SBS 6 verplaatst Holland’s Got Talent naar vrijdagavond
Geplaatst op donderdag 07 mei 2009 om 11:54
Gerard Joling (49) is niet zaterdagavond, maar vrijdagavond te zien met de tweede liveshow van Holland’s Got Talent. Dat heeft SBS 6 besloten na het verschuiven van de X Factor-finale naar zaterdag. RTL 4 verplaatst X Factor, omdat zij het niet gepast vindt om gelijk met de herden- king van de slachtoffers in Apeldoorn een groot amusementsprogramma uit te zenden. Vanwege het verschuiven van Holland’s Got Talent naar vrijdag, zijn de laatste twee afleveringen van De Hoofdprijs op zaterdag te zien.



donderdag 07 mei 2009 om 11:54
Respectloos van sbs6
donderdag 07 mei 2009 om 11:55
Precies.. BOEEEEEEEEEEEEEEEEE
donderdag 07 mei 2009 om 11:56
Weg met SBS, wat een aasgieren
donderdag 07 mei 2009 om 11:56
Respectloos
donderdag 07 mei 2009 om 11:56
Ronduit schandalig en respectloos van SBS!!! RTL helemaal TOP!!!
donderdag 07 mei 2009 om 11:56
“zijn de laatste twee afleveringen van De Hoofdprijs op zaterdag te zien.”
En de wereld haalt opgelucht adem…
donderdag 07 mei 2009 om 11:57
Toon gewoon een beetje respect voor de slachtoffers van Apeldoorn, en denk niet alleen aan de kijkcijfers. Bah wat is SBS6 toch een vreselijke groep mensen bij elkaar. De hele media past zn programmering aan maar SBS6 denkt: kom,laten wij eens een amusementsprogramma verschuiven naar de vrijdag.
Ugghhh ik kots op ze
donderdag 07 mei 2009 om 11:57
zeker RTL zijn TOPPERS, goed gedaan
donderdag 07 mei 2009 om 11:57
een grote no-no voor SBS6
donderdag 07 mei 2009 om 11:58
Belachelijk!
donderdag 07 mei 2009 om 11:59
SBS gaat over lijken!!!!
donderdag 07 mei 2009 om 11:59
Het is toch geen nationale herdenking of nationale rouwdag. Wat zou SBS6 nog moeten toevoegen als de NOS en RTL4 hier aandacht aan gaan besteden..
donderdag 07 mei 2009 om 12:01
Reactie op Juanes:
zeker wel, alles voor de kijkcijfers
donderdag 07 mei 2009 om 12:03
Maar op zaterdag is ook al de finale van het songfestival! (flop?)
Waarom zou het respectloos van SBS6 zijn om het op Vrijdag te zetten? SBS6 heeft hieraan genoeg aandacht besteed en besteed zeker die aandacht uitgebreid in Hart van Nederland. Ik denk overigens dat HGT wel minder kijkers vrijdag trekt dan vorige week, maar wel meer dan als ze de show op Zaterdag hadden gezet. Maar wees toch eens eerlijk: 2 uur naar de herdenkingsdienst kijken is toch best saai. Ik vind het overigens verschrikkelijk wat er is gebeurt. Alle zenders besteden al genoeg aandacht en respect aan de slachtoffers.
donderdag 07 mei 2009 om 12:03
Dit slaat nergens op dat SBS het nu naar de vrijdag doet dat is echt respectloos.
RTL 4 die doen het teminste goed ik kijk morgen wel naar RTL 4 maar zeker niet naar SBS6.
Trouwens volgende week Vrijdag een Nieuw Seizoen van Dancing With The Stars en daar ga ik ook zeker naar kijken om 20:30 uur meteen na GoedeTijden SlechteTijden.
Groetjess Frank
donderdag 07 mei 2009 om 12:03
Uiteindelijk beslist NL waar ze naar kijkt.. dus we zien wel of het gepast is of niet aankomende vrijdag
donderdag 07 mei 2009 om 12:05
Reactie op James:
Niemand zegt dat SBS6 die herdenking ook zou moeten uitzenden (de Hoofdprijs kon er gerust blijven staan), maar RTL4 vindt het niet gepast om op zo’n dag een grote amusementsshow uit te zenden. Maar wat doet SBS6? Die verplaatst een amusementsshow juist naar de vrijdag! Wel een grote afknapper. Zonde SBS6!
donderdag 07 mei 2009 om 12:05
Om eerlijk te zijn: herdenkingsdienst = saai
Respect voor Slachtoffers
donderdag 07 mei 2009 om 12:10
Respectloos en bang om HGT tegenover X Factor te laten.
En die flop die de Hoofdprijs heet zal waarschijnlijk na dit seizoen gecanceld worden.
donderdag 07 mei 2009 om 12:11
Of het netjes is of niet, daar kun je over discussiëren, maar strategisch is het natuurlijk wel. Als op één zender aandacht voor die herdenking is, is dat wel voldoende. Tenslotte zijn de slachtoffers, hoe lullig dan ook, geen helden.
donderdag 07 mei 2009 om 12:12
Dit is de Vrijdag avond van RTL 4.
19,30 Half Acht Nieuws
20,30 Herdenking Koninginnedagdrama
21,45 Nog Niet bekent (waar schijnlijk begint hier al Laat ze maar lachen)
22.10 Laat ze maar Lachen
23,25 De Pfaff’s
00,10 RTL Nieuws & weer laat
De Zaterdag van RTL 4.
20:00 X Factor de Finale
21:40 De tv kantine
22:10 X Factor de Uitslag
22:40 Succes Verzekerd (De programering loopt waarschijnlijk Uit).
Mis het niet Vanavond een Dubbele aflevering van GoedeTijden SlechteTijden tussen 20:00 & 21:00 uur MIS HET NIET.
Groetjess Frank
donderdag 07 mei 2009 om 12:14
hier zat ik al op te wachten xD
campingzender gaat voor de cijfers en daarvoor gaan ze letterlijk over lijken.
donderdag 07 mei 2009 om 12:17
nee laat ze maar lachen na de herdenkingsdienst is een lekkere programering…
donderdag 07 mei 2009 om 12:18
Reactie op poppie:
Ja, klopt LZML na een herdenkingsdienst?!! WTF?!
donderdag 07 mei 2009 om 12:21
stellen jullie je niet zo aan, waar jullie sbs6 kunnen pakken pakken jullie ze, doe niet of jullie zo heilig zijn!
donderdag 07 mei 2009 om 12:22
belachelijk
donderdag 07 mei 2009 om 12:27
Reactie op Joke:
Heb je dan geen respect voor de slachtoffers?
donderdag 07 mei 2009 om 12:28
Oei, Tina, oei oei oei. Dit lijkt me een erg foute beslissing… Op deze manier maak je je niet erg populair bij de kijkers.
Iedereen weet natuurlijk dat RTL de herdenking als excuus gebruikt om SBS6 aan te vallen op zaterdag met X-Factor. Maar SBS trapt dubbel in de val door de uitzending te verplaatsen…
Ik zou het dan eerder op zondag proberen met HGT.
Dit is echt slecht voor het imago
donderdag 07 mei 2009 om 12:30
dit is echt onwijs zielig… Ik hoop echt vanuit de grond van m’n hart dat er geen ziel naar HGT kijkt morgenavond. Dit moet afgestrafd worden.
Wát een aanfluiting zeg.
donderdag 07 mei 2009 om 12:31
schande
donderdag 07 mei 2009 om 12:33
SBS6 heeft kijkcijfers nodig, maar op deze manier is SBS6 zeer respectloos bezig, dus mijn verzoek aan de kijkers is: ga vooral vrijdag niet naar SBS6 kijken!
donderdag 07 mei 2009 om 12:34
SBS, hier zijn geen woorden voor.. wat een respectloze actie! RTL TOP!
donderdag 07 mei 2009 om 12:37
Ik zie dat hier veel mensen heel erg negatief reageren op het besluit van SBS. Mag ik diezelfde mensen eens vragen waar zijn op vrijdagavond naar gaan kijken? Kijken ze allemaal naar de Herdenksingsdient misschien? Of misschien toch naar iets anders?
Oh ja, en hoeveel van de mensen die hier zo negatief reageren zijn afgelopen 4 mei om 20.00 uur 2 minuten STIL geweest?
donderdag 07 mei 2009 om 12:39
Ja, SBS is een échte familiezender… zo blijkt maar weer.
donderdag 07 mei 2009 om 12:40
Ik zou zeggen: boycotten dat Hollands got talent, sowieso n waardeloze show
donderdag 07 mei 2009 om 12:41
@Krypto
Precies Krypto en daar komt nog bij dat RTL meteen na de herdenking (voor mensen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats waren) “Laat ze maar lachen” uit gaat zenden. Dat is pas erg.
donderdag 07 mei 2009 om 12:43
Reactie op Anonymous:
Meteen na de herdenking? Daar zit nog een halfuur tussen met een nog nader te bepalen programma. Het zou inderdaad wel erg pijnlijk zijn om direct na die herdenking met LZML te beginnen.. Maar ach, kijk maar naar SBS6: die gaat vrolijk een amusementsshow uitzenden. Walgelijk.
donderdag 07 mei 2009 om 12:45
@Anonymous
Helemaal niets walchelijks aan. Mensen die mee willen herdenken kunnen toch op een zender terecht? Met alle respect hoor, maar die slachtoffers hebben niets heldhaftig gedaan waardoor ze kwamen te overlijden. Je kunt de boel ook overdrijven.
donderdag 07 mei 2009 om 12:49
@kryptop, je hebt gelijk, maar van een Hoofdzender verwacht je toch wat respect, zou net hetzelfde zijn als SBS6 niet de dodenherdenking zou uitzenden en lekker leuk Holland Got Tallent zou uitzenden op dat tijdstip. Dat NET5 of RTL5 of eender welke andere (kleine) zender dit zou doen zou ik niet erg vinden. Maar niet een hoofdzender die zich wil profileren als ‘familiezender’. Dat komt zeker het imago niet ten goede. Niet alles draait om kijkcijfers, vaak gaat het ook om imago op bouwen. SBS komt daardoor weeral eens in het hoekje als zender waar het draait om kijkscijfers, rommel, en onrespectloos, en zeker ook als ‘niet-meegaan met actualiteit’ (men heeft zelfs niet eens een nieuwsdienst). Ik verwachte geen Live verslag of dergelijk, maar toch helemaal niet een show met allerlij tierlatijntjes!
donderdag 07 mei 2009 om 12:49
Het is er na niet tijdens dat is sowieso al anders.
Wat zou bijvoorbeeld erger zijn als je op 4 mei om 20:00 iets komisch uitzend of pas daaarna.
donderdag 07 mei 2009 om 12:55
zo geen zin in gerard!
donderdag 07 mei 2009 om 12:58
Reactie op Joke: Als je niet naar de herdenking kijkt en iets anders kijkt dan hgt betekend het niet dat je geen respect heb voor de slachtoffers. Beetje kort door de bocht dit.
En voor de rest:
Sbs verhuist Hgt waarschijnlijk omdat zei de herdenking in Hart van Nederland gaan laten zien en omdat Rtl4 Zaterdag studio 22 in gebruikt heeft. X-factor, Hgt en alle andere grote shows komen namelijk allemaal uit deze zelfde studio. Als je goed kijkt kun je dat ook gewoon zien.
Verder had Rtl4 X-factor gewoon op Vrijdag kunnen laten. De verplaatsing slaat nergens op. Het is heel erg wat er gebeurd is absoluut maar het slaat wel weer een beetje door. Sowieso dat het weer op meerderre zenders moet komen.
Iedereen kan nu over Sbs heen gaan vallen maar dit is het zelfde als de herhaling van Ik hou van Holland (na die extra lange nieuwsuitzendeing) bij Rtl4 om half 11 op koninginnedag. Dus ja. Ik vind dat het prima kan en dat iedereen zelf bepaald wat ie kijkt en op wat voor manier ie respect toont!
donderdag 07 mei 2009 om 13:00
1. Wat een kinderachtige reacties, veel mensen die onder verschillende namen gaan posten!
2. Ned 1 en RTL 4 zenden al een herdenking uit, dus daar is echt geen interesse in!
3. Het is geen nationale rouwdag oid, dus waarom zouden ze het moeten? Het is overigens ook helemaal niet respectloos, want ze hebben bij HVN meerdere keren stil gestaan bij de ‘aanslag’
4. Dit is voor de RTL fanclub gewoon een mogelijkheid om SBS weer even de grond in te trappen. Ga daar maar vooral mee door, laat merken HOE ZIELIG, TRIEST, KINDERACHTIG jullie zijn.
donderdag 07 mei 2009 om 13:01
echt weer iets voor sbs een zender die totaal geen respect heeft weg er mee
het enige waar ze aan denken is aan hun zelf
donderdag 07 mei 2009 om 13:03
Ik als fan moet zeggen dat ik het deze week oversla, er zit een vies bijsmaakje aan en daarom kijk ik het wel zaterdag via sbs gemist.
donderdag 07 mei 2009 om 13:06
Reactie op michel:
Xfacot en HGT worden echt niet in dezelfde studio (22) opgenomen hoor…
Dus jij denkt dat de mensen van xfactor en HGT binnen 24 uur heel het decor van xfactor weghalen, en even snel het decor van HGT opbouwen? en dat iedere week?
Dacht het niet, HGT word opgenomen in een andere studio
donderdag 07 mei 2009 om 13:07
wat heeft sbs 6 aan respect? Gerard? Tooske? Henkjan Smit? Patty Brard? zo kan ik nog wel even doorgaan!
donderdag 07 mei 2009 om 13:09
ach rtl fanclub krijg toch de ####### met jullie gebash.
donderdag 07 mei 2009 om 13:09
Ik kan het gewoon niet geloven!
Ik kijk graag naar sbs programma’s maar dat ze dit doen verbaasd me enorm
ik dacht dat het een nationale zender was die lekker hollands deed en dus ook respect toont voor slachtoffers
blijkbaar dus niet
donderdag 07 mei 2009 om 13:10
Reactie op Jeffoo00: Uri Geller en Popstars wel dezelfde studio als X factor dus ging er vanuit dat Hgt ook uit die studio kwam. Had ik verkeerd dus.
Verder blijf ik bij mijn standpunt dat de reacties van sommige mensen hierboven echt te overdreven zijn!
donderdag 07 mei 2009 om 13:11
Werkelijk schandalig!
Ik hoop dat geen enkel persoon in Nederland kijkt naar deze afschuwelijke commerciële zet.
Applaus voor RTL, ookal is het een kutzender met hun nep mensen. Ze tonen wel respect.
donderdag 07 mei 2009 om 13:11
Werkelijk schandalig!
Ik hoop dat geen enkel persoon in Nederland kijkt naar deze afschuwelijke commerciële zet.
Applaus voor RTL, ookal is het een ***zender met hun nep mensen. Ze tonen wel respect.
donderdag 07 mei 2009 om 13:12
De slachtoffers van Apeldoorn boeien mij toch niet, ik trad ook vrolijk op bij 538 met Koninginnedag dus nu ga ik vrijdagavond de hele avond grappen maken zoals ‘Even Apeldoorn bellen’, kunnen mensen lekker lachen he!
donderdag 07 mei 2009 om 13:12
en jullie hebben je vorige week zeker ook allemaal in huis opgesloten toen jullie het nieuws over de aanslag hoorden? Of toch Koninginnedag blijven vieren? In Amsterdam liepen nog 600.000 mensen rond.
donderdag 07 mei 2009 om 13:14
Zoals ik al in een ander topic schreef (velen hier herhalen zich, dus ik sta het mezelf ook toe); Goeie en respectvolle zet van RTL4 om X-factor te verplaatsen. Net als het een goeie, respectvolle zet van SBS6 was om op 4 mei een film over Anne Frank uit te zenden, toen RTL4 gewoon GTST en CSI uitzond.
donderdag 07 mei 2009 om 13:16
Respect voor RTL dat ze de hele avond reclamevrij uitzenden.
Jammer van SBS, ik had meer verwacht.
Misschien hebben ze niet de middelen al denk ik van wel.
donderdag 07 mei 2009 om 13:17
Reactie op sick:
jou naam zegt wat ik van deze actie van sbs vind, SICK ja!~
donderdag 07 mei 2009 om 13:19
heel nederland is in de ban van hollands got talent
mensen zitten aan de buis gekluisterd
met gierende banden door apeldoorn heen
vrijdag
20:30
de gezelligste show van nederland
BAH BAH BAH
ik walg ervan
donderdag 07 mei 2009 om 13:20
Reactie op bob:
En reageer nu eens inhoudelijk op wat ik schreef!
donderdag 07 mei 2009 om 13:23
Reactie op mark: sorry hoor maar dat schrijf jij… Jij bent zo ziek!
donderdag 07 mei 2009 om 13:23
Waar gaat Nederland heen als we schijt hebben aan moordaanslagen en gewoon vrolijk plat amusement gaan uitzenden?
Dit is niet mijn land.
donderdag 07 mei 2009 om 13:23
Nogmaals: SBS is in de val getrapt die RTL uitgezet heeft. Op zich is er niks mis met een show op die avond.
Maar door als eerste te schuiven onder het mom van “respect” slaagt RTL er nu in om het imago van SBS een enorme deuk te bezorgen.
Dom van SBS dat ze in de val trappen!
Ik ben es benieuwd of SBS de show niet opnieuw verschuift nav de reacties…
donderdag 07 mei 2009 om 13:24
Je moet niet raar staan te kijken als men zaterdagavond massaal gezellig een DVD’tje opzet. Je hoeft je toch niet verplicht betrokken te voelen mag ik hopen? Hoe oneerbiedig dit voor sommige mensen zal zijn: Ik ben niet van plan om die herdenking te volgen. Domweg geen zin in.
donderdag 07 mei 2009 om 13:26
SBS zal vast heel aardig in Hollands Got Talent 1 minuut stilte houden om hun imago op te poetsen want ja hun hebben ook respect.
donderdag 07 mei 2009 om 13:29
Reactie op Iris: Dan kun je voortaan wel alleen maar rouw- en herdenkingsdiensten uitzenden want er gebeurt iedere dag wel iets ergs. Nu treft het het Koninklijk huis maar voor vele anderen is die ellende net zo erg. Maar daar rouwt dan niemand om.
donderdag 07 mei 2009 om 13:37
@Iris
Vind je niet dat je iets overdrijft? Die mensen hebben niets anders gedaan dan overlijden. Ja het is wreed, ik weet het, maar dat is het nu eenmaal. Ze zijn niet door een heldendaad van hun zelf overleden, ze hadden gewoon ongeluk. Als je daarvoor even stil bent is dat voldoende. Kom op het leven gaat door, ook in Nederland.
donderdag 07 mei 2009 om 13:42
Reactie op Kiki: heb jij vorige week niet goed gekeken. Geen van de slachtoffers die vrijdag wordt herdacht is van het Koninklijk Huis hoor.
Verplaatsing van RTL4 is respectvol maar ik heb toch het gevoel dat ze ook vreesde voor minder kijkers als gevolg van de uitzending op Ned1. Het verplaatsten kwam ze dus ook wel goed uit. Dat SBS6 juist een vrolijke show naar de vrijdag toe haalt is natuurlijk heel dom, respectloos en slecht voor hun imago. Wanneer de show er al stond hadden ze hem best kunnen uitzenden, maar wetende dat er een herdenking is de show verplaatsen….
Overigens is het zeer ongepast dat RTL4 om 22.15 Laat ze maar lachen uitzend. Dit moeten ze nog maar gauw aanpassen en vervangen door een talkshow of film (geen comedy). Dat kan nog prima.
donderdag 07 mei 2009 om 13:47
Reactie op SBS less: Ik vraag me al tijden af waar “SBS less” voor staat… ‘less’ betekent namelijk minder. SBS minder?
donderdag 07 mei 2009 om 13:50
Ik begrijp SBS6 wel. Pretentieloos en commercieel eerlijk.
RTL is ronduit hypocriet. En dan Laat ze maar lachten programmeren na de herdenking.
donderdag 07 mei 2009 om 13:50
Heel Nederland in de ban van SBS. Dat is precies wat ze willen.
donderdag 07 mei 2009 om 13:53
Hoeveel zenders gaan de herdenkingsdienst uitzenden? 1 toch maar? Moet iedereen zich daarop aanapassen?
Om HGT tegenover de finale van Xfactor hebben worden ze niet vrolijk van. Ik denk dat ze nu niet eens heel veel kijkcijfer verlies hebben. Sommige mensen hebben niet te behoefte om naar de herdenking te kijken…
donderdag 07 mei 2009 om 14:11
Als SBS6 hetzelfde zou hebben gedaan als RTL4, zou het ook niet goed zijn geweest, want dan stonden hier reacties als: na-apers…, ach ja, ze moeten wel na RTL…., dit konden ze zelf niet verzinnen… en hoe kan je een serie als de Hoofdprijs tegenover de herdenking laten staan? Mensen, er zit een knop op je afstandabediening, ik kan begrijpen dat niet iedereen zit te wachten op het live volgen van een herdenkinsgdienst.
donderdag 07 mei 2009 om 14:13
Misselijkmakende actie van SBS
donderdag 07 mei 2009 om 14:14
Reactie op Twiny: Laten we sbs gewoon een week lang boycotten. Ten eerste mis je toch niks en Ten tweede misschien leren ze ervan.
donderdag 07 mei 2009 om 14:17
Reactie op Iris: Die laatste zin die je zegt? Zei de dader ook niet zoiets?
donderdag 07 mei 2009 om 14:20
Reactie op jos: En vergeet de herhaalin van Ik hou van Holland s’avonds laat op koninginnedag dag niet. Daar hoor je nu niemand meer over maar, dat kon dan wel! Overgens zoals ik al eerdeer zei had ik dar geen probleem mee en ook niet dat Sbs Hgt uitzend Vrijdag. Finale van de X-factor had wat mij betrfeft gewoon door kunnen gaan en de herdenking en extra Boulevard dan op Rtl7 waar deze zender voor bedoeld is!
donderdag 07 mei 2009 om 14:22
@David K: het gaat mij erom dat SBS toch nooit iets goed doet in de ogen van veel mensen hier. Ik zeg eerlijk, ik kijk behalve naar Hart ook niet veel naar SBS, maar waarom altijd zulke negatieve reacties? Buiten dat vind ik veel mensen hier ook hypocriet, die zijn ook niet meteen naar huis gegaan na de aanslag zelf op Koniginnedag maar dronken nog een biertje, of keken ’s middags ook niet naar de emotionele toespraak van de Koningin.
donderdag 07 mei 2009 om 14:22
Reactie op David K:
Als je al nooit naar SBS kijkt, zullen ze van je boycotactie ook niet wakker liggen.
donderdag 07 mei 2009 om 14:23
Reactie op michel: Sukkel HGT komt vanuit studio 24. Hoezo alle shows vanuit 24? SDOIJS, Uri en HGT komen vanuit 24.
donderdag 07 mei 2009 om 14:24
Reactie op michel: NEEHEE, URI uit 24
POPSTARS uit 22
HGT uit 24
XFACTOR uit 22
Moeilijk hoor
donderdag 07 mei 2009 om 14:26
Reactie op Anonymous: Hoezo alle shows uit 22*
donderdag 07 mei 2009 om 14:27
Reactie op michel:
De herhaling van IHVH kon niet worden geschrapt, in verband met sponsorverplichtingen. En die show werd niet TIJDENS een herdenking uitgezonden, zoals SBS6 wel doet met HGT.
donderdag 07 mei 2009 om 14:29
Waarom moeten wij uberhaupt live kijken naar een dienst als deze? Gaat de media hier niet te ver in?
donderdag 07 mei 2009 om 14:33
Het is totaal begrijpelijk van SBS6 om HGT naar Vrijdag te halen, de show moest per se deze week worden uitgezonden. Zaterdag zou het een enorme flop worden (Idols finale) Nu was er nog de Zondag-avond en de Vrijdag-avond over. Zondag stond er al een vrij goeie programmering, maar Vrijdag stond de hoofdprijs wat tegen de flop-cijfers aanloopt, dus de keuze was snel gemaakt om HGT en de Hoofdprijs om te wisselen. Volkomen tactisch dus. En zeker niet respectloos!
donderdag 07 mei 2009 om 14:38
Reactie op flakin: hoer
donderdag 07 mei 2009 om 14:40
Reactie op vlaakin:
RTL-Hijger
donderdag 07 mei 2009 om 14:43
Met de herdenking op de P.O. en herdenkingsuitzending op RTL 4 denk ik dat er genoeg gelegenheid geboden wordt de herdenking te volgen. Mocht je echt iets anders willen zien is het oke dat SBS nog iets anders uitzendt. Maar dat dat een hysterische gil-show de juiste invulling is weet ik dan niet, en ik denk dat er weinig gekeken wordt, maar voor ieders keuze is er wat ‘ in de aanbieding’.
donderdag 07 mei 2009 om 14:43
Ben zeker geen sbs fan maar denk toch niet dat RTL de programmering heeft aangepast uit respect, maar gewoon om de kijkcijfers veilig te stellen. sbs heeft ingezien dat ze deze strijd met x-factor nooit gaan winnen, dus ik weet nog niet of dit zo’n domme actie is van Tina..
Trouwens, waarom vindt sbs HGT zoveel belangrijker dan De hoofdprijs?? Het scheelt net 200.000 kijkers en dan zo’n actie..?
donderdag 07 mei 2009 om 14:45
RESPECTLOOS!
donderdag 07 mei 2009 om 14:47
Reactie op Anonymous: ik heb dat al recht gezet. Veder kijken dan je neus lang is loser!
donderdag 07 mei 2009 om 14:50
Reactie op Anonymous: 82 Maar wel op de dag zelf! Is misschien nog wel erger! Norgaals ik had er zelf geen problemen mee. Ook niet Hgt Vrijdag. ik kijk naar beide programma’s niet. Heb wel respect voor de slachtoffers en vind het erg wat er gebeurd is maar, we draven nu weer een beetje door.
donderdag 07 mei 2009 om 14:52
Walgelijke actie van SBS volkomen respectloos.
Nooit meer naar deze pulpzender kijken
donderdag 07 mei 2009 om 15:28
misschuen houdt HGT wel 2 minuten stil op vrijdag? niet meteen schreeuwen mensen! eerst afwachten.
maar mooier is: SBS knielt voor RTL!
maar wanneer komt Fans nu? en waarom begint De Hoofdprijs pas om 20.30? Wat komt er om 20.00? Misschien wel Fans..
donderdag 07 mei 2009 om 15:30
Misselijkmakende actie van SBS
donderdag 07 mei 2009 om 15:31
Ik ben er eigenlijk wel content mee!
Ik vind het namelijk volkomen overbodig dat RTL zo nodig ook de herdenkingsbijeenkomst in Apeldoorn moet uitzenden. NOS hoort er als publieke omroep verslag van te doen. Dat RTL er voor kiest om in de gedachte van de slachtoffers tijdens de herdenking geen groot amusementsprogramma uit te zenden kan ik alleen maar waarderen. Maar het is al duur genoeg om alleen de NOS daar de faciliteiten neer te laten zetten. Laat RTL dat geld eens in kwalitatieve programma’s stoppen!
En dat SBS nu HGT naar de vrijdag zet is commercieel gezien best begrijpelijk. ER zijn namelijk legio mensen die het niet zo nodig vinden om een hele avond stil te staan bij het gebeuren van vorige week, die willen gewoon een plezierig televisie-avondje! Mat dank aan SBS kan dat vrijdag dus ook gewoon.
SBS biedt de belangrijke tv-doelgroep (Jan en Sjaan op de bank
nu dus een gezellig alternatief voor dramatische en saaie herdenkingsdiensten. (En Astrid Kerssenboom en Sandra Schuurhof *gaap*)
donderdag 07 mei 2009 om 15:47
Het lijkt mij een onverstandige zet van SBS6, omdat mensen het blijkbaar respectloos vinden van een zender om amusement te brengen op zo’n moment.
Maar wat heeft het voor zin om te rouwen om 6 willekeurige mensen die zijn doodgereden?
Per week vallen er 15 doden in het verkeer. Ook willekeurige mensen die het niet verdienen.
Elke dag vallen er dus meer dan 2 doden in het verkeer.
Eigenlijk mag dus geen een zender ooit amusement uitzenden. En geen een Nederlander mag ooit feest vieren.
Of is het iets anders omdat het live op televisie te zien is geweest?
donderdag 07 mei 2009 om 15:55
Dit kan toch echt niet!!!!!!
wat is er hier aan de hand.
respectloos
donderdag 07 mei 2009 om 15:56
@jip
Op zich is dit natuurlijk wel iets anders dan een reguliere verkeersdode, maar het is voldoende als de staatsomroep er bij stilstaat. Tenslotte is er geen periode van nationale rouw afgekondigd door de regering. En wat mensen op deze avond doen moeten ze lekker voor zichzelf weten, die hoeven zich heus geen schuldgevoel laten aanpraten door een paar mclusters
donderdag 07 mei 2009 om 15:56
Ik boycot SBS vrijdag, respectloos!
donderdag 07 mei 2009 om 16:04
iedereen moet sbs boycotten vrijdag
donderdag 07 mei 2009 om 16:21
SBS jullie zijn SLECHT bezig en hebben geen respect
donderdag 07 mei 2009 om 16:24
Laatste nieuws: Eric van Tijn is zaterdag niet bij X-Factor en RTL mag de naam RTL Vandaag gewoon gebruiken!
donderdag 07 mei 2009 om 16:27
Correctie: Hij is er WEL bij en neemt de rol van Gordon over.
Sorry…
donderdag 07 mei 2009 om 17:00
tina nijkamp van sbs6 toont zich hiermee niet de omroepvrouw van het jaar !
donderdag 07 mei 2009 om 17:08
grappig om t4e zien dat sbs6 nu volop reclame maakt voor de hoofdprijs en Holland’s Got Talent!
donderdag 07 mei 2009 om 17:09
Mensen maak je niet druk. Er zijn ook mensen die geen herdenkingsdienst willen zien. Ik ben zelf ook iemand die gaat kijken naar de herdenkingsdienst, maar ik snap nu alle ophef ff niet.
Staat het ergens geschreven dat morgen tijdens de herdenkingsdienst geen amusementsprogramma’s op TV getoond mogen worden?
Kijk waar je naar kijken en wilt en maak je niet dik over de andere programma’s!
donderdag 07 mei 2009 om 17:24
Net of RTL het niet doet voor de kijkcijfers! Er zullen veel mensen kijken naar de NOS dus er komen minder kijkers naar X-Factor, dus ook minder SMS-jes! Het is heel erg, maar op een zender is een herdenking toch wel genoeg!
donderdag 07 mei 2009 om 17:34
Reactie op SBS less: pst 67: Het betrof toch een aanslag op het Koningshuis? Dat er anonieme mensen het slachtoffer zijn geworden is triest, maar ik heb geen zin om ernaar te kijken. Dus hoezo dom van SBS, respectloos en slecht voor hun imago? Ik vrees dat ik niet de enige ben die er geen zin in heeft. Maar ik ga sowiezo maar eens lekker een strandwandelweekend houden. Godzijdank is daar geen televisie te bekennen.
donderdag 07 mei 2009 om 18:01
bij sbs6 wordt er ook wel degelijk aandacht aan de herdenking besteedt hoor:
19.00 uur: Hart van Nederland
19.45 uur: Shownieuws
20.25 uur: Hart van Nederland
20.30 uur: HGT
Extra lange edities dus, van HvN.
donderdag 07 mei 2009 om 18:24
en toch kijken er weer 800.000 mensen hoor
hopelijk worden ze goed afgestraft en niet alleen op vrijdag
donderdag 07 mei 2009 om 18:28
gerard wil alles voor de kijkcijfers,het zal zijn iedee zijn die doet alles hij trad ook op bij 5 3 8 omdat ze het hem zo netjes vroegen.uuuu odat het zo netjes betaald getver gewoon.
donderdag 07 mei 2009 om 19:17
Reactie op ikkuh:
20 minuten meer!
wat goed!
ranzig gedoe van sbs6
lijkenpikkerij
donderdag 07 mei 2009 om 19:31
Het worden interessante kijkcijfers vrijdag en zaterdagavond.
donderdag 07 mei 2009 om 19:37
ja, het was ook heel respectvol van rtl om op koninginnedag gewoon de herhaling van ik hou van holland uit te zenden, de feestelijke koninginnedag uitzending van de dag ervoor.
donderdag 07 mei 2009 om 19:40
o ja, en laat ze maar lachen op vrijdagavond bij rtl is dus geen probleem?
donderdag 07 mei 2009 om 19:53
kunnen we niet gewoon een keer stoppen om overal een drama van te maken. tuurlijk is het erg voor alle betrokkenen maar is het nu echt nodig dat het hele land nu al een week min of meer gedwongen op z’n kop staat… er zijn op Koninginnedag ongetwijfeld meer mensen overleden (ik ken er in ieder geval 1) en daar hoeft ook niet het hele land om mee te treuren. ‘t was ook zeker geen aanslag, gewoon iemand die letterlijk en figuurlijk de weg kwijt was en dit (helaas) voor de ogen van de hele wereld wilde uiten.!
donderdag 07 mei 2009 om 20:04
Walgelijke actie van SBS6.
Wat een troepzender.
donderdag 07 mei 2009 om 20:09
Reactie op Jeffoo00: Reactie op Lady Trish: Reactie op Juanes: en voor al die anderen.
De enige reden dat RTL het programma verplaatst heeft is omdat dit heel erg prettige publiciteit opleverd. Dat noem ik pas respectloos. Over de rug van de slachtoffers net doen alsof je zo begaan bent…. bah bah en nog eens bah
donderdag 07 mei 2009 om 20:19
Ik vind het ook niet leuk,nu moet ik Zaterdag na de Hoofdprijs kijken.
donderdag 07 mei 2009 om 20:28
De hoofdprijs van SBS stop overigens ook na zaterdag en komt ook niet meer terug. Jammer!!!
donderdag 07 mei 2009 om 21:17
wat is RTL toch weer goed he. Gaat daar totaal niet om de kijkcjifers .
donderdag 07 mei 2009 om 21:23
Reactie op Lady Trish:
Hoezo alles voor de kijkcijfers? Iedereen gaat toch naar die herdenking kijken.
donderdag 07 mei 2009 om 21:32
ik kijk niet meer naar SBS
misselijkmakende actie
donderdag 07 mei 2009 om 21:32
Het bericht van SBS 6:
Ook SBS 6 zal vrijdagavond op gepaste wijze stilstaan bij de herdenking in Apeldoorn. Hart van Nederland doet in een extra lange uitzending van 19.00 tot 20.30 uur live verslag van de openbare herdenking. Aangezien de besloten bijeenkomst reeds op twee netten te zien zal zijn, kiest SBS 6 er voor om kijkers een alternatief te bieden. Vanzelfsprekend zal ook de late editie van Hart van Nederland om 22.30 uur in het teken staan van de gebeurtenissen in Apeldoorn.
Om er voor te zorgen dat de talentenjachten X-Factor en Holland’s Got Talent op zaterdagavond niet recht tegenover elkaar worden uitgezonden, heeft SBS 6 tevens besloten Holland’s Got Talent op vrijdag uit te zenden.
donderdag 07 mei 2009 om 21:33
TJek:P
donderdag 07 mei 2009 om 21:35
Reactie op Anonymous:
tja. en maar niet reageren dat IHVH wel gewoon op koninginnedag herhaald werd en ze vrijdag gewoon laat me maar lachen gaan uitzenden
donderdag 07 mei 2009 om 23:50
Wat een gezeik over respectloos. Wat een bullshit.
Het is gewoon een tv programma wat totaal niks met Apeldoorn te maken heeft.
Ned 3 heeft Budget TV en Doe maar normaal, lachen gieren brullen.
Gezever over niets dus.
donderdag 07 mei 2009 om 23:51
Helemaal niet schandalig en respectloos van SBS!!! slaat nergens op om dat te zeggen.
RTL blijft evengoed helemaal FLOP!!!
vrijdag 08 mei 2009 om 0:01
Jammer, ik kijk graag SBS maar dit vind ik walgelijk.
vrijdag 08 mei 2009 om 0:02
Reactie op Klaas:
Dit is speciaal naar de vrijdag verplaatst en daar gaat het om.
vrijdag 08 mei 2009 om 0:03
In dit topic blijkt maar weer overduidelijk dat er een strijd is tussen de RTL en SBS fans. 126 reacties die helemaal niet gaan over Apeldoorn (hoezo respectloos) alleen maar over het welles nietes van welke zender is beter. Al deze mensen zou het sieren om eens op te houden om zenders/programma’s af te zeiken van de tegenpartij. Geniet van mooie programma’s en praat daar over verder. En vergeet niet commerciële tv heeft maar 1 doel, geld. Trap er niet in met al het gerel in Hilversum. Bijna alles daar is nep. kies voor je zelf wat echt mooi is en wie het maakt boeit niet.
vrijdag 08 mei 2009 om 8:56
Reactie op SBS:
Het zou wat, SBS is juist slim om dat te doen. Twee programma’s van het zelfde soort tegenover elkaar is ook niks.
En dat die herdenking nu toevallig ook op vrijdag is boeie. Het een heeft niks met het ander te maken.
vrijdag 08 mei 2009 om 9:54
Nou klaas, als je wil lachen gieren en brullen moet je zeker niet naar Budget TV kijken, dan kun je nog beter afstemmen op die herdenkingsdienst.
Waar het euvel ligt hier, is dat SBS zich zo laat kennen, bang om de concurentie aan te gaan met RTL4. Ze verliezen hoe dan ook, maar schijnbaar zijn die 200.000 kijkers die ze nu meer trekken van groter belang dan hun zelfrespect.
vrijdag 08 mei 2009 om 10:51
Nou, er wordt schijbaar een probleem gemaakt vanwege de herdenking wat gewoon complete bullshit is, SBS had evengoed HGT wel verplaatst bij verhuizing van X-factor. Heeft niks met zelfrespect te maken maar gewoon inspelen op wat de concurrent doet.
vrijdag 08 mei 2009 om 11:53
Als ‘lead-zender’ (SBS6) vind ik het nog steeds niet kunnen.
vrijdag 08 mei 2009 om 14:28
Sorry hoor, maar ik kies gewoon voor vandaag voor HGT.
vrijdag 08 mei 2009 om 22:42
Reactie op Krypto: Ik heb hier negatief op gereageerd, zoal hier als op zappen. Ik ben 4 mei om stipt 8 uur 2 minuten stil geweest, en heb vandaag de herdenking op tv bekeken, dus wat l*l je nou? Het gaat hier nu eens even NIET om zenders en programma’s, maar om het herdenken van de slachtoffers!!!
vrijdag 08 mei 2009 om 22:54
Reactie op Iris:
Ach overdrijf niet zo. Apeldoorn heeft niets te maken met wat op tv wel of niet wordt uitgezonden. Dat die herdenkingsdienst wordt uitgezonden is gewoon omdat het nieuwswaarde heeft. Het is voornamelijk bedoeld voor de direct betrokkenen. De rest van Nederland heeft daar belangstelling voor en zo niet dan kijken ze naar wat anders.
zaterdag 23 mei 2009 om 11:45
Buiten het feit, dat er behoorlijk met de uitzendingen is “gerommeld”……
is het nu óók nog een zo “blijkt” dat alle fans van Alberto en Tessa Kersten… niet meer de live-uitzending kunnen bijwonen…..MEGA SLECHTE ORGANISATIE…. ze hadden al pech… dat er werdt geschoven met de uitzendingen in de laatste ronde….. en doordat ze gisterenavond pas bekend zijn gemaakt….. hebben alle fans van de vorige kandidaten…. de kaartjes gekocht….. hoe moet ik dit rijmen ???? Jammer voor Tessa en Alberto ?????
Ze mogen 25 personen (P.P) meenemen…. maar ook half Schiedam en Venlo hadden kaartjes willen hebben….. wat horen ze nu; “helaas uitverkocht” slecht, slecht, slecht slechte organisatie …. andere woorden heb ik er niet voor !!!