijn er nieuwe afleveringen van CSI: Miami

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 11:03

@ Atmos

Kan dat toevallig ook zo zijn dat de serie al 8 jaar bestaat? Dan lijkt het mij logisch dat DVD boxen van eerdere seizoenen steeds goedkoper worden.

Gast
Atmos
augustus 30, 2007 10:55

Zag de boxen van CSI al in de opruiming liggen, is dit toch het teken dat het beetje met de serie is gedaan?
PSV kan zich weer rijk rekenen dit jaar :)

Gast
dennis
augustus 30, 2007 10:48

@niceman,

Lijkt me ook niet gek dat rtl herhalingen tegenover het voetbal zet. aangezien het grote deel van de doelgroep bij de voetbalwedstrijd op NED 3 zit

Gast
Anoniem
augustus 30, 2007 10:44

@ Niceman

Volgende week weer een nieuwe NCIS!

Gast
Thom
augustus 30, 2007 10:43

@Fedor
Doe is even normaal zeg. Zo kan je ook beginnen over de PO of SBS. Erg laag van je ;)

@Bastiaan
Jep, je hebt gelijk. Bij SBS HVN, RTL GTST en bij de PO het Journaal…

Gast
niceman
augustus 30, 2007 10:37

je kan merken dat RTL tien/talpa gekocht hebben
weinig nieuwe afleveringen van serie,s
CSI NY en BONES weer herhalingen en vorige week was toch
nieuwe afleveringen, dus waarom gisteren weer herhaling was
weet ik niet en ook nog geen nieuwe CSI MIAMI
is het geld op of zo
en ik hoop ook dat weer nieuwe afleveringen komt van NCIS,CRIMINAL MINDS

Gast
Bastiaan
augustus 30, 2007 10:36

ProbleeM: Zowel RTL als SBS moeten het hebben van twee programma’s

RTL: GTST en oulevard

SBS : Shownieuws en HvN

Haal je die twee programma’s weg dan vallen deze zenders vaak weg.

Gast
Feder
augustus 30, 2007 10:33

Yesss, de burgerlijke pulpserie GTST weer 30.000 kijkers minder dan de vorige dag. Zal het dan vandaag al onder de 1 miljoen uitkomen? :p
Yesss, RTL 8 blijft laasg op 2,1%. Een stijgende lijn zit er nog niet in.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen