John de Mol: ‘De Gouden Kooi wordt wereldwijd succes’

John de Mol verwacht dat De Gouden Kooi de komende jaren uitgroeit tot een internationaal succes. Dat zegt De Mol tegen het ANP. “Ik voorspel dat De Gouden Kooi voor het einde van volgend jaar ergens op de wereld aan een inter- nationale opmars begint. Als het maar weer op de buis is, zal dat wereldwijd zorgen voor een domino-effect“, vertelt De Mol. “De Gouden Kooi hebben we een paar keer net niet aan het buitenland verkocht, maar binnenkort gaat dat wel gebeuren.

Big Brother, John de Mols grootste tv-succes ooit, viert op 16 september zijn tienjarig jubileum. Het programma is nog altijd in 72 landen op de buis. In Israël ging pas vorig jaar de eerste serie van start. “En in Amerika was het laatste seizoen van Big Brother de best scorende serie van de afgelopen tien jaar“, aldus De Mol.

Het Engelse Channel 4 stopt binnenkort echter met Big Brother. “Het zou mij niet verbazen dat een andere Engelse zender het programma overneemt, want het trekt daar nog steeds een miljoenenpubliek.

In Nederland keert Big Brother niet meer terug op de buis, denkt De Mol. Volgens hem is het programma daarvoor te duur. “Bovendien hebben we hier al De Gouden Kooi gehad; dat was ’the next step’ na Big Brother.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen