211.000 kijkers voor Jansen en Janssen


De kijkcijfers van donderdag 26 juli 2007 (SKO)

Jansen en Janssen (VPRO, Ned3, 21:55) – De VPRO heeft het duo Jansen en Janssen op pad gestuurd om helderheid in ingewikkelde kwesties te brengen. Zo gingen ze in de eerste aflevering op onderzoek uit waarom het zo lang duurt voordat er zuinige auto’s zijn. “Martijn en ik danken onze naam aan twee gelijknamige speurders uit Kuifje“, aldus Tjeerd Bijman (Janssen) bij TVgids.nl. “Dat zijn twee licht onhandige detectives die bij toeval op allerlei zaken stuiten.

In de eerste aflevering, die donderdag door 211.000 kijkers (madl: 3.8%) bekeken werd, doken de twee speurders in de problematiek van de zuinige auto. Waarom is die er eigenlijk nog niet? Bijman: “Al in 1973 was er een Duitse ingenieur die een hybride motor had ontworpen. Het duurde ruim 25 jaar voordat die er met de Japanse Toyota Prius ook daadwerkelijk kwam.” Terwijl de hybride auto eindelijk zijn opmars maakt, is de wetenschap al weer een stapje verder. Bijman: “Nu zijn er weer twee ingenieurs die een motor hebben ontwikkeld die één op zesenzestig loopt. Specta- culair. Niet BMW, maar het kleine Loremo brengt die over twee jaar op de markt.

Heroes (RTL5, 21:27) – Mr. Bennet is één van de opvallendste personages uit de Amerikaanse hitserie Heroes. De onopvallende Mr. Bennet zou weinig tekst hebben in de eerste afleveringen, maar de kijker moest hem wel herkennen. De makers gaven acteur Jack Coleman daarom een opvallende, ouderwetse bril, zodat er een andere sfeer rondom zijn personage ontstaat. “Door die bril vertrouw je Mr. Bennet meteen niet meer, want wie draagt nog van die ouderwetse monturen?“, aldus Jack Coleman in Televizier. Hij heeft veel brillen gepast. “Maar zodra ik deze op deed, leek het net alsof ik direct uit de Koude Oorlog van de jaren vijftig was gelopen. Dat mysterieuze was precies wat we wilden bereiken. Op een persoonlijk niveau vond ik die bril ook eng: net alsof ik naar mijn vader kijk toen hij mijn leeftijd had.” Heroes werd donderdagavond door 407.000 kijkers (madl: 7.4%) bekeken.

De Gouden Kooi (Tien, 20:01) – Op de website stopgoudenkooi.nl is het niet meer mogelijk een petitie te tekenen tegen het Tien-programma De Gouden Kooi. Dat lieten de initiatiefnemers donderdag weten. RTL Nederland maakte donderdagmiddag bekend dat het spraakmakende programma het komende seizoen is te zien op RTL5. Programmadirecteur Bart in ‘t Hout vertelde tijdens de presentatie van de winterprogrammering van de RTL-zenders dat een gekuiste versie van het programma verschijnt. Ook laat RTL aan de bewoners van De Gouden Kooi weten niet alle omgangsvormen in het huis normaal te vinden, aldus ANP. Reden genoeg voor de makers van stopgoudenkooi.nl niet meer verder te gaan met de site. Inmiddels hadden ruim 27.000 mensen de petitie getekend. De Gouden Kooi werd donderdag door 434.000 kijkers (madl: 8.5%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen