Archief voor Feb 2006

‘Dancing with the stars’ met acht nieuwe BN’ers

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 18:58

Het succesvolle televisiepro- gramma Dancing with the stars is vanaf zaterdag 25 maart weer te zien bij RTL 4. Acht weken lang beheersen acht bekende Nederlanders, onder leiding van een professionele danspartner, elke zaterdag weer de dansvloer voor hun strijd om de finaleplaats.

Tot de vier ‘dancing queens’ behoren dit seizoen presentatrice Myrna Goossen, zangeres Edsilia Rombley, schaatster Barbara de Loor en actrice Lieke van Lexmond.

De vier mannelijke deelnemers die de dansuitdaging aangaan zijn Opsporing Verzocht-presentator Frits Sissing, stylist Maik de Boer, acteur Winston Post en ex-profvoetballer John de Wolf.

Dancing With The Stars is naast de vertrouwde zaterdagavond nu ook wekelijks op zondagavond te zien in de vervolguitzending Dancing With The Stars, De Uitslag. In deze live result-show wordt teruggeblikt op de prestaties van de vorige avond en krijgen de danskoppels te horen wie het dansveld moet ruimen. Ook zijn er optredens van nationale en internationale artiesten. De presentatie van beide shows is wederom in handen van het duo Sylvana Simons en Ron Brandsteder.

De professionele dansers stomen de deelnemende bekende Nederlanders in enkele weken klaar voor hun dansdebuut voor het grote publiek. Remco Bastiaansen danst met Lieke van Lexmond, Myrna Goossen laat zich leiden door Koen Brouwers, Peter Bosveld schittert samen met Edsilia Rombley, Barbara de Loor is gekoppeld aan Marcus van Teylingen, Roemjana de Haan leert John de Wolf de kneepjes van het dansvak, Winston Post volgt Euvgenia Parakhina op de dansvloer, Charissa van Dipte danst met Maik de Boer en tot slot zet Julie Fryer Frits Sissing op het juiste dansspoor.

De vakkundige jury, bestaande uit Cor van der Stroet, Monique van Opstal, Marcel Bake en Jan Postulart, heeft de taak om de deelnemers kritisch te beoordelen en hun prestaties van cijfers te voorzien. Tijdens de wekelijkse zondagavond-uitzending resulteert hun oordeel ?n de stem van de kijker in het einde van het dansavontuur voor ??n van de koppels.

RTL 7 volgt nieuwe bewoners Blauwestad

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 16:07

[img=250,161 left]http://www.deblauwestad.nl/uploads/Het%20Riet%20overzicht.jpg[/img]In de nieuwe achtdelige documentaire-serie De Grote Stap, die vanaf zaterdag 11 maart te zien is bij RTL 7, staan de belevenissen van de bouwers en toekomstige bewoners van Blauwestad (foto) centraal.

De camera volgt de makers van dit woonproject in het landelijke Oost-Groningen, en een aantal gezinnen dat de stap neemt om in het nieuw ontgonnen gebied te gaan wonen. Blauwestad heeft dezelfde oppervlakte als Amsterdam, maar er worden slechts 1500 woningen gebouwd.

Centraal in dit gebied ligt het onlangs uitgegraven Oldambtmeer, met een oppervlakte van acht vierkante kilometer. Wat ooit landbouwakkers waren, staat nu onder water en dit water vormt de verbindende factor tussen de al bestaande dorpen en de nieuwe Blauwestad.

De kijker is er gedurende acht afleveringen getuige van hoe Blauwestad langzaam gestalte krijgt en hoe het de makers en de nieuwe bewoners vergaat. Allerlei ontwikkelingen rond de kavelverkoop, het bouwrijp maken van het gebied, het aanleggen van de infrastructuur en de aanloop naar een uiteindelijke oplevering bezorgen de makers van Blauwestad overuren. Het programma wordt vanaf zaterdag 11 maart uitgezonden tussen 19.20 en 19.50 uur.

Winnaar ‘Tobbers & Toppers’ beloond met contract

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 16:01

[img=210,218 left]http://www.rtl.nl/_internal/cimg!0/modtpd8scnln1d.jpeg[/img]RTL 5 zendt vanaf zaterdag 4 maart acht weken lang tussen 17.30 en 18.00 uur het nieuwe programma Tobbers & Toppers uit, waarin mensen worden geholpen bij het maken van een carri?reswitch. Coach Frank van Leer (foto) begeleidt de kandidaten. De deelnemers aan de afvalrace worden op de voet gevolgd als zij hun eerste stappen zetten naar het begin van een nieuwe loopbaan. De kijker thuis krijgt ondertussen zo nu en dan vacature-overzichten te zien.

Tobbers & Toppers begint met een selectiedag, waarop de acht uitverkoren deelnemers zich onderwerpen aan een aantal beroepsgerichte tests, waaruit niet alleen hun vaardigheden maar ook hun zwakke punten naar voren komen. De geselecteerden ontvangen een speciale training van Frank van Leer.

De training is specifiek op hen persoonlijk en hun nieuwe functie is toegesneden. In de eerste vier afleveringen strijden er steeds twee kandidaten tegen elkaar in dezelfde beroepscategorie. De overgebleven vier deelnemers moeten vervolgens tijdens een weekstage een praktijkopdracht tot een goed einde brengen. In de laatste uitzending voeren de twee overgebleven toppers een allesbeslissende stage-opdracht uit. De kandidaat die dit het beste doet, wordt beloond met een gegarandeerd jaarcontract voor de baan die bij hem of haar past. Tobbers & Toppers wordt ??n dag na de uitzending op RTL 5 herhaald op RTL 4, tussen 16.30 en 17.00 uur.

Publieke Omroep met digitale themakanalen

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 12:13

De Publieke Omroep trekt dit jaar tien miljoen euro uit voor digitale themakanalen. Deze dienen als aanvulling op drie publieke zenders Nederland 1, 2 en 3. “Alle omroepen kunnen met eigen kanalen komen en we lanceren vijf gemeenschappelijke themakanalen“, vertelt Jan Westerhof, co?rdinator digitale kanalen bij Publieke Omroep, bij Publiek Centraal.

Westerhof: “Bij zo?n consumentenkanaal ligt het bijvoorbeeld voor de hand dat de VARA (Kassa, foto) en de TROS (Radar) het voortouw nemen.

Maar als andere omroepen programma?s voor die groepen maken hebben ze gewoon toegang tot die kanalen. Verder mag het allemaal niet te duur zijn en kijken we ook wat omroepen zelf met verenigingsmiddelen bereid zijn in een kanaal te investeren. Het geld dat met de kanalen verdiend wordt komt gewoon weer terug in de programmamiddelen.

In totaal wil de Publieke Omroep tussen de tien en zestien digitale themakanalen gaan aanbieden. Zo zal een jongerenkanaal, een cultuurkanaal, een parlementair kanaal, een geschiedeniskanaal en een een nieuwskanaal gelanceerd worden. Een sportkanaal is voorlopig uitgesloten, dat is te ingewikkeld qua rechten en commercie. De Publieke Omroep is momenteel in onderhandeling met diverse kabel- maatschappijen. “Die willen daar ook voor betalen zodat zij hun aanbod kunnen vergroten met kwali- teit. Dat willen ze graag. Met bedrijven als UPC, Essent en Casema, de drie grootste kabelbedrijven in Nederland en het telecombedrijf KPN zijn de onderhandelingen het meest vergevorderd.

EO zondag live op visite bij Marco Pastors

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 11:26

De Evangelische Omroep zendt vanaf aanstaande zaterdag (4 maart) het nieuwe programma Live op visite bij… uit (zie eerder), waarin Tijs van den Brink (foto) bekende Nederlanders interviewt in hun eigen woning. Aan de hand van voorwerpen in huis, familieden, vrienden van vroeger, foto?s en kunst wordt steeds duidelijker wie de BN?er is zonder zijn of haar werk. In de eerste aflevering bezoekt Van den Brink politicus Marco Pastors.

De complete gastenlijst ziet er als volgt uit: Marco Pastors (4 maart), Leon de Winter en Jessica Durlacher (11 maart), geen uitzending (18 maart), Jan Marijnissen (25 maart), Wilma Nanninga (1 april), Prof. Smalhout (8 april), Alexander Pechtold (15 april) en Rita Verdonk (22 april).

Joling & Gordon volgende week terug bij Talpa

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 11:20

[img=200,205 left]http://www.talpa.tv/upload_mm/b/9/e/1995733736_1999999369_maki200x200_200x200.jpg[/img]Gerard Joling en Gordon beginnen volgende week dinsdag (7 maart) aan een nieuw seizoen van het succesvolle Talpa-programma Joling & Gordon over de vloer. De zender zendt de ‘doldwaze avonturen van de twee diva’s’ wekelijks uit rond 20.30 uur.

Dat de ?koninginnen van de klaagzang? harder klagen dan werken is inmiddels bekend, maar toch gaan ze het nog eens proberen“, aldus een woordvoerder van Talpa. In acht nieuwe afleveringen draaien ze mee in de dagelijkse routine van onder meer de Nederlandse Spoorwegen, een groot vakantiepark en de zeehondencr?che in Pieterburen. In de eerste aflevering gaat het duo zieke zeehonden verzorgen in Pieterburen. En daar loopt iemand rond waar de heren het Spaans benauwd van krijgen?

Van Inkel: ‘Q-music wordt best beluisterde zender’

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 9:32

[img=195,204 left]http://www.q-music.nl/data/media/db_images/big/16464.jpg[/img]Diskjockey Jeroen van Inkel is ervan overtuigd dat Q-music het best beluisterde radiostation van Nederland gaat worden. “Toen de Belgische Persgroep het radiostation Noordzee kocht en omdoopte tot Q-Music, waaide er een frisse wind, waarop ik mezelf graag heb laten meevoeren“, vertelt Van Inkel in het programmablad van de AVRO.

Instinctmatig voelde ik dat het goed zat. De puzzelstukjes vielen in elkaar en mijn ambities zijn groter dan ooit. Het is tijd voor verandering: het kan niet meer zo zijn dat radio- mensen wegkomen met lang lullen en slechte muziekkeuzes. Mijn vorige werkgever Radio Veronica is mijn Veronica niet meer, maar meer een administratieve zender. Waar is de tijd gebleven dat medewerkers laveloos in een hoek lagen na een kerstborrel?

Het was irritant om te merken dat de luistercijfers niet daalden toen ik daar wegging, maar laten we het er maar op houden dat radio traag is. Nu wordt Q-Music het bestbeluisterde radiostation van Nederland. Veel mensen bij die zender hebben visie, zijn vernieuwend. Daar trek ik me op aan. Het foute uur (waarvoor luisteraars ‘foute’ platen kunnen aanvragen): geweldig. Eigenlijk het verlengde van wat ik altijd al heb gedaan. Dat komt goed uit: ik wil Edwin Evers verslaan in de ochtend.

NCRV wil niet fuseren met omroepen

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 6:53

De NCRV is niet van plan te fuseren met omroepen als de EO. Het Nederlands Dagblad kopte vrijdag 24 februari op haar voorpagina dat driekwart van de NCRV-leden voor een fusie met de Evangelische Omroep zou zijn. Dit conclu- deerde de krant uit een interview dat zij had met NCRV- voorzitter Leo Born (foto). “Het is echter geen correcte weergave van het interview“, aldus een NCRV-zegsman.

In de wortels horen we gewoon bij elkaar“, vertelde Born in het interview met het ND over collega-omroepen EO en KRO. “En dat vindt onze achterban ook.

Zeventig tot tachtig procent is van mening dat de NCRV, KRO en de EO eigenlijk ??n zouden moeten zijn. We zouden sterker staan als we samen zouden optrekken, elkaar rugdekking geven.” Het aantal van zeventig tot tachtig procent van de achterban, de driekwart die het ND noemt in het artikel, is gebaseerd op de resultaten van een lezersonderzoek van de NCRV Gids uit 2004.

De woordvoerder meldt dat het ND de KRO uit de zinsnede heeft geschrapt “en er wordt niet gesproken over een ‘fusie’, zoals het Nederlands Dagblad meldt. (..) Het is betreurenswaardig dat er incorrecte conclusies getrokken zijn uit een interview, waar niets in wordt gemeld, wat niet ook al eerder door de NCRV als zodanig is geuit. In december hebben directeur Coen Abbenhuis en voorzitter Leo Born zich in een interview in Trouw ook al in dergelijke bewoordingen geuit.” De NCRV staat voor een verbond van de genoemde omroepen, “maar het opgeven van de zelfstandigheid van de individuele omroepen is helemaal niet aan de orde. Dit is ook niet gewenst.

Nance heeft het druk bij SBS 6

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 6:51

Presentatrice Nance Coolen heeft het druk bij SBS 6. De presentatrice is onlangs aan een nieuw project gestart: Retourtje geluk. In dit programma, dat vanaf zaterdag 18 maart acht weken lang te zien is rond 22.00 uur op SBS 6, kunnen mensen iemand uitnodigen voor een treinreis. De trein fungeert vervolgens als studio en de treinreis wordt gebruikt om een boodschap over te brengen.

In het begin had ik zoiets van: als het alleen maar een soort van datingshow wordt, vind ik het misschien iets te makkelijk“, vertelt Nance bij Shownieuws.

Maar nu zie ik hoe breed het wordt eigenlijk en dit is wel mijn ding.” Nance, die tot nu toe vooral een beperkte rol had in de programma’s die ze presenteerde, denkt dat de kijkers nu een andere kant van haar te zien krijgen. “Ik denk ook een beetje een brutale kant, gewoon anders. Wat is er nou leuk aan als je iemand constant maar hetzelfde hoort zeggen, van ‘pak maar een bal’. Daar ben je op een gegeven moment wel op uitgekeken. Nu is het gewoon anders. Ik praat!

Daarnaast is de presentatrice bezig met een nieuw seizoen van Stay or go. “We zijn daar nu ook voor aan het draaien, dus ik heb het lekker druk. Ik werk bijna nu zeven dagen in de week. We gaan weer bij acht nieuwe gezinnen langs die ontzettend twijfelen tussen verhuizen of verbouwen.

187.000 kijkers voor Lotte

Geplaatst op Tue 28 Feb 2006 om 6:51


De kijkcijfers van maandag 27 februari 2006 (SKO)

[hr][img=200,205 left]http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/lotte.gif[/img][u]Lotte (Talpa, 18:59)[/u] ? Met de goede lead-in van De wedstrijden ging de nieuwe telenovelle Lotte zondag van start bij Talpa met 837.000 kijkers. Sinds gisteren is de serie iedere werkdag te zien bij de zender van John de Mol. Rond 19.00 werd de tweede aflevering van Lotte door [u]187.000 kijkers (madl: 3.0%)[/u] bekeken. Voorafgaand aan de nieuwe aflevering, zond Talpa na 18.30 uur de herhaling uit van de aflevering van zondag. Deze scoorde 92.000 kijkers na ‘De leukste thuisvideo’s’ (134.000).

Om 20.00 uur ging bij Talpa NSE Nieuws van start. Dat betekent minder entertainment en sport dan men van NSE gewend was. “We gaan dus nieuws brengen en dat revolutionaire idee ken je al van Het Journaal en RTL Nieuws“, aldus presentator Beau van Erven Dorens.

Tot nu toe hielden we stug vast aan een blok nieuws, een blok entertainment en een blok sport, dus drie verschillende afdelingen. Als een soort publieke omroep bekeken we het gehele nieuwsaanbod en dat verdeelden we dan over de verschillende blokjes. We vinden dat eigenlijk te ingewikkeld voor een nieuwsprogramma en niet helemaal eerlijk, omdat je soms met nieuws over RBC komt, terwijl je de nieuwste blunder van Bush laat liggen. Dat staat natuurlijk niet in verhouding met elkaar. We hebben eigenlijk een kleine publieke omroeprevolutie gehad en gaan nu ontzuild verder. Dat is de inhoud en daarom heet het nu ook NSE Nieuws, en ja, dan krijg je, inderdaad, ?Nieuws Entertainment Sport Nieuws?, als je het uitschrijft, zoals ?ABN Bank? en ?B NR Nieuwsradio?, maar wij vonden de verandering in het programma niet z? wereldschokkend dat we de naam helemaal wilden veranderen. Dit is wat het is: NSE Nieuws.” NSE Nieuws werd door 128.000 kijkers bekeken.

[hr][u]Kannibalen (BNN, Ned2, 21:44)[/u] – Het nieuwe BNN-programma Kannibalen ging gisteren bij Nederland 2 van start met [u]498.000 kijkers (madl: 7.2%)[/u]. Twee teams gaan in Kannibalen de strijd aan om het grappigst de actualiteit te becommentari?ren en verknipte krantenkoppen toe te lichten. De grappenmakers hebben vijf keer gerepeteerd in cultureel uitgaanscentrum Speakers in Delft. Eric Corton, ??n van de kannibalen, bij GPD: “We konden daar met publiek te proberen wat wel en niet werkt. We doen tijdens de show ongeveer zes spelletjes in 35 minuten, gebaseerd op intelligente woordgrappen, toneelspel en improvisatie. Dan is het belangrijk om te weten wat wij als team aankunnen. Sommige onderdelen doen we zelf en bij andere wordt het publiek betrokken. Ik heb bijvoorbeeld een melodietje gemaakt, waarop verschillende teksten gezongen kunnen worden. Het publiek mag dan een onderwerp roepen waar wij dan ter plekke een tekst op moeten verzinnen.” Op de vraag of nieuws en jongeren, de doelgroep van BNN, wel bij elkaar passen, zegt Corton: “Ik vind het zo stom om maar toe te geven aan het idee dat jongeren het nieuws niet volgen. Juist daarom maken we dit programma. Die gasten voor de televisie spijkeren werkt natuurlijk niet, maar als ze er om kunnen lachen, nemen ze het mee en onthouden ze het beter. En als ze met een groepje kijken en de ??n snapt het wel en de ander niet, dan wordt er echt wel over gepraat. Kannibalen is dus absoluut een programma voor BNN. Actueel, leuk en licht satirisch.” Na Kannibalen werd de eerste aflevering uit het nieuwe seizoen van Spuiten en slikken door 365.000 kijkers bekeken.

[hr][u]RTL Boulevard (RTL4, 18:33)[/u] – Martijn Krabb? is zondagnacht voor de derde keer vader geworden. Zijn vrouw Amanda, met wie hij vorig jaar voor de tweede keer trouwde, beviel van een dochter met de naam Jasmijn. RTL Boulevard sprak gisteren met Krabb?, wiens Amanda tijdens de uitzending van Idols de wee?n aan voelde komen. Krabb?: “De voorwee?n begonnen op zaterdag in de ochtend een beetje. Amanda deed er eigenlijk heel nonchalant over, van: ‘er is niet zoveel aan de hand’ en ‘ga jij nou maar rustig werken’. Ik heb tijdens de uitzending afgelopen zaterdag ook contact gehad met haar, tijdens de reclame-breaks. Na afloop heb ik ook gebeld. Ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk naar huis.” Krabb? kreeg gedurende de uitzending steun van de Idols-kandidaten. “Waar je normaal gesproken als presentator de kandidaten moet steunen, was dat nu andersom. Dat was heel erg lief en heel bijzonder. De presentator kwam gelukkig nog net op tijd thuis om bij de geboorte aanwezig te zijn. RTL Boulevard werd door [u]1.057.000 kijkers (madl: 18.0%)[/u] bekeken.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Omroepdirecteuren spotten met Andries Knevel

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 17:06

Het nieuws dat EO-presentator Andries Knevel zichzelf heeft aangeboden voor het late-night slot op Nederland 1, werd in een vergadering door de overige omroepdirecteuren met jolijt verwelkomd. Dat zegt Ton van Dijk, projectleider van het projectteam Publiek Programmeren.

‘Goed idee, dan kunnen we tenminste vroeg naar bed’, zo wordt er geroepen“, vertelt Verlind. “Waarna een beschei- den lachsalvootje losbreekt en zelfs Knevels EO-collega Henk Hagoort een grimas niet kan onderdrukken.” De besprekingen over de nieuwe omroepschema?s zijn volgens Ton moeizaam. “ En dan kan humor je op de been houden.

Paul Witteman en Jeroen Pauw hebben inmiddels toegezegd mee te werken aan de nieuwe, dagelijkse talkshow op Nederland 1. Toen duidelijk werd dat de omroepdirecteuren het duo wel zagen zitten op de late avond van ‘Nederland A’, gingen de alarmbellen rinkelen bij Andries Knevel. “Nu zal ik de laatste zijn om te ontkennen dat Pauw en Witteman goede interviewers zijn“, aldus Knevel onlangs op zijn weblog. “Maar het kan niet zo zijn dat links Nederland iedere werkdag van 22.00 uur de Publieke Omroep gaat domineren. Ooit werd er geroepen dat de Publieke Omroep drie keer de Volkskrant is. Dat zou nu vijf keer de Volkskrant gaan worden. Het past ook helemaal niet in de opzet van de Publieke Omroep als een omroep die gemaakt wordt vanuit verschillende levens- overtuigingen, politieke stromingen of ideologie?n, dat een overtuiging zo dominant gaat worden. Daarom doe ik nu officieel ‘Knevel en Van den Brink’ in de aanbieding, voor ??n of meerdere avonden in de week, in het nieuwe programma op Nederland A, vanaf 23.00 uur.

Entertainment Group spant rechtszaak aan

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 15:24

[img=300,148 left]http://www.rtl.nl/shows/idols3/liveshows/liveshow9/live9_3_finalisten_474x234.jpg[/img]The Entertainmentgroup, het manage- mentbureau van de Idols-kandidaten, heeft een rechtszaak aangespannend tegen het Brabantse bedrijf Mijn Sleutel. Dat meldt De Telegraaf.

Mijn Sleutel heeft de internetdomeinen van Idols-kandidaten Ellen, Floortje, A?ron en Christon geclaimd, tot gro- te verbazing van het artiestenbureau. Het kort geding dient donderdag.

NOS behoudt schaatsrechten

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 15:24

[img=250,190 left]http://www.intermate.nl/pagina/ac/Schaatsen.jpg[/img]De NOS zendt ook de komende vier jaar de wereldbekerwedstrijden schaatsen uit op televisie. Dat meldt het ANP. De internationale schaatsunie ISU kende vandaag in Turijn de rechten toe aan de publieke zender.

De WB-cyclus telt negen wedstrijden per jaar. De NOS zal ze vrijwel allemaal live uitzenden. Jan de Jong van de NOS: “Schaatsen is in Neder- land een enorm grote sport, waar massaal naar gekeken wordt. Het is een prettig gevoel dat wij tot en met de Winterspelen van 2010 in Vancou- ver de verrichtingen van onze schaatsers op de voet blijven volgen.” [u]ANP[/u]

Talpa maakt begin met Vodcasting

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 15:20

Talpa start vandaag met het aanbieden van programma?s via vodcasting. Hiermee is het mogelijk programma?s te bekijken met een draagbare mediaspeler. Talpa is de eerste commerci?le zender in Nederland die deze dienst aanbiedt. Vooralsnog zijn de Talpa programma?s NSE Nieuws en Barend & van Dorp gratis te downloaden via www.talpa.tv.

Het begrip ‘vodcasting’ is afgeleid van ‘broadcasting’ (uitzenden). ‘Vod’ is een afkorting van ‘video on demand’, dat letterlijk vertaald ‘bewegend beeld op aanvraag’ betekent.

Op de Talpa-website is via de functie ‘Programma Gemist’ de verwijzing naar vodcasting te vinden. “Met het aanbieden van vodcasting geeft Talpa de kijker wederom een extra mogelijkheid om programma?s te bekijken“, aldus een woordvoerder van Talpa. “Eerder maakte de zender het al mogelijk afleveringen van de politieserie Van Speijk te downloaden naar de eigen pc. Tevens zijn de dagelijkse uitzendingen integraal te bekijken via de Talpa-website en mobiele telefoons met een umts-verbinding van Vodafone. Via het populaire Programma Gemist kunnen bijna alle door Talpa uitgezonden programma?s 24 uur per dag via internet worden bekeken.

Entertainment Group spant rechtszaak aan

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 15:16

[img=300,148 left]http://www.rtl.nl/shows/idols3/liveshows/liveshow9/live9_3_finalisten_474x234.jpg[/img]The Entertainmentgroup, het manage- mentbureau van de Idols-kandidaten, heeft een rechtszaak aangespannend tegen het Brabantse bedrijf Mijn Sleutel. Dat meldt De Telegraaf.

Mijn Sleutel heeft de internetdomeinen van Idols-kandidaten Ellen, Floortje, A?ron en Christon geclaimd, tot gro- te verbazing van het artiestenbureau. Het kort geding dient donderdag.

‘538 Seconds of fame’ in de nacht bij Talpa

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 15:08

[img=250,164 left]http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/538limousine.JPG[/img]Talpa zendt half maart de eerste reeks van 538 Seconds of Fame ‘s nachts uit. Tussen maandag 13 en vrijdag 17 maart zijn iedere dag tussen 01.30 en 02.00 uur compilaties te zien van ‘leuke, spannende en maffe’ amateurfilmpjes.

Iedereen die ‘hilarische momenten’ aan de rest van Nederland zou willen laten zien, kan zijn filmpje uplouden via de websites van Radio 538 of Talpa. “De leukste, spannendste en mafste filmpjes worden uitgezonden in een compilatie van 538 seconden op Talpa TV.

Een woordvoerder van Radio 538 legt uit: “Je moet een korte video gebaseerd op een bepaald thema insturen. Iedere maand is er een nieuw thema, de eerste is Studenten & Feest. Verder komen onder meer Studenten & Geld, Studenten & Bier en Studenten & Snelheid aan bod. Via internet kan gestemd worden op de inzendingen. (..) Krijgt jouw filmpje de meeste stemmen, dan win jij de Radio 538 Studentenfuif voor je studentenvereniging, vrienden of studiegenoten.

Shownieuws hele week in het teken van Oscars

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 14:59

Het SBS 6-programma Shownieuws staat vanaf vanavond in het teken van de 78e uitreiking van de Oscars. De felbegeerde beeldjes worden zondag 5 maart uitgereikt in Los Angeles.

Shownieuws besteedt tot en met maandag 6 maart iedere dag aandacht aan dit prijzencircus. Ren? Mioch doet vanuit Hollywood voor Shownieuws verslag van de Oscaruitreiking.

Van maandag tot en met vrijdag stelt Shownieuws iedere dag een andere genomineerde ster voor. Vanavond staat Charlize Theron centraal, dinsdag gaat de ‘sterstory’ over Reese Witherspoon, woensdag is het de beurt aan George Clooney en donderdag aan Matt Dillon. Vrijdag staat Johnny Depp centraal in de sterstory.

Zaterdag 4 maart zendt Shownieuws een reportage uit over de altijd belangrijke galajurken en pakken waarin de Hollywood-sterren hun opwachting maken op de rode loper. Ren? Mioch spreekt met de ontwerpers over do?s en don?ts van dit jaar. Maandagavond 6 maart zendt Shownieuws een uitgebreide terugblik uit van de Oscaruitreiking. Ren? Mioch interviewt de sterren vooraf en na afloop op de rode loper en geeft een overzicht van de winnaars en verliezers van de Oscars.

Radar lanceert Ontgoogle.nl

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 14:54

[img=196,150 left]http://www2.trosradar.nl/GFX/antoinette.jpg[/img]Het consumentenprogramma Radar van de TROS lanceert vanavond een speciale website waar mensen zichzelf kunnen ‘ontgooglen’. Persoonlijke informatie van mensen blijft op internet vaak jarenlang staan en is via zoekmachines als Google voortdurend op te vragen.

De redactie van Radar verwacht dat dit in de nabije toekomst steeds meer problemen zal geven. “Zo gaan veel werkgevers er bijvoorbeeld toe over om, alvorens iemand aan te nemen, zijn naam te googlen“, aldus een woordvoerder van de TROS.

Soms laten mensen zelf hun naam en adresgegevens achter op het internet en doen uitlatingen waar ze later spijt van krijgen. Ook komt het regelmatig voor dat anderen iemand, die ze bij naam noemen, in een kwaad daglicht stellen. In beide gevallen is het lastig om de naam verwijderd te krijgen: webmasters, moderaters en providers verwijzen dikwijls naar elkaar. En ?ls het al lukt om de gegevens te verwijderen, blijken zoekmachines als Google de gegevens toch nog naar boven te halen. Ook in de zogenaamde webarchieven is informatie van jaren terug gemakkelijk op te vragen.

Radar heeft de website www.ontgoogle.nl ingericht, waar bezoekers informatie en ervaringen kunnen uitwisselen. “Ook staat er een stappenplan voor mensen die zichzelf willen ontgooglen en kunnen bezoekers zich abonneren op een nieuwsbrief over dit onderwerp.

Andries Knevel stapt uit EO-directie

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 11:35

[img=196,120 left]http://www.eo.nl/db.images/6808064[/img]Andries Knevel is vanaf woensdag geen lid meer van de EO-directie. De presentator gaat zich volledig toeleggen op het maken van programma’s. Directielid Ad de Boer (foto) gaat diezelfde dag met vervroegd pensioen. Henk Hagoort is dan nog de enige directeur. Hagoort kwam in 1992 in dienst bij de EO en is sinds 2000 directielid van de omroep.

De Boer maakte sinds 1988 deel uit van de directie. Hij neemt afscheid na 33 jaar voor de EO te hebben gewerkt. [u]ANP[/u]

Waar kan ik aan het eind van mijn laatste volle werkweek bij de EO beter over schrijven dan over Hem die het hart is van de missie van de EO: Jezus“, schrijft De Boer op zijn weblog. “Zijn liefde dreef me en droeg me bij mijn werk voor de EO. Met zijn Evangelie wil de EO mensen blijven bereiken, ook in de jaren die komen. Zonodig in een ander bestel, waar mogelijk met nieuwe media en in elk geval onder andere leiding na 1 maart.

Stegeman met illegale wapens op Media Park

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 11:26

Journalist Alberto Stegeman (foto) is vanochtend met een tas gevuld met in Nederland illegale wapens ‘ongehinderd’ het Media Park in Hilversum opgekomen. Dat meldt een woordvoerder van SBS 6.

Ter promotie van de tweede aflevering van het SBS-programma Undercover in Nederland was Stegeman vanmorgen te gast bij het 3FM-radioprogramma van presentator Giel Beelen.

Stegeman wilde met zijn actie aantonen dat de beveiliging van het Media Park nog steeds zo lek als een mandje is. De tas kwam tevens ongehinderd de radiostudio van 3FM binnen. De beelden van Stegamans actie zijn vanavond om 19.00 uur te zien in het SBS 6-programma Actienieuws.

Dinsdag is rond 21.50 uur de tweede aflevering van Undercover in Nederland te zien. In deze aflevering toont Stegeman aan dat een medewerker van de Immigratie en Naturalisatie Dienst in Zwolle zich bezighoudt met illegale praktijken. De ambtenaar, die dus werkzaam is voor het Ministerie van Justitie, geeft in de uitzending toe regelmatig illegale messen het land in te smokkelen. Ook zegt hij “aan bijna alles te kunnen komen“. Uiteindelijk komt het tot een deal. Op de parkeerplaats voor de deur van het IND-gebouw in Zwolle verruilt het illegale mes voor 160 euro van eigenaar. Het Ministerie van Justitie laat in een reactie weten geschrokken te zijn en een onderzoek in te stellen.

Koopzondagen op SBS Text

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 9:47

[img=200,162 left]http://www.textnet.nl/output/sbs6/png/375s00.png[/img]De data waarop er koopzondagen plaatsvinden zijn vanaf heden te vinden op de teletextpagina?s van NET 5 en Veronica. “SBS Text komt als eerste met publicatie van de zondagsopeningen op teletext“, aldus een woordvoerder.

De rubriek Koopzondag! is te vinden vanaf pagina 800 op teletext van NET 5 en Veronica. “Zoeken wanneer en in welke stad er een zondagsopening is kan op datum, maar ook per provincie en stad. Er is informatie van meer dan 50 steden in Nederland beschikbaar.” SBS speelt met de nieuwe dienst naar eigen zeggen in “op de grote populariteit van de zondagsopening“.

Idols-producent boos op Entertainment Group

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 9:41

[img=300,148 left]http://www.rtl.nl/shows/idols3/liveshows/liveshow9/live9_3_finalisten_474x234.jpg[/img]Mark de Vink, uitvoerend producent van RTL 4-talentenjacht Idols, vindt het ‘dom’ en ‘ondoordacht’ dat het managementbureau The Entertainment Group Idols-kandidaten Floortje en Angelique als merknamen heeft gedeponeerd. “De geur van doorgestoken hangt al aan Idols.

We werken er keihard aan om elke zweem van partijdigheid te vermijden.

Vink vervolgt in het Algemeen Dagblad: “Van ons krijgen alle deelnemers even veel aandacht. En dan gebeurt dit! Als producent bekruipt je dan een gevoel van machteloosheid. The Entertainment Group heeft het programma ernstig in problemen gebracht.” De Vink benadrukt dat het vroegtijdig vastleggen van de merknamen en de websitedomeinen niet betekent dat de winnaars van de talentenjacht al be- kend zijn. “Het bedrijf dacht gewoonweg slim te zijn, maar heeft niet aan de consequenties gedacht.

Frank Wisse is directeur van The Entertainment Group, het toekomstige managementbureau van de Idols-finalisten. Wisse is boos op De Vink. Hij vertelt “Dit is buiten alle proporties. De Vink is een overspannen uitvoerend producent die niet capabel is zijn werk uit te voeren. Ik geef toe: de commotie over de merkregistratie hebben we onderschat. Daarvoor trek ik het boetekleed aan. Maar van zijn commentaar lig ik niet wakker. Wat er precies is gebeurd? In januari hebben wij Floortje als merknaam gedeponeerd omdat wij, ongeacht de einduitslag, graag met haar willen werken. Vorige week zou de complete top vijf volgen. Alleen is door een foutje bij ons op kantoor alleen Angelique vastgelegd. Uiteraard volgen vandaag Ellen en Raffa?la alsnog, alsmede Harm.

Met het wegstemmen van Angelique is volgens Wisse bewezen dat er van vals spel geen sprake is. Wisse vindt dat hij slechts vooruitdacht. “Dat is nodig, maar wordt ons niet gemakkelijk gemaakt. De Vink heeft letterlijk gezegd: ‘Tot aan de finale op 11 maart is Idols van mij’. Hij begrijpt niet dat een groot succes van een Idol n? de tv-serie afstraalt op zijn programma. Om een carri?re na zo’n tv-succes als Idols op te bouwen, moet je eerder dan de dag na de eindstrijd beginnen.

Volgens Wisse, die zegt de merknamen en de websitedomeinen te registreren om ze aan de artiesten te geven, zit Idols zijn bedrijf dwars bij de voorbereiding van de loopbaan van de nieuwe Idols. “Je kan niet binnen een week een plaat bedenken, maar moet het ijzer wel smeden als het heet is. Doe je dat niet, en wacht je zoals bij Boris is gebeurd te lang met de plaat, dan is het momentum weg.” Wisse zegt dat hij niet met de deelnemers mag praten. “Dat dat niet kan, is te belachelijk voor woorden.” [u]AD[/u]

BNN-maandag terug op Nederland 2

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 8:39

[img=226,175 left]http://static.tvgids.nl/upload/d/dennisvdven.jpg[/img]De Olympische Spelen zijn voorbij en daarmee keert de reguliere programmering van Nederland 2 vanaf vandaag weer terug. BNN is vanavond het eerste aan de beurt met haar vaste uitzendmaandag. Naast ONM, Cash Cab en de dramaserie Sprint!, zijn vanavond ook Kannibalen (21.45 uur) en een nieuwe serie van Spuiten & Slikken (23.00 uur) te zien op Nederland 2.

In het nieuwe programma Kannibalen met presentator Patrick Lodiers eten zeven kannibalen het nieuws. De kannibalen zijn Eric Corton, Edo Brunner, Hora- ce Cohen, Jeroen van Koningsbrugge, Tina de Bruin, Dennis van de Ven en Eva van der Gucht.

In het programma spelen we improvisatiespellen waarvoor we inspiratie uit de actualiteit halen“, aldus Dennis van de Ven bij TVgids Online. “Zo husselen we bijvoorbeeld krantenkoppen door elkaar, zingen we een lied naar aanleiding van het nieuws, of spelen we een spel waarin twee mensen uit het nieuws de hoofdrol spelen. Dat zouden bijvoorbeeld Patty Brard en Kofi Annan kunnen zijn. Die gaan dan de vloer op en dan ontrolt zich een sc?ne. Daarbij kan het ook zijn dat we met z?n twee?n op de vloer staan en iemand aan de kant denkt: ?Deze sc?ne heeft dringend een paard nodig.? Of een stoel. Of een fluitketel. Die persoon komt er dan gewoon bij en speelt dat. De figuren uit het nieuws hoeven trouwens ook niet weergegeven te worden zoals ze zijn. Zo kan Brard in een improvisatie juist super-intelligent zijn en op zolder atomen splitsen.

De avond wordt afgesloten met nieuwe afleveringen van Spuiten & Slikken. Na het succes van deel ??n, waar iedere aflevering zo’n 500.000 mensen naar keken, is Spuiten & Slikken terug rond 23.00 uur. Sophie Hilbrand, Filemon Wesselink en Sander Lantinga behandelen uitlopende onderwerpen en gasten. Met het item In de goot neemt Spuiten & Slikken een kijkje in de afkickkliniek Smith & Jones waar men van mening is dat verslaving een ziekte is. Filemon geeft informatie over de drug Explosion die verkocht werd als luchtverfrisser en Sander onderzoekt waarom sommige mannen binnen 30 seconden klaarkomen. Rapper Negative vertelt hoe het is om als bolletjesslikker door het leven te moeten gaan. Negative speelt namelijk de hoofdrol in de film Bolletjes Blues.

Kijkcijfer voorspellen: Lotte

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 7:34

Naar een idee van de weblogbezoekers, vanaf heden: ‘Kijkcijfer voorspellen’. Peil je voorspel- lende gave door de SKO-kijkcijfers van nieuwe shows of opmerkelijke uitzendingen te raden.

Voorspel vandaag de kijkersaantallen van:

[img=200,195 right]http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/lotte.gif[/img]Lotte (Talpa, 19:00) – De eerste aflevering van telenovelle Lotte werd gisteren na De wedstrijden door 837.000 kijkers bekeken. Maar hoeveel kijkers blijven er over nu de serie het in de vooravond (19.00 uur) van Talpa moet stellen met een lead-in van De leukste thuisvideo’s?

Lotte is de dochter van Herman en Jos? Pronk. Een intelli- gent meisje van eenvoudige afkomst. Het enige dat haar in de weg staat is haar uiterlijk. Bij toeval wordt ze aangeno- men bij het toonaangevende modeconcern Emoda, als secretaresse van directeur Vico Maesland. Door haar positieve instelling en aanstekelijke energie brengt ze veel teweeg, zowel in haar priv?-leven als binnen de modewereld en krijgt haar leven een verrassende wending.

[hr]

De resultaten

Zondag kon men de kijkcijfers van Lotte (Talpa) voorspellen. In totaal zijn er 69 voorspellingen gedaan. Onderstaand een overzicht:

Lotte (SKO-kijkcijfer: 187.000)

Gerda zat met 20.000 kijkers verschil het dichtst bij het door SKO geregistreerde kijkcijfer.

[quote]Soapies – 229.000

Arma Dillo – 224.000

Gerda – 167.000

Joost – 159.000

Hans – 101.000[/quote]

Mike en Annet zijn de winnaars van zondag 26 februari

2,6 miljoen kijkers voor Sluitingsceremonie

Geplaatst op Mon 27 Feb 2006 om 7:18


De kijkcijfers van zondag 26 februari 2006 (SKO)

[hr][img=300,175 left]http://www.vrtnieuws.net/sport_master/winterspelen/hoofdpunten/060226_slotceremonie/S_060226_OW_Slot_ringen-20060226-222632.jpg[/img][u]Olympische Spelen: Sluiting (NOS, Ned2, 19:59)[/u] ? De twintigste Olym- pische Winterspelen zitten erop. “Deze Spelen waren van een uitzonderlijke kwaliteit“, aldus Jacques Rogge, topman van het IOC.

Om halftien gisterenavond heeft Rogge de Winterspelen van Turijn voor gesloten verklaard. “Ik roep de jeugd van de wereld op om over vier jaar opnieuw te verzamelen op de Spelen van Vancouver.

Tienduizenden mensen in het olympische stadion van Turijn werden getrakteerd op een show van licht, klank en beeld. “Turijn, mijn complimenten en bedankt“, sprak Rogge. “Jullie hebben de proef met glans doorstaan. Atleten, we hebben jullie geweldige prestaties gewaardeerd.” Op de persconferentie voor de slotceremonie had Rogge al gezegd dat hij “gelukkig” was met het verloop van de Spelen. “Ik zal nooit van Olympische Spelen zeggen dat ze de beste aller tijden waren, maar het IOC is wel zeer tevreden over Turijn. De Spelen waren buitengewoon. De kwaliteit was uitzonderlijk hoog.” Rogge bestempelde de Canadese schaatsster Cindy Klassen (goed voor vijf medailles waarvan een gouden) wel als “The woman of the Games“. De NOS scoorde [u]2.618.000 kijkers (madl: 32.4%)[/u] met de slotceremonie op Nederland 2.

[hr][u]Lotte (Talpa, 20:40)[/u] – De telenovelle Lotte vult vanaf vanavond een half uur uit de vooravond van Talpa. Hopend op mooie kijkcijfers in de vooravond, zond de televisiezender gisteren de eerste aflevering van Lotte uit na het zeer goed bekeken De wedstrijden (2,1 miljoen kijkers). De 26-jarige Nyncke Beekhuizen speelt de titelrol van Lotte. Nyncke moest voor de serie in een lelijk eendje veranderd worden, maar dat wist ze nog niet toen ze op auditie ging. Toen werd haar slechts verteld dat ze een sc?ne moest spelen waarin ze op sollicitatiegesprek gaat. “Dus ik met een net pak aan en make-up op naar de auditie“, aldus Nyncke in Televizier. “Daar hoorde ik waar het precies om ging. Toen had ik zoiets van: O, oke. Maar ik vond het eigenlijk wel heel erg leuk. Zeker omdat Lotte echt een ontwikkeling gaat doormaken.” Nyncke is in de serie te zien met bril, beugel en krullen in het haar. “Die beugel had ik al even van tevoren, maar ik heb er expres niet mee geoefend. Dat heeft een veel beter effect tijdens de opnamen, met dat geslis; vooral de s is lastig.” Lotte scoorde gisteren [u]837.000 kijkers (madl: 10.3%)[/u]. De eerste aflevering is vanavond rond 18.30 uur nogmaals te zien.