Allerlaatste ONM trekt 319 duizend kijkers
De kijkcijfers van vrijdag 14 mei 2010 (SKO)
ONM (BNN, Ned3, 18:59) – De allerlaatste aflevering van de soapserie ONM werd vrijdag door 319.000 kijkers (madl: 7.9%) bekeken. Daarmee scoorde de finale-aflevering onder het gemiddeld aantal kijkers van ONM. Na zeventien seizoenen is het doek voor ONM gevallen. Nederland 3-baas Roek Lips vond dat er te weinig jongeren keken. “Roek Lips is leugenachtig. Hij liegt over kijkcijfers en over de leeftijd van de gemiddelde kijker“, zei ONM-acteur Sander de Heer daarover.
Voor actrice Pamela Teves, die sinds het begin bij ONM zat, was het nieuws extra zwaar. “Ik had een buitenopname. In Aalsmeer, waar de serie wordt opgenomen, was op hetzelfde moment een bijeenkomst. Wij kregen het direct daarna per telefoon te horen. Onbegrip en totale verslagenheid maakten zich van mij meester. De verhaallijnen waren beter dan ooit en omdat de kijkcijfers weer waren gestegen, had ik het totaal niet verwacht“, zegt ze in TROS Kompas.
De Nieuwe Uri Geller (SBS6, 20:29) – De finale van De Nieuwe Uri Geller trok vrijdag een teleurstellend aantal kijkers. Slechts 684.000 kijkers (madl: 10.6%) zagen hoe vijf finalisten het tegen elkaar opnamen. De uitslag, waarin The Joker tot winnaar werd gekroond, trok 942 duizend kijkers. Vorig jaar keken er nog 1,5 miljoen mensen naar de finale van de Uri Geller-show, terwijl de uitslag toen maar liefst 2,3 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd hield. Het afgelopen seizoen van De Nieuwe Uri Geller scoorde al sinds het begin teleurstellende kijkcijfers. Op basis van deze cijfers is het niet waarschijnlijk dat de show terugkeert op SBS 6.
Snafu TV (RTL5, 22:25) – Het programma Snafu TV van Robert Jensen en Jan Papparazzi is nog altijd geen succes op de late vrijdagavond van RTL 5. Deze week namen slechts 163.000 kijkers (madl: 2.6%) de moeite om naar het showbizzprogramma te kijken. Volgens Jensen heeft dit maken met gebrek aan promotie. “Weinig publiciteit gezocht, niet van die domme SBS 6-achtige promo’s, gewoon stilletjes beginnen tegenover de best scorende programma’s van de Nederlandse televisie“, zei hij.
Top 15 01. X Factor (RTL4) 1.663.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.563.000 03. TV Kantine (RTL4) 1.336.000 04. X Factor Uitslag (RTL4) 1.306.000 05. André Rieu op weg naar Zuid-Afrika (Ned1) 1.219.000 06. Pauw & Witteman (Ned1) 1.166.000 11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.004.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 23.0% 2. Ned1 / 20.1% 3. SBS6 / 10.3% 4. Ned2 / 7.9% 5. Ned3 / 6.4% 6. Vero / 5.3% 11. N.geog / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,4% 2. RTL Nederland 32,2% 3. SBS Groep 18,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |