Archief voor Mar 2006

Nieuwe vooravond publieke zenders

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 15:48

[img=190,135 left]http://www.omroepmax.nl/gx/ZstniujHuN.jpeg[/img]De zenderleiding van Nederland 1, 2 en 3 is in overleg met de omroepen een nieuwe vooravondprogrammering overeen- gekomen. De nieuwe programmering geldt vanaf september wanneer de Publieke Omroep het programmeringsmodel invoert. De raad van bestuur van de Publieke Omroep moet volgende week nog wel instemmen met de plannen.

In het nieuwe model geldt Nederland 1 als een verstrooiende familiebrede zender. De vooravond begint daar om 18.00 uur met het goed bekeken NOS Journaal.

Daarna volgen 1 Vandaag (het huidige 2 Vandaag, 18.30 uur), Lingo (19.00 uur), medische programma’s (19.30) en het 8 uurjournaal. Op Nederland 2 begint de vooravond om 17.30 uur met MAX & Catherine (foto). Daarna is er plaats voor de quiz That’s the Question (18.30 uur), Man Bijt Hond (19.00) en Netwerk (19.30). Nederland 3 start aansluitend aan ‘Z@pp’ vanaf september om 19.00 uur met Onderweg Naar Morgen, gevolgd door De Wereld Draait Door (19.30 uur). Omstreeks 20.25 uur is er ook op die zender plaats voor de avondprogrammering. [u]ANP[/u]

Talpa brengt Italiaans topvoetbal

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 15:08

[img=129,190 left]http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/talpavoetbal.JPG[/img]Talpa heeft een overeenkomst gesloten met diverse Italiaanse clubs uit de Serie A rond de uitzendrechten van hun thuiswedstrijden tot en met 2010. Voor het lopende en volgende seizoen zijn de rechten verworven van de thuiswedstrijden van Lazio Roma, Lecce, Treviso en Cagliari. Met ingang van 2007/2008 zijn daarnaast ook de thuiswedstrijden van topclubs als AC Milan, Juventus, Internazionale en AS Roma exclusief te zien bij Talpa.

De overeenkomst omvat alle uitzendrechten tot en met 2010 ? dus zowel de live beelden als de samenvattingen – voor de thuiswedstrijden van de genoemde clubs. Tevens geldt de overeenkomst voor alle mogelijke distributieplatforms zoals het open tv kanaal, internet en mobiele telefoons. Komend weekeinde begint Talpa al met het uitzenden van Italiaans voetbal. Zaterdag zijn via www.talpa.tv gratis de wedstrijden van Lecce ? AC Milan en Treviso ? Juventus te zien.

Albert Verlinde vreest voor de kijkcijfers

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 8:33

[img=170,175 left]http://www.bluecircle.tv/upload/program3_1.jpg[/img]Albert Verlinde zegt in Televizier dat hij nog elke dag bang is dat het succes van RTL Boulevard (RTL 4) zal zakken. “Iedere ochtend zit ik voor de computer om de kijkcijfers te checken. En iedere keer weer vrees ik dat het foute boel is en ik kan zeggen: zie je wel, het zat er aan te komen“, aldus Verlinde in het programmablad. “Die angst voel ik omdat ik succes niet als een gegeven beschouw. Iedere dag moet er opnieuw voor geknokt worden. Inmiddels weet ik veel beter wat wel en niet werkt.

Albert is vanaf volgende week vrijdag (7 april) te zien in zijn nieuwe talkshow Albert op RTL 4, waarin hij sterren uit het binnen- en buitenland bezoekt en ontvangt. In een persbericht over de talkshow wordt Albert ‘het kijkcijferkanon’ genoemd.

Op de vraag of hij het daar mee eens is, antwoordt ‘entertainmentdeskundige’ Albert: “Eigenlijk wel. Het is niet aan mij om te roepen dat ik een kijkcijferkanon ben, maar inmiddels durf ik hardop te zeggen dat het succes van Boulevard ook wel iets met mij te maken heeft. Het afgelopen jaar heeft het programma behoorlijk onder vuur gelegen door concurrerende zenders en de wisseling van presentatoren. Toch zijn we overeind gebleven. Mijn kracht is mijn dynamiek en energie. Snel denken, snel onder woorden brengen, een sfeer van humor, boosheid of verdriet de huiskamers in kunnen gooien. Maar mijn grootste kracht is, denk ik, dat er geen verschil bestaat tussen de mens Albert en de tv-persoonlijkheid. Ik ga de buis op zoals ik ben. Wat ik voel, laat ik merken. (..) Het programma Albert zie ik als een doorstart van AVnu. Daarvoor had ik de lat veel te hoog gelegd. Er kwamen allemaal nieuwe ervaringen op me af en achteraf zou je kunnen zeggen dat het door de diepgaande gesprekken meer geschikt was voor de publieke omroep dan voor RTL 4.

Non-stop hits tijdens laatste weken Yorin FM

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 8:07

De laatste weken van haar bestaan zendt Yorin FM non-stop ‘de lekkerste hits’ uit, met uitzondering van De Planet Internet Download Top 50, het nieuws en weer en verkeer.

Yorin FM maakt naar verwachting in de tweede helft van april plaats voor het nieuwe radiostation Caz!. Yorin FM begint vanaf maandag 3 april met het non-stop uitzenden van muziek.

‘Barbara maakt Voetbal Insite bedroevend’

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 5:56

[img=234,190 left]http://www.rtl.nl/sport/rtl_sport/components/tvprogramma/voetbalinsite/images/234x186_Derksen_Barend.jpg[/img]Johan Derksen, voetbaldeskundige van het RTL 7-programma Voetbal Insite, haalt opnieuw uit naar Voetbal Insite-presentatrice Barbara Barend. In oktober 2005 zei Derksen al dat hij ‘de lesbische dochter van Frits Barend‘ ‘onnodig’ vindt. Nu beweert hij dat het niveau van Voetbal Insite is gezakt door de komst van Barbara Barend, die de naar Talpa vetrokken Wilfred Genee opvolgde.

Nu Barbara Barend het presenteert, is het niveau bedroevend“, aldus Derksen. “Dat is onze eigen schuld, want programmaleider Jaap Hofman en ik hebben haar zelf uitgezocht. Het probleem is dat Barbara heel graag wil mee kwekken.

Ook vindt Derksen dat Barbara teveel interviewvragen aan haar gasten stelt. “Zo komt er van discussi?ren weinig terecht. Eigenlijk zou er iemand anders moeten komen, maar ze heeft dankzij haar slimme vader een driejarig contract.” De voetbaldeskundige vindt wel dat Barend ‘hard werkt en ook wel bijleert’. “Ze moet alleen nog ontdekken dat er ook buiten Amsterdam wordt gevoetbald. Als het over Ajax gaat, moet je een dweiltje op haar stoel leggen, want dan wordt ze vreselijk opgewonden. Maar andere clubs zeggen haar kennelijk niet zoveel.

Barbara zegt zich er niet zoveel van aan te trekken van de opmerkingen van haar collega. “Het is niet mijn manier om zo met collega’s om te gaan“, vertelt Barbara. “Maar ik heb het juist steeds meer naar mijn zin bij Voetbal Insite, en krijg ook steeds vaker leuke reacties uit de voetballerij. Ik vind de uitspraken een beetje zielig, en verder wil ik er geen tijd aan verspillen. Ik hecht alleen aan de mening van mensen die ik belangrijk vind. (..) Iedereen wil mijn baan hebben, en dat kan ik me goed voorstellen. En gelukkig heb ik nog drie jaar lang een contract, haha.

Een woordvoerder van RTL wil niet zeggen of Johan Dersken aangesproken wordt op zijn uitlatingen. “De uitlatingen zijn voor zijn rekening“, aldus de woordvoerder. “Wij zijn in ieder geval wel heel blij met Voetbal Insite, ?n met Barbara Barend. We vinden dat ze het goed doet, en hopen dat ze het nog lang blijft doen. Overigens denk ik dat je de woorden van Derksen met een korreltje zout moet nemen, hij staat nu eenmaal bekend om zijn kruidige uitspraken.” De programmaleiding van RTL is nu plannen aan het maken voor een dagelijks uitzending van Voetbal Insite ten tijde van het WK. [u]GPD[/u]

786.000 kijkers voor Prison Break

Geplaatst op Fri 31 Mar 2006 om 5:56


De kijkcijfers van donderdag 30 maart 2006 (SKO)

[hr][img=300,221 left]http://us.ent4.yimg.com/tv.yahoo.com/images/he/photo/tv_pix/fox/prison_break/_group_photos/wentworth_miller8.jpg[/img][u]Prison break (RTL5, 21:31)[/u] ? De derde aflevering van de Amerikaanse serie Prison Break scoorde gisteren [u]786.000 kijkers (madl: 12.0%)[/u] bij RTL 5. Vorige week werd de tweede aflevering van de nieuwe serie door 855.000 kijkers bekeken. Robin Tunney (foto: links) speelt advocate Veronica Donovan in de serie.

Mensen die mijn werk kennen, vragen zich af waarom ik televisiewerk doe, omdat ik nu minder films kan maken“, vertelt Tunney bij AVRO. “Het heeft niets met geld te maken: ik ben eerder platzak geweest en dat vond ik prima.

Ik vond het script van Prison break gewoon geweldig. Maar ik hou nog meer van onafhankelijke films. Al zijn die nog zo deprimerend om te zien – als er al iemand naar kijkt – en krijg ik geen cent betaald, dan nog is het een geweldig gevoel om te weten dat iemand mijn film heeft gehuurd en helemaal ontroerd is door mijn spel. Daar doe ik het voor.

[hr][u]RTL Boulevard (RTL4, 18:34)[/u] – De duizendste aflevering van RTL Boulevard werd vorige week dinsdag door 1.212.000 kijkers bekeken bij RTL 4. Eind augustus 2002 ging het programma de buis op. Beau van Erven Dorens en Albert Verlinde begonnen toen een entertainmentrubriek op het tijdstip dat sinds het verdwijnen van de ‘Vijf uur show’ weinig succesvol bleek. “Want ieder programma dat op dat tijdstip werd uitgezonden, verdween na een paar weken van de buis“, aldus Verlinde onlangs. “En daarvoor had ik nu het goed bekeken Shownieuws van Hart van Nederland verlaten. Ik leek wel gek! Ik weet nog dat ik na de eerste uitzending huilend naar huis reed. Ik wist het zeker: ik had de foute beslissing genomen. RTL Boulevard was een flop, de kijkcijfers zouden laag zijn en de recensies niet mals. Mijn huilblui bleek onnodig, want ons programma was eigenlijk direct een hit. In de voetsporen van ons programma bouwde SBS 6 de rubriek Shownieuws uit. De KRO deed met Terrazzo een mislukte poging.Evert Santegoeds presenteert sinds deze week Entertainment Live bij Talpa, dat gisteren 63.000 kijkers trok. “Ik wens iedereen veel succes, maar iets zegt mij dat Boulevard niet zomaar is na te maken. Wij gaan namelijk verder dan alleen maar het entertainmentnieuws brengen. De val van de Twin Towers, de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh; het werd allemaal behandeld in RTL Boulevard.” Boulevard werd gisteren door [u]867.000 kijkers (madl: 19.1%)[/u] bekeken. Later op de avond trok SBS Shownieuws 1.098.000 kijkers.

[hr][u]4 in het land (RTL4, 22:30)[/u] – Naast Diana Matroos en Daphne Lammers is ook Vivian Slingerland geregeld te zien in de actualiteitenrubriek 4 in het land. Slingerland is bekend van het programma Yachtvision. “Het was best even wennen toen ik begon bij 4 in het land“, vertelde Slingerland recentelijk in TROS Kompas. “Nieuws presenteren is toch anders, serieuzer. Wat ik er leuk aan vind, is dat ik altijd betrokken ben bij het nieuws, maar ook dat ik merk wat nieuws doet met mensen. Verder krijgen we veel trainingen en dat maakt het ook interessant. De lat wordt hoog gelegd, er wordt veel van me ge?ist. Radio doe ik inmiddels niet meer, dat werd te veel. Ik heb nu ook een gezin en dat staat toch echt op nummer ??n. Maar ik ben heel blij dat ik werk. Dat heb ik nodig, daardoor ben ik een leukere moeder. De opnamen voor Yachtvision zijn nu voorbij, maar de uitzendingen lopen nog. Voor dit programma trok ik er altijd lekker op uit en maakte ik lange dagen. Echt heel lange dagen, maar voor mij voelde het als vakantie. Met 4 in het land leer ik er heel veel bij en ben ik me aan het ontwikkelen; dat hangt nauwe samen met mijn persoonlijke groei. Ik doe nu iets dat ik echt leuk vind en dat is belangrijk, want ik heb gemerkt dat het leven te kort is om met minder genoegen te nemen.” 4 in het land werd gisteren door [u]631.000 kijkers (madl: 10.5%)[/u] bekeken.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Endemol blaast Baantjer-film af

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 15:17

Producent Endemol maakt toch geen speelfilm van de populaire tv-serie Baantjer. De producent loopt al sinds 2004 met dat plan, maar inmiddels is de makers duidelijk dat het maken van de film op te veel creatieve bezwaren stuit. Volgens Peter R?mer van Endemol was de financiering zeker geen struikelblok.

Die zag er goed uit. Maar we gingen ons steeds meer afvragen wat we de bioscoopgangers meer konden bieden dan wat ze al gewend waren van de tv-serie. Je kan wel een helikopter in een gracht laten storten, maar dat is niet des Baantjers“, aldus R?mer.

Endemol was van plan om de film in het voorjaar van 2007 op te nemen, waarna de productie aan het eind van dat jaar de bioscopen in zou kunnen. Rond die tijd zou rechercheur De Cock ook zijn laatste moorden bij RTL 4 oplossen. Het einde van de tv-reeks wordt nu gemarkeerd door extra lange afleveringen rond die tijd. “Het programma is al elf seizoenen een succes. We vinden het een te groot risico om het einde van zo’n reeks gepaard te laten gaan met een speelfilm die mogelijk niet goed wordt ontvangen of bekeken. De hoofdrolspelers betreuren de beslissing, maar begrijpen die wel.

Endemol stapte destijds, samen met RTL, met veel verwachtingen in het speelfilmproject. “Maar gedurende het traject ontdekten we dat het grote scherm zoveel specifieks vraagt. Mensen zouden met enorme verwachtingen naar de bioscoop zijn afgereisd, meer nog dan bij een andere film. We twijfelden steeds meer of we aan die verwachtingen wel konden voldoen.

De Baantjer-film zou een tweede stap zijn op weg naar het maken van meer Endemol-films. Die ambitie laat het bedrijf nu los. “Destijds hebben we er een nieuw speerpunt van gemaakt, maar inmiddels zijn we er toch van overtuigd dat televisie onze ‘core business’ moet blijven. Zeker na successen als Gooische Vrouwen en Evelien. Voorlopig gaan wij geen films meer maken.” [u]Telegraaf[/u]

Yorin FM gaat verder als CAZ!

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 11:58

SBS wijzigt de naam van de radiozender Yorin FM in ‘Caz!’. Dat zegt Gerard Timmer, radiodirecteur van SBS, in De Telegraaf. Via de website www.caz.nl kan men de ontwikkeling van de nieuwe radiozender volgen.

Volgens Timmer lijkt Caz! om meerdere redenen op een persoonlijkheid. “Ten eerste natuurlijk door de naam. De radiomarkt is ingewikkeld en zit vol.

Timmer vervolgt in De Telegraaf: “Daarom is het volgens mij belangrijk om meteen duidelijk te maken dat ons station karakter en persoonlijkheid heeft. En je kan niet zomaar een naam uitzoeken. Stel dat je voor ?Beau? kiest, om maar wat te noemen, daar hangt een heel sterke persoonlijkheid aan en is er weinig ruimte om ?merkwaarde? te cre?ren. Caz! komt niet voor in de top-10 van jongens- of meisjesnamen en was nog beschikbaar als merknaam.

Santegoeds: ‘Albert probeert me te naaien’

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 11:54

[img=300,218 left]http://7portals.regioportals.nl/multimedia/archive/00152/evert_152556h.jpg[/img]Albert Verlinde, presentator van het goed bekeken RTL Boulevard, noemt het nieuwe Talpa-programma Entertainment Live geen serieuze concurrent van Boulevard. “Ook niet in potentie“, zegt Albert in het Algemeen Dagblad over het nieuwe programma met Evert Santegoeds.

Entertainment Live haalde tijdens de tweede uitzending dinsdag 60.000 kijkers. “Zelfs voor Talpa een diepterecord“, aldus Verlinde, die het Santegoeds kwalijk neemt dat hij ‘constant heeft geroepen wat er bij Boulevard allemaal niet klopte’.

Santegoeds vindt Verlindes kritiek ‘niet netjes en niet collegiaal’. Santegoeds: “We zijn net bezig. Gun ons de tijd die Boulevard ook heeft gehad. Ons programma slecht bekeken? Ik verheug me nu al op de kijkcijfers van Alberts nieuwe talkshow.” In RTL Boulevard maakte Verlinde dinsdag grappen over de tegenvallende score van Entertainment Live. “Hij probeert me weer te naaien“, vervolgt Santegoeds. “Flauw. Albert flopte vroeger aan de lopende band. Hij heeft zelfs in dameskleding gepresenteerd om kijkers te trekken. Boulevard is zijn eerste succes.

Verlinde: “Zelfs toen we onze 1000ste uitzending vierden had Evert commentaar. Iemand die op andermans verjaardag loopt te zeiken is een nul. Wekenlang kon hij broeden op een primeur voor zijn eerste uitzending. Dat werd de scheiding van Thomas Acda. Een blunder! Klopt niets van. Verder zou ik teveel praten in Boulevard. En dan is hij zelf 20 van de 23 minuten aan het woord.” Santegoeds ontkent lelijke dingen over Boulevard te hebben gezegd. [u]AD[/u]

Paul Rosenm?ller voor IKON naar Afrika

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 11:50

[img=150,120 left]http://www.rationelepolitiek.nl/bronpaginas/pc_nazi_taalgebruik_files/rosenmoller_paul.jpg[/img]De IKON start op zaterdag 29 april een nieuwe reeks van Paul Rosenm?ller en, waarin oud-politicus Paul Rosenm?ller diverse gasten interviewt. In de nieuwe, zesdelige reeks die elke week rond 21.45 uur te zien zal zijn is het centrale thema ‘Afrika anders’.

Rosenm?ller reist met zijn gasten naar een Afrikaans land waar zij een speciale band mee hebben. Die gasten zijn achtereenvolgens: J?rgen Raymann , Ad Melkert, Prinses Margriet, Lornah Kiplagat, Patrick Cammaert en Yasmine Allas.

Albert Verlinde volgende week met talkshow

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 11:50

[img=170,175 left]http://www.bluecircle.tv/upload/program3_1.jpg[/img]Albert Verlinde luidt vanaf volgende week vrijdag (7 april) het weekend in bij RTL 4. In zijn nieuwe programma Albert ontvangt en bezoekt hij nationale en internationale prominenten uit de showbizz, sport, zakenwereld, politiek en mode.

Niet alleen de studio met publiek vormt het decor van ‘Albert’, de kijker kan zich eveneens acht weken lang, direct na ‘Baantjer’, verheugen op reportages vanaf diverse interessante locaties. Daarnaast treden er ook artiesten op met hun grootste hits“, aldus een woordvoerder van RTL. Een markant onderdeel van het programma is volgens de woordvoerster het onderdeel ‘Aan tafel’, waarbij Albert ruim een kwartier praat met gasten die een sterke onderlinge band hebben.

RTL spreekt over Albert Verlinde als ‘het kijkcijferkanon’. “RTL Boulevard wordt elke werkdag bekeken door ruim een miljoen mensen en zijn vorige eigen show, AVnu, trok gemiddeld bijna 800.000 kijkers met een record van bijna 1,1 miljoen kijkers.” Albert zal wekelijks na Baantjer te zien zijn bij RTL 4.

Paul Rosenm?ller voor IKON naar Afrika

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 11:45

[img=150,120 left]http://www.rationelepolitiek.nl/bronpaginas/pc_nazi_taalgebruik_files/rosenmoller_paul.jpg[/img]De IKON start op zaterdag 29 april een nieuwe reeks van Paul Rosenm?ller en, waarin oud-politicus Paul Rosenm?ller diverse gasten interviewt. In de nieuwe, zesdelige reeks die elke week rond 21.45 uur te zien zal zijn is het centrale thema ‘Afrika anders’.

Rosenm?ller reist met zijn gasten naar een Afrikaans land waar zij een speciale band mee hebben. Die gasten zijn achtereenvolgens: J?rgen Raymann , Ad Melkert, Prinses Margriet, Lornah Kiplagat, Patrick Cammaert en Yasmine Allas.

Rik Felderhof met nieuw tv-programma

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 6:03

Rik Felderhof zal in het najaar waarschijnlijk te zien zijn met een nieuw programma waarin hij gaat logeren bij bekende Nederlanders die hij eerder te gast heeft gehad in zijn programma Villa Felderhof. Dat meldt RTL Boulevard. In Villa Felderhof ontvangt Rik per aflevering steeds twee bekende Nederlanders in een Frans landhuis.

Rik gaat nu dus een paar dagen logeren bij de BN’ers die hij al eens in Villa Felderhof heeft ontvangen. Er zijn al diverse BN’ers benaderd om mee te doen aan het nieuwe programma. Lucille Werner, Sylvana Simons, Daphne Bunskoek, Albert Verlinde en Guus Meeuwis zijn enkele BN’ers die hebben gelogeerd in Riks ‘Villa Felderhof’.

1,6 miljoen kijkers voor Olympique Lyon – AC Milan

Geplaatst op Thu 30 Mar 2006 om 6:03


De kijkcijfers van woensdag 29 maart 2006 (SKO)

[hr][img=234,165 left]http://www.nu.nl/img.db?703161+s(234!x170!)[/img][u]Olympique Lyon – AC Milan (NOS, Ned2, 20:39)[/u] ? De NOS bracht gisteren live de wedstrijd Olimpique Lyon – AC Milan op de buis en scoorde daarmee [u]1.609.000 kijkers (madl: 24.3%)[/u]. De wedstrijd, de kwartfinale voor de Champions League, werd gelijk gespeeld (0 – 0). De finale van het kampioenenbal wordt op 17 mei in Parijs gespeeld.

Maar of Olympique Lyon daarbij zal zijn moet volgen- de week nog blijken. Om de finale in de Franse hoofdstad te halen zal Olympique Lyon dinsdag 4 april AC Milan in eigen huis moeten verslaan.

[hr][u]Entertainment Live (Talpa, 18:00)[/u] – De eerste aflevering scoorde maandag 108.000 kijkers, de tweede aflevering trok dinsdag 60.000 kijkers en gisteren werd de derde uitzending van het nieuwe shownieuwsprogramma Entertainment Live door [u]94.000 kijkers (madl: 2.4%)[/u] bekeken. E?n van de nieuwtjes die Evert Santegoeds in zijn programma behandelde, ging over zijn eigen blad Priv?. Dit weekblad moet 3000 euro betalen aan prinses Amalia en haar ouders kroonprins Willem-Alexander en prinses M?xima. Priv? publiceerde in september vorig jaar foto’s van het Oranje-gezin in badkleding. Naast de boete mag Priv? twee jaar lang geen inbreuk meer maken op de persoonlijke levenssfeer van prinses Amalia en haar ouders, behalve als sprake is van publiek functioneren van het koninklijk gezin. Houdt Priv? zich niet aan het vonnis dan moet het tijdschrift 50.000 euro betalen per foto van Willem-Alexander en M?xima. Op foto’s van Amalia zet de rechtbank een dwangsom van 100.000 euro per editie van het blad waarin de foto’s worden gepubliceerd, tot een maximum van 10 miljoen euro. “Vanaf vandaag wordt alles anders“, aldus hoofdredacteur Evert in Entertainment Live. “Ik haal het nu wel uit mijn hoofd om de familie nog te volgen met die hoge dwangsommen.

[hr][u]Crossing Jordan (Talpa, 22:11)[/u] – Talpa zendt sinds gisteren wekelijks de Amerikaanse misdaadserie Crossing Jordan uit. De zender gaat daarmee verder waar NET 5 was gebleven. Crossing Jordan draait om patholoog-anatoom Jordan Cavanaugh die altijd een stap verder gaat dan haar functie vereist en zo de recherche regelmatig dwarsboomt. Haar baas Garrett Macy moet haar speurwerk daarom regelmatig goed praten bij zijn meerderen. Gisterenavond maakte Jordan het wel heel bont. In de laatste aflevering van het eerste seizoen kreeg Jordan aanwijzingen over wie haar moeder had vermoord. Ze verliet in de eerste aflevering van het tweede seizoen – gisteren bij Talpa – daarom voor de zoveelste keer het mortuarium om rechercheur Woody te volgen in zijn speurtocht naar de mogelijke dader, maar dat bracht hen vijfduizend kilometer buiten Boston. Deze eerste aflevering uit het nieuwe seizoen van Crossing Jordan duurt eigenlijk anderhalf uur, maar is door Talpa in twee delen gehakt. Volgende week ziet de kijker of Garrett dit uitstapje van Jordan door de vingers ziet. Crossing Jordan werd gisteren door [u]183.000 kijkers (madl: 3.0%)[/u] bekeken bij Talpa.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

RTL 4 wil ‘Bowling with the Stars’

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 10:36

RTL 4 staat positief tegenover een programma waarin bekende Nederlanders gaan bowlen. Dat meldt Entertainment Live. Vorige week dinsdag is een pilot opgenomen van ‘Bowling with the Stars’, welke gepresenteerd werd door Carlo Boszhard (links) en Irene Moors (midden).

Naar verluidt zal de show in het najaar worden uitgezonden door RTL 4. Er wordt gespeeld met twee teams van vier personen. De bekende deelnemers zijn Henny Huisman, Caroline Tensen, Froukje de Both, bokser Don Diego Poeder, Harm Edens, Jamai, Alwien Turner en presentatrice Tanja Jess. (via CarloIrene.nl)

Datingprogramma Tatum Dagelet uitgesteld

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 10:35

Veronica heeft besloten het nieuwe datingprogramma Weet wat je date! met Tatum Dagelet uit te stellen tot het najaar. In eerste instantie zou Tatum vanaf aanstaande maandag (3 april) wekelijks te zien zijn in deze nieuwe show. De reden voor het uitstel is dat het momenteel zo goed gaat met Veronica, laat een woordvoerster van de zender weten.

De zegsvrouw spreekt van een ‘strategische keuze’. Weet wat je date! wordt vanaf maandag vervangen door verleidelijke films die goed aansluiten op Temptation Island, dat vanaf deze datum weer te zien is. Deze films stonden eigenlijk gepland voor na de aflevering van Temptation Island op de woensdagavond. Op deze avond zal vanaf woensdag 5 april nu Criminal Minds worden uitgezonden.

RTL 4 wil ‘Bowling with the Stars’

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 10:23

RTL 4 staat positief tegenover een programma waarin bekende Nederlanders gaan bowlen. Dat meldt Entertainment Live. Vorige week dinsdag is een pilot opgenomen van ‘Bowling with the Stars’, welke gepresenteerd werd door Carlo Boszhard (links) en Irene Moors (midden).

Naar verluidt zal de show in het najaar worden uitgezonden door RTL 4. Er wordt gespeeld met twee teams van vier personen. De bekende deelnemers zijn Henny Huisman, Caroline Tensen, Froukje de Both, bokser Don Diego Poeder, Harm Edens, Jamai, Alwien Turner en presentatrice Tanja Jess. (via CarloIrene.nl)

Jongerenmagazine ‘Break Out!’ stopt

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 10:10

Het jongerentijdschrift Break Out! stopt. Sanoma Uitgevers haalt het blad uit de markt, omdat “de oplage onder druk staat“. Op 10 april wordt een nieuw weekblad gelanceerd onder de naam Spam. Het verdwijnen van Break Out! heeft volgens uitgever Hidde van der Louw te maken met de veranderende doelgroepbehoefte. “Dat komt mede door internet. Jongeren lezen nieuwtjes over artiesten liever online. Een blad leent zich beter voor achtergrondverhalen en reportages.

Spam is volgens de uitgever een multimediaal jongerenmerk, waarvan het tijdschrift een onderdeel is. Het concept omvat ook onder meer internet, diensten voor mobiele telefoons en danceparty’s. Spam richt zich op jongeren van vijftien tot negentien jaar. In de week voor de lancering van Spam, verschijnt Break Out! voor de laatste keer. [u]ANP[/u]

TROS wil joint venture

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 7:33

De TROS wil haar werknemers en programmarechten onderbrengen in een joint venture, samen met Dullaert & Dumas Film en TV Producties. Een beslissing hierover wordt deze week verwacht.

Met de joint venture wil de ‘grootste familie van Nederland’ haar toekomst in eigen handen houden, terwijl staatssecre- taris Van der Laan (Media) juist meer macht aan de raad van bestuur Publieke Omroep (PO) wil geven.

Die raad gaat vanaf 2008 bepalen welke programma’s worden uitgezonden en welke niet. Als PO bepaalde TROS-titels niet wil hebben, kan de joint venture ze altijd nog aanbieden bij commerci?le zenders. De Nederlandse Vereniging van Journalisten vindt het voorgenomen samenwerkingsverband schandalig. Momenteel werken er 145 mensen bij de TROS en de vakbond vreest dat zeker niet iedereen mee kan naar het nieuwe bedrijf. “Ook lijkt me duidelijk dat de werknemers die wel meegaan niet meer onder de omroep-cao zullen vallen. Dat vind ik een zeer ongewenste ontwikkeling, zeker als je in aanmerking neemt dat het nog zeer de vraag is of de plannen van Van der Laan, zoals ze nu voorliggen, zullen doorgaan“, zegt M. Visch van de NVJ. [u]ANP[/u]

303.000 kijkers voor Fok jou!

Geplaatst op Wed 29 Mar 2006 om 7:19


De kijkcijfers van dinsdag 28 maart 2006 (SKO)

[hr][img=200,192 left]http://static.tvgids.nl/upload/f/fokjou_groot.jpg[/img][u]Fok jou! (NPS, Ned3, 23:06)[/u] ? De NPS zendt sinds gisteren de 5-delige dramaserie Fok jou! uit, waarvan de eerste aflevering door [u]303.000 kijkers (madl: 6.6%)[/u] werd bekeken. Fok Jou! gaat over een veertienjarig meisje dat in het loverboy-circuit belandt en uiteindelijk zelfs in een jeugdinrichting gestopt wordt. Rosita Wolkers, de kleindochter van schrijver Jan Wolkers, speelt de hoofdrol in de nieuwe dramaserie. Rosita is vroeger ook wel eens in contact gekomen met jeugdzorg, dus ze weet wat haar alter ego doormaakt. Ze gaat daar liever niet al te diep op in.

Rosita bij de GPD: “Het is in ieder geval goed met me gekomen. Maar ik ken wel meiden met wie het minder goed is gegaan, dus ik wist al wel wat van het onderwerp af.

Rosita volgt inmiddels het laatste jaar van het VMBO in Amsterdam. Fok jou! is het op waar gebeurde feiten gebaseerde verhaal van Anna, een meisje dat compleet de weg kwijt raakt: “Haar vrienden en muziek beheersen haar leven. Beltegoed en vrienden zijn het belangrijkste op straat. De vijfdelige serie begint op de dag dat Anna wordt vrijgelaten uit de jeugdgevangenis. Ze is er klaar voor om weer naar huis te gaan, maar uitgerekend die dag gebeurt er iets vreselijks.” Rosita heeft nog nooit eerder geacteerd. “Ik vond het heel leuk om mee te doen. Ik mocht met stoelen gooien. Dat was eigenlijk best leuk om te doen. Net als de vechtsc?nes. Maar toch weet nog niet zeker of ik actrice wil worden. Ik ben veranderd tijdens de opnames. Zo ben ik een stuk volwassener geworden. En als zie ik zie hoe het verder gaat met Anna, realiseer ik me hoeveel geluk ik heb gehad dat het goed met me is afgelopen. En alle aandacht die ik van de media krijg is toch ook wel heel erg leuk.

[hr][u]Entertainment Live (Talpa, 18:00)[/u] – De tweede aflevering van het showbizzprogramma Entertainment Live is gisteren door [u]60.000 kijkers (madl: 1.5%)[/u] bekeken. Maandag ging het Talpa-programma met Anouk Smulders en Evert Santegoeds van start met 108.000 kijkers. De een-tweetjes tussen Anouk en Evert zijn redelijk Boulevard-achtig, vertelde Evert recentelijk bij BN / De stem. “Zij presenteert op camera en geeft mij de onderwerpen aan.” In de media gaf Evert onlangs te kennen het kopieergedrag van SBS Shownieuws beu te zijn. Dat ze nu ook met een helikopter in de lucht hangen (boven de huizen van sterren, red.). Iedereen weet toch dat ik dat al lang heb gedaan. “Dat ze dat na het jatten van De Veerkampjes en de boer nu ook gaan doen.” Evert denkt dat zijn rubriek vooral verschilt met het tempo waarin hij het nieuws brengt. “Met Anouk Smulders presenteer ik in 25 minuten tijd dagelijks twintig primeurs en andere wetenswaardigheden“, aldus Santegoeds.

[hr][u]Lotte (Talpa, 19:02)[/u] – De telenovelle Lotte is dagelijks het kijkcijferhoogtepunt in de vooravond van Talpa. Zo trok het programma gisteren [u]276.000 kijkers (madl: 5.7%)[/u]. Talpa zendt de serie vijf dagen per week uit. De reeks gaat over de lelijke Lotte die carri?re maakt in een modeconcern. Hoofdrol- speelster Nyncke Beekhuysen zit in ieder geval 200 afleveringen aan Lotte vast. “Ik mag niet ski?n en bungeejumpen, of zo“, vertelde Nyncke onlangs bij Veronica. “Erger vind ik het dat je niet ziek kan worden. Ik ben al twee keer doorgegaan, terwijl ik ziek was. Ik kreeg van de droge lucht in de studio ook korsten op m’n lippen. Scheelde ook weer in de grime. De eerste week dat ik rondliep op de set, wist niet iedereen dat ik de hoofdrolspeelster was. Toen merkte ik opeens dat mensen anders dan ik gewend was op me reageerden. Eigenlijk werd er gewoon n?et op mij gereageerd. Mooie mensen krijgen eerder aandacht, lijkt me. Voor de transformatie moet ik elke dag krullers in, een beugel in en ze maken de anderen nog mooier dan ze al zijn. Ik kom nu in de fase dat ik die krullen vergeet en gewoon boodschappen mee ga doen. Hartstikke fijn, iedereen negeert me.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Van Westerloo: ‘John gaat SBS kopen’

Geplaatst op Tue 28 Mar 2006 om 13:53

RTL-baas Fons van Westerloo verwacht dat John de Mol de Nederlandse SBS-zenders (NET 5, SBS 6 en Veronica) gaat kopen. Dat zegt hij bij De Nieuwe Reporter. “Ik zeg niet dat het lukt, maar hij zal niet rusten voor hij SBS kan inlijven. Het is iemand met een lange adem, hij zal er niet mee ophouden, dat zal niet gebeuren“, aldus Fons.

Van Westerloo verloor de dagelijkse talkshow Barend & Van Dorp aan John de Mols Talpa. Bij RTL wordt niet serieus nagedacht over de vulling van het gat dat Barend en Van Dorp hebben achterlaten. Volgens Van Westerloo doet zijn zender inmiddels genoeg aan informatie.

RTL besteedt per jaar 26 miljoen euro aan nieuwsprogramma?s. “Editie NL, Boulevard, tweemaal RTL Nieuws, 4 in het land, ik vind dat we aardig meedoen. Slim dat ze bij de Publieke Omroep nu in dat gat springen met Witteman en Pauw. Als iemand dat moet oppikken, is het de publieke omroep.

Ton Lankreijer naar Ren? Stokvis

Geplaatst op Tue 28 Mar 2006 om 13:47

[img=250,166 left]http://www.kro.nl/gfx/tridion/122_167005.gif[/img]Ton Lankreijer treedt per 1 april in dienst bij Rene Stokvis Producties. Hij zal zich gaan bezighouden met de eindredactie van verschillende programma?s en daarnaast betrokken worden bij het ontwikkelen van nieuwe formats. Zijn eerste project is het nieuwe zomeravondmagazine, dat vanaf 15 mei iedere doordeweekse dag bij de TROS te zien is.

Lankreijer vertrekt bij Eyeworks waar hij op dit moment eindverantwoordelijk is voor het programma ?Schoondochter Gezocht.

Lankreijer was hiervoor eindredacteur van de kijkcijferhit Boer zoekt vrouw. Al zeventien jaar is hij werkzaam binnen de schrijvende-, radio- en televisiejournalistiek. Hij schreef de dagelijkse televisiekritieken voor de Gooi- en Eemlander en was mediajournalist/ columnist onder andere voor dagblad Trouw, Vrij Nederland en het Belgische HUMO. Daarvoor werkte hij vier jaar lang voor het RTL-Nieuws als eindredacteur van het halfachtbulletin, de jaaroverzichten en het journalistieke praatprogramma Nieuws aan tafel met presentator Rick Nieman. In dat kader was Lankreijer ook ??n van de bedenkers van NSE, de dagelijkse nieuwsrubriek van Talpa.

Ren? Stokvis: “Omdat in de tv-markt de kwaliteit en de inhoud van programma?s gelukkig steeds belangrijker worden, ben ik erg blij met de komst van Ton. Hij past erg goed bij de genres die wij produceren. Hij heeft zowel bij de Publieke Omroep als bij Commerci?le zenders bewezen goed te begrijpen wat onze opdrachtgevers willen en hij is een welkome ‘sterspeler’ in ons team.

AVRO zoekt kandidaten Junior Songfestival

Geplaatst op Tue 28 Mar 2006 om 13:16

[img=204,161 left]http://www.nos.nl/jeugdjournaal/images/junior_204_tcm42-163191.jpg[/img]De AVRO is weer volop bezig met de voorbereidingen van het Junior Songfestival 2006. Kinderen tussen de acht en vijftien jaar oud kunnen zich opgeven met hun zelfgeschreven liedjes. Het aanmeldingsformulier is te downloaden via Juniorsongfestival.nl. Op deze website staan tevens de specifieke aanmeldingseisen.

In het najaar zullen vijf kandidaten de strijd met elkaar aangaan in de Nationale Finale. Uiteindelijk wordt dan bepaald wie Nederland gaat vertegenwoordigen in Boekarest (Roemeni?) tijdens het Internationale Junior Eurovisie Songfestival 2006.

Alle liedjes moeten uiterlijk vrijdag 12 mei bij de AVRO binnen zijn. Voor het Junior Songfestival is het van belang, dat zowel de tekst als de melodie door de kinderen zelf is geschreven. Bovendien moeten de liedjes in het Nederlands worden gezongen. Deelnemende groepen en bands mogen uit maximaal 8 personen bestaan. “Uit alle inzendingen, die nu al volop binnenstromen, wordt door een vakjury een voorselectie gemaakt“, legt een woordvoerder van de AVRO uit. “De kandidaten die door de voorselectie komen, worden uitgenodigd om tijdens de auditieronde hun liedje live voor de jury ten gehore te brengen. Uiteindelijk gaan de vijf overgebleven kandidaten onder begeleiding van bekende producers de studio in om hun liedje op te nemen. Daarnaast zullen de finalisten zich met behulp van een choreograaf en een zangpedagoog gaan voorbereiden om tijdens de finale een perfecte show neer te zetten. Het resultaat is dit najaar te uiteraard zien bij de AVRO.

SBS 6 stelt ijsdansen met sterren uit

Geplaatst op Tue 28 Mar 2006 om 11:25

SBS 6 stelt het nieuwe programma waarin bekende Nederlanders gaan ijsdansen uit tot het najaar. Dat bericht het ANP. De zender was van plan om het programma al dit voorjaar op de buis te brengen, maar ziet daar nu van af. Volgens de zenderleiding vergen de trainingen voor ijsdansen meer tijd dan verwacht was, waardoor het niet gaat lukken om het programma al in mei de buis op te slingeren.

Je moet de BN’ers ook goed voor de dag kunnen laten komen“, aldus een woordvoerder. Het nieuwe programma is een variant op Dancing with the stars, waarin bekende Nederlanders met professionele dansers de dansvloer opgaan. In ‘Icedancing with the Stars’ zullen een aantal BN’ers worden gekoppeld aan professionele ijsdansers van Holiday on Ice en vervolgens wekelijks met elkaar de strijd aangaan.

Kies de Kluis op internet

Geplaatst op Tue 28 Mar 2006 om 11:04

[img=200,133 left]http://www.bankgiroloterij.nl/upload/67459_9107_1141407467035-kluis270206-05.jpg[/img]Het TROS-programma Kies de kluis heeft er sinds deze week een online variant bij. Iedere internetgebruiker kan Kies de Kluis nu gratis spelen via Kiesdekluis.tv. Ook bij de internetvariant ligt de presentatie van Kies de Kluis in handen van Marc Klein Essink.

Spelers die via internet aan Kies de Kluis meedoen kunnen van te voren aangeven op welke prijs zij kans willen maken. Zo kan men bijvoorbeeld kiezen om kans te maken op een draagbare mediaspeler of een dvd-recorder.

De gekozen prijs wordt verstopt in ??n van de twaalf digitale kluizen. De speler moet tien vragen beantwoorden door steeds te kiezen uit twee antwoorden. Bij ieder goed antwoord wordt een lege kluis weggespeeld. Aan het eind van de tien vragen kan men ??n van de kluizen uitkiezen. Als de gekozen prijs in die kluis zit, dan wordt deze naar het huisadres van de speler toegezonden.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.