‘Amerikaanse tv-netwerken vochten om The Voice’

Amerikaanse tv-netwerken hebben gevochten om de formatrechten van The Voice of Holland. Dat zei producent John de Mol dinsdagmorgen op Radio 538. Uiteindelijk sloot De Mol vrijdagavond laat een deal met tv-netwerk NBC. “Het is opnieuw een droom die uitkomt. Het went nooit, een programma verkopen aan een network in Amerika. Vooral omdat meerdere networks hebben gevochten om het te mogen uitzenden. Dat zijn heel plezierige momenten“, aldus de mediatycoon.

De Amerikaanse versie van The Voice zal mede worden geproduceerd door John de Mols productiebedrijf Talpa. “We sturen één of twee mensen die het programma in Nederland gemaakt hebben voor langere tijd naar Amerika, om de kennis en ervaring die wij nu hebben over te dragen.”

Het is nog niet bekend wie de coaches worden in Amerika. “We zijn nu ook bezig om een deal te sluiten met een platenmaatschappij in Amerika, die ook allemaal heel erg hun best doen om de muziek van The Voice te mogen uitbrengen in Amerika. Daar laat ik ook in meetellen welke platenmaatschappij in staat is om een of twee grote namen aan het programma toe te voegen. De kwaliteit van de coaches is van bepalend belang voor de kwaliteit van de talenten.”

De Mol heeft nog geen namen in gedachten. “Amerika is zo groot en de lijst van grote namen is daar zo immens lang, dat het geen zin heeft om een shortlist te maken.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen