804.000 kijkers voor Het grootste taboe


De kijkcijfers van woensdag 25 oktober 2006 (SKO)

Het grootste taboe (KRO, Ned1, 21:24) – Seksueel verlangen naar het eigen kind geldt als het grootste taboe in Nederland. TNS-NIPO deed onderzoek naar taboes en maakte een rangorde van één tot honderd. Deze taboes stonden gisteren centraal in het KRO-programma Het Grootste Taboe van Nederland, dat door 804.000 kijkers (madl: 13.1%) werd bekeken. Het taboe op nummer 1 kon het onderzoeksbureau niet staven met cijfers, zoals dat bij veel andere taboes wel mogelijk was.

We hebben geen enkel idee hoeveel Nederlanders seksueel verlangen naar hun eigen kind“, aldus TNS-NIPO bij het ANP. “Incestcijfers helpen ons geen steek verder. We hebben het immers over seksueel verlang naar je eigen kind, niet om seksueel handelen met je eigen kind.” Seksueel verlangen naar het eigen kind geldt voor 86 procent van de ondervraagden als taboe. Op twee staat: je partner of kinderen mishandelen (voor 80 procent een taboe). Op drie staat: iets waardevols stelen van je baas (76 procent). De top vijf van meest voorkomende vormen van bedrijfsdiefstal: valse declaraties indienen, apparatuur ontvreemden, koffie en wc-papier meenemen, illegaal kopiëren en frankeren, en relatiegeschenken stelen.

PK (KRO, Ned3, 20:30) – De eerste aflevering van het nieuwe autoprogramma PK met Rob Kamphues en Bas van Putten werd gisteren door 444.000 kijkers (madl: 7.4%) bekeken. Duur is volgens het duo niet altijd spannend. Het programma toont dan ook niet alleen de peperdure bolides, maar tegen een exclusieve uitnodiging van Ferrari om een rondje te rijden in het nieuwste model op het testcircuit in het Italiaanse Modena, zegt het duo echter geen nee. Kamphues bij de GPD: “Kun je nagaan: in Nederland wordt nauwelijks een Ferrari verkocht en van ons programma is nog geen aflevering op de buis geweest. Pure mazzel dat wij in het Mekka van de autoliefhebber zo’n rode snoepjesauto mogen rondscheuren. Heerlijk!” Van Putten: “Maar ik kan me net zo sterk verheugen op een autootje als de nieuwe Volkswagen Polo, waarvan men beweert dat-ie extreem zuinig is. Ik sta dan net zo goed te popelen om daar in rond te rijden en te kijken hoe zo’n wagentje presteert.

RTL Boulevard (RTL4, 18:34) – In SBS Shownieuws vertelde Sophia Ojienda dinsdag voor het eerst over de vermeende agressie van haar ex-vriend Johnny Kraaijkamp jr. Ook in RTL Boulevard kwam Ojienda gisteren uitgebreid aan het woord over haar gedane uitspraken in Shownieuws. Ojienda beweert door de bekende acteur te zijn mishandeld. Johnny reageert vandaag voor het eerst in De Telegraaf op de ontstane commotie. “Ik heb een ontzettend smeuïg verhaal. Ik vat het kort samen: ik heb me alleen verdedigd!“, aldus Johnny in de krant. “De waarheid is echt heel anders dan wat Sophia allemaal verteld. Hoe graag ik ook zou willen, ik kan daar nu geen details over loslaten. Dat doe ik in de rechtszaal. Daar zal ik me als een leeuw verdedigen, en dan mag de rechter beslissen wie er gelijk heeft. Ik zeg er nu tegen jou twee dingen over. Eén: ik heb haar nooit geslagen, en twee: ik ben niet begonnen, ik heb me alleen verdedigd.” RTL Boulevard trok gisteren 797.000 kijkers (madl: 16.9%).

De afbeelding �http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG� kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.563.000
02. Goede tijden, slechte tijden (RTL4) 1.557.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.311.000
04. De wedstrijden (Talpa) 1.261.000
05. Tien voor taal (Ned1) 1.064.000

06. Centrale huisartsenpost (Ned1) 1.059.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.003.000
08. Lingo (Ned1) 878.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 848.000
10. Shownieuws (SBS6) 843.000

11. Het grootste taboe (Ned1) 804.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 797.000
13. Nine months (RTL5) 773.000
14. Je echte leeftijd (SBS6) 761.000
15. Annie’s Point (RTL4) 760.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 16.3%
2. RTL4 / 13.5%
3. SBS6 / 12.3%
4. Talpa / 9.3%
5. RTL5 / 9.1%
6. Ned2 / 7.8%
7. Ned3 / 5.8%
8. Vero / 4.2%
9. RTL7 / 4.2%
10. NET5 / 3.8%
11. Discov / 0.7%
12. N.geog / 0.7%
13. MTV / 0.4%
14. Eurosp / 0.3%
15. TMF / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 29,9%
2. RTL Nederland 26,8%
3. SBS Groep 20,3%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen