BNN opent hangout op Second Life

BNN heeft maandag als eerste Nederlandse publieke omroep een eigen eiland geopend op Second Life, een virtuele 3D-wereld in, waarin een speler een tweede leven kan leiden, met een karakter dat tot in details door hem zelf is vormgegeven. “Second Life is een nieuwe manier om de programma’s en activiteiten van BNN onder de aandacht te brengen van jongeren. Het is ook een nieuwe manier van internet beleven“, aldus Berend Jan Verheijen van BNN.

Omdat we altijd openstaan voor en experimenteren met nieuwe technieken, was een eigen eiland op Second Life voor BNN een logische stap. De virtuele wereld op internet is inmiddels voor veel jongeren een belangrijk onderdeel van hun dagelijkse echte leven geworden. Het is voor BNN van wezenlijk belang om mee te gaan in die ontwikkeling en de contacten met de jongeren ook in die virtuele wereld te onderhouden. En om van deze jongeren te leren over wat hen daar bezighoudt.

Iedere vrijdagmiddag kunnen bezoekers aan de BNN lounge een verzoeknummer aanvragen die vervolgens tussen 16.00 uur en 18.00 uur te horen zal zijn in de Coen en Sander Show op 3FM. In de toekomst wil BNN op het ruim 65.000 m2 eiland ook nog een eigen museum, een chill-out corner en een evenementenhal plaatsen. Daarnaast komt er een besloten ruimte waar BNN-leden met elkaar en BNN in gesprek kunnen over bijvoorbeeld de radio- en televisieprogramma’s van de omroep.

Talpa lanceert op 9 februari ook haar eigen omgeving binnen het populaire Second Life: DropZone. DropZone biedt de bezoekers een breed scala aan entertainment, waarvoor door Talpa Digital vier eilanden in Second Life zijn aangeschaft: een festivalterrein met een groot podium, de Tune in Area, de nachtclub Mundo en een virtuele versie van Skoeps, het nieuwe merk voor online burgerjournalistiek. Edwin Tromp van Talpa Digital: “DropZone biedt Talpa en vooral ook onze adverteerders unieke mogelijkheden om met specifieke doelgroepen te communiceren. Bij een toename van bandbreedte, een steeds realistischere 3D vormgeving en relevante applicaties zullen virtuele werelden enorm groeien. Het zal ook zeker niet bij Second Life blijven, maar vooralsnog is het wel een perfecte plaats om ervaringen op te doen.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen