Nickelodeon: ‘Vier jaar op rij marktleider’

Nickelodeon kijkt met tevreden gevoelens terug op de maand november. Het kinderstation is nu voor de 48ste maand op rij marktleider in de doelgroep 6 tot 12-jarigen, laat de zender weten. Directeur Judith Peters is trots op de score. “Ook in een veranderende kidsmarkt weten we de concurrentie voor te blijven. We zijn ontzettend trots dat kids al 4 jaar lang het liefst naar Nickelodeon kijken en genieten van al het leuks dat we te bieden hebben! Daar doen we het voor.”

Het marktaandeel van Nickelodeon in november was 25,3 procent gedurende de uitzenduren 6.00 tot 20.00 uur. “Het verschil in marktaandeel met de grootste concurrent was 4,9 procent. Ook in het tijdvak 06:00 – 18:00 uur is Nickelodeon met 26,6 procent de best bekeken kinderzender.”

Nickelodeon ziet de toekomst met extra veel vertrouwen tegemoet. “De zender kijkt reikhalzend uit naar 2011 waarin TeenNick en KinderNet worden gelanceerd, waarmee het platform nog verder zal groeien.”

TeenNick is vanaf 14 februari het nieuwe programmablok voor tieners in de avonduren van Nickelodeon. In de loop van 2011 wordt KinderNet gelanceerd voor kinderen tussen de 3 en 8 jaar.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen