Joran van der Sloot gooit wijn in gezicht Peter R. de Vries
Geplaatst op zaterdag 12 januari 2008 om 13:21
Joran van der Sloot heeft vrijdagavond na de uitzending van Pauw & Witteman wijn in het gezicht van misdaadverslag- gever Peter R. de Vries gegooid. Dat vertelde De Vries vanochtend op Radio 1. De twee gingen tijdens het goed bekeken praatprogramma met elkaar in debat over de zaak Natalee Holloway. “Afschuwelijk en bespottelijk. Het sloeg echt helemaal nergens op“, zegt Paul Witteman over het incident. Peter R. de Vries (foto) heeft geen begrip voor de actie. “Dit zegt iets over Joran natuurlijk.”
Het incident tussen Joran van der Sloot en Peter R. de Vries gebeurde na de enigszins grimmige uitzending. “Ik heb het zelf eigenlijk niet gezien, maar op het moment dat ik niet keek gooide Joran van der Sloot mij een glas rode wijn in mijn gezicht“, vertelt Peter R. de Vries tijdens de radio-uitzending. “Dat was alcohol. Ik kreeg het in mijn ogen en dat prikte even. Het was een raar slot van de uitzending.”
De uitzending zelf had een wat grimmig einde. “Ik vond het einde juist wel meevallen. Het was een pittige uitzending, maar niet uit de hand gelopen of wat dan ook. Ik was dus volkomen verrast dat hij ineens na afloop zo’n glas wijn in je gezicht smijt.”
Peter R. de Vries kan geen begrip opbrengen. “Dit zegt iets over Joran natuurlijk. Hij heeft zijn gedrag niet helemaal in de hand. Zijn ouders deden tijdens de uitzending hun best te beklemtonen dat hun zoon manieren had, dat hij correct met meisjes omging en bepaalde dingen echt niet zou doen. Dan denk ik: dit is waarschijnlijk ook zo’n ding waarvan z’n ouders vooraf hadden gezegd: ‘Zou ons kind niet doen’.”
De moeder van Joran van der Sloot was behoorlijk boos op haar zoon na het incident. “Zijn moeder stond natuurlijk behoorlijk voor schut. Ze heeft haar best gedaan haar zoon in bescherming te nemen en te presenteren als goed opgevoede jongen. Op het moment dat hij na zo’n gesprek zoiets doet, wordt alles teniet gedaan.”
Presentator Paul Witteman noemt het ‘afschuwelijk’, ‘bespottelijk’ en ‘ontzettend stom’. “Het is natuurlijk toch de bedoeling van de familie Van der Sloot om hier te laten zien dat ze weer verder willen met het leven, maar dat het toch heel moeilijk zal zijn zolang het lichaam van Natalee niet gevonden is. Als je daar een beetje begrip voor wil hebben bij het publiek, moet je niet dit soort dingen gaan doen.”
Paul Witteman liet Joran tijdens de uitzending veel aan het woord. “Hij was natuurlijk de hoofdpersoon. Peter R. de Vries kan heel goed voor zichzelf zorgen. Dat bleek ook tijdens de uitzending, althans verbaal. We hadden de mogelijkheid om nu de discussie tussen die twee tot stand te brengen, dat was nog niet eerder gebeurd.”
De presentator vervolgt: “Feit is dat Joran van der Sloot vrij is gelaten, op alle manieren is verhoord en dat Justitie op Aruba geen reden ziet om hem verder te vervolgen. In de rechtsgang is er dan ook zoiets van: dan is het ook gebeurd. Daarom hebben we de uitzending op dit moment gemaakt van: wat nu verder?”
Het leek erop dat Paul Witteman zijn gast Joran van der Sloot tijdens de uitzending regelmatig verdedigde. “Peter R. de Vries heeft onderzoek gedaan in Aruba, maar ook niet heel veel belastend materiaal gevonden, waardoor Joran dichterbij de kwalificatie van moordenaar of wat dan ook zou komen. Ik vind op een gegeven moment moet Joran ook in zo’n uitzending, als hij te vaak leugenaar wordt genoemd, vind ik het niet onterecht om je gast dan een beetje in de verdediging te nemen.”
Toch kan ook Paul Witteman het incident na de uitzending maar moeilijk begrijpen. “De uitzending zelf vond ik vrij goed en spannend.“



zaterdag 12 januari 2008 om 13:45
Wat een sukkel van Joran van der Sloot. Zo’n agressief mannetje is het dus dan ook wel weer. Jammer dat Paul Witteman het zo voor die gek opnam, want hij is zo verdacht als de kleren. Idioot.
zaterdag 12 januari 2008 om 13:58
Als ik Joran van der Sloot was had ik Peter R. de Vries gewoon in zijn gezicht gebeukt.
Die man heeft in zijn show hem als moordernaar laten overkomen ik zou ook pissig zijn! Joran is niet voor niets vrij gesproken. Maar toch zal hij voor de rest van zijn leven raar aangekeken worden… mede dankzij Peter. R de Vries.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:13
Joran is ook gewoon een moordenaar. Het valt alleen niet te bewijzen. Het nonverbale gedrag van van der Sloot gisteren zegt genoeg.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:21
Het verbale gedrag van P. de Vries zei dat ie weer eens in de belangstelling wilde staan om zijn ego’tje te strelen. Het was per slot al weer een poosje geleden dat ie de aandacht kreeg. Ik hoop dat de fam. vd Sloot een iets integere sneurneus kunnen vinden om de negeerde feiten verder uit te laten vissen want P.de V zit duidelijk weer eens zonder spectaculair schreeuwend item.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:21
Ik heb het programma gisteren gezien en het is gewoon wel een feit dat Joran zichzelf verdacht maakt door middel van zijn rare gedrag. Hij zat tijdens de uitzending ook zo raar te lachen/grijnzen de hele tijd. Het is als erg genoeg wat er met Natalee is gebeurd, ook was dat met die foto ‘als grap’ Nou wordt ‘t mooi!! Daar maak je toch geen grappen over? !!
zaterdag 12 januari 2008 om 14:30
@Craig
Joran is niet vrijgesproken.
Joran wordt niet langer vervolgd, dat is iets heel anders.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:33
Joran heeft Natalee gewoon vermoord punt. Dat is duidelijk, hij heeft alleen vanwege de macht van zijn vader ‘geluk’ dat het niet uit is gekomen. Dit bewijst maar weer dat Joran het heeft gedaan. Zijn moeder is gewoon bang voor haar eigen kind, en misschien ook wel man, dat ze haar iets aandoen als ze haar mond voorbij praat.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:34
Het is in elk geval niet schuldig bewezen. Dat is toch genoeg.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:35
@ Sandra: ik wil Joran niet vrij pleiten maar zijn gedrag vind ik persoonlijk niets vreems aan. Ik weet niet of jij weet hoe gasten van zijn leeftijd zich gedragen maar het komt mij nogal bekend voor.
En die grappen maak je juist als je zelf weet dat je onschuldig ben.
Die foto is daar een lichtend voorbeeld van en grijnzen is volkomen normaal als je weet dat P.d.V er alles aan zal doen om jou in de hoek te drijven. Verder hoop ik natuurlijk dat ze er achter gaan komen wat er dan wel is gebeurd. Want daar gaat het om en niet om het ego en de glorie van de Vries.
zaterdag 12 januari 2008 om 14:37
Wat een drama dit zeg… Ik schaam mezelf voor het feit dat Joran en z’n vader ook Nederlander zijn. Hij heeft tijdens het proces zoveel om de feiten heen zitten draaien, het is een vieze leugenaar… Gister zat hij met dat misselijke lachje op z’n smoel in die uitzending. Ergens hoop ik dat hij nog een flinke veeg meekrijgt, misselijk ettertje.. Die vader moeten ze nooit meer in het openbaar laten spreken, daar komt alleen maar poep uit, en dat wil nog rechter worden ook! Sorry, maar dan kan ik mezelf ook inschrijven voor een aantal topfuncties op het moment dat ik voldoende airmiles heb.. Je verdient het om altijd over je schouder te moeten kijken, als je in zo’n zaak zoveel leugens ophoest.. De waarheid duurt het langst, ik hoop dat het ooit nog eens aan het licht komt, dan kan onze nationale huichelaar gelijk aan de hoogste boom!
zaterdag 12 januari 2008 om 14:48
Hallo!! Natalee is nog gesignaleerd na de verdwijning hoor mensen!
Verder vind ik ook dat P.de V. zich er maar niet meer mee moet bemoeien. Te vol van zichzelf, te aandachtsgeil en hij vergeet na 1 minuut alweer dat Natalee na haar verdwijning nog gesignaleerd is.
(zoals wel meer sufferdjes hier) dus wat nou Joram moordenaar?
Maar natuurlijk ging ie na de uitzending weer drammen, en drammen en drammen. En waarom?
Omdat ie zichzelf zo belangrijk vind.
zaterdag 12 januari 2008 om 15:42
Waar zijn de camera’s als ze nodig zijn.
Maar die Jordan is natuurlijk onschuldig, zijn moeder weet het immers zeker.
zaterdag 12 januari 2008 om 15:53
Ik weet niet of Joran het wel of niet gedaan heeft……….er zitten veel vreemde kanten aan deze zaak. Maar ik vind het net zo raar dat hij gelogen heeft, als dat het feit genegeerd wordt dat Natalee later nog gezien schijnt te zijn. Gisterenavond vond ik dat Peter R. De Vries weer zoals altijd deed….steeds op 1 ding blijven hameren……steeds op hetzelfde terug komen……en zeker niet luisteren naar de anderen. Jorans moeder zei aan het einde dat ze vooral hoopte dat de zoektocht doorging, daarna zei Peter: Ik hoop dat de zoektocht doorgaat, al begrijp ik dat deze familie dat liever niet heeft. Nou, dan hoor hij blijkbaar alleen zichzelf praten.
zaterdag 12 januari 2008 om 16:00
Een idiaal geval voor een combinatie van een forse BELONING en een WEDDENSCHAP met terugbetaling van de inleg na 1 jaar.
Als Peter R. de Vries dat nu eens zou regelen.
zaterdag 12 januari 2008 om 16:07
Ik vond trouwens Jorans’ vader gister in de uitzending moeilijk uit zijn woorden komen en ook vreemde stellingen verkondigen. Ik kan mezelf moeilijk voorstellen dat deze man voor een rechtersopleidingplaats in aanmerking kwam. Ik sluit me aan bij de woorden van Peter R de Vries: het is maar goed dat deze man uiteindelijk geen rechter is geworden!
zaterdag 12 januari 2008 om 16:37
Wat is het toch een vreselijke vent, die Peter R de Vries. Wat betreft de verhoren van Joran van der Sloot, is die hele Peter de Puttense zaak zeker vergeten, waarbij die 2 mannen 7 jaar onschuldig hebben vastgezeten, en waarom omdat ze bekend hadden, omdat ze onder enorme druk stonden tijdens de verhoren. Ik denk dat dat op de Antillen nog wel een graadje erger is. Dus Peter, kop houden als je niet weet waar je het over hebt. Peter vertelt zeker NOOIT leugens om bestwil. Wat een lul, heb ik geen respect voor
zaterdag 12 januari 2008 om 16:54
nou peter r de vries was zelfs mede diegene, die de puttense moordzaak weer aan het licht bracht waardoor er mensen vrij kwamen.
maar let eens op de lichaamshouding van de van der slootjes,en de ogen die elkaar constant zoeken als het spannend wordt,vooral de triomfantelijke grijns van joran zegt genoeg,hij kreeg constant een droge mond,en moest met water spoelen!,en dan het langzame doelbewuste zoeken naar ingestudeerde woorden van vader en moeder,en wat te denken van onze nieuwe advocaat zijn uitspraak,nooit meer je mond opendoen bij de politie,nee,een ding is duidelijk,schuldig op alle fronten,
en voor peter,ik ging nu dus extra mijn best doen,om bewijs te krijgen!
zaterdag 12 januari 2008 om 17:04
HIJ IS DEGENE DIE HET GEDAAN HEEFT!
zaterdag 12 januari 2008 om 17:12
ik denk dat dat meisje is opgeten door een haai of as hoer werkt anders zou ik het niet weten
zaterdag 12 januari 2008 om 17:40
Ik vondt Peter R de Vries zijn optreden gister verschrikkelijk! Wat een arrogante vent. Of Joran nu wel of niet schuldig is daar kan niemand van ons over oordelen, aangezien dit justitie niet eens lukt. Slim vind ik het gooien van wijn niet, maar ik kan het me helemaal voorstellen, ik vondt dat er veel teveel gehamerd werd op leugens waarvan reeds is toegegeven dat ze gelogen waren…. op een gegeven moement moet je dit laten rusten!
zaterdag 12 januari 2008 om 17:58
was het dure wijn?
zaterdag 12 januari 2008 om 18:32
Ik vond dat Peter R de Vries het heel goed deed, petje af voor hem.Die Joran had bijna de hele uitzending een big smile op zijn fase, dat doe je toch niet.Ik heb echt het gevoel dat hij denkt haha je moet eens weten wat ik gedaan heb.Ik vind het zo’n gluiperig ventje.Hij zit alles bij elkaar te liegen.En die vader is niet voor niets advocaat geworden, kan hij zijn zoontje lief verdedigen in de toekomst.
zaterdag 12 januari 2008 om 18:41
Ieder gedrag had verdacht geweest. En iedereen heeft zn eigen motoriek, bij iedere andere gast wordt er nooit op gelet. Iemand is zoals ie is en zolang er geen bewijs is dat ze dood is, is ze alleen nog vermist. Ze kan wel in een harem in Saoedie Arabie zitten, hebben ze daar al eens aan gedacht? Er worden regelmatig dit soort meisjes vermist. Daar zijn ze gek met blonde westerse schonen.
zaterdag 12 januari 2008 om 18:47
En logisch dat die ouders erbij waren en hem steunden. Je laat je kind toch niet los op zo’n sensatiebeluste aasgier als Peter de Vries???
En wat heeft Joran de afgelopen 3 jaar al niet voor zn kiezen gehad?
Mag ie een beetje vreemd doen, ALS je het al vreemd vind?
Mijn zegen heb je hoor Joran. Hartelijk welkom terug in Holland en welkom gefeliciteerd.
zaterdag 12 januari 2008 om 19:06
Of die joran het nou wel of niet heeft gedaan: hij weet er meer vanaf. Hij weet het, Aruba weet het, Nederland weet het én Peter R de Vries; Die probeerd het alleen maar te bewijen. Succes daarmee Peter.
zaterdag 12 januari 2008 om 19:24
Nou ik vind het knap van je hoor, dat jij dat weet. Ik weet in elk geval nergens van. En Peter is een sensatieschreeuwer.Achter een maatje van een vriendje van Mabel aan! Wilde hij dat huwelijk tegenhouden? Heeft ie een criminele organisatie op kunnen ruimen erdoor? Schei toch uit, hij scoort mij te graag over de ruggen van weerloze mensen zonder ook maar een moment te bedenken of het eigenlijk allemaal de moeite wel waard is. Kijkcijfers wil hij, beroemd zijn wil hij.Geld wil hij.
zaterdag 12 januari 2008 om 19:25
Alle lof voor Peter R. de Vries, die deze familie, die duidelijk iets te verbergen heeft, met de feiten confronteert. De lichaamstaal van pa en het gezoek naar woorden die geen enkele inhoud hebben en vaak ontwijkend zijn, pleiten niet erg voor hem. Inderdaad, maar goed dat het hem niet gelukt is om rechter te worden. Op mij komt Joran over als absoluut onbetrouwbaar, maar pa als onbetrouwbaar, sluw en berekenend. Het verhaal dat ze boos waren op Joran was duidelijk ingestudeerd, om maar een voorbeeld te noemen. Ik geloof ma. Ik denk dat het zelfs zo zou kunnen zijn dat pa en Joran een geheim hebben waar ma niets van weet, niets van wil weten. Zolang de gehele grond van het terrein van pa niet is omgeschopt, inclusief de grond onder het huis, blijf ik persoonlijk de mogelijkheid openhouden dat het lijk daar te vinden is. Joran hoeft in dit scenario haar niet vermoord te hebben, hij kan haar simpelweg een drankje teveel hebben aangeboden en op advies van pa gekozen hebben voor deze oplossing. Zolang er geen lijk is, is er immers geen zaak. Ik wens Peter R. de Vries alle moed toe om de waarheid boven tafel te krijgen.
zaterdag 12 januari 2008 om 19:29
Joran is een vuile vieze gluiperige klootzak! Hij weet hier zeker meer van! Je legt geen valse verklaringen af en zijn vader weet er ook meer van! Dit soort mensen moeten ze gewoon martelen tot ze bekennen! hier is geen twijfel over en als jij wel twijfelt ben je even slecht als joran! heb de afleveringen van P.r.d.V gezien en het klopt gewoon niet!
Hoop dat natalee nog wordt gevonden zal wel op de boden in zee liggen onder stenen ofzo of in dat appartement van die vader! daar moeten ze ook nog zoeken,…
tegenwoordig zijn mensen zo creatief, je kookt ze, spoelt ze door de wc of voert ze aan de varkens….. sluit nix uit
Wel stom van haar om met 3 jongens mee te gaan op de laatste dag van je reis en waarvoor? sex? dan ben je echt triest…. sorry….
zaterdag 12 januari 2008 om 19:35
Prachtig scenario! jij kijkt vast veel CSI enzo. Maar gelukkig gaat Peter de Vries dat onderzoek niet voor de PO doen dus mijn belastingcenten zijn het niet waar meneer weer eens in den vreemden van gaat hobbyen. Hij zit bij de CO. Daar hoort Peter thuis: veel geschreeuw en weinig wol dus. Precies zoals Peter is.
zaterdag 12 januari 2008 om 19:37
De Vries kan voor tv een mooi potje lullen en heeft het op Joran verzien natuurlijk, maar joran is nergens voor veroordeeld en P R moet zijn wafel wat meer houden.
Had hem ook flink op zijn muil geraakt…..
zaterdag 12 januari 2008 om 20:07
Tot op heden heeft Peter R. de Vries er nog nooit naast gezeten! Gelukkig bestaan er nog mensen zoals hij. Anders wordt alles in de doofpot gestopt.
Die Joran spoort gewoon niet net als zijn vader. Met zijn schijnheilige grijns van ik heb het gedaan en niemand kan mij wat maken. Hij durft geen enkele vraag rechstreeks te beantwoorden, bang dat hij zich verspreekt en/of dat hij zijn eigen leugens vergeten is.
zaterdag 12 januari 2008 om 20:41
Peter R de Vries ging m.i. wel ver, en noemde Joran iets te vaak leugenaar. Peter R smeet veel met modder, ook naar zijn vader. Hij zat de jongen, die nog maar 20 is, te veel op de huid en te teasen. Ik zag de keel van Joran kloppen. Ik praat zijn actie niet goed, maar ik denk dat het een ontlading was, en dat Peter dat wel verdiend had. Hij zal er ook niet wakker van liggen. Overigens heeft Peter veel goede dingen gedaan, ik kijk graag naar zijn programma. Daarin bekruipt mij altijd wel het gevoel dat hij graag mensen verdacht maakt zonder dat hij aanwijzingen heeft, insinueren heet dat. Mag die van mij minder doen, en dat glas wijn heeft die verdiend, het is en blijft een eikel. En soms heb je eikels nodig om boeven te vangen.
zaterdag 12 januari 2008 om 20:44
Nu de zaak gesloten is kan hij wel praten
Hij komt bij mij over als een leugenaar.
Joran en zijn vader hebben zich goed kunnen voorbereiden samen.
Zijn moeder heeft waarschijnlijk niet door wat hij zo nu en dan uitspookt.
Bovendien kan hij zeer goed toneel spelen(nep tranen en dan weer grijnzen)
Tip: Als je niets te verbergen hebt waarom vertel je dan niets meer!!
En stom om dan na de uitzending, een glas wijn in iemand zijn gezicht te gooien laf.
Zo zie je maar weer je hebt je zelf niet in de hand.
zaterdag 12 januari 2008 om 21:11
Mijn theorie: die Natalee is gewoon door het lint gegaan zoals elke Amerikaanse tiener uit een dergelijk rijkeluis milieu. Thuis een heilige voor het oog van het kerkvolk, doorgewinterde republikeinen, maagd tot ze trouwen, maar op Aruba of op Springbreak in Florida alles doen wat god verboden heeft. Overigens zat zij thuis ook al eens in rehab voor buitensporig alcohol gebruik. Enfin, op Aruba, nog even de dag voor vertrek een vent scoren. Joran had er natuurlijk wel oren naar, en ze is waarschijnlijk onwel geworden agv een overdaad aan drank en/of drugs op dat strand evt. in combinatie met het onder invloed de zee in lopen (en verdrinken). Stroming is erg sterk daar. Die gasten natuurlijk in paniek. Lijk weggemoffeld en even afspreken wat de partyline is.
Dus, inderdaad geluk bij een ongeluk: geen lijk, geen getuigen, geen zaak. Joran vrij en wijselijk zijn mond houden omdat (zoals Peter de Vries gisteravond zei) je je leugens nooit helemaal in detail kunt herinneren. Arme pa en ma vd Sloot is niet verteld hoe eea is gegaan, alhoewel ik die pa voor geen cent vertrouw. Die moeder kwam eigenlijk wel oprecht en betrouwbaar over bij Pauw & Witteman. Dat hele wijn incident heeft haar PR werk behoorlijk teniet gedaan, zoniet de hele discussie rondom Joran weer doen oplaaien.
zaterdag 12 januari 2008 om 21:54
Dat is ook wat mij stoort in de zaak, en dan vooral vanuit Amerika en Dr. Phil voorop. Ik ben er 99% van overtuigd dat Joran meer weet dan ie zegt, maar ze moeten die Natalee niet gaan afschilderen als een zielig meisje die oh zo netjes was. Natuurlijk heeft ze daar compleet de hoer uitgehangen, het is inderdaad een feit dat veel van die meiden die streng (christelijk) worden opgevoed totaal door het lint gaan in hun tienerjaren. En misschien is het inderdaad wel zo dan een overdaad aan drank en/of drugs uiteindelijk een einde aan haar leven gemaakt heeft.
Maar deze actie van Joran is natuurlijk weer erg dom. Hij gaat wéér door het lint, en bewijst eens te meer dat er echt wel iets mis is in deze zaak.
zaterdag 12 januari 2008 om 22:35
@ Vos jij bent nog erger dan Justitie in Aruba en Amerika. Ik was bang dat ze hem zouden houden puur omdat ze met de eer wilden gaan strijken. Daar waren ze zo menselijk de redelijkheid en de gerechtigheid van geen lijk geen moordenaar te handhaven, maar jij bent het kwaad. Jij EIST dat Joran opgepakt wordt. Puur vanuit insinueren. Je hebt het nodig Joran naar beneden te halen om je eigen ego op te waarderen.
Griezeltje dat je er bent.
zaterdag 12 januari 2008 om 22:37
Ik bedoel Peter de Vries heeft het nodig Joran naar beneden te halen om z’n eigen ego op te waarderen. Evengoed een griezeltje dus.
zaterdag 12 januari 2008 om 22:43
Het probleem is dat niemand Joran geloofd.
zaterdag 12 januari 2008 om 22:46
Wel een naieve opmerking van de verder zeer respectabele presentator Paul Witteman over het vinden van het lichaam van Nataly Holloway: zoals ik het inschat, is dat mooi (zonder medeweten van de moeder overigens, die in Nederland zat) het crematorium op Aruba in-”geritseld” – misschien dat het OM daar eens dieper in zou moeten duiken.
zaterdag 12 januari 2008 om 22:52
Net het interview samen met mijn vrouw bekeken in de hoop dat we de actie van Joran hadden mogen zien dat hij wijn in het gezicht van Peter R. gooide. Helaas was dit niet zichtbaar in het interview (wie heeft hier wat te verbergen grapje..)
Ik kijk het interview en er zijn een aantal zaken die mij opvallen. 6 mensen zitten er aan tafel; 2 presentatoren oprecht geinterreseerde, 2 bezorgde ouders; Vader zeer bedacht, tactisch over wat ie zou beantwoorden op de gestelde vragen, Moeder oprecht maar ook intimiderend naar Peter R, Joran verontwaardigd over het feit dat hij zo wordt aangepakt als verdachte en Peter R. die als misdaadverslaggever en ook als mens zo zijn vragen nog heeft. Dit alles bijelkaar heb ik zo mijn conclusie nog niet kunnen maken want
Joran heeft gelogen over zijn eerste verklaring die hij samen met zijn matties heeft bekokstooft. Joran overkomt als een jongen die houdt van uitgaan en makkelijk met de dames is waar die ook gretig gebruik van maakt.
De ouders geen goed beeld hebben hoe Joran is, vader was nooit thuis ivm studie en sowieso ouders hebben vaak geen idee wat hun kinderen uitvoeren zeker niet wat er snachts gebeurd ook heb je veel ervaring met kinderen van 17 jaar.
Bij de laatste keer dat Joran is verhoord houdt hij zijn kaken op elkaar? Peter R. de Vries heeft hier terecht zijn vraagtekens bij. Peter R. geeft aan dat er nieuwe vragen zouden zijn. Wat zijn die vragen dan? Dat zou ik dan wel willen weten?
De vader van Joran zo over kwam als iemand die niet normaal antwoorde, hij beantwoordde de vragen bijzonder traag, bedacht en ook enigzins ontwijkend.
Verder zijn er volgens de moeder videobeelden beschikbaar van de dag na de vermissing waarop nathalie te zien is in de holiday inn??? met dat er verschillende getuigen zijn die beweren Nathalie te hebben gezien na de avond met Joran?
En dan natuurlijk de hamvraag hoe is Joran naar huis gekomen? Wel of niet met deepak of sateesh.
Tsja en dan het wijnincident, er vanuitgaande dat Joran idd onschuldig is en hij er stellig in gelooft dat Peter R. geen excuus aanbied (in zijn puberreferentiekader) vind ik het niet geheel onbegrijpelijk dat hij een glas wijn gooit in de persoon zijn gezicht die hem de afgelopen 2 jaar afschildert als de verdachte op de moord van Nathalie Holloway. Dat zou dan volgens mij best zoet hebben gevoeld.
Dus ik zou het echt niet weten, Joran komt onbetrouwbaar over maarja hij heeft wel het daglicht tegen hem en dat ie dat heeft moet meemaken in zijn puberjaren, dit achtervolgt em z’n leven, de stress in deze twee jaren kan natuurlijk hebben gemaakt dat hij er nu zo onbetrouwbaar lijkt. Doordat hij is gevormd in deze twee jaar en wij, ik natuurlijk ook zo mijn beeld heb gevormd door de geziene beelden, gelezen artikelen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders.
Bedankt voor het lezen van mijn artikel.
zondag 13 januari 2008 om 0:57
De vrouw die bij Peter R de Vries (zijn vrouw) zijn gezicht schoonmaakte, gooide nadat joran een glas wijn in het gezicht van Peter R de Vries gegooid, zelf ook een glas in de richting van Joran!!!!!
Dat is erg ongepast. Deze volwassen vrouw laat zich ook erg kennen.
zondag 13 januari 2008 om 1:54
Joran blijft in mijn optiek de dader! Ze kunnen op Aruba de zaak niet rondkrijgen, waardoor ze hem hebben laten gaan.
Maar na de uitzending van vanavond is toch wel duidelijk geworden wat voor eng karakter die Joran heeft!
Ik begrijp overigens niet waarom sommige meisje met dit enge figuur weglopen! Joran heeft ook een Hyves pagina, waar sommigen het vreemd genoeg nog voor hem opnemen ook!
Nathalie is 80x belangrijker dan dit schoffie! Laat haar alstublieft weer terugkomen, maar na vanavond acht ik die kans enorm klein!
Ik hoop dat ze op Aruba deze uitzending ook bekeken hebben.
zondag 13 januari 2008 om 2:02
Anti Joran schreef:
Wel stom van haar om met 3 jongens mee te gaan op de laatste dag van je reis en waarvoor? sex? dan ben je echt triest…. sorry….
Kan me niet voorstellen dat zo’n knap meisje als Nathalie met zo’n grafeend sex wil hebben.
zondag 13 januari 2008 om 3:11
ze kan ook ontvoerd zijn, per boot of zo , is daar zo geregeld, wie weet naar venezuela, heeft er trouwens iemand op bonaire curacao en aruba gezocht?
zondag 13 januari 2008 om 5:07
Joran, ik zou precies zo hebben gereageerd!!!
Iemand is toch onschuldig totdat het tegendeel bewezen is? Als Peter de Vries dan op zo’n manier iemand blijft veroordelen, dan heeft zo iemand het volste recht op zijn minst een glaasje wijn in zijn gezicht te gooien. Dit toont voor mij juist zijn onschuld aan, aangezien hij dus echt kwaad is op Peter. Als hij meer wist, of iets achter houdt, dan is hij reeds tevreden dat Peter geen gelijk kan krijgen! Hij heeft dan dus geen reden zich te wreken op Peter, omdat hij hem reeds te slim af is!
Nadat Joran dat halve glas wijn naar Peter de Vries gooit, komt die vrouw naar de tafel pakt een glas en gooit de inhoud naar Joran! Vervolgens zegt ze geagiteerd tegen de moeder van Joran: “Nou, dat heb je goed opgevoed!”. hahahaha, dus zij is sowieso ook niet goed opgevoed, en wat een paternaliserend, bevooroordeeld en neerbuigend toontje naar die moeder toe zeg, hoe durft ze! Om die arme moeder dat ook nog eens zo snerend te verwijten, dat getuigt toch van een misselijke persoonlijkheid!
zondag 13 januari 2008 om 5:12
Heeft Venezuela, of de horeca aldaar, misschien ook niet een motief om een amerikaans meisje te kidnappen van Aruba (is uurtje varen per speedboot?) om zo Aruba in discrediet te brengen en toeristen naar bv Isla Margherita te lokken….
zondag 13 januari 2008 om 9:47
@joost,
wauw gast, misschien geloof je ook dat Chavez stiekem de plastisch verbouwde Osama is…
zondag 13 januari 2008 om 11:29
iedereen heeft het over wijn, maar het blijkt gewoon water te zijn! Het zuiverende SPA-mineraalwater
zondag 13 januari 2008 om 11:49
Zijn jullie allemaal zelf naar aruba gegaan om onderzoek te doen?????peter namelijk wel dus hij zal wel zijn redenen hebben dat hij joran verdenkt. Feiten krijg je namelijk als je onderzoek doet. En beppie..natale is nog gezien..waaruit heb j dat..de prive?!Als dat het geval was zou joran nooit vast hebben gezeten. Ik kan ook zeggen dat ik gister lucky luck met zijn paard in mijn straat heb gezien…is toch ook onzin
zondag 13 januari 2008 om 12:05
@Spa….
hoe kom jij erbij dat dat water was.. kijk nova terug van 12-1-08 zie je duidelijk rode wijn, ik weet niet hoor maar ik heb nog nooit rood water gezien…
zondag 13 januari 2008 om 13:04
@ Petertje op 38 : ook alweer zo dominant, dat bepaal jij dus? dat niemand Joran gelooft?
zondag 13 januari 2008 om 13:46
Joran’s moeder zei bij P&W dat Natalee nog gesignaleerd was, dat er nog iemand haar kamerpasje gebruikt had, en dat er een video van haar moest zijn. Daar was niets mee gedaan zei ze. Feiten krijg je als je onderzoek doet ja, maar iemand die zo sterk bevooroordeelt is zoals Peter de Vries, zo zeker weet dat Joran de dader is ondanks dat er geen enkel bewijsmateriaal is, zou van de zaak afgehaalt moeten worden. Dat Peter naar Aruba gegaan is voor onderzoek zal vooral te maken hebben met het feit dat ie weer lekker een paar weken in het zonnetje kan vertoeven en de interessante meneer uithangen op andermans kosten. En dat wil ie graag nog een keer natuurlijk. Zijn motief en drive om deze zaak op te lossen is niet zuiver nl. het draait hier vooral om hem.
zondag 13 januari 2008 om 14:02
Ik vond de uitzending zeer goed. Het is inderdaad goed, zoals Paul Witteman al zei, dat Joram en zijn familie voldoende de kans kregen hun verhaal te vertellen. Peter kan inderdaad gelukkig goed genoeg voor zich zelf zorgen en maakte op de juiste momenten de juiste opmerkingen, zodat je zelf de opmerkingen van de familie van der Sloot waarderen. Persoonlijk weet ik uiteraard niet of Joram van der Sloot de dader is, maar het is zeker dat hij meer van de zaak weet dan hij verteld. Natuurlijk kan het ook een ongeluk zijn geweest of beschermd hij misschien wel een van zijn vrienden tot het bittere eind. Wat wel zeker is en wat ook duidelijk blijkt is dat Joram een verwaand ventje is dat hij maar weinig fatsoensnormen heeft geleerd en er waarschijnlijk nog minder op nahoud.
Peter proficiat en misschien kun je gelijk aangifte doen. Tevens wens ik je veel succes om met deze zaak door te gaan, wat je ongetwijfels zult doen.
Met vriendelijke groet,
Jan Schelling
zondag 13 januari 2008 om 14:13
De joodse lobby heeft Joran van der Sloot de hand boven het hoofd gehouden en verdere vervolging weten te voorkomen. Joran van der Sloot heeft zelf ook joodse voorouders. Het feit dat zijn vader erg bekent is in de rechtspraak (advocaat) , en het feit dat hij deel uitmaakt van de joodse lobby, geven hem voldoende gereedschap om zijn zoon uit de gevangenis te houden. Aruba staat bovendien sowieso al niet bekent als een eiland dat vrij is van corruptie, iederéén is daar om te kopen. Het is ook niet voor niets dat Brinkman van de PVV niet meer welkom is in het parlementsgebouw op de Nederlandse Antillen, hij wil die corruptie namelijk aan de kaak stellen, en daar is men niet van gediend. Ze zijn gewoon bang dat de hele beerput open gaat.
Sorry, ik weet dat dit gevoelig ligt, maar dit zijn nou éénmaal de feiten.
zondag 13 januari 2008 om 15:56
Nou okee dan, dossier gesloten. Maar dat was het al. Kan Peter de Vries zich weer op wat anders richten en geen tropisch reisje meer, helaas.
zondag 13 januari 2008 om 17:30
Nu is het de Joodse lobby weer die ervoor gezorgd heeft dat Joran vrij uit kon. Ja ze zijn gek! Die religieuze groepering weet als geen ander dat Petrus ze mooi niet binnenlaat Hierboven als je je zo in het ondermaanse gedraagt door een moord te verdonkeremanen. Dan zouden we in wezen net zo schuldig zijn als Joran. Mijn hemel, hoeveel kul en complot theorieen gaan we hier nog lezen? Ga lekker op telegraaf.nl over Joran zitten zeiken en laat het hier a.u.b. rusten zeg.
zondag 13 januari 2008 om 17:43
De Talmoed neemt het anders niet zo nauw met andersgelovigen.
zondag 13 januari 2008 om 17:52
Ze zijn, anders dan de moslims, niet in de Middeleeuwen blijven steken en nemen niet de Talmoed als verantwoording, maar hun eigen verantwoordelijkheid op zich .
zondag 13 januari 2008 om 19:18
Wat een gezwets over Joods complot. Doet me denken aan: Communistisch complot, Moslim complot, Vrouwencomplot. Etc. Allemaal onzin!
Meneer de Joodse complotdenker, zoek een goeie schrink, en wie weet heb je nog mazzel ook, haha.
zondag 13 januari 2008 om 21:17
@nova: ben jij nou echt zo dom dat je niet in de gaten hebt dat het een grapje is?
maandag 14 januari 2008 om 0:29
@ Saar,
Klopt, heb je een punt, ik geef je helemaal gelijk. Je kunt alleen moeilijk ontkennen dat ze overal ter wereld oververtegenwoordigd zijn in allerlei besturen, de politiek, de media en het zakenleven. Ze helpen elkaar mij allemaal wat te makkelijk. Hun loyaliteit ligt altijd bij Joden, en niet bij het volk van het land waarin ze wonen. Bij problemen helpen ze elkaar altijd, of diegene nou in Amerika of Rusland woont.
Op deze manier is dat ook bij Joran gebeurt, hij zat in de problemen, en dan helpen ze hem, of hij nu daadwerkelijk schuldig is of niet. Wat Joden overkomt, vinden ze net altijd even iets erger.
Wat ze de Palestijnen aandoen vind ik overigens wel behoorlijk middeleeuws, ik denk dat velen het hier mee eens zijn.
maandag 14 januari 2008 om 2:05
Gaan we die discussie hier voeren? Ik kom net terug van dansen en heb hier nu geen zin in. Wat Israel de Palestijnen aandoet is ook middeleeuws maar noem je die lui religieus? Ik niet.
De enige plek waar Joran zich zal moeten verantwoorden is hier Boven en de rest gaat mij niet aan. De loyaliteit van de moslims ligt ook altijd bij de moslims, die helpen elkaar ook altijd maar als ik hulp nodig zou hebben en ik zou een beroep doen op een moslimkennisje , zou ze mij wel helpen.
maandag 14 januari 2008 om 10:36
Ongelofelijk…. Joran schuldig?? Kijk eens naar zijn onschuldige blikken, zijn onbeholpen taalgebruik, zijn innemende glimlach…
Ach, en dat glas rode wijn…. is toch per ongeluk omgevallen?
maandag 14 januari 2008 om 12:11
Joran, je hebt al zoveel bij elkaar gelogen denk je dat iemand je nu nog gelooft? Je probeert op allerlei manieren “je onschuld” te bewijzen tegenover iedereen waarom lieg je dan over zoveel dingen?
Je bent gewoon een arrogant liegbeest die zich zelf niet in de hand heeft.
Peter R. de Vries heeft het bij het rechte eind, hij heeft uitvoerig alle gebeurtenissen achter elkaar gezet en aangetoond dat Joran op een heleboel gebieden heeft staan liegen. Daarbij komt nog dat hij 2 keer (of meerdere keren) achter elkaar gelogen heeft over een paar gebeurtenissen.
Joran als je werkelijk niks met de verdwijning te maken hebt waarom gooi je dan een glas wijn in het gezicht van Peter? Waarom heb je zoveel gelogen over zoveel dingen?
Kortom Joran je liegt teveel!
Peter ik wens u veel succes met deze zaak, ik hoop dat je er nog veel aandacht aan zal besteden!
Met vriendelijke groet,
Ward
maandag 14 januari 2008 om 20:11
gewoon niet slim van joran vd sloot
okay hij was pissed off en peter r de vries kan best het bloed onder je nagels vandaan halen en tuurlijk ben je frusty als je echt onschuldig bent maar nu wek je weer de schijn tegen omdat het publiek nu zegt..zie je wel die jongen kan zich niet beheersen!!!! dus dom dom dom
gek genoeg (heb een soort zesde zintuig) denk ik dat ie het niet gedaan heeft maar met liegen en nu weer deze actie wekt ie de schijn bij velen tegen en dat kan je het publiek nog geen eens kwalijk nemen ook.
maandag 14 januari 2008 om 20:12
JORAN IS DE DADER!
maandag 14 januari 2008 om 20:48
Iedereen had de Vries toch naar zn strot willen vliegen met zn lastercampagne? Joran is tot 2x toe vrijgelaten, hij is nog maar 20, volkomen begrijpelijk. Iemand die ouder is zou de Vries makkelijker hebben laten lullen. (hoewel?)
maandag 14 januari 2008 om 22:03
Steve Brown timmerde hem anders ook haast in elkaar!! Toen wist ie niet hoe snel hij weg moest komen. Paardelul.
maandag 14 januari 2008 om 23:50
Weet iemand iets van lichaamstaal dan? Als peter spreekt knallen zijn pupillen uit zijn ogen zijn oren worden rood en zijn halsslagader springt bijna uit de tv. Joran kon hem wel vermoorden! je ziet hem duidelijk zoeken of de camera’s uit zijn om vervolgens tot zijn actie over te gaan. Deze jongen heeft zichtzelf duidelijk niet in de hand. Zijn ego zorgt er nog wel voor dat hij door de mand valt.
dinsdag 15 januari 2008 om 0:01
Peter, Peter,
Wat ben je toch een betweter.
Je weet alles van show, maar omdat je zo vreselijk ijdel bent heb je wellicht last van tunnelvisie.
Was jij niet de man die de twee van Putten zo nodig moest vrijpleiten. Vier volwassen mannen hadden hetzelfde verhaal. Zij logen niet. Ze bekenden. Jij vond dat ze teveel door de recherge onder druk waren gezet. Heb je de dader(s) van Putten al achter de tralies? Nu vind je het vreemd dat Joran z’n mond dichthoudt als ie onder druk wordt gezet bij de ondervraging. Je optreden was walgelijk arrogant.
dinsdag 15 januari 2008 om 10:33
Alle wijven die het niet eens zijn met Peter R. de Vries gaan maar naar de keuken poetsen en koken.
dinsdag 15 januari 2008 om 16:51
@ fred stuger: helemaal met je eens.
ik bedoel,die kerel is 20
op zo’n jonge leeftijd kun je die druk toch niet aan.
ik geloof dat hij het niet gedaan heeft.
ik geef toe hij heeft stomme fouten gemaakt,maar als iedereen in 1x jou verdenkt weet je toch ook niet wat je moet.
hij zat heeltijd te lachen,hij lachtte omdat hij dacht: ”wat is dat schaap toch dom,straks komt hij erachter dat ik onschuldig ben en dan staat hij met de mond vol tanden”
donderdag 17 januari 2008 om 0:39
Ik begrijp niet hoe mensen iemand zonder bewijs kunnen beschuldigen van moord. Begrijpen zij dan niet hoe kwetsend dat is, en hoe machteloos dat iemand kan maken, want bewijzen dat je het niet gedaan hebt is natuurlijk niet altijd mogelijk. Als je dan zo’n schijnheilige zuiger als Peter R. de Vries tegenover je hebt, vind ik het meer dan begrijpelijk dat je met een glas wijn gaat gooien, al is het niet verstandig. Dat dergelijk gedrag zou bewijzen dat hij de moordenaar is, is ronduit belachelijk. Dan lopen er heel wat moordenaars rond, want er vliegen wel eens vaker glazen door de lucht.
donderdag 17 januari 2008 om 19:08
Een ding is zeker: Als Joran het heeft gedaan, zitten zijn ouders er ook middenin! Kan me niet voorstellen dat Joran zo geraffineerd is om ook zijn ouders om de tuin te kunnen leiden al die jaren.
Volgens mij heeft Joran wel iets met de verdwijning te maken, de manier waarop die jongen zijn verhaal vertelt kraakt aan alle kanten. Als je er echt niets mee te maken hebt, zou je je niet zo opstellen.
vrijdag 18 januari 2008 om 19:57
HELEMAAL mee eens Eddie.
die jongen weet gewoon meer, hij was alleen altijd zo ´sterk´ genoeg om z´n mond te houden. Is het gooien met wijn het eerste teken van het breken van Joran van der Sloot? Laten we het maar hopen…
zaterdag 26 januari 2008 om 8:18
Ik merk al dat er wisselende gedachten zijn aangaande Joran, laat ik dit zeggen, ik sta volledig in ‘t midden en ik vind Joran een aparte gozer, maar in mijn ogen maakt m dat nog geen moordenaar. De tunnelvisie die tot nu toe is toegepast vind ik vreselijk! hoe kan je zo te werk gaan!
Er zijn een aantal gedachtegangen denkbaar;
1 joran heeft t gedaan= de man is compleet gek en niet voor reden vatbaar
2Joran weet meer, dan is de man zeer fout (afhankelijk van wat hij blijkt te hebben gadaan)
3Joran is onschuldig!
Op dit laatste punt wil ik graag even doorgaan. er zijn een paar vragen die in me opkomen, laat ik zo zeggen; tegen Joran heb ik al genoeg gehoord zowel overtuigend als twijfelachtig.
Ik stel; stel hij heeft het gedaan( het gaat nog steeds om een vermissing ipv moord),
Wat zou hem drijven tot media aandacht? Is hij compleet mesjokke of wilt hij onschuld bewijzen?
Vanwaar die tunnelvisie? hoe zit het met haar famile, onderzoek? nee.
Onderzoek levensverzekering? nee
Onderzoek toestand van familie? nee
Aangifte bij instanties aangaande vermissing dochter? nee
Feestvierende familie Holloway op onbekend vakantie adres?
Ik noem maar wat, dit soort dingen hoor/ lees ik ook maar op internet, correct me if i’m wrong, maar dit soort dingen roepen toch vragen bij me op.
Nogmaals ik zeg niet dat Joran een heilig boontje is, misschien heeft hij t wel gedaan, maar volgens mij zit er meer achter dan alleen op zoek te gaan naar de weg om Joran te laten hangen!
ps; Ik hoop hiermee te bereiken dat men niet te veel meegaat in de tunnelvisie en zich ook open stelt voor zijn verhaal en een mogelijk ander senario!!
vrijdag 01 februari 2008 om 3:26
At H.Hulshof
Ik citeer:
“De joodse lobby heeft Joran van der Sloot de hand boven het hoofd gehouden en verdere vervolging weten te voorkomen. Joran van der Sloot heeft zelf ook joodse voorouders. Het feit dat zijn vader erg bekent is in de rechtspraak (advocaat) , en het feit dat hij deel uitmaakt van de joodse lobby, geven hem voldoende gereedschap om zijn zoon uit de gevangenis te houden.”
Wat een plek om met antisemitische vooroordelen te gaan strooien zeg! Dit is heerlijk entertainment natuurlijk; het is altijd grappig om de Joden de schuld te geven en een vergezochte complottheorie uit te denken volgens de richtlijnen van 19de eeuws rasisme (dit zeg ik met ironie). Maar nu moet je toch toegeven dat een complottheorie in de vorm van “eigenlijk zit de Joodse lobby erachter” hier toch echt niet past! Joran wordt niet gesteund door een groep Joden, maar door wat eilandbewoners, zn papa en de anti-Dr Phil lobby. (Ik hoor bij de anti-Dr Phil lobby en weet hier alles van….mwhahaha)
vrijdag 01 februari 2008 om 12:04
En toch denk ik dat Joran van der Sloot niet de dader is, ik bedoel snachts alleen op een strand? er lopen toch nog genoeg andere gekken rond…
De actie was niet slim, maar om de hele tijd ten onrechte voor moordenaar te worden uitgeroepen , kan natuurlijk erg frustrerend zijn.
vrijdag 01 februari 2008 om 12:14
ik ben benieuwd naar die geheime camera beelden die er nu ineens zijn! da maakt me wel nieuwschierig! kzal zondag is kijken naar die extra uitzending!
vrijdag 01 februari 2008 om 16:24
tada en wat zien we :
OM bevestigt bekentenis Joran van der Sloot
ORANJESTAD – Joran van der Sloot heeft inderdaad een bekentenis gedaan in de zaak van Natalee Holloway. Het Openbaar Ministerie op Aruba bevestigde vrijdag dat een eerder uitgelekt interview van Peter R. de Vries met hoofdofficier van justitie Hans Mos klopt.
In dat interview wordt niet duidelijk wat Van der Sloot precies heeft bekend, maar Mos zegt wel dat het gaat om ,,een essentieel onderdeel dat in ons onderzoek ontbrak”.
Dag joran!
zaterdag 02 februari 2008 om 20:18
Opmerkelijk, altijd als er iets over Joden wordt gezegd, is er altijd iemand die ingrijpt. Waarschijnlijk van het CIDI of ander zionistisch clubje of persoon. Het valt me op dat de reactie wat aan de late kant was, waarschijnlijk hebben ze het vandaag de dag al druk genoeg met de aanval op Irak, die geplant is door de zionistische neoconservatieven, waar Paul Wolfowitch de bekendste van is. Dat had natuurlijk niets met Israël te maken, die “bedreigt” werd door Irak.
Wat betreft dat racisme uit de “19de eeuw”; ongeveer de helft van de plantages waar slaven werden gehouden waren in Joodse handen, iets wat uiteraard altijd in de doofpot wordt gestopt, en zeker in onze geschiedenisboekjes. Als je bedenkt dat Joden altijd maar ongeveer een halve procent van onze bevolking hebben bedragen, dan kun je nagaan hoe groot hun aandeel was in racisme, slavernij en onderdrukking. Toch zijn het altijd de Nederlanders die het gedaan hebben, de Joden worden nooit genoemd. Veel van deze Joodse Nederlandse slavenhouders zijn blijven hangen in de West. De van der Slootjes zijn daar de nakomelingen van, en ze zijn niet de enige op de eilanden.
Als je Joran van der Sloot bekijkt dan kun je zien dat je niet te maken hebt met een blonde Nederlandse knul. Hij heeft duidelijk hele donkere haren, hele donkerbruine ogen en donkere zware wenkbrauwen. Ik wil niet zeggen dat alle Joden slecht zijn, maar het is wel een feit dat ze oververtegenwoordigd zijn in politiek, media, bankwezen, zakenleven en allerlei soorten besturen, en dat wereldwijd. Het valt toch moeilijk te ontkennen dat je dan niet veel macht hebt en de dingen naar je hand kunt zetten.
zaterdag 02 februari 2008 om 21:11
Ik vind de toon in het vd vliet stuk onthutsend. Kan dit verwijderd worden ajb?
zaterdag 02 februari 2008 om 21:50
@Post 80…. NOS Teletekst al gelezen? Het OM zegt vandaag tegen de NOS geen verzoek tot aanhouding van Joran van der Sloot te hebben uitgevaardigd en de beelden van De Vries nog moet zien… dus je laatste regel ‘Dag Joran’ slaat nergens op…. Als zij vorige week al de beelden van De Vries hebben gezien inclusief bekentenis waarom is er dangeen aanhouding verricht en waarom zeggen zij vandaag eerst de beelden te willen zien? Die hadden ze toch al gezien zei De Vries?
zondag 03 februari 2008 om 15:50
http://judicial-inc.biz/J_oran_va_der_sloot_supplement.htm#Paulus%20Van%20Der%20Sloot
maandag 04 februari 2008 om 0:34
Alle Onduidelijkheden zijnn door peter uit de wereld
PETER R. DE VRIES
geholpen vind k hij heeft gwn op band opnames duidelijk
dat joran alles bekend en precies weet. hoe alles s gelopenn..
van begin tot het einde van de poker tafel tot de oceaan. dus
het zal wel dom zijn als joran alles heeft geloghe.. en de schuld
op zich heeft genomen om zijn vrienden te redden die man in die
ranger rover vind k wel een NEPPE MAN hij heeft Joran Van Der Sloot
Voor paal Gesett.. wel terecht maar achteraf vertrouwt joran niemand
meer.. Maar ghoed werk verricht daar niet van..
ís Gewoon de man.. Hij maakt het onmogelijke mogelijk. hij maakt zijn
verhaal helemaal kloppend. en dan krijght de media te weten dat hij
ermee besigh s.. en niet segghe k gha het oplosse maar agter af.. toch
niks nieuws heeft.. maajaah alle twijfels zijn de wereld.. uit geholpen..
wie heeft nogh twijfels.. IKK ALVAST NIET MEER.. Joran Als je dit leesstt
Vertrouw niemand ook een zwartee roos heeft een zwarte schaduw..
en Jaa het s niet anders voor jee 4 muren wachtten op jou..!! en je wordt
zo snel mogelijk geplukt uit FRIESLAND.. Dit was mijn reactiee thnQ ..!!
maandag 04 februari 2008 om 1:22
Ik heb de uitzending zojuist bekeken. Het feit dat hij er een financieel slaatje uit wil slaan, en het feit dat hij er geen nacht minder om geslapen heeft, zeggen al genoeg …………………
Puur uit zijn op geld, en schijt hebben aan het leed van anderen, het komt mij allemaal zo bekend voor. Net als Nina Brink (Vleeschdrager), die net voor de aanslagen op het WTC in New York al haar aandelen “toevallig” verkocht. Het is mij allemaal net wat TE toevallig!
Zij wist voordat de aanslagen plaatsvonden hier al van. Hoe zou dat toch komen????
Laten we eens kijken wat de wikipedia over haar identiteit te vertellen heeft!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nina_Brink
Zou wellicht de Mossad haar hebben ingelicht?
Het is allemaal hetzelfde als bij Joran van der Sloot, dezelfde minachting over andere mensen, dezelfde drang om er zelf rijker aan te worden. Nina Brink had schijt aan de duizenden doden die er zouden vallen, immers; zonen van Abraham hadden “toevallig” die dag allemaal een dagje vrij genomen! De tig duizenden kleine beleggers heeft zij ook bij de neus genomen, en is er zelf rijker aan geworden. Deze lui liggen er echt niet wakker van. Toch zijn er telkens weer mensen te vinden die er in trappen, en vinden dat je geen vooroordelen mag hebben. Ik zou tegen deze mensen willen zeggen; slaap lekker door!
Joran van de Sloot, Nina Brink, het is allemaal hetzelfde principe! Het goj doet er niet toe!
Beth Twitty zegt in de uitzending dat mensen zoals Joran van der Sloot het niet verdienen om te leven, laat ik het daar nou eens helemaal mee eens zijn!
maandag 04 februari 2008 om 2:22
HEEL GOED OM JORAN VAN DER SLOOT VOOR LANGE TIJD ACHTER SLOOT EN GRENDEL OP TE SLUITEN.HET BESTE IS OM HEM IN EEN CEL IN ARUBA OP TE SLUITEN EN HET SLEUTEL IN ZEE TE GOOIEN.CIAOOOOOO
maandag 04 februari 2008 om 2:27
nauw ik denk niet dat hij het gedaan heeft hij heeft volgens mij te veel fantasie
hij is natuurlijk op gepakt en als je op gepakt wordt dan krijg je alle aandacht .
en dan wordt je als verdachte al veroordeeld. door de mediea,voor dat je onschud
bewezen is natuurlijk verklaard hij meerder verhalen wat denk je als je onder zoon hooge druk staat je moet toch op alle vragen een antwoord hebben en dan blijven hameren steeds op het zelfde je moet zelf eens na gaan of dat je dat zelf vol kunt houden ik denk dat niet. natuurlijk is ie publiek geil want hij staat in de schijn werpers en iedereen heeft er voordeel bij peter r de vries ook want die er even er een paar ton bij .en dan die zo genaamde vriend van j.v.der sloot die buurt toch maar even € 25000 dat vind ik dat . dat een gekochte zaak is en waarom ga je naar kasino en je spreekt hem daar aan als ik weet dat hij verdachte is in een zaak als deze dan ontwijk ik hem want met zo iemand zou ik niets mee te maken willen hebben en waarom belt hij peter r de vries op dat is aan de politie en niet aan een zo genaamde vriend en zeker niet aan peter r de vries .de bent pas schuldig als het bewezen is .en dan noch wat zou jullie een vriend aanhangen bij peter r de vries of bij de politie nee ik denk het niet wand je hebt geen bewijzen .weet je is die vriend onder zocht wat voor belang hij er bij heeft want die verklaarde dat hij ook vaak op dat strand kwam en welke baat heeft hij er bij ?
maandag 04 februari 2008 om 2:28
Wat een vreselijke ongelofelijk enge jongen die joran
maandag 04 februari 2008 om 2:38
hallo mensen hou aub op met mensen de grond in te boren zijn schuld is nog steeds niet bewezen
maandag 04 februari 2008 om 4:18
mensen waar lullen jullie nou allemaal over jordens bevestiging is al meer dan genoeg.
hij is gewoon een vieze vuile gnieprige moordenaar.
hij lapt ontschuldige mensen erbij die er niks mee te maken hebben.
maandag 04 februari 2008 om 5:57
Nou er is GEEN bewijs dat Joran het heeft gedaan maar wel is sinds kort informatie opgedoken die bewijzen dat de stiefvader van Natalee haar vaak heeft mishandeld en waarschijnlijk verkracht, en dat ze al vaker uit het huis is gegaan. De feiten liggen op tafel, de probleem is bij het MEISJE en haar ouders, er zijn twee mogelijkheden, of de stiefvader van Natalee heeft mensen gestuurd om haar te doden, of ze is zelf alweer ontsnapt en leeft nu rustig onder een andere naam in America (vergeet niet de connecties die ze heeft). Een ding is zeker, Joran is onschuldig.
maandag 04 februari 2008 om 6:52
En geheel zoals voorspeld wordt er GEEN arrestatiebevel uitgevaardigd voor Van Der Sloot, heel simpel omdat de beelden van De Vries niet als bewijs gebruikt kunnen worden in de rechtszaal, je moet wat daar wordt beweerd wel keihard kunnen bewijzen en dan roept de Vries dat ze daar geen onderzoek naar hebben gedaan om de politie niet in de weg te lopen…. en dan heeft Joran het over bootjes en tja uit onderzoek van De Vries is gebleken ‘ze hebben idd bootjes op Aruba….
Trouwens, iedereen roept schande dat de familie van der Sloot 5000 euro heeft gekregen van P&W, die ‘vriend’ in die auto heeft 25.000 gekregen van De Vries….
maandag 04 februari 2008 om 8:15
hij heeft 5000 euro gekregen voor dat glas wijn hoeveel krijgt hij vooor deze zogenaamde bekentenis, het enige wat er uit komt is dat het meisje te veel coke of wat dan ook heeft gebruikt, joran is in paniek geraakr na het overlijden en heeft in paniek gehandeld., ze ,maken hem voortdurend lekker met het beloven van grote sommen geld, hij is volgens mij gewoon een pion…
in dit hele verhaal…
maandag 04 februari 2008 om 8:38
Ik hab altijd geen goed gevoel over deze zaak. Na het zien van het programma, de opmerkingen die hij heeft over Nattaly, daar moet ik van kotsen. Hij had over die lelijke hoer en nog andere die ik eigenlijk niet wil noemen), tuigt echt van zijn verwende opvoeding. Hij maakt zicht behoorlijk verdacht, geen remmingen in gedrag. Ik kan opmoment geen Respect voor de Heeeeeeele Fam. van der sloot opbrengen. Ik hoop dat Nattaly en haar familie rust krijgen en dat JORAN EN ZIJN FAMILIE NOOOIIITTTT KAN EN MACH SLAPEN!!. IK HAAT ZE!!!!. LAAT ZE MAAR STIKKEN IN HUN RIJKDOM MET EEN SMETVLEK DIE NOOIRT MEER WEGGEVEEGD KAN WORDEN. ZIJ ZIJ VANAF NU VOOR ALTIJD BESMET DIE KLOTZAKEN. IK BEN ERG BOOS EN HOOP NIET HET BESTE MET HUN ALLEMAAL. ZE KUNNEN VAN MIJ DE SLOOT IN ZAKEN
pipi
maandag 04 februari 2008 om 9:36
dat jochie heeft het wel gedaan
maandag 04 februari 2008 om 12:59
al die figuren die hier vertelden dat hij niet schuldig was….pijnlijk he…al was het echt wel duidelijk hoor mensen!!en die infiltrant heeft wel degelijk de politie gebeld mensen!die wilde er niks mee!en ja die heeft 5000, en geen 25000, gehad.Heeft al die weken niet kunnen werken.Was en coulancebedrag overigens!Klaar die familie van der sloot zijn een schande voor Nederland!
maandag 04 februari 2008 om 13:17
Hey ik weet niet wat jullie dneken maar HIJ IS GEEN MOORDENAAR, als jullie dat wel denken zijn jullie dom.
voor reactie email maar naar valcolover@hotmail.com
ff voor de duidelijkheid, GEEN MOORDENAAR
maandag 04 februari 2008 om 13:26
@ Dennis
Is hij schuldig dan? Aan wat? Hij heeft haar niet vermoord.
maandag 04 februari 2008 om 18:46
Lekker vriend is die Patrick. Wat een lul zeg
maandag 04 februari 2008 om 18:48
@ Dennis
Net zon lekkere vriend als Joran voor Deepak en Satish Kalpoe is.
dinsdag 05 februari 2008 om 9:48
1 als zou hij een droge mond zou hebben in de aflevering who cares ? die kill zal wel een joint hebben gerookt, so what ? ik haad er wel 4 geklapt , en de bong erna, ik vind die peter zo een kk irritant mannetje, telkens op de zelfde punt terug hameren vind je het gek waarom die joran dan een glas wijn in zijn gezicht gooit,peter r de vries praat over hem alsof het een moorde.naar is,
wie weet,
wat ik zelf denk is dat die hele daury kill hem niet eens geholpen heeft….
ik weet al zeker dat het zjin vader is,
ik bedoel de meesten bellen hun ouders na zo een ongeval,
en die kil was al rechter in opleiding een hij kan die shit keihard verdraaien
ik denk dat die pa niet wou dat hij met haar naar ziekenhuis zou gaan omdat het slecht voor zijn reputatiee zpou zijn,
daarom heeft papa besloten haar the dumpen in de zee, mens zal wel wakker zijn geworden en derna gesignlaeerd zijn als dat het geval is
of ze ligt op de bodem van de oceaan..
die pa kauwt hem alles voor,
zal hem wel bedreigen als hij zijn naam noemt,
hij zal wel zo iets zeggen van ben je er toch bij dan doe ik er alles voor om straf vermindering te krijgen als je mijn naam niet laat vallen tenslotte ik hjeb je geholpen.. ik ben je vader
het klinkt wel cliche , maar denk daar is over na .. die hele daury was niet eens in aruba omstreek die tijd hij versprak zich ook als hij het over meerdere personen had, natuurlijk ….
ik denk dat zijn vader een grote rol speelt en die moe’r van hem praat maar mee als een bang hondje..
ik steek me hand in het vuur
die kill is zo een dikke leugenaar dat het infeite allemaal neer komt oh zo lieve pappa hem geholpen heeft met incident.. het str
dinsdag 05 februari 2008 om 9:49
1 als zou hij een droge mond zou hebben in de aflevering who cares ? die kill zal wel een joint hebben gerookt, so what ? ik haad er wel 4 geklapt , en de bong erna, ik vind die peter zo een kk irritant mannetje, telkens op de zelfde punt terug hameren vind je het gek waarom die joran dan een glas wijn in zijn gezicht gooit,peter r de vries praat over hem alsof het een moorde.naar is,
wie weet,
wat ik zelf denk is dat die hele daury kill hem niet eens geholpen heeft….
ik weet al zeker dat het zjin vader is,
ik bedoel de meesten bellen hun ouders na zo een ongeval,
en die kil was al rechter in opleiding een hij kan die shit keihard verdraaien
ik denk dat die pa niet wou dat hij met haar naar ziekenhuis zou gaan omdat het slecht voor zijn reputatiee zpou zijn,
daarom heeft papa besloten haar the dumpen in de zee, mens zal wel wakker zijn geworden en derna gesignlaeerd zijn als dat het geval is
of ze ligt op de bodem van de oceaan..
die pa kauwt hem alles voor,
zal hem wel bedreigen als hij zijn naam noemt,
hij zal wel zo iets zeggen van ben je er toch bij dan doe ik er alles voor om straf vermindering te krijgen als je mijn naam niet laat vallen tenslotte ik hjeb je geholpen.. ik ben je vader
het klinkt wel cliche , maar denk daar is over na .. die hele daury was niet eens in aruba omstreek die tijd hij versprak zich ook als hij het over meerdere personen had, natuurlijk ….
ik denk dat zijn vader een grote rol speelt en die moe’r van hem praat maar mee als een bang hondje..
ik steek me hand in het vuur
die kill is zo een dikke leugenaar dat het infeite llemaal neer komt oh zo lieve pappa hem geholpen heeft met incident.. het straalt er gewoon van af, telkens als hij over daury praat en ik zijn vaders gezicht zie in paul witteman
wat een waus eerlijk waar
ik zou die pa levenslang geven en hem de helft..
dinsdag 05 februari 2008 om 18:32
het zal je dochter maar wezen, zeg niet dat zei ook brandschoon overkomt, maar dat geeft nog niet het recht om iemand te vermoorden, en iemand vermoorden omdat ze in bv coma raakt ? nee , hier is totaal iets anders aan de hand lijkt mij wel duidelijk, en pa van der sloot ?? ha ha, misschien heeft hij zijn handen wel niet thuis kunnen houden, scheinheilig als ie voorkomt, gewoon irritant, moeder zwijgt omdat ze bang is.
Peter R en heel de ploeg, en zeker Patrick, alle respect, jullie zijn de helden, niet de politiek, en al die schreeuwers, die in koor achter de feiten aanlopen.
witteman en zijn club, take my advice, go and fuck yourself.
best regards charlie
dinsdag 05 februari 2008 om 19:40
Het is buitengewoon jammer dat Peter R de Vries niet is doorgegaan met verder onderzoek want ik denk dat Joran weer heeft gelogen over wie hem heeft geholpen in het laten verdwijnen van het lichaam van Natalee Holloway.
Mijn scenario is als volgt, Joran neemt\sleept haar mee het strand op en gaat haar verkrachten tegen haar wil in,ze schreeuwd om hulp vervolgens verstikt ie haar, en ze overlijdt. Hij belt in paniek zijn vader op en vraagt hem om te komen kijken. Aangekomen bij het lichaam bedenken ze samen dat het een wel heel groot probleem is vervolgens went z’n vader contacten aan om het lichaam te verbergen het crematorium is bij uitstek geschikt en zo blijven er ook geen sporen achter. Of ze ligt begraven op het terrein van de vd sloots onder de kruipruimte of onder het beton op het woonerf. Als ik de politie was zou ik daar maar eens gaan checken want ze lieten toen ook geen huiszoeking toe!! Het is zeer onwaarschijnlijk dat er iemand met een boot het lichaam heeft gedumpt in het water, de kans dat zo’n lijk aanspoelt is een te groot risico en midden in de nacht op zee waar een sterke stroming staat levert ook een gevaar op voor de persoon in kwestie. Bovendien maakt een motorboot teveel herrie en dat zou ook teveel opvallen, het was tenslotte vlakbij hotels in de buurt en de kans dat iemand het ziet is te groot. Het is ook zeer opmerkelijk hoe vader vd sloot het onderzoek vanaf het begin heeft getreineerd!! Als je z’n bodylanguage leest dan liegt ie ook als de pest, z’n zoon heeft daar immers een voorbeeld aangenomen zo blijkt. Het is jammer dat de autoriteiten niet door hebben gehad dat deze joran zo’n doortrapte gemene en zeer gevaarlijke persoonlijkheid heeft ontwikkeld, dat ie een gevaar voor de samenleving is geworden. TBS zou ik zeggen, en voorlopig vastzetten, dat is het veiligste van allemaal. Hopelijk wordt er nog wat bewijsmateriaal gevonden al is het maar een haar!! Anders gaat ie ook nog meer schadeclaims leggen op hetgeen is uitgezonden (privacy wet). Ik had gehoopt dat Peter R wat meer kon tonen dan ie tot nu toe deed hij had kennelijk ook niet door dat joran weer aan het liegen was in het verzamelde beeldmateriaal. Het enige wat duidelijk is geworden is dat joran een psychopaat en crimineel in de dop is die als ie in de samenleving blijft ernstige misdrijven gaat plegen!!
woensdag 06 februari 2008 om 2:13
Craig zegt : dat joran al een keer of 2 vrijs is gesproken dat is echt niet omdat hijer niks mee te maken heeft afvoren die kerel opruimen en weg er mee
woensdag 06 februari 2008 om 2:17
en die Patrick verdeind heel veel geld en hoof zijn verleden daar niet voor te weten nu heeft hij het goed gemaakt
woensdag 06 februari 2008 om 2:21
en die Patrick verdeind heel veel geld en hoef zijn verleden daar niet voor te weten, nu heeft hij het goed gemaakt.
woensdag 06 februari 2008 om 7:59
Die PAtrick is zou fout als wat en deze actie maakt dat niet minder erger. Er is niets ergers dan criminelen die ‘menen’ de wereld een dienst te moeten bewijzen. Gevaarlijk volk
woensdag 06 februari 2008 om 8:12
Onbegrijpelijk dat z’n figuur als Patrick nu als held wordt neergezet.
Hij verdient bakken geld om informatie door te spelen, en nu hij zijn geld binnen heeft, zegt hij dat hij het voor die moeder heeft gedaan.
Je ziet wel eens een crimineel altijd een crimineel
donderdag 07 februari 2008 om 1:47
Ik begrijp werkelijk niet dat dat joch niet NA dat wijnincident onmiddelijk in zijn kladden is gepakt, en werd afgevoerd.
Voor mijn part in een isoleercel….whatever…!
Trouwens; daar had dat stuk tuig allang moeten zitten!
donderdag 07 februari 2008 om 1:50
Peter R. de Vries: GA ZO DOOR!!!
Patrick : Knap staaltje werk man!
Justitie en politie: Jullie moesten je schamen!
Joran : Val dood!
donderdag 07 februari 2008 om 1:52
Waarom in hemelsnaam werdt/wordt er nog zoveel aandacht aan dat
arrogante zieke ventje Joran besteedt????
Lever hem uit aan Amerika.
DAAR weten ze wel wat ze met dit soort tuig moeten doen….
donderdag 07 februari 2008 om 1:55
Ik vind dat die Patrick en Peter R. de Vries uitstekend werk hebben geleverd!
En dat justitie hier zo moeilijk over doet is gewoon pure jaloezie omdat het hen niet gelukt is in al die jaren een straatschoffie te ontmantelen en op te pakken!
donderdag 07 februari 2008 om 1:56
Kom op nou mensen:
We weten toch allemaal dat het pappie van Joran zijn zoontje met alles geholpen heeft?
Inclucief het laten verdwijnen van Natalee!
donderdag 07 februari 2008 om 6:04
Ja, alles goed en wel, maar het is in Nederland gelukkig nog steeds zo :
Geen bewijzen, geen veroordeling !!!!
Het lijkt er op dat wij in Nederland (na 9-11, Fortuyn, van Gogh, enz) staan te popelen om onze burgerrechten in te leveren.
Veroordeel mensen niet bij voorbaat ! Morgen ben jij aan de beurt !!!!
Beter af en toe iemand ten onrechte vrij, dan 10 ten onrechte in de gevangenis.
Kijk eens wat verder dan je eigen voortuin !
Wat gebeurde er eigenlijk allemaal in Afrika, terwijl wij bedolven werden onder, Holloway’s, de Vriessen en, van der Slootten ?????
Zijn we daar ook allemaal zo verontwaardigd over ?????
Het is maar waar je je druk over wil maken !!!!!
Verder ben ik de mening toegedaan, dat het leven een groot risico is, dat altijd zo zal blijven en dat we dus met onzekerheid zullen moeten leren leven.
Of, gaan we het er nu de komende tijd over hebben, dat het zo eng is dat iemand misschien, mogenlijkerwijs, een bom in een vliegtuig kan smokkelen !!!!
Het zal altijd mogelijk zijn om een bom in een vliegtuig te smokkelen !!!!
Je kan morgen, als het een beetje tegenzit, ook zomaar vermoord worden !!!
Leef mensen !!!! Wie niet bereidt is risoco te lopen, LEEFT NIET !!!!
zondag 10 februari 2008 om 21:03
@Iemand die iets van de zaak weet,
Ach, lul toch niet, ik weet al lang wat voor een lui die Joran van der Sloot de hand boven het hoofd houden. Ik weet ook wel wie de geruchten de wereld in hebben geholpen dat de stiefvader van Natalee, Natalee zou hebben verkracht.
Natalee zou ook gezegd hebben dat haar moeder de dochter van Hitler was. Vrij duidelijk bij wie deze obsessie speelt, en waarom het rechtvaardigt om Joran te verdedigen.
Ik denk dat die gozer al lang en breed in Israël zit, en dan horen we er uiteraard niets meer van!
maandag 11 februari 2008 om 12:40
wat een hufter is die men heej zulke mensen moeten zwaar gestraft worden
woensdag 20 februari 2008 om 14:30
luistah dan ik denk gewaun dat dat mokkel een hoer is
woensdag 20 februari 2008 om 14:31
ik heb het niet gedaan en daar mee uit
zaterdag 06 maart 2010 om 16:18
Ik ben hartstikke benieuwd of “Fred Stuger” nog steeds dezelfde mening over de ‘twee van Putten’ heeft. Wedden van niet?
zaterdag 12 juni 2010 om 13:28
Nu 2 jaar later…….
JORAN IS TOCH DOOR DE MAND GEVALLEN.!!!!
Hij heeft iedereen om de tuin weten te leiden. Als zijn ouders destijds goed naar de opnames hadden gekeken dan hadden ze kunnen zien hoe welopgevoed hun zoon was. Terwijl hij -zittend in de auto- stoned een blowtje zat te maken noemde hij de vrouwen gewoon hoeren. Hij heeft voor niemand respect en denkt als een enorme ego tripper die geld, drank en drugs het belangerijkste vindt. Zijn vader is geestelijk kapot gegaan door de waarheid nooit te vertellen.
Ik hoop dat Joran ooit met zijn eigen geweten in het REINE komt. En nooit meer vrij komt en voor nazaten zal zorgen.
Zo dat moest ik ff kwijt.
woensdag 23 juni 2010 om 14:09
Reactie op Beppie nou beppie heb je nu nog gelijk? Hij is Zeker een moordenaar. Had jij je ogen dicht zitten toen je typte dat hij onschuldig is? Jonge jonge grow up!
woensdag 23 juni 2010 om 14:28
Reactie op dolfijntje: Het staat nog lang niet vast dat hij een moordenaar is. We mogen wel blij zijn met ons rechtssysteem waar droeftoeters als dolfijntje niet de dienst uitmaken. Anders kregen we Middeleeuwse praktijken. Als je de feiten bekijkt is er nog niks maar dan ook niks bewezen