BNN en VARA met veertig nieuwe programma’s

Foto: BNN

BNN en VARA lanceren in het komende tv-seizoen maar liefst veertig nieuwe programma’s. Dat bleek vanmiddag tijdens een perspresentatie van de fusieomroep, die werd gepresenteerd door Jeroen Pauw en Sophie Hilbrand. Omroepdirecteur Gerard Timmer is trots. “BNN-VARA is niet zomaar een mediabedrijf. BNN-VARA heeft zich een nieuw doel gesteld. Niet het zijn van een publieke omroep alleen, maar het willen zijn van een maatschappelijk relevant mediabedrijf.”

Timmer en zijn collega’s werken vanuit een sterke missie. “Die ambitie betekent niet ‘u vraagt, wij draaien’. Wij willen een samenwerkingspartner voor maatschappelijke instanties zijn, maar bovenal een venster en een platform voor een breed progressief en specifiek jong publiek.”

Programmatisch is het komend seizoen al een prachtige aftrap van die ambitie, meent hij. “Het pakket is breed en relevant. Van de documentaire Paradijsbestormers over Nederlandse Jihadstrijders tot de dramaserie Hollands Hoop.”

Van een inkijk in een jeugdinrichting in Wij Zitten Vast tot het sociale experiment Typisch Nederlands. En dat is nog maar een kleine greep uit ons aanbod.

BNN-VARA programmeert met twee merken: BNN en de VARA. Dat doet de fusieomroep vanuit de missie om aan de ene kant sociale, progressieve en journalistieke programma’s te brengen en aan de andere kant een jong, optimistisch en emotioneel rakend aanbod te maken.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen