Heineken-manager wordt zenderbaas Net5

Ana Henriques (37), die momenteel senior brandmanager voor Crystal Clear, Holy Soda en Sourcy is bij Heineken, wordt op 1 november de nieuwe zenderbaas van Net5. Dat heeft het tv-station vandaag laten weten. Als ervaren merkenbouwer is zij volgens Remko van Westerloo, tv-baas van SBS, de juiste persoon op de juiste plek. “Ana is een gedreven professional en merkdenker pur sang. Zij brengt een schat aan ervaring als marketeer en mediaspecialist mee naar Net5.

Kennis die van grote toegevoegde waarde is om zowel kijker als adverteerder aan de zender te blijven binden“, vervolgt hij. “Daarnaast is Ana een uitgesproken persoonlijkheid die een krachtige stempel gaat drukken op de zender. Ik kijk erg uit naar haar komst en verheug me op een vruchtbare samenwerking.”

Ook Ana Henriques is blij met deze stap in haar carrière. “Net5 heb ik altijd gekend als sterk en onmisbaar tv-merk.

Voor de toekomst is een sterkere band met haar consumenten, een krachtigere samenwerking met haar adverteerders en verrassende content cruciaal. Een mooie uitdaging waar ik graag het voortouw in neem.”

Nu SBS 6 langzaam in de lift omhoog zit, is het met lage kijkcijfers kampende Net5 het nieuwe zorgenkindje van de SBS-groep.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen