Koffietijd wint eerste slag in koffieoorlog


De kijkcijfers van maandag 20 december 2010 (SKO)

Foto: Rick Nederstigt/Mike van den ToornKoffieMAX (MAX, Ned1, 09:59) – De RTL 4-ochtendshow Koffietijd heeft maandag meer kijkers gescoord dan het nieuwe programma KoffieMAX op Nederland 1. Koffietijd, dat eenmalig vanuit het kasteel van André Rieu kwam, wist een publiek van 337.000 kijkers (madl: 24.5%) te boeien, terwijl de eerste uitzending van Myrna Goossens programma KoffieMAX 159.000 kijkers (madl: 11.6%) noteerde. Daarmee is de eerste slag in de koffieoorlog ruim gewonnen door de ochtendshow van RTL 4.

Omroep MAX-baas Jan Slagter zei eerder dat KoffieMAX de concurrentie makkelijk gaat verslaan. “We gaan ze helemaal slopen“, zei hij over Koffietijd. Het Koffietijd-duo Loretta Schrijver en Quinty Trustfull liet ten tijde van die uitspraak weten niet bang te zijn voor de nieuwe tv-show. “Ik maak me er ook niet druk om, maar ik ben ook nooit zo van de concurrentie en de competitie geweest“, zei Schrijver.

Zo Vader, Zo Puberzoon (NCRV, Ned1, 19:24) – Het tv-spelletje Zo Vader Zo Puberzoon is na het grote succes van vorig jaar terug op Nederland 1. In het programma moet een panel van bekende Nederlanders er achter zien te komen welke zoon of dochter hoort bij de ouder. De presentatie is in handen van Caroline Tensen. “Zo Vader Zo Puberzoon wordt deze Kerst weer een leuk feestje. Verleden jaar hebben we ons slap gelachen om de grappige opmerkingen van Ali B. en de komische reacties van de pubers. Ik heb er enorm veel zin in!“, zegt ze. Zo Vader, Zo Puberzoon ging maandag van start met 1.027.000 kijkers (madl: 17.7%).

Radar (TROS, Ned1, 20:34) – Antoinette Hertsenberg heeft maandag in haar programma Radar de winnaars bekendgemaakt van De Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante televisiereclames. De commercial van Postal Gold werd uitgeroepen tot de Meest Irritante Reclame van 2010 en cabaretier Arie Koomen kreeg de trofee voor Meest Irritante BN’er in een Reclame. “Met name grappig bedoelde commercials willen de plank nog wel eens misslaan en worden vervolgens een bron van ergernis“, vertelt Hertsenberg. Radar werd maandag door 2.197.000 kijkers (madl: 29.8%) bekeken op Nederland 1.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.652.000
02. Radar (Ned1) 2.197.000
03. Memories (Ned1) 1.785.000
04. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.655.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 1.534.000

06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.507.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.334.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.315.000
09. Shownieuws (SBS6) 1.285.000
10. Crime Scene Investigation (RTL4) 1.190.000

11. EenVandaag (Ned1) 1.154.000
12. Editie NL (RTL4) 1.124.000
13. Bones (RTL4) 1.122.000
14. Oranje Jaaroverzicht (Ned1) 1.117.000
15. Zo Vader Zo Puberzoon (Ned1) 1.027.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 24.3%
2. RTL4 / 17.1%
3. SBS6 / 12.0%
4. RTL7 / 6.3%
5. Ned2 / 5.2%

6. Ned3 / 5.1%
7. RTL5 / 4.4%
8. NET5 / 4.4%
9. Vero / 3.5%
10. RTL8 / 2.6%

11. Discov / 1.4%
12. Comedy / 0.7%
13. Nick / 0.6%
14. N.geog / 0.5%
15. An.pl. / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6%
2. RTL Nederland 30,4%
3. SBS Groep 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen