Weer laagterecord voor The Voice of Holland
De kijkcijfers van vrijdag 24 oktober 2014 (SKO)
The Voice of Holland heeft vrijdagavond na de opleving van vorige week weer kijkers verloren. De tweede aflevering van de The Battles-ronde trok bijna 2,3 miljoen kijkers, goed voor 31 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de minst bekeken The Battles-aflevering ooit van The Voice, dat nu in zijn vijfde serie zit. Vorig jaar keken er gemiddeld 2,8 miljoen mensen naar de The Battles-afleveringen en in het tweede seizoen waren dat er zelfs 3,5 miljoen.
Al sinds de eerste aflevering trekt The Voice of Holland beduidend minder kijkers dan in voorgaande jaren. Het moet raar lopen als de huidige serie niet met afstand de minst bekeken serie van de talentenjacht ooit wordt.
Naar de zeven auditie-afleveringen van dit vijfde seizoen van The Voice keken gemiddeld bijna 2,3 miljoen mensen. Twee van de zeven afleveringen staan in de top drie van minst bekeken aflevering van The Voice ooit.
Vorige week won The Voice ineens flink wat kijkers, mogelijk vanwege de veel bekeken jubileumspecial van GTST. De The Battles-ronde opende toen met bijna 2,7 miljoen kijkers, veruit de meest bekeken aflevering van dit seizoen tot nu toe.
Hoewel het kijkerspubliek is geslonken, blijft The Voice een kijkcijferhit. Ook vrijdag was de show weer de nummer één van de avond. Flikken Maastricht, het meest bekeken alternatief, zat de show op de hielen met bijna 2 miljoen kijkers.
De andere toppers op prime time waren Kanniewaarzijn met 1 miljoen kijkers op NPO 1 en Twee voor twaalf met 777.000 kijkers op NPO 2.
Stromae in College Tour trok 311.000 kijkers naar NPO 3. SBS 6 trok 687.000 kijkers met ’t Is Hier Fantastisch.
Top 15 01. The Voice of Holland (RTL4) 2.261.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.233.000 03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.952.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.766.000 05. RTL Late Night (RTL4) 1.646.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 27.1% 2. NPO1 / 19.5% 3. SBS6 / 8.4% 4. NPO2 / 7.4% 5. RTL7 / 4.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 37,5% 2. Publieke Omroep 30,1% 3. SBS Groep 15,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |