The Voice of Holland domineert ook digitaal

The Voice of Holland was de afgelopen maanden niet alleen een grote hit op televisie, maar ook op internet behaalde de muziekshow indrukwekkende cijfers. Dat heeft producent Talpa maandag laten weten. De website van The Voice of Holland heeft sinds de start op 17 sep- tember twaalf miljoen bezoeken en 65 miljoen pageviews genoteerd. De druk- ste periode was afgelopen weekend. De website trok van vrijdag tot en met zondag maar liefst 750.000 bezoeken en 4 miljoen pageviews.

Ook op Twitter was The Voice een veelbesproken onderwerp. “Tijdens het hoogtepunt van de finale werden er 70 tweets per second verstuurd“, zegt een woordvoerder. “Op de finale-avond hebben uiteindelijk 63.938 unieke twitteraars met #TVOH getwitterd. Deze mensen hebben in totaal meer dan 250.000 tweets geplaatst, wat dus neerkomt op een gemiddelde van 3,2 tweets per persoon.

Talpa liet onderzoeken wat het voorspellend vermogen van Twitter is. “Om 23.00 uur werd een tussenstand op televisie bekend gemaakt. Deze werd door Statalyze vergeleken met met de statistieken die men via Twitter verzameld had. Uiteindelijk bleek dat de tussenstand zoals vermeld op televisie vrijwel gelijk was aan de tussenstand op Twitter.”

Tot slot heeft Talpa ook de activiteit rondom The Voice op netwerksites op een rij gezet. De Hyvespagina van The Voice heeft 85.000 leden, de fanpagina van Ben Saunders telt 189.000 leden en op Facebook zijn er 40.000 vrienden van The Voice.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen