Jetix: ‘Marktleider kindertelevisie in oktober’

Foto: JetixJetix was in oktober de marktleider onder de Nederlandse kinderzenders, zo heeft Jetix maandag laten weten. Het station scoorde een marktaandeel van 27,9 pro- cent in de doelgroep 6 tot 12 jaar en van 06.00 tot 18.00 uur. “Opvallend is dat de komst van Disney Channel (2,6 procent) niet ten koste gaat van Jetix, maar wel van haar concurrenten“, aldus Jetix. “Ge- zamenlijk wist Disney Channel Benelux (Jetix en Disney Channel) een markt- aandeel van 30,5 procent te behalen in de maand oktober.

Ten opzichte van de cijfers van vorig jaar is Jetix de enige zender die wint, vertelt een woordvoerster. “Door de komst van Disney Channel begin oktober is de winst ten opzichte van oktober 2008 ruim 5 procent. Concurrent Nickelodeon levert ruim 5 procent in ten opzichte van vorig jaar en Nederland 3 verliest 1,7 procent.

Het best bekeken programma op Jetix is Zack & Cody met een marktaandeel van 34,3 procent. “De best bekeken film afgelopen maand op Jetix is Casper: Een Geestig Begin met een marktaandeel van 52,1 procent en een kijkdichtheid van 5,6.”

Marieke van Heeswijk van Disney Channels Benelux is tevreden over de score. “Door de komst van Disney Channel hebben we nu twee sterke merken die ondersteunend en complementair aan elkaar zijn. Een groei van 5,1% ten opzichte van oktober 2008 geeft de kracht van het merk aan.

Nickelodeon claimde eerder ook de best bekeken kinderzender in oktober te zijn. Waar Jetix cijfers gebruikt in het tijdvak 06.00 tot 18.00 uur, baseert Nickelodeon zich op cijfers in het tijdvak 06.00 tot 20.00 uur. Jetix stopt om 18.00 uur met uitzenden.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen