Paul de Leeuw blijft kijkers verliezen


De kijkcijfers van woensdag 1 september 2010 (SKO)

Foto: BNNDe Madiwodovrijdagshow (BNN/VARA, Ned3, 22:01) – De Madiwodovrijdagshow van Paul de Leeuw trok woensdag voor de tweede dag op rij minder kijkers dan de avond ervoor. Waar er maandag en dinsdag respectievelijk 707 en 516 dui- zend keken naar de late night-talkshow, stemden er woensdag 400.000 kijkers (madl: 6.4%) af op het programma. De Madiwodovrijdagshow scoort daarmee opnieuw te weinig kijkers voor een plaats in de dagelijkse lijst van 25 best bekeken programma’s.

De Leeuw presenteert zijn late night-show samen met Erben Wennemars en Filemon Wesselink. “Als je een show maakt samen met Paul de Leeuw, dan kun je wel nagaan dat Paul de leiding heeft en altijd de regie in handen zal houden. Maar hij zal zijn show vijf keer per week moeten maken, en dat kan ook hij niet alleen. Daarom heeft hij twee medepresentatoren aangetrokken. Filemon doet drie dagen en ik twee: de maandag en de donderdag“, zegt Wennemars in Mikro Gids.

Open en Bloot (TROS, Ned3, 20:33) – De scores van de programma’s tijdens TV Lab, de themaweek waarin publieke omroepen nieuwe programma’s uitproberen, blijven tegenvallen. Het nieuwe programma Open en Bloot van Lucille Werner wist woensdag slechts 216.000 kijkers (madl: 3.6%) te boeien. Op de bank met ‘psychiater van de sterren’ dr. Ellen Goedkoop trok aansluitend 156.000 kijkers (madl: 2.5%). Het best bekeken Nederland 3-programma van de avond was Journaal op 3 met 623 duizend kijkers.

Trinny & Susannah: Missie Holland (RTL4, 21:32) – Het nieuwe Nederlandse tv-programma ‘Missie Holland’ van het Britse stylistenduo Trinny Woodall en Susannah Constantine is woensdagavond met 656.000 kijkers (madl: 10.4%) van start gegaan op RTL 4. Daarmee bezet de tv-show de zestiende plaats in de dagelijkse kijkcijfer top-15. Recentelijk kwam Missie Holland in het nieuws, omdat bekend werd dat de gemeente Breda 5000 euro aan publiek geld investeert in de tv-show. Tijdens opnames in Breda mochten zij voor dat bedrag kiezen hoe de stad in beeld werd gebracht. “We mochten bijvoorbeeld aangeven dat we het Valkenberg en de Nieuwe Haven in beeld willen hebben“, zei Marlice Dreessen van de lokale VVV.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.102.000
02. Hello Goodbye (Ned1) 1.740.000
03. Inspector Lynley (Ned1) 1.143.000
04. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.139.000
05. Journaal 18:00 (Ned1) 1.138.000

06. Nova (Ned2) 1.049.000
07. Knevel & Van den Brink (Ned1) 1.014.000
08. Journaal 22:00 (Ned2) 943.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 940.000
10. EenVandaag (Ned1) 913.000

11. Editie NL (RTL4) 896.000
12. 27 Dresses (RTL5) 748.000
13. Sportjournaal (Ned1) 743.000
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 738.000
15. Journaal laat (Ned1) 696.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 22.0%
2. RTL4 / 13.1%
3. SBS6 / 9.6%
4. Ned2 / 8.2%
5. RTL5 / 8.2%

6. Vero / 6.7%
7. RTL7 / 5.5%
8. NET5 / 4.7%
9. Ned3 / 4.3%
10. RTL8 / 2.8%

11. Eurosp / 1.3%
12. Discov / 0.9%
13. Nick / 0.9%
14. Comedy / 0.7%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 29,6%
3. SBS Groep 21,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen