211.000 kijkers voor Jansen en Janssen

Geplaatst op vr 27 jul 2007 om 9:54


De kijkcijfers van donderdag 26 juli 2007 (SKO)

Jansen en Janssen (VPRO, Ned3, 21:55) – De VPRO heeft het duo Jansen en Janssen op pad gestuurd om helderheid in ingewikkelde kwesties te brengen. Zo gingen ze in de eerste aflevering op onderzoek uit waarom het zo lang duurt voordat er zuinige auto’s zijn. “Martijn en ik danken onze naam aan twee gelijknamige speurders uit Kuifje“, aldus Tjeerd Bijman (Janssen) bij TVgids.nl. “Dat zijn twee licht onhandige detectives die bij toeval op allerlei zaken stuiten.

In de eerste aflevering, die donderdag door 211.000 kijkers (madl: 3.8%) bekeken werd, doken de twee speurders in de problematiek van de zuinige auto. Waarom is die er eigenlijk nog niet? Bijman: “Al in 1973 was er een Duitse ingenieur die een hybride motor had ontworpen. Het duurde ruim 25 jaar voordat die er met de Japanse Toyota Prius ook daadwerkelijk kwam.” Terwijl de hybride auto eindelijk zijn opmars maakt, is de wetenschap al weer een stapje verder. Bijman: “Nu zijn er weer twee ingenieurs die een motor hebben ontwikkeld die één op zesenzestig loopt. Specta- culair. Niet BMW, maar het kleine Loremo brengt die over twee jaar op de markt.

Heroes (RTL5, 21:27) – Mr. Bennet is één van de opvallendste personages uit de Amerikaanse hitserie Heroes. De onopvallende Mr. Bennet zou weinig tekst hebben in de eerste afleveringen, maar de kijker moest hem wel herkennen. De makers gaven acteur Jack Coleman daarom een opvallende, ouderwetse bril, zodat er een andere sfeer rondom zijn personage ontstaat. “Door die bril vertrouw je Mr. Bennet meteen niet meer, want wie draagt nog van die ouderwetse monturen?“, aldus Jack Coleman in Televizier. Hij heeft veel brillen gepast. “Maar zodra ik deze op deed, leek het net alsof ik direct uit de Koude Oorlog van de jaren vijftig was gelopen. Dat mysterieuze was precies wat we wilden bereiken. Op een persoonlijk niveau vond ik die bril ook eng: net alsof ik naar mijn vader kijk toen hij mijn leeftijd had.” Heroes werd donderdagavond door 407.000 kijkers (madl: 7.4%) bekeken.

De Gouden Kooi (Tien, 20:01) – Op de website stopgoudenkooi.nl is het niet meer mogelijk een petitie te tekenen tegen het Tien-programma De Gouden Kooi. Dat lieten de initiatiefnemers donderdag weten. RTL Nederland maakte donderdagmiddag bekend dat het spraakmakende programma het komende seizoen is te zien op RTL5. Programmadirecteur Bart in ‘t Hout vertelde tijdens de presentatie van de winterprogrammering van de RTL-zenders dat een gekuiste versie van het programma verschijnt. Ook laat RTL aan de bewoners van De Gouden Kooi weten niet alle omgangsvormen in het huis normaal te vinden, aldus ANP. Reden genoeg voor de makers van stopgoudenkooi.nl niet meer verder te gaan met de site. Inmiddels hadden ruim 27.000 mensen de petitie getekend. De Gouden Kooi werd donderdag door 434.000 kijkers (madl: 8.5%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








14 Reacties op “211.000 kijkers voor Jansen en Janssen”


  1. Johan

    gisteren nog een stukje Oprah gezien, dat publiek loopt nu na elke zin van de gast hysterisch te gillen en te klappen.
    Dat is een stuk schadelijker dan DGK, die hysterie zie je nu ook al op de NL tribunes bij programma’s

  2. Tjedde

    @Johan

    Tja Amerikanen he? Onecht volk met onechte reacties. Gewoon domme mensen die Amerikanen.

  3. tvman

    En weer krijgt rtl een tik van de publieken en sbs

  4. Craig

    Je doet alsof deze maanden zo belangrijk zijn.

  5. Anoniem

    Lachen met de Tros rules!!

  6. Danny - Digitaal Media.nl

    En weer krijgt MTV Networks een tik van Discovery Channel.

  7. tvman

    @Craig zegt:

    27-07-2007 om 11:52
    Je doet alsof deze maanden zo belangrijk zijn.

    Al sinds september 2006 is rtl4 niet meer het best bekeken station.
    Dus waar moet ik die belangrijke maanden dan zoeken?

    Zie deze link waar ik dat vandaan haal: http://www.nrc.nl/media/article744675.ece/De_familie_is_compleet

  8. cowboy

    RTL4 zend dus al een jaar brandhout uit!

  9. Tjedde

    En Fons maar roepen dat er een marktaandeel van 3% marktaandeel gehaald gaat worden met RTL 8. Ja hoor, Sinterklaas bestaat ook. HAHAHAHAa

  10. Anoniem

    Een slimme opmerking van Tjedde ook!

  11. Anoniem

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 11,9 % SBS6 14,7 %
    RTL 5 8,6 % NET5 7,7 %
    RTL 7 4,9 % VERONICA 6,1 %
    RTL nederland 25,4 % SBS 28,6 %

    NED 1 15,2 % TIEN 3,1 %
    NED 2 5,8 %
    NED 3 6,8 %
    PUBLIEKEN 27,8 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Journaal 20 uur 8,2 % Ned 1
    2 Hart van Nederland 7,8 % SBS6
    3 Metro 7,1 % SBS6
    4 Spoorloos 6,6 % Ned 1
    5 Avondetappe Tour 6,5 % Ned 1

    Totale kijkdichtheid 33,3 %
    1% kijkdichtheid is 37.930 Boodschappers 20-49 jaar

  12. ronaldo

    Van nu elke dag DE KIJKCIJFER VAN 20-49 JAAR

    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 11,2 % SBS6 15,1 %
    RTL 5 8,9 % NET5 6,5 %
    RTL 7 5,7 % VERONICA 6,2 %
    RTL nederland 25,8 % SBS 27,8 %

    NED 1 17,2 % TIEN 5,5 %
    NED 2 4,3 %
    NED 3 5,4 %
    PUBLIEKEN 26,9 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Tour de France avondetappe 8,7 % Ned 1
    2 Journaal 20 uur 8,6 % Ned 1
    3 House M.D. 6,9 % SBS6
    4 Medical investigation 6,7 % SBS6
    5 Hart van Nederland 6,5 % SBS6

    Totale kijkdichtheid 28,7 %
    1% kijkdichtheid is 37.930 Boodschappers 20-49 jaar

  13. ronaldo

    De kijkcijfers van woensdag 20-49 jaar. RTL 4 krijgt klap na klap door sbs6

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 10,2 % SBS6 13,1 %
    RTL 5 7,1 % NET5 4,8 %
    RTL 7 5,1 % VERONICA 9,4 %
    RTL nederland 22,3 % SBS 27,3 %

    NED 1 15,0 % TIEN 5,2 %
    NED 2 4,3 %
    NED 3 12,0 %
    PUBLIEKEN 31,2 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Hart van Nederland 7,4 % SBS6
    2 Tour Avondetappe 7,3 % Ned 1
    3 Shownieuws 6,5 % SBS6
    4 Grote verbouwing 6,3 % SBS6
    5 Tourjournaal 6,2 % Ned 3

    Totale kijkdichtheid 27,7 %
    1% kijkdichtheid is 37.930 Boodschappers 20-49 jaar

  14. ronaldo

    Kijkcijfer 20-49 jaar donderdag 26 juli. RTL 4 onder 10%. SBS 6 wint weer.

    Zenderaandelen Boodschappers 20-49 jaar
    18:00-24:00 uur Bron: SKO

    RTL 4 9,9 % SBS6 15,0 %
    RTL 5 8,8 % NET5 7,0 %
    RTL 7 4,7 % VERONICA 6,3 %
    RTL Nederland 23,4 % SBS 28,3 %

    NED 1 15,9 % TIEN 4,7 %
    NED 2 6,4 %
    NED 3 4,9 %
    PUBLIEKEN 27,2 %

    TOP 5 Kdh Zender

    1 Hart van Nederland 8,8 % SBS6
    2 House M.D. 8,3 % SBS6
    3 Wielrennen Tour de France Avond 7,3 % Ned1
    4 Journaal 20 uur 7,3 % Ned1
    5 Shownieuws 5,8 % SBS6

    Totale kijkdichtheid 30,2 %
    1% kijkdichtheid is 37.930 Boodschappers 20-49 jaar

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.