333.000 kijkers voor De Dierenpolitie

Geplaatst op wo 25 apr 2007 om 9:16


De kijkcijfers van dinsdag 24 april 2007 (SKO)

De dierenpolitie (EO, Ned2, 19:24) – Een jarenlang gekoesterde wens van de Dierenbescherming is uitgekomen: een televisieprogramma over het werk van de Landelijke Inspectie Dierenbescher- ming. De EO zendt sinds dinsdag de Dierenpolitie uit. “Al heel lang geef ik binnen de organisatie aan dat het goed zou zijn als we op televisie laten zien in wat voor erbarmelijke omstandigheden wij dieren soms aantreffen“, aldus inspecteur Willem. “Dat de EO nu met Dierenpolitie komt vind ik geweldig.

Volgens Niels Dorland van de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren biedt de Dierenpolitie een afwisselend beeld van de inspectie. Dorland bij de GPD-bladen: “Er zitten schokkende scènes in de serie: honderd fretten in een kennel, wat een vervuiling wat een bende! Of een eigenaar die de hoeven van zijn pony niet kapt. Ik kan me voorstellen dat meisjes van dertien snikkend voor de buis zitten, maar het is geen programma dat zoekt naar bloed aan de paal. Het is tegelijk ook heel educatief en laat zien dat het kopen van een paardje niet altijd een goed idee is.” De Dierenpolitie werd dinsdag door 333.000 kijkers (madl: 7.8%) bekeken.

RTL Boulevard (RTL4, 18:34) – Als gasthoofdredacteur van RTL Boulevard verklaarde Viola Holt maandag haar hoofdrol in de realityshow Het glas is halfvol, waarin ze samen met Bonnie St. Claire feestjes bezocht. “De keuze was heel simpel“, aldus Viola. “John de Mol kwam ooit de studio binnen als een jongen die niemand kende, ik spreek nu van 1969. Dus die ken ik al zo lang. Ik heb het voornamelijk voor John gedaan. Ik wilde toen wel meedoen aan zo een programma voor hem. Ik heb natuurlijk ook nooit een reallifesoap gedaan. Ik zal het ook nooit meer doen hoor.” Holt spreekt van een flop. “De eerste kijkcijfers waren redelijk goed voor Talpa, maar toen gingen ze schuiven. Toen kwam dat konijn er tussendoor, Er komt een man bij de dokter.” Holt noemt Klasgenoten als één van de leukste programma’s die ze ooit heeft gedaan. “Toen was er iets te oud publiek, dus het moest weg, terwijl we anderhalf miljoen kijkers hadden.” RTL Boulevard trok dinsdag 887.000 kijkers (madl: 23.1%).

Joling en Gordon over de vloer (Tien, 20:30) – Zangers Gerard Joling en Gordon werden dinsdagavond losgelasten op de patiënten van het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen voor het Tien-programma Joling en Gordon over de vloer. De twee deden een darmonderzoek, assisteerden op de kraamafdeling en schrokken zich dood in het mortuarium. Daar werd namelijk een lijk naar binnen gereden. Althans, dat dacht het geschockeerde duo. Terwijl de twee entertainers in de veronderstelling waren dat het om een echt lichaam ging, bleek na de uitzending dat het om een pop ging die door de ziekenhuismedewerksters naar binnen werd gereden. Joling en Gordon over de vloer werd dinsdagavond door 628.000 kijkers (madl: 10.5%) bekeken.

KijkcijfersTop 15
01. Manchester United – AC Milan (Ned3) 1.551.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.514.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.128.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.055.000
05. Blik op de weg (Ned1) 1.026.000

06. Opgelicht (Ned1) 1.026.000
07. Opsporing verzocht (Ned1) 918.000
08. De rijdende rechter (Ned1) 901.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 887.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 866.000

11. Journaal 18:00 (Ned1) 863.000
12. CSI Miami (RTL5) 845.000
13. Shownieuws (SBS6) 842.000
14. Pauw en Witteman (Ned1) 818.000
15. Editie NL (RTL4) 764.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 17.3%
2. Ned3 / 15.9%
3. RTL4 / 14.7%
4. SBS6 / 8.3%
5. RTL5 / 7.9%
6. Ned2 / 6.1%
7. NET5 / 5.8%
8. Tien / 5.4%
9. RTL7 / 3.5%
10. Vero / 3.3%
11. Discov / 0.7%
12. Eurosp / 0.6%
13. Nick / 0.6%
14. MTV / 0.4%
15. N.geog / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 39,3%
2. RTL Nederland 26,1%
3. SBS Groep 17,4%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








39 Reacties op “333.000 kijkers voor De Dierenpolitie”


  1. [MikE]

    Veel journalisten willen John de Mol nu het plakaat: Verliezer meegeven. Vandaar ook de beeldvorming dat Radio 538 en andere onderdelen van zijn mediabedrijf mee zouden verhuizen naar eventueel RTL. Terwijl het slechts de TV tak is die eventueel verhuist na deze zomer. Maar wat hij daarmee doet is niet de handdoek in de ring gooien, maar juist zijn TV-tak versterken. Hetgeen op korte termijn wel moet.

  2. Feder

    @ [Mike] En wat heeft jouw opvatting over John de Mol met kijkcijfers te maken?

  3. [MikE]

    Ik was helemaal vergeten dat Joling en Gordon er gisteren op waren. Tijdens het zappen kwam ik langs, en ik moet zeggen dat het een fantastische aflevering was.

    Wel even schrikken om Gordon zo te zien;-).

  4. [MikE]

    @Feder: Waat ze nu mee bezig zijn is het voeren van een hetze tegen John de Mol. Gisteren heeft hij een interview gegeven bij Radio538 voor zijn 52e verjaardag, en daarin zei hij dat de negatieve beeldvorming over Tien er niet voor zorgt dat er minder mensen kijken.

    Het probleem van Tien is een probleem waar alle startende (relatief nieuwe) zenders last van hebben: De kijker is een gewoontedier en het is heel lastig om hem duidelijk te maken dat hij op dinsdag-avond niet naar zijn CSI moet kijken, maar naar Joling & Gordon Over de Vloer.

    De enigste manier om dit op te lossen: Doorgaan en blijven investeren in content, of je inderdaad aansluiten en zelfstandig verder gaan bij een groter televisiebedrijf.

  5. [MikE]

    Dat mensen niet kijken vanwege de negatieve beeldvorming over Tien, dat is echt bullshit. Alsof de gewone man in de straat zich daar druk over zou maken (afgezien van een paar voetbalfans), de gewone man die wil gewoon een goed televisieprogramma kijken. Niet meer en niet minder.

  6. Frits

    Hoe is het mogelijk, exact dezelfde kijcijfers voor “Blik op de weg” en “Opgelicht”, klaarblijkelijk was het “indut-gehalte” van BODW gisteren van een onweersaanbaar niveau voor de Ned1-tuurder. :?

  7. Johan

    @[Mike]

    als de plannen die er nu liggen doorgaan, dat slokt RTL Tien gewoon op, net als Barclays met ABN-Amro doet.

  8. Anoniem

    @Frits: Flikker toch eens op met je achterlijke/dedaine commentaar op de Nederland 1 kijker!

  9. Johan

    RTL versterkt de TV tak als ze Toen overnemen

  10. Frits

    onweersaanbaar=onweerstaanbaar

  11. [MikE]

    @Johan: Hoevaak moet er nog worden meegedeeld dat het niet eens gaat om een verkoop!! Als Tien onder RTL zal vallen dat zal dit grotendeels in handen blijven van Talpa Media. En dat stelt hen in staat om sneller en daadkrachtiger hun doelstellingen te behalen!

  12. Johan

    Talpa Media heeft dan 25% in RTL NL

  13. Tjedde

    Plata televisie wordt gewoon door Bertelsman televisies overgenomen. het ‘merk’ Tien zullen we nooit meer zien, ook is er geen sprake van een extra zender, voor Tien, want dat staat de mededingingsautoriteit niet.

    @[Mike]

    Alsof de gewone man in de straat zich daar druk over zou maken (afgezien van een paar voetbalfans), de gewone man die wil gewoon een goed televisieprogramma kijken. Niet meer en niet minder.

    Daarin heb helemaal gelijk en die gewone man kijkt dat niet meer per definitie via een apparaat as een televisietoestel en op de tijden dat zenders programma’s aanbieden.

  14. Angela

    Hoi Geer en Goor
    In een woord ik lig altijd dubbel als jullie met deze serie op t.v komen. Soms gaan jullie echt te ver maar dat wekt bij alleen maar meer lachsalvoo’s op ik vraag me dan af waar haal de humor vandaan, maar om deze humor kan ik ook erg lachen.
    Elke keer is weer een verrassing. Nou ga zo door en niet te veel ruzie maken daar schite je niks mee op maak liever deze leuke programma’s. Bey Angela.

  15. Maik

    @angela,
    wat dacht je van de kleuterschool!

  16. Herman

    dinsdag ik kijk altijd CSI Miami en vergeet altijg joling&gordon over de vloer.

  17. Anoniem

    !! RTL neemt idd Tien over, maar omdat Talpa nog onderhandelt met andere partijen is het erg onprofessioneel om dat via de media eerst mee te delen.
    Zodra alle gesprekspartijen indivueel van John de Mol persoonlijk te horen hebben gekregen dat Tien met RTL in zee gaat wordt er een overeenkomst getekend !!

  18. KIEKEBOE

    @Anonymous Gaan we weer roddelen

  19. KIEKEBOE

    Top 25 van 24 april 2007
    1 CSI MIAMI 2.145.000
    2 VOETBAL CL MANCHESTER UNITED-AC MILAN 1.551.000
    3 JOURNAAL 20 UUR 1.514.000
    4 GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN 1.128.000
    5 HALF ACHT NIEUWS 1.055.000
    6 BLIK OP DE WEG 1.026.000
    7 OPGELICHT 1.026.000
    8 OPSPORING VERZOCHT 918.000
    9 RIJDENDE RECHTER 901.000
    10 RTL BOULEVARD 887.000
    11 HART VAN NEDERLAND 866.000
    12 JOURNAAL 18 UUR 863.000
    13 SHOWNIEUWS 842.000
    14 PAUW & WITTEMAN 818.000
    15 EDITIE NL 764.000
    16 BOUWVAL GEZOCHT 746.000
    17 WERELD DRAAIT DOOR 672.000
    18 JOLING & GORDON OVER DE VLOER 628.000
    19 GORDON RAMSEY OORLOG IN DE KEUKEN 602.000
    20 EENVANDAAG 578.000
    21 LINGO 574.000
    22 4 IN HET LAND 572.000
    23 MEDISCHE SPECIAL 566.000
    24 JOURNAAL 22 UUR 565.000
    25 WIE WORDT DE MAN VAN FROUKJE 565.000

  20. purmerend

    @ Belg

    is Bones ook een kijkcijferkanon in belgie net zoals hier in Nederland en wat scoort CSi, CSI Miami en CSi New York (scoren die ook tegen het miljoen?)

  21. purmerend

    @ Belg

    Is Bones ook een kijkcijferkanon in belgie net zolas hier in nederlnad?
    en zijn CSI, CSI MIAMI, CSI NEW YORK EN LAS VEGAS ook grote hits?

  22. purmerend

    Bones en de CSIs trekken tussen de 140.000 (CSI NY – donderdag 23.30u) en de 260.000 (CSI Miami wo 22.30u (h) en zo 21.30u)

  23. Sebas

    Die post hierboven is dus van mij…. strange!!!

  24. Sebas

    Voor kijkcijfers in Belgie kijk je bv op de site van Humo (www.humo.be) daar staan wekelijks de top 10s van de Vlaamse zenders. Opvallend is dan dat in Vlaandreen Tempattion Island rond de 350.000 kijkers zit

  25. Chiel

    1 CSI MIAMI 2.145.000

    Grapje zeker? :lol:

  26. Johan B.

    Bart Römer, directeur en hoofdredacteur van Multiculturele Televisie Nederland (Mtnl), wil van de zaterdagmiddag op Nederland 2 een multiculturele middag maken. Zendercoördinator Lennart van der Meulen ziet het plan zitten. Römer zit binnenkort om de tafel met de NPS, AVRO, RVU en OHM (Hindoestaanse Omroep) om zijn plannen gezamenlijk gestalte te geven. De invulling van de middag staat nog niet vast. Römer wil anderhalf uur rechtstreekse televisie maken. Daarin kunnen verschillende onderdelen een plek krijgen. Volgens de Mtnl-baas wordt het hoog tijd voor meer ‘kleur’ op de Nederlandse televisie. “Een groot deel van de bevolking haakt af bij de Nederlandse televisie. Ze herkennen zich niet in de programma’s”, aldus Römer. (IKON/ANP) (MediaMagazine)

  27. Johan B.

    Tv-spotje irriteert kijkers mateloos
    Door JEROEN SCHUTIJSER

    SCHIPHOL-RIJK – Reclame op de beeldbuis irriteert steeds meer mensen. Nog maar zes procent van de Nederlanders onderschrijft de stelling ‘Ik kijk graag naar reclame op televisie’.

    ,,Voor tv-commercials is dit het dieptepunt,’’ aldus directeur Goos Eilander van marktonderzoeker Trendbox. ,,Zelfs als je zit te zappen, stuit je alléén maar op reclame. Mensen vinden dat heel vervelend.’’

    Eén en ander blijkt uit het onderzoek Life and Living, dat Trendbox sinds 1991 jaarlijks houdt. Dit onderzoek onder 1500 Nederlanders behandelt diverse onderwerpen, variërend van economie tot religie, van seks tot politiek.

    Eilander noemt het ‘gevaarlijk voor adverteerders’ als mensen op zoek gaan naar dvd-recorders en andere apparaten met systemen die reclameblokken bij het afspelen kunnen overslaan.

    Nielsen Media Research, dat de reclamebestedingen inventariseert, meldt dat er in 2006 zo’n 2,8 miljard euro (ex kortingen) is uitgegeven aan tv-reclame. ,,We zien nog steeds een stijging van die uitgaven,’’ aldus Berry Punt. Met andere woorden: veel lijken de adverteerders zich niet aan te trekken van negatieve reacties. ,,Via televisie bereik je nu eenmaal een heel groot publiek.’’

  28. Michiel

    In Belgie scoort CSI zeker niet tegen het miljoen :)

  29. Johan B.

    Oh la la Goede Tijden Slechte Tijden! Niemand minder dan Olga Urashova is de nieuwste aanwinst van de RTL-soap. Voor de mensen die geen idee hebben wie Olga is: een playmate met media-ambities. Ze stond al op de cover van de Playboy en won Expeditie Robinson. En vanaf 1 mei ook te zien in ’s lands populairste soap dus. Olga vertolkt de rol van Olga (inderdaad, zelfde naam), het gangsterliefje van wapenhandelaar Vadim, weet De Telegraaf te melden. Het gaat om een gastrol, dus mannelijke kijkers kunnen maar kort genieten van Olga. Eens zien of dat de kijkcijfers weer een duwtje omhoog kan geven. Aldus Zappen.blog met foto!!!!!!!!!!!!!

  30. Theo

    Het vreemde namen syndroom is ook weer terug op MC
    Vandaag ben ik Johan B.

    Gisteren genoten van Geer en Goor.
    “En op hun manier” wisten ze het (waar nodig) ook wel respectvol te brengen.
    Ondanks alle onderbroekenlol blijft het een uniek programma :D

  31. Theo

    Geer en goor waren inderdaad weer leuk. Maar ik heb leukere afleveringen meegemaakt.

  32. Nick

    Dat was ik, niet Theo.

  33. Theo

    Hahaha dat bedoelde ik dus Nick.
    Hij neemt de naam van de vorige poster over.
    Gelukkig heet ik vandaag Johan B en geen Tjedde :P

  34. Chiel

    Wat was de leukste aflevering dan Theo?
    Ik denk die op de boerderij of in pieterburen…

  35. Jack

    Ben wel benieuwd naar Olga in GTST

  36. Robbieboy

    Oke, ik heet hier nu Jack, terwijl ik toch ECHT Robbieboy ben hoor

  37. Tjedde

    Joling en Gordon waren echt helemaal top in deze “ziekenhuisaflevering”. Dan zie je toch ook weer eens een andere kant van de vrolijk nichten.

  38. Aap

    Joling en Gordon was inderdaad leuk. Hoeveel afleveringen krijgen we nog?

  39. Tim

    Een seizoen of 3 :)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.