Nickelodeon verandert logo en vormgeving

Nickelodeon verandert het logo en de vormgeving van de zender. Een nieuwe ‘look and feel’ moet de herkenbaarheid van het merk versterken. Het gevolg is dat het logo met de bekende oranje ‘splat’ verdwijnt. “De nieuwe vormgeving leent zich veel beter voor het binden van alle merkextensies die wij als merk hebben“, zo vertelt Kaja Wolffers van Nickelodeon maandag. “Het is een volgende stap in de ontwikkeling van ons merk als entertainmentmerk, meer dan tv-zender alleen.”

De restyling van het Nickelodeon-platform, dus ook de website en digitale kanalen, gaat op woensdag in. “De nieuwe vormgeving zorgt voor een uniformiteit van het merk Nickelodeon over de hele wereld. De rebranding van Nickelodeon Nederland maakt onderdeel uit van de internationale rebranding, waarbij in 2009 de eerste stappen werden gezet in de VS. Momenteel wordt het traject verder uitgerold in de rest van de wereld waar Nickelodeon aanwezig is“, legt een woordvoerder uit.

Op haar dertigste verjaardag bereikt Nickelodeon momenteel in meer dan 172 landen wereldwijd 600 miljoen huishoudens.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen