‘Marktwaarde Wendy van Dijk kan nauwelijks hoger’

Foto: Nick van OrmondtDe marktwaarde van Wendy van Dijk kan volgens mediadeskundige Ruud de Langen nauwelijks nog stijgen. Van Dijk dankt haar hoge marktwaarde aan haar succesvolle RTL 4-shows. “In termen van marktwaarde scoort Wendy van Dijk momenteel hoog“, zegt de directeur van mediabureau Mindshare. “Presenteren kunnen meer mensen, maar met die typetjes onderscheidt ze zich echt. Dat zie ik Nance, toch de Wendy van SBS, niet snel doen. In dat opzicht is Wendy echt een multitalent.

Van Dijk is de afgelopen jaren veelvuldig te zien in talentenshows als X Factor en in haar Ushi-programma’s. “Als ze er nog een goededingendoen-programma bij zou hebben, zou dat zeker goed doen bij het publiek en boven beheerst ze dat genre ook uitstekend. Maar haar marktwaarde zou er niet explosief door stijgen. Die kan gewoon niet veel groter worden“, zegt De Langen in KRO Magazine.

Sander Palte, uitvoerend producent bij Endemol en een van Van Dijks beste vrienden, adviseert de RTL 4-presentatrice om ook weer eens de studio uit te gaan. “Bij die grote studioprogramma’s zie je wel wat minder van de echte Wendy, zoals ik haar privé ken. Achter de schermen is ze heel goed met de kandidaten, maar op televisie zie je dat minder. Ik zou haar daarom ook graag weer in een programma op locatie zien.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen