Goede start voor nieuwe dramaserie Levenslied
De kijkcijfers van donderdag 20 januari 2011 (SKO)
Levenslied (NCRV, Ned1, 21:24) – De nieuwe tv-serie Levenslied met bekende acteurs als Anna Drijver en Cees Geel, is donderdagavond van start gegaan met 1.296.000 kijkers (madl: 19.8%) op Ne- derland 1. Daarmee was Levenslied het vierde best bekeken programma van de avond. Alleen Wie is de Mol (1,9 miljoen kijkers), het Achtuurjournaal (1,8 miljoen) en Goede Tijden Slechte Tijden (1,4 miljoen) werden beter bekeken. Recht tegenover Levenslied trok geen enkel programma meer kijkers.
Levenslied was het laatste project waaraan Antonie Kamerling zijn medewerking verleende. In oktober pleegde hij zelfmoord. “Eerst kon ik het niet geloven en ik heb er nog steeds moeite mee. Maar ik vind het fijn dat hij op deze manier nog te zien is, en gelukkig vindt zijn vrouw Isa Hoes dat ook“, zegt actrice Anna Drijver.
Zóóó Moslim (AVRO, Ned3, 20:29) – Zóóó Moslim, het eerst programma van Art Rooijakkers bij de AVRO, trok donderdag een publiek van 289.000 kijkers (madl: 4.2%) naar Nederland 3. Daarmee scoorde de thema-avond niet alleen te weinig kijkers voor een plek in de lijst van 25 best bekeken programma’s, maar ook onder het zendergemiddelde van Nederland 3. In Zóóó Moslim testte Rooijakkers de kennis die Nederland heeft over de islam. In de studio deden een aantal bekende Nederlanders de test, waaronder de omstreden politicus Ehsan Jami.
Help, ons kind is te dik (RTL4, 20:32) – Help Ons Kind Is Te Dik ging van start met 1,1 miljoen kijkers, steeg vorige week door naar 1,3 miljoen kijkers en belandde donderdag op het laatste punt sinds haar première: 1.012.000 kijkers (madl: 14.7%). Het kan presentatrice Nicolette van Dam niet deren. Het gaat haar vooral om de dikke kindjes en hun strijd tegen de vetrollen. “Een op de acht kinderen heeft gewoon zwaar overgewicht. Ze hebben vaak obesitas. Dan hebben ze problemen als hun buik in de weg zit“, zegt de presentatrice.
Top 15 01. Wie is de Mol (Ned1) 1.880.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.761.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.435.000 04. Levenslied (Ned1) 1.296.000 05. RTL Boulevard (RTL4) 1.263.000 06. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.224.000 11. Hart van Nederland (SBS6) 1.065.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.4% 2. RTL4 / 17.0% 3. SBS6 / 10.6% 4. Ned2 / 10.0% 5. Ned3 / 7.8% 6. RTL7 / 5.2% 11. Comedy / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) Publieke Omroep 38,2 % RTL Nederland 29,3 % SBS Groep 18,3 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |