Myrna Goossen heeft goede hoop op hogere kijkcijfers

Foto: Rick Nederstigt/Mike van den ToornMyrna Goossen erkent dat haar ochtend- show KoffieMAX minder goed scoort dan concurrent Koffietijd, maar verwacht dat de kijkcijfers zullen stijgen. Dat vertelt Goossen in Televizier. Goossen hoopt de koffieoorlog uiteindelijk te winnen. “Onze kijkcijfers zijn tot nu toe nog ietsje minder dan die van Koffietijd, maar we geven onszelf de tijd. Ja, natuurlijk is Nederland groot genoeg voor twee ochtendprogramma’s. Er is ten slotte ook plek genoeg voor het NOS Journaal én het RTL Nieuws.

Volgens Goossen zijn KoffieMAX en Koffietijd niet inwisselbaar voor elkaar. “Natuurlijk zijn er verschillen tussen Koffietijd en KoffieMAX. Zij hebben een duopresentatie en een uur; ik doe het alleen en heb anderhalf uur. En wij hebben bijvoorbeeld een item over een boswachter; dat is voor de iets oudere kijker.

Dat de kijkcijfers van KoffieMAX wat minder zijn, zegt niets over de inhoud van het programma, stelt Goossen. “Ik krijg veel positieve reacties op straat. Laatst kwam ik bij de slager en toen bleek een hele groep vrouwen het net over mij en KoffieMAX te hebben. KoffieMAX is gezellig, vriendelijk en MAX staat voor medemenselijkheid.

Loretta Schrijver van Koffietijd maakt zich niet druk om de kijkcijfers. “Maar ik ben ook nooit zo van de concurrentie en de competitie geweest.

Meer in Omroep MAX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen