Flikken heeft het moeilijk tegenover The Voice


De kijkcijfers van vrijdag 5 september 2014 (SKO)

Foto: RTLHet negende seizoen van Flikken Maastricht is vrijdagavond van start gegaan met ruim 1,6 miljoen kijkers op NPO 1, goed voor een marktaandeel van 24,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met The Voice of Holland als nieuwe concurrent, heeft de politieserie met Angela Schijf en Victor Reinier het niet makkelijk. Flikken Maastricht noteert met deze score zijn minst bekeken aflevering sinds maart 2012, toen de serie in zijn achtste seizoen zat.

Van Flikken Maastricht, dat een halfjaar eerder is begonnen dan gepland, was in het voorjaar het achtste seizoen te zien. Daar keken gemiddeld 2,2 miljoen mensen naar.

Waar Flikken Maastricht de nummer vier van de avond was, was The Voice of Holland op RTL 4 de nummer één met ruim 2,3 miljoen kijkers en 34,9 procent marktaandeel.

Net als vorige week overtuigt The Voice niet. Waar de show toen haar op een na minst bekeken aflevering ooit noteerde, heeft het programma nu de op drie na minst bekeken ooit te pakken. Alleen de aflevering van vorige week en de eerste twee afleveringen van het eerste seizoen werden minder bekeken.

The Voice of Holland beleefde haar hoogtepunt in het tweede seizoen. Sindsdien heeft de talentenjacht steeds wat kijkers verloren. Vooral in het vorige, vierde seizoen werd steeds vaker een laagterecord genoteerd.

The Blind Auditions trokken in het eerste seizoen gemiddeld 2,5 miljoen kijkers, bij de tweede serie waren dat er 3,5 miljoen, bij de derde 2,9 miljoen en bij de vierde 2,6 miljoen.

De nummers twee en drie waren vrijdag de acht uur-toppers Achtuurjournaal (1,8 miljoen) en GTST (1,6 miljoen).

Recht tegenover de tv-hits van NPO 1 en RTL 4, om half negen, kwam alleen NPO 2 nog enigszins tot scoren. Twee voor Twaalf trok 628.000 kijkers. SBS 6 trok slechts 266.000 kijkers met Patty’s Big Fat Ibiza Wedding.

De winnaars tussen half tien en half elf waren The Voice, Nieuwsuur (616.000) en Andy & Melisa (439.000). NPO 1 trok slechts 409.000 kijkers met Jeroen Pauw in Bangladesh.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.320.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.839.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.683.000
04. Flikken Maastricht (NPO1) 1.647.000
05. RTL Late Night (RTL4) 1.286.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.121.000
07. De wereld draait door (NPO1) 916.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 822.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 714.000
10. Editie NL (RTL4) 643.000


11. Twee voor twaalf (NPO2) 628.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 628.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 616.000
14. Pauw (NPO1) 595.000
15. EenVandaag (NPO1) 567.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 29.2%
2. NPO1 / 16.9%
3. SBS6 / 7.7%
4. NPO2 / 6.9%
5. NET5 / 4.0%


6. RTL7 / 3.9%
7. RTL5 / 3.4%
8. Vero / 3.3%
9. NPO3 / 2.7%
10. RTL8 / 2.5%


11. Eurosp / 1.3%
12. Discov / 1.0%
13. Comedy / 0.7%
14. TLC / 0.6%
15. Nick / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 39,0%
2. Publieke Omroep 26,5,%
3. SBS Groep 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen