Wie is de Mol wint van obesitas-show Nicolette van Dam
De kijkcijfers van donderdag 6 januari 2011 (SKO)
Wie is de Mol (AVRO, Ned1, 20:36) – Het elfde seizoen van Wie is de Mol? is donderdag met 1.973.000 kijkers (madl: 27.0%) van start gegaan op Nederland 1. Daarmee was de AVRO-show het best bekeken programma tussen half negen en half tien ’s avonds. Recht tegenover Wie is de Mol? ging op RTL 4 het nieuwe programma ‘Help, ons kind is te dik’ met Nicolette van Dam in première. De tv-show waarin Van Dam dikke kinderen helpt van hen overgewicht af te komen trok 1,1 miljoen kijkers.
Inge Ipenburg, die in 2007 de Mol bleek te zijn, geniet nog altijd van Wie is de Mol. “Wie is de Mol is een positief programma, omdat je elkaar niet kunt wegstemmen. En het is fantastisch gemonteerd. Als kijker blijf je tot het eind in spanning zitten. Al proberen sommige mol-fanatici in alles een aanwijzing in te zien. Ga maar eens op zo’n mol-forum kijken, dat gaat ver, hoor. Soms zien ze dingen die er totaal niet zijn. Maar ze hebben ook wel eens gelijk, natuurlijk“, vertelt ze.
Help, ons kind is te dik (RTL4, 20:29) – Nicolette van Dam vindt het heel erg goed dat RTL 4 een programma over kinderen met overgewicht maakt. Volgens Van Dam zijn bijna alle kinderen in Nederland te dik. “We kunnen er wel grapjes over maken, maar het is een serieus probleem. Een op de acht kinderen heeft gewoon zwaar overgewicht. Ze hebben vaak obesitas. Dan hebben ze problemen als hun buik in de weg zit“, zegt Van Dam. “Televisie is net een extra steuntje in de rug. Een kind luistert misschien sneller naar ons dan naar een vader of moeder.” Help, ons kind is te dik trok donderdag 1.093.000 kijkers (madl: 14.9%).
Wie is de reisleider? (RTL5, 21:28) – Het door Bridget Maasland bedachte programma Wie is de Reisleider is donderdag met 391.000 kijkers (madl: 5.7%) van start gegaan op RTL 5. Daarmee wist de realityshow waarin RTL 5-presentatoren voor even reisleider worden geen plaats te veroveren in de dagelijkse kijkcijfer top 25. Eén van de reisleiders is Eddy Zoëy. “Het was goed dat ik niet van tevoren wist dat er heel veel mensen waren die Eddy Zoëy een hele grote lul vinden. Die had ik ertussen“, zegt de presentator.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.368.000 02. Wie is de Mol (Ned1) 1.973.000 03. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.743.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.721.000 05. DNA Onbekend (Ned1) 1.470.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 1.294.000 11. Shownieuws (SBS6) 1.154.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.9% 2. RTL4 / 18.3% 3. SBS6 / 11.7% 4. Ned2 / 9.2% 5. Ned3 / 6.2% 6. RTL7 / 4.4% 11. Comedy / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,3% 2. RTL Nederland 29,0% 3. SBS Groep 19,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |