Meeuwis en De Mol zijn kijkcijferhit
De kijkcijfers van woensdag 15 oktober 2014 (SKO)
Het nieuwe programma Meeuwis en De Mol Maken Vrienden is woensdagavond van start gegaan met ruim 1,6 miljoen kijkers en 24 procent marktaandeel op RTL 4. Daarmee is de tv-reeks een kijkcijferhit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Johnny de Mol en Guus Meeuwis trekken er in het programma samen op uit in een oud busje voorzien van aanhanger met kookuitrusting. Om en om beslissen de heren waar en bij wie ze de komende dagen gaan logeren.
Meeuwis en De Mol waren de winnaars op prime time. Over de hele avond gezien wisten alleen acht uur-toppers Achtuurjournaal (2 miljoen) en GTST (1,8 miljoen) een groter publiek te amuseren.
Het meest bekeken alternatief voor Meeuwis en De Mol Maken Vrienden om half tien waren de NPO 1-detective Scott and Bailey met net iets meer dan 1 miljoen kijkers en Hollands Beste Bloemstylist met 622.000 kijkers op SBS 6.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren de half negen-titels Tussen Kunst en Kitsch (1,6 miljoen), Love is in the Air (1,5 miljoen) en Dokter Tinus (1,2 miljoen).
Op de late avond won RTL Late Night (1,1 miljoen) van Pauw (644.000).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.029.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.760.000 03. Meeuwis en De Mol maken vrienden (RTL4) 1.625.000 04. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.554.000 05. Love is in the air (RTL4) 1.460.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 22.0% 2. NPO1 / 20.7% 3. SBS6 / 11.6% 4. NPO2 / 6.9% 5. RTL7 / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 33,0% 2. Publieke Omroep 31,3% 3. SBS Groep 19,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |