Bonje met de Buren groeit naar miljoen kijkers
De kijkcijfers van zondag 31 augustus 2014 (SKO)
SBS 6 heeft een succes in huis met Bonje met de Buren. Na 701.000 kijkers voor de première en 788.000 kijkers voor de tweede aflevering, groeide het programma zondagavond met de derde aflevering naar 976.000 kijkers en 14,1 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Bonje met de Buren, dat is afgedankt door RTL 4, was de nummer zeven van de avond. Op hetzelfde moment trok alleen de Musical Sing-A-Long op NPO 1 meer kijkers, namelijk 1,6 miljoen.
SBS 6 passeerde dus ook RTL 4, dat met de nieuwe serie Secrets and Lies niet verder kwam dan 578.000 kijkers.
Voorafgaand aan Bonje met de Buren scoorde SBS 6 ook al met Red Mijn Vakantie, dat met 853.000 kijkers de nummer acht van de avond was. Op hetzelfde moment trok alleen Eén tegen 100 op NPO 1 meer kijkers (2,2 miljoen).
Al met al was SBS 6 de tweede zender van de avond met 10 procent marktaandeel. NPO 1 was met 28,5 procent aandeel veel groter, terwijl RTL 4 met 9,4 procent juist kleiner was.
NPO 1 scoorde niet alleen met de prime time-toppers, maar ook met het Achtuurjournaal (2,9 miljoen) en Studio Sport Eredivisie (2,6 miljoen).
Het meest bekeken programma van RTL 4 was het Half Acht Nieuws met 686.000 kijkers. Het nieuwe seizoen van Carlo & Irene: Life 4 You begon met 573.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.888.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.647.000 03. Een tegen 100 (NPO1) 2.182.000 04. Musical Sing-A-Long (NPO1) 1.620.000 05. Studio Voetbal (NPO1) 1.019.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 28.5% 2. SBS6 / 10.0% 3. RTL4 / 9.4% 4. Vero / 6.0% 5. RTL8 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,3% 2. RTL Nederland 21,6% 3. SBS Groep 19,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |