Strategische samenwerking IdtV en Beeldbrigade

Film- en televisieproducent IdtV gaat een strategische alliantie aan met producent De Beeldbrigade. De twee productiemaatschappijen kunnen op deze manier optimaal gebruik maken van elkaars kennis en expertise. Dat meldt een woordvoerster van IdtV. De strategische samenwerking is volgens de zegsvrouw een logische stap voor beide productiebedrijven

Dankzij de alliantie met IdtV heeft De Beeldbrigade nu toegang tot de internationale distributiemogelijkheden van All3Media, het moederbedrijf van IdtV. Daarnaast kan zij nu de format library van All3Media gebruiken. Cees Verhart van De Beeldbrigade: “Wij staan te popelen om via het internationale netwerk van IdtV onze formats uit te rollen en andersom toegang te krijgen tot de library van de tot de IdtV groep behorende zusterbedrijven. Het geeft verdere groei van ons bedrijf nieuwe impulsen.

IdtV heeft dankzij de samenwerking toegang tot de creativiteit van De Beeldbrigade. “Met De Beeldbrigade hebben we een prachtige, creatieve partner gevonden met een goed ontwikkeld portfolio bij de commerciële omroepen“, aldus Frank de Jonge (foto) van IdtV. Op termijn gaan de twee partijen co-producties maken waarin de synergie tussen beide tot haar recht komt. Overigens blijft De Beeldbrigade zelfstandig opereren en gehuisvest in haar eigen pand.

IdtV is, als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij, bekend van programma’s als Eigen Huis & Tuin, Wie is… de mol? en ’t Schaep met de 5 pooten. De Beeldbrigade heeft zich in het bijzonder in de televisiemarkt geprofileerd met de productie van commercials en programma’s als Samenwonen, Born2Cook en Het Blok voor NET5 en met Buurt op Stelten, 7Plagen en Je leven in de Steigers (Talpa).

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Martien Meiland klaagt voortdurend over de fans die hem miljonair hebben gemaakt. Wat vindt u daarvan?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen