KoffieMAX zit Koffietijd op de hielen
De kijkcijfers van dinsdag 21 december 2010 (SKO)
Koffietijd (RTL4, 10:00) – Koffietijd heeft dinsdagochtend ook de tweede slag in de koffieoorlog gewonnen van KoffieMAX, maar het verschil wordt kleiner. Myrna Goossen trok met de tweede uitzending van KoffieMAX 115.000 kijkers naar Nederland 1, terwijl Koffietijd van RTL 4 gelijktijdig 157.000 kijkers wist te boeien. Dat is een verschil van 42.000 kijkers. Toen Koffietijd maandag live vanuit het kasteel van André Rieu kwam, keken er 337.000 mensen. Dat waren er 178.000 meer dan KoffieMAX.
Het lijkt erop dat Koffietijd een licht kijkersverlies ervaart door de komst van KoffieMAX. Vorige week keken er 49.000 kijkers meer naar Koffietijd met Loretta Schrijver en Quinty Trustfull. Nederland 1 wint om tien uur ’s ochtends juist 45.000 kijkers ten opzichte van vorige week, toen op hetzelfde tijdstip nog een herhaling van Tijd voor MAX te zien was.
Stinkend Beroemd en Dakloos (KRO, Ned3, 20:22) – De nieuwe tv-show Stinkend Beroemd en Dakloos, waarin BN’ers een week lang als zwerver op straat leven, is dinsdag met 388.000 kijkers (madl: 5.6%) van start gegaan op Nederland 3. Daarmee behaalde het programma geen plaats in de dagelijkse kijkcijfer top 25. Eén van de BN’ers die meedoet is acteur Chris Tates. “Het is een eye-opener geweest. Je kunt nu zelf ervaren hoe het is als mensen net doen alsof je niet bestaat. Je hoeft niet altijd geld te geven aan mensen die daar om vragen, maar doe in ieder geval niet alsof die mensen niet bestaan, dat is mijn advies.”
Met je neus in de boter (TROS, Ned3, 21:25) – Iets later op de dinsdagavond van Nederland 3 ging de nieuwe tv-show Met je neus in de boter in première met 399.000 kijkers (madl: 5.7%). “Het zal je maar gebeuren. De bel gaat, je doet de deur open en daar staat jouw grote idool. En die vraagt ook nog of ‘ie bij je mag komen eten’. Je kunt het bijna niet geloven, maar het is écht waar. Dit gegeven is de basis van het nieuwe programma Met Je Neus In De Boter“, legt een woordvoerster van de TROS uit. In de eerste aflevering stonden Nick & Simon centraal. Later volgen ook nog Jeroen van der Boom, 3JS en Xander de Buisonjé.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.504.000 02. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.612.000 03. Opgelicht (Ned1) 1.582.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.422.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 1.400.000 06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.300.000 11. Zo Vader Zo Puberzoon (Ned1) 1.037.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.1% 2. RTL4 / 15.9% 3. SBS6 / 11.2% 4. RTL7 / 6.8% 5. RTL8 / 6.0% 6. Ned2 / 5.9% 11. Discov / 0.6% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 32,4% 2. Publieke Omroep 31,8% 3. SBS Groep 19,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |