497.000 kijkers voor Peking Express VIP


De kijkcijfers van zondag 29 oktober 2006 (SKO)

Peking Express VIP (NET5, 21:35) – De finale van Peking Express werd gisteren door 497.000 kijkers (madl: 7.2%) bekeken bij NET 5. Bart Veldkamp en Chimène Oosterhout zijn de winnaars van het avontuurlijke programma. “De hele ervaring Peking Express zal ik nooit meer vergeten. Het staat in mijn geheu- gen gegrift. Het is een van de meest bijzondere dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt“, vertelt Chimène, die overigens niet nogmaals aan Peking Express VIP zou willen deelnemen.

Chimène heeft in het programma zware momenten beleefd. “Het zwaarste moment was toen ik aankwam in midden India in een superklein dorp Djeevan Puri genaamd, vlak bij Bijnor, en ik besefte onder welke erbarmelijke omstandigheden de mensen daar leefden en er toch gelukkig uit zagen en konden lachen. Maar waarschijnlijk zijn ze nooit uit het dorp weg geweest, althans misschien een keertje naar de ‘grote stad’ Bijnor, maar verder ook niet. Op dat moment zag ik de betrekkelijkheid van het leven. Dat was een soort cultuurshock en daar had ik het zwaar mee.

X Factor (RTL4, 21:32) – De eerste zondaguitzending van de nieuwe talentenjacht X Factor werd gisteren door 798.000 kijkers (madl: 11.0%) bekeken bij RTL 4. Afgelopen zaterdag ging X Factor van start met 1,6 miljoen kijkers. In de uitzending op zondag krijgt de kijker een blik achter de schermen bij de audities. Daarnaast maakt de kijker nader kennis met de meest opvallende kandidaten, wordt er niet eerder uitgezonden auditiemateriaal vertoond en blikt de jury terug op de hoogte- en dieptepunten. Wendy van Dijk, presentatrice van X Factor, weet niet of zij zelf over de x-factor beschikt. “Ik zou het eerder uitstraling noemen“, vertelt zij in Televizier. “Anders had ik het waarschijnlijk ook niet zo ver geschopt. Tegelijkertijd heb ik die uitstraling ook voor een deel gecreëerd met styling en make-up. Maar voor mij hangt de x-factor vooral aan een popartiest. Zoals Dinand van Kane. Daar hangt ook iets onbereikbaars aan. Iets ontoegankelijks; dat ben ik juist niet. Ik pas heel goed tussen het volk en stijg daar niet eens zo ver bovenuit. Ik hoor eigenlijk bij het meubilair.

The path to 9/11 (SBS6, 21:00) – In The path to 9/11, waarvan gisteren de eerste aflevering te zien was bij SBS 6, wordt de weg naar de terroristische aanslagen in het World Trade Centre in beeld gebracht. The Path to 9/11 riep in de Verenigde Staten veel controverse op. Oud-president Bill Clinton en zijn regering zouden, volgens de film, meerdere waarschuwingen genegeerd hebben uit politieke overwegingen. De Democraten waren woedend over de film en beweren dat The path to 9/11 stikt van de feitelijke onjuistheden, schrijft TVgids Online. Uiteindelijk besloot de Amerikaanse tv-zender ABC een paar controversiële scènes te schrappen en voegde het aan het begin en het einde van de film gesproken commentaar toe waarin verklaard wordt dat de film ‘geen documentaire is, maar ook gefingeerde (verzonnen) scènes bevat.’ The path to 9/11 scoorde gisteren 364.000 kijkers (madl: 5.0%) voor SBS 6.

De afbeelding �http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG� kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Boer zoekt vrouw (Ned1) 2.690.000
02. De wedstrijden (Talpa) 2.489.000
03. De reünie (Ned1) 1.874.000
04. Journaal 20:00 (Ned1) 1.722.000
05. Studio Sport (Ned1) 1.099.000

06. Bones (RTL5) 1.068.000
07. Crime Scene Investigation (RTL5) 1.049.000
08. Studio Voetbal (Ned1) 1.046.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 1.044.000
10. Spoed (Ned1) 978.000

11. Achmea Kennisquiz (RTL4) 840.000
12. Life & Cooking (RTL4) 803.000
13. X Factor (RTL4) 798.000
14. Bizarre bruiloftbloopers (RTL4) 656.000
15. Half acht nieuws (RTL4) 635.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 22.5%
2. Talpa / 15.0%
3. RTL4 / 11.0%
4. RTL5 / 9.2%
5. SBS6 / 6.1%
6. NET5 / 6.1%
7. Ned2 / 4.3%
8. Ned3 / 4.3%
9. Vero / 4.1%
10. RTL7 / 3.7%
11. Discov / 0.8%
12. N.geog / 0.7%
13. Eurosp / 0.7%
14. MTV / 0.6%
15. TMF / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 31,1%
2. RTL Nederland 23,9%
3. SBS Groep 16,3%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

48 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
oktober 31, 2006 18:58

Hey was het niet al erg voor de hand liggend dat Bart en Chimene Peking Express zouden winnen? Aangezien het al even bekend was dat zij in Wilde Beesten zitten… dan kun je daar makkelijk de conclusie uit trekken dat zij de winnaars zijn, aangezien ze nog in Peking Express VIP zaten, als 1 van de 2 overgebleven koppels…

Gast
johan b.
oktober 30, 2006 23:25

Opmerkelijke week top 100. Geen MWDL, HVN en Vermist in de top 10. Programma’s die er toch regelmatig in staan. Wat trouwens te denken van de X-Factor. Staat slechts 11e. Dat in een week zonder Europees voetbal! Komende week veel voetbal, dus ……………..

Gast
DEN V
oktober 30, 2006 18:10

@ Erik

Hou je bek!

Gast
[dannyºlinkers).nl - medianieuws
oktober 30, 2006 17:43

Hoge cijfers voor Studio Sport valt mij op.
——
@Richard:
Inderdaad, maar dat is een fout van SKO Kijkonderzoek.
Mediacourant haalt de top 15 van deze pagina af: http://www.kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/pub/d1-19967-0.html en daar was het 6 uur nieuws niet vermeld.
Domme fout van SKO…

Gast
Richard
oktober 30, 2006 17:29

Het Zes uur nieuws van RTL4 staat niet in de top 15, terwijl het 1.155.000 kijkers had.

Gast
Henk
oktober 30, 2006 17:21

Hopelijk wordt dit de nieuwe zondag van RTL5:

15.30 RTL Film
16.00 Help ik krijg een baan
16.30 Tuinmagazine
17.30 Klus en woonmagazine
18.30 Commissaris Rex/Mediacopter117/Cobra11
19.30 Without A Trace
20.30 CSI
21.30 Bones
22.30 RTL Travel’s Hotlist

Gast
Rene[van Gee]
oktober 30, 2006 17:13

@Kay

Hahaha, die Kay. Ik hoop dat je tenminste wel kunt begrijpen waarom ik het jou maar niet uitleg, he?

Gast
Kay
oktober 30, 2006 17:09

Hahahahaha, Rene. Jouw reacties zijn idd heel creatief. Jammer dat je inhoudelijk alleen zo tekort schiet. Jíj vind dat er te veel hetzelfde op tv is, maar die 10 miljoen mensen die elke avond naar de tv kijken vinden dat blijkbaar niet.

Gast
John T.
oktober 30, 2006 16:34

Nou ik ga maar weer wat roepen en schreeuwen en kortzichtig zijn want ja als mike het zegt zal het wel Talpa waarheid zijn.
Maar atmos goed idee. Ik merk ook dat talpa iets omhoog gaat de laatste tijd maar tot nog toe alleen voetbal en een afl. van GV en een loterij maar thats it.
Dus voetbal weg weer naar de PO , sries verdelen en John de Mol weer verdienen zonder zender.

Gast
Atmos
oktober 30, 2006 16:03

Of aan SBS en zo Veronica en NET5 nog meer profileren en de grote shows bij SBS6.

Gast
Craig
oktober 30, 2006 14:37

“Maar wat zou Talpa dan moeten doen om kijkers te krijgen?”

John de Mol moet die zender aan RTL verkopen waarna ze de naam veranderen in RTL10. Dan zullen de mensen gaan kijken. :)

Gast
ronaldo
oktober 30, 2006 14:12

The path to 9/11 was erg goed op 1 ding na. Die camera-voering daar heb ik mij aan geergerd. De hele tijd die camera op en neer enz.

Gast
avi
oktober 30, 2006 13:35

@Pieter

Ik denk wel dat 700.000 kijkers voor jetix haalbaar is want als je al met een HH 466.000 kijkers kan scorren zou je met met nieuwe uitzending gemakkelijk 700.000 kijkers scorren en jetix maakt ook heel veel reclame voor de club van sinterklaas

Gast
Jordy II
oktober 30, 2006 13:02

De site van kijkonderzoek is onbereikbaar! :(

OOH wat was Noppen & Naaldhakken gister weer GENIAAL! Engeland levert echt prachtige dramaseries / soap opera’s: Hotel Babylon, Midsomer Murders en dan Noppen & Naaldhakken. Echt geniaal!
Het was het einde van seizoen 4, weet iemand of RTL 5 volgende week gewoon weer doorgaat met het, helaas laatst gemaakte, seizoen 5?

Gast
Chiel
oktober 30, 2006 13:00

Q: De vooravond staat op Elive na. En prime time begint langzaam te groeien.

-geen idee waarom ik ‘r nog op in ga maar… – Als je bedoelt dat Big Brother iedere dag maar 300.000 kijkers heeft, DGK 350.000 en Lotte 200.000 dán klopt het. Kan me vergissen maar de cijfers van Woef, GV, BB LIVE, Koppensnellers, Nieuw Dier, Robinson zijn nou ook niet echt gestegen vanaf aflevering 1/2. Allemaal gelijk gebleven of gezakt (okee GV had één keer 100.000 kijkers meer)

Gast
Maurits
oktober 30, 2006 12:44

Nou had de x facor wel te lijden onder de Reunie..
Dat viel opeens ook heel hoog uit, terwijl ik het nogal een saaie aflvering vond met al die opa’s

Maargoed het is en blijft gezellig kijkje in een ouwe klas..

Gast
Pieter
oktober 30, 2006 12:41

Sinterklaas is altijd goed voor 400.000 kijkers..
700.000 kijker lijkt me een beetje onlogisch..
Maar toch is 400.000 kijker héél veel, voor een zender die normaal maximaal 170.000 kijker trekt..

De x factor was gewoon een compilatie van gisteren.,.
Leuk aardig, niet bijzonder, maar toch ik vond het weer geweldig..
Hoelaat waren die bruiloft bloopers? Echt zon talpa programma

Gast
Erik
oktober 30, 2006 12:30

X-factor was niet heel speciaal naar mijn bescheiden mening.. @DEN V leuk voor je natuurlijk dat je UL en Shark opneemt, maar zal het iemand intresseren?

Gast
DEN V
oktober 30, 2006 12:13

Dat was gisteren ook voorlopig de laatste keer dat ik X Factor op de zondag kijk, het voegde echt helemaal niets toe.
Jamer dat die verschrikkelijke Bart en Chimene gewonnen hebben bij PE VIP.
24 was gisteren wel heel goed, maar dat is niks nieuws natuurlijk,seizoen 5 is tot nu toe echt super goed.

Vandaag kijk ik naar BB en Expeditie Robinson, Undercover Lover en Shark neem ik op.

Gast
kenner
oktober 30, 2006 12:05

Eddy Keur was heel leuk bij Cash en Carlo.

Gast
Dolalic
oktober 30, 2006 12:04

OCH NEE EDDIE KEUR…

Gast
Atmos
oktober 30, 2006 12:04

Ik denk dat Talpa misschien iets te veel op Nederalandse productie’s vertrouw.
Het nadeel is ook dat veel rechten van films en serie’s bij SBS en RTL liggen die komen wel vrij straks maar dan moet men er ook wel geld voor neerleggen.
Zal bijv het Rad voor fortuin niet wat zijn om weer uit te zenden ook al trek het een ouder publiek.

Gast
Tino
oktober 30, 2006 12:02

wie zou Rene van Gee hier toch zijn Mike Staring, Eddy Keur of Viola Holt

Gast
Dominic
oktober 30, 2006 11:58

volgens mij doet talpa het best aardig tegenwoordig, maar het is zeker geen top zender…behalve op de zondagavond tijdens het voetbal. =]

maar kom op zeg, talpa fan?? pff

Gast
[MikE]
oktober 30, 2006 11:37

@Frits: Jij hebt gelijk. Mensen zoals Johan en John zijn kortzichtig. Roepen, en schreeuwen maar…

Gast
Frits
oktober 30, 2006 11:35

@Johan en John T.
Heren, zijn jullie vergeten hoe het RTL aanvankelijk vergaan is. Ik zie Marcel van Dam van de PO nog staan juichen van blijdschap bij het zien van de kijkcijfers van RTL in den beginne. Het juichen is hem na verloop van tijd vergaan en zelfs de antipathie is wat weggeëbd. Heren er is dus nog hoop, zelfs in de meeste enge bekrompen geesten komt ooit wat ruimte vrij voor enige verdraagzaamheid.

Gast
Talpafan.nl
oktober 30, 2006 11:31

Talpa verliest gewoon te veel kijkers na het voetbal. Al verwacht ik met de komst van Miljoenenjacht dat er veel mensen blijven hangen. Miljoenenjacht is zo ongeveer de enige grote spelshow van Nederland. Met Linda de Mol en meteen na het voetbal moet het toch wel rond de 1.5 tot 2 miljoen mensen boeien.

Talpa, komt langzaam aan in rustige vaarwater. Ze zijn bijna nooit meer de 10de zender van Nederland. Ze zijn nu een middenmoter. De vooravond staat op Elive na. En prime time begint langzaam te groeien.

Talpa zal nu langzaam gaan groeien met vallen en opstaan. Er zullen nieuwe formats komen welke zullen slagen en nieuw elke zullen floppen. Maar Talpa heeft het inzich om in de top 4 te komen. Vooral nu Talpa vanaf 16 december 24/7 gaat. Dan hebben ze een betere lead in, als ze geen belspellen programmeren.

Gast
[MikE]
oktober 30, 2006 11:27

Ik ben weer terug van een korte break!

Dat negatieve imago van Talpa valt echt wel mee hoor. Als mensen een leuk programma tegenkomen dan gaan ze dat echt wel kijken, hoe groot de haat jegens John de Mol ook moge zijn.

@Mickey: Die kijkcijfers zijn naar mijn idee lagen omdat je voor Talpa een langere weg afgaat op de afstandsbediening. De programma’s die je noemt zijn vaak ook programma’s waar je toevallig langs zapt en bij blijft hangen. Het zijn geen programma’s waarvoor je stipt tegen 8 uur op de bank zit.

@Johan: Wat ben je toch een zuurpruim. Man wees toch eens realistisch, of ga je in elk geval verdiepen in de media-industrie.

Gast
Atmos
oktober 30, 2006 11:23

Maar wat zou Talpa dan moeten doen om kijkers te krijgen?

Gast
John T.
oktober 30, 2006 11:06

Sluit me hier bij aan, Johan alleen de antipathie niet want het is gewoon een feit.

Gast
johan
oktober 30, 2006 10:39

@Mickey
Wat klopt er niet?….
Wat dacht je van antipathie ten opzichte van Talpa en de Mol.
Dat is zelf zo ernstig van aard, dat het misschien wel zijn zender gaat kosten.
Alleen voetbal scoort bij Talpa. Iedere week ong. 2.500.000 kijkers die snel weg zappen als het programma afgelopen is.
Het maakt namelijk niet uit wat hij brengt. Op andere zenders zou hij met de zelfde programma’s minimaal dubbele kijkcijfers scoren als dat wat hij nu haalt.

Gast
Chaos
oktober 30, 2006 09:41

2 keer een aflevering van the X-Factor in 1 weekend is ook wel too much zal k maar zegge! Ik begin wel met kijken bij de live shows.

Gast
Mickey
oktober 30, 2006 09:35

Wat mij opviel is dat Bizzare Bruiloften op RTL4 gewoon ruim 600.000 kijkers had, en dat op de zaterdag lachen met Home Video’sop SBS6 ook al een halfmiljoen kijkers scoort.

En op Talpa moet het het doen met 150.000/250.000 kijkers wat klopt er niet aan dit verhaal??? :P

Gast
Theo
oktober 30, 2006 09:02

@Rene

Ik blijf erbij dat er met 10 zenders altijd wel iets voor iemand zijn gading te vinden is.
En natuurlijk zit er veel pulp op de zenders, maar feit blijft dat er ook nog meer dan voldoende leuke programma’s te vinden zijn. :)

Gast
Rene[ van Gee]
oktober 30, 2006 08:59

@Mike

Beste Mike, Ik ben geen televisiemaker(meer) dus kun je van kij niet verwachten dat ik zo maar even een televisie avond uit de mouw schudt.

Het is ook niet erg als omroepen altijd maar dezelfde troep uitzenden en dat mensen er naar kijken. Dat mogen beide partijen zelf bepalen(gelukkig) ik heb er alleen een mening over en die ventileer ik nogal graag, vandaar.

Maar ik neem de uitdaging aan om eens een leuke zondagavond voor een gemiddelde omroep samen te stellen. Ik kom er nog op terug.

Gast
Rene[ van Gee]
oktober 30, 2006 08:56

@Theo

Jammer dat je het verschil niet ziet Theo. Mijn bijdragen zijn van telkens een verschillende inhoudt en getuigen van creatief woordgebruik en visie, vooral visie. ;-) Geen vergelijk dus met de omroepen die jarenlang hetzelfde maar uitzenden. Overigens valt die omroepen niet als enige iets te verwijten hoor. Het is ook het klootjesvolk dat maar steeds hetzelfde wil zien.

Gast
Mike
oktober 30, 2006 08:53

@ René. Wat wil jij dan graag zien op televisie (behalve iedere avond een thema-avond)?

Gast
Atmos
oktober 30, 2006 08:51

Heeft die boer nog niet ze vrouw gevonden? Hoe veel afl komen er nog?
Bones was weer nice :)

Gast
Theo
oktober 30, 2006 08:41

@Rene

Eigenlijk hetzelfde als jouw bijdragen aan Mediacourant dus
Alleen met dit verschil dat jij de drab niet uitzend, maar post. ;)

Gast
Rene[ van Gee]
oktober 30, 2006 08:38

Zo dus eigenlijk niets nieuws voor de zondagavond. Tja steeds maar dezelfde drab uitzenden EN kijken is ook een vorm van zekerheid.
De armoede op ’s Neerlands kijkbuis met programma’s als Bizarre bruiloftbloopers en Life & Cooking viert weer hoogtij

Gast
20-49
oktober 30, 2006 08:36

1. NED1 17,2%, 2. TALPA 15,3%, 3. RTL5 11,1%, 4. RTL4 10,2%
5. NET5 8,5%

Gast
avi
oktober 30, 2006 08:35

@Jorzz

Jetix heeft zker weten een topper te pakken nu al voor de herhalingen 466.000 ongelofelijk en dit programma zenden ze elke dag uit tot december en ik denk dat de reguliere uitzending meschien wel 700.000 kijkers kan scorren
X factot achter de schermen vond ik maar niks

Gast
Theo
oktober 30, 2006 08:19

Prima score voor BzV & de Reunie.
Ook Bones & CSI blijven scoren op 5.
SBS scoort gelukkig niet met de Bush propaganda film 9/11
HvN wederom maar net 1 miljoen kijkers!!

Wat the X factor op zondag voor toegevoegde waarde heeft weet ik niet, want die paar flitsen die ik zag (in de reclameblokken) waren alleen herhalingen van zaterdag.
Lijkt voorlopig op een goedkoop vullertje de komende weken zolang er nog niets te stemmen is.

Gast
Theo
oktober 30, 2006 08:16

Klopt NET5 zat gisteren behoorlijk in de lift.
De finale Peking Express trekt het marktaandeel omhoog, en ook het Blok profiteert daarvan.

Gast
Jorzz
oktober 30, 2006 08:15

Nog een bijvoegsel. Jetix heeft een topper te pakken, want gisteren werd de Club van Sinterklaas HH bekeken door 466.000 kijkers om kwart voor 6! Vanaf vandaag begint de kinderzender met een nieuwe reeks!

Gast
Cees
oktober 30, 2006 08:13

Eigenlijk alleen Ned1, Talpa, en RTL 4 en 5 zijn succesvol op deze zondag.

Gast
Jorzz
oktober 30, 2006 08:11

Trouwens, wat me ook opvalt is het marktaandeel van SBS6. Erg laag. NET5 scoort daarintegen best hoog

Gast
Jorzz
oktober 30, 2006 08:08

Een treurig kijkcijfer voor de nieuwe serie op SBS6. Ook The X-Factor had ik hoger verwacht, alleen is dit alleen een kijkje achter de schermen.
Life and Cooking opnieuw in de Top15 met een prachtig kijkcijferaandeel. Gelukkig, Je Bent Er scoorde matig. Vanaf volgende week de Babyfluisteraar. Boer Zoekt Vrouw natuurlijk weer een Topper! Weet iemand wanneer de serie BZV stopt?

Het verbaast me dat de bruiloftbloopers nog zo hoog scoort. VOlgende week zal De Bouwers HH worden.
RTL5 weer een topper en stijgt zelfs tov vorige week.
HVN zakt opnieuw en lijkt het succes een beetje te hebben gehad. Ze zitten elke dag rond de miljoen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen