3VOOR12 maakt Pinkpop interactief

De VPRO-Pinkpopverslaggeving wordt interactief. VPRO’s 3VOOR12 slaat op 26, 27 en 28 mei een brug tussen festivalbezoeker en thuisblijver. Beiden spelen een actieve rol in de uitzendingen via internet en de digitale televisie. De meningen en ervaringen van de muziekliefhebbers die in Limburg feesten en degenen die in de huiskamer geen noot missen, worden aan elkaar gekoppeld en zijn via tv te volgen. “Inter- actieve televisie is al jaren een belofte“, aldus een zegsvrouw van VPRO.

Ze vervolgt: “Doordat de technologische ontwikkelingen echter minder snel gaan dan gedacht en doordat verschillende aanbieders uiteenlopende technieken gebruiken, is het lastig om iedereen dezelfde mogelijkheden en ervaringen te bieden. 3VOOR12 gebruikt de combinatie van mobiele telefoon, internet en televisie om dit effect wél te realiseren. Het verslag van Pinkpop wordt daarmee meer dan interactieve televisie. 3VOOR12 slaat crossmediaal de brug tussen festival en thuis, voor en achter het podium waarbij kijker, festivalganger, redactie en artiest gezamenlijk verslag doen.

3VOOR12 zet de nieuwe internetservice Twitter in. Hiermee kunnen zowel via mobiele telefoon als internet beknopte recensies, verslagen, gedachten, observaties, opmerkingen worden achtergelaten. Anderen kunnen zich daar op abonneren. Zo ontstaat een openbare internet-stroom aan berichten, waarvan de gebruiker zelf de inhoud bepaalt door zich op favorieten of bekenden te abonneren.

3VOOR12 zal tijdens Pinkpop drie Twitter-stromen verzorgen. “Maar dat is pas het begin. Een belangrijk deel van de bijdragen moet komen van kijkers en bezoekers. Dus: wie mee wil doen, kan zich nu al bij Twitter aanmelden.

Meer in VPRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen