Beauty & de Nerd van start bij RTL 5

Bij RTL 5 vindt vanavond de première plaats van Beauty en de nerd, een co- productie met de Belgische zender VTM. Veel kijkers stemden in Nederland af op de eerste twee seizoenen van deze van oorsprong Amerikaanse serie. “Reden genoeg om de succesvolle serie naar Nederlandse én Belgische maatstaven te vertalen“, aldus een woordvoerder van RTL 5. Beauty en de nerd is vanaf va- navond acht weken lang te zien bij RTL 5.

Onder leiding van nieuwkomer Renate Verbaan en haar Vlaamse collega Mathias Coppens brengen knappe meisjes de nerds wat sociale vaardigheden bij, terwijl de nerds de kennis bijspijkeren van de beauties.

Renate Verbaan, die onlangs de overstap maakte van TMF naar RTL, is blij dat ze voor RTL 5 zowel Beauty en de Nerd als het reisprogramma RTL Travel mag presenteren. “Het zijn twee programma’s die zich al hebben bewezen. Ik hoef niet opnieuw het wiel uit te vinden“, vertelt Verbaan in het Algemeen Dagblad. “Maar goed, voor mij is het natuurlijk wel nieuw. Bij TMF zat ik voor de camera, dat was inmiddels bekend terrein. Ik wist wat van me verwacht werd. Nu moet ik iets doen waarvan ik in de basis wel weet hoe het moet, maar het wordt wel de eerste keer…

Beauty & the nerd is vanavond tussen 21.30 en 22.30 uur te zien bij RTL 5.

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
naam
oktober 31, 2007 23:44

Waarom moet alles in samenwerking met die Belgen? Dat is zo vervelend…

oh nee or vind k niet foeiii

Gast
naam
oktober 31, 2007 23:38

mathias is zo tof oehh daar zou ik wl n beschuit mee eu eten

Gast
melisa
november 6, 2006 22:08

deborah jessica0ivoenpeter ik vind het echt heel jammer dat jullie eruit zijn jullie waren juist de beste

Gast
Mark
oktober 31, 2006 01:52

Wat een slechte beeldkwaliteit! Armoe troef.

Gast
Craig
oktober 31, 2006 00:41

Als hij een echte vent zou zijn dan zou je hem geen stewardess noemen. ;)

Gast
MediaFlandria
oktober 30, 2006 23:23

Heb wel moeten lachen :D Vond het goed meevallen

Gast
Sebas
oktober 30, 2006 23:14

Heb ik eindelijk eens basta mogen zeggen….

Gast
Sebas
oktober 30, 2006 23:14

@ Craig: tuurlijk, zei ik dat soms van niet? Ik heb gewoon gezegd dat Maarten een echte vent is en daarmee basta!

Gast
stefan
oktober 30, 2006 23:04

wat was ik blij dat om 22.00 katja versus begon. Wat een slecht programma

Gast
Jorzz
oktober 30, 2006 21:27

Dat is jouw mening ;), wij gewone Nederlanders moeten het zometeen nog zien ;)

Gast
Bart
oktober 30, 2006 21:24

jawel hoor, is jullie misschien ontgaan maar is dus coproductie met VTM waar het programma vandaag tussen 20.40 en 21.40 loopt, en zoals ik zei het programma valt me tot nu toe al erg tegen!

Gast
Jorzz
oktober 30, 2006 21:03

Het is nog geen eens begonnen!!!

Gast
LOL
oktober 30, 2006 21:03

Bart, het programma is nog NIET begonnen.. :P Het begint om 21:30!

Gast
Bart
oktober 30, 2006 21:00

Het programma valt me tot nu toe al erg tegen hoor!

Gast
belg
oktober 30, 2006 19:13

dat is waar
er is een groot verschil tussen de vlamingen en de walen
de walen willen dat wallonië 1 land word terwijl de meestevlamingen hier niet op zitten te wachten.
de amerikaanse versie van beauty and the nerd hebben wij nog niet gezien dus is het voor ons afwachten

Gast
Katja
oktober 30, 2006 18:21

@Rene, daar ga je toch de fout in hoor, dat je dat zou denken van Franstalige Belgen ok, maar de Vlaamstalige Belgen zijn van mentaliteit en cultuur helemaal anders dan de Fransen hoor!
Belgie is wel 1 land, maar er is een ENORM groot verschil tussen Vlaanderen en Wallonie , scheer ze dus niet over dezelfde kam Rene!

Gast
Michael*
oktober 30, 2006 18:09

Ik weet niet of ik het net zo leuk ga vinden als de Amerikaanse versie, maar er zit zeker potentie in! Ik ga het een gokje wagen :)

Gast
Guy Verhouten
oktober 30, 2006 18:04

Rene: arrogante kwast. Hollanders willen graag op hollanders lijken maar ze lijken steeds meer op afrikaantjes.

Gast
Rene[van Gee]
oktober 30, 2006 18:01

@belg

Beste Belg, ik schreef juist dat ik een paar heel aardige Belgen ken, maar dat neem niet weg dat Belgen graag op Fransen willen lijken en dat niet goed lukt.

Gast
Mickey
oktober 30, 2006 17:34

@ Belg

Trek het je maar niet aan, renee heeft jullie afscheiding van nederland nog niet helemaal verwerkt, kan jij als belg ook niks aan doen ;) :P

Gast
Craig
oktober 30, 2006 17:14

Sebas ik werk zelf ook op Schiphol en ik ken zat die getrouwd zijn en kids hebben.

Gast
Janusz
oktober 30, 2006 17:09

??
Een EYEWORKS produktie?
Bij RTL?

Gast
sophia
oktober 30, 2006 16:57

Wat zijn jullie allemaal negatief over renate! Zij is echt een van de leukste presentatrices van dit moment. Bij tmf is ze in een jaar enorm gegroeid mede omdat ze twee keer de tmf awards gepresenteerd heeft. Volgens mij komt het helemaal goed met haar!

Gast
Sebas
oktober 30, 2006 16:32

@ Craig: ik ben evrloofd met zijn collega, dus ik spreek uit ervaring :)

Gast
Kees
oktober 30, 2006 16:08

Ja dat klopt Barry. De Amerikaanse versie had als naam Beauty and the geek.

Gast
Barry
oktober 30, 2006 16:05

Beauty en de nerd is toch al de Nederlandse naam. Het origineel hete toch Beauty and the geek, of heb ik het mis?

Gast
belg
oktober 30, 2006 15:35

ik vind het ook toffer als een programma alleen door vlamingen wordt gemaakt

Gast
belg
oktober 30, 2006 15:34

graag een beetje respect voor de vlamingen

Gast
belg
oktober 30, 2006 15:34

Belgen kunnen heel aardig zijn
en hollanders ook maar jullie zijn zo gierig
@rene[van gee] in mijn familie zit een nederlandse die heel lief en sociaal is

Gast
Craig
oktober 30, 2006 15:33

Hoezo?

Gast
Rens
oktober 30, 2006 15:11

Heb je een carriereswich gemaakt Craig ;)

Gast
Knickpack
oktober 30, 2006 14:50

@jeffrey
Nederlandse titel voor Beauty & de Nerd:
* Hoer zoekt Hersens
* Anita & de Acadeem
* Sloerie & de Slimmerd
* Delletje & de Denker

Gast
Craig
oktober 30, 2006 14:41

Eigenlijk schijnt het de meest mannelijke stewardess te zijn die er bestaat, maar net als bij secretaresse, vind ik dat ze bij dit beroep ongeacht geslacht gewoon stewardess moeten heten

Oh jij bent zo eentje met dat vooroordeel dat alle stewards homo’s zijn ofzo. Misschien bij KLM ofzo ja.

Gast
Sien
oktober 30, 2006 14:38

@rene , nou nou, dan verkies ik toch een Vlaming boven een Fransman elke dag van de week hoor!

Gast
Sebas
oktober 30, 2006 13:52

Matthias is meer een beauty dan een nerd…
En Renate had zich beter nog een jaartje of 2 langer kunnen laten inwerken bij TMF denk ik. Ze hapt net als Sonja S. en Kristina B. net iets te vroeg dnek ik.

Gast
Jeffrey
oktober 30, 2006 13:44

Als die Matthijs Coppens nu een nerd is vormen zij ook Beauty & The nerd. Hier hadden ze wel een nederlandse titel voor mogen bedenken vind ik.

Gast
Liz
oktober 30, 2006 13:37

Die Renate vind ik ook niet heel bijzonder, beetje categorie Tanja Jess, Jorinde Mol etc. Beetje annie en beetje goedkoop…

Gast
Knickpack
oktober 30, 2006 13:20

Wat is die Renate Verbaan toch een ongelooflijke goedkope slettebak.

Gast
TOTP
oktober 30, 2006 13:19

De US Beauty and the Geek is ook goedkoop. Alleen de prijs, $250.000, is veel. Voor de rest is het harstikke low-budget.

Gast
Chiel
oktober 30, 2006 12:52

Q: Beauty en de nerd trok volgens mij tegen de miljoen kijkers aan bij RTL 5.

De eerste serie trok veel kijkers inderdaad, serie 2 zat vaak in de 300.000. Mensen hadden d’r toen dus wel genoeg van, en TOCH komt RTL met een Nederlandse versie… Stukje wat ik ’t van zag zag er ook erg goedkoop uit.

En toch zal ik het vanavond op gaan nemen ;)

Gast
Pieter
oktober 30, 2006 12:38

Geweldig die promo alleen al!
Ook zo slim om renate daar neer te zetten!

Gast
Mike
oktober 30, 2006 12:30

Beauty en de nerd trok volgens mij tegen de miljoen kijkers aan bij RTL 5. Helaas is de lead-in van Dat zal ze leren niet overweldigend, maar het kan best een aardig succesje worden.

Gast
Rene[van Gee]
oktober 30, 2006 12:28

@jan

Belgen zijn mislukte Fransen, maar je krijgt hun maar niet aan hun verstand. Overigens ken ik hele aardige Belgen, maar het blijven mislukte Fransen.

Kan het nog erger? Ja!

Brabamders dat zijn mislukte Belgen, die zijn nog erger dan die mislukte Fransen.

Gast
jan
oktober 30, 2006 12:22

@anne, omdat het op geldgebied veel goedkoper is duh, plus Belgen kunnen ook leuke mensen zijn hoor.

Gast
Anne
oktober 30, 2006 12:04

Waarom moet alles in samenwerking met die Belgen? Dat is zo vervelend…

Gast
M@rk-Bred@.
oktober 30, 2006 11:58

Ik heb het ook niet over Mathias Coppens, maar over die blonde muts daarnaast…

Gast
belg
oktober 30, 2006 11:20

ik zal zeker kijken naar beauty and the nerd
het lijkt me een tof en mooi programma
matthias presenteerde ook nog “houd de dief” en “de slechtste chauffeur van Vlaanderen”
ik kijk er al naar uit

Gast
Sebas
oktober 30, 2006 11:20

Eigenlijk schijnt het de meest mannelijke stewardess te zijn die er bestaat, maar net als bij secretaresse, vind ik dat ze bij dit beroep ongeacht geslacht gewoon stewardess moeten heten

Gast
Pieter
oktober 30, 2006 11:20

@mark, bevooroordeeld zijn we? lol

Gast
M@rk-Bred@.
oktober 30, 2006 10:49

Maarten is stewardess? De operatie is dus gelukt? :-)

Ik zeker niet kijken…dat opgezette zooitje…zoveel kijken zullen er toch niet zijn, want “TROS Radar” trekt meestal zo rond de 2 miljoen kijkers en dat zal dit flut-programma-tje van RTL zeer zeker niet halen! Bah!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen