Linda’s Zomerweek trapt af met kijkcijferrecord


De kijkcijfers van maandag 18 augustus 2014 (SKO)

De tweede serie van Linda’s Zomerweek met Linda de Mol begon maandag met ruim 1,4 miljoen kijkers en 23 procent marktaandeel op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is direct de meest bekeken aflevering van Linda’s Zomerweek tot nu toe. Vorig jaar trok de meest bekeken aflevering een publiek van bijna 1,3 miljoen kijkers. Gemiddeld keken er naar de vijf afleveringen in 2013 ruim 1,2 miljoen kijkers. De tweede serie is ver boven dat aantal begonnen.

Linda’s Zomerweek stond recht tegenover collega-talkshow Knevel & Van den Brink op NPO1. Daar keken 592.000 mensen naar, goed voor 18,3 procent aandeel.

RTL 4 had een mooie avond, want ook het Half Acht Nieuws (1,5 miljoen) en Crime Scene Investigation (995.000) zetten mooie kijkcijfers neer. Al met al kwam de zender uit op 19,5 procent marktaandeel.

De nummer één was opnieuw NPO1 met 21,3 procent marktaandeel. Het station had de winnaar van de avond in huis, het Achtuurjournaal met 2,3 miljoen kijkers, en de winnaar op prime time, Droomhuis Gezocht met 1,6 miljoen kijkers.

De andere meest bekeken titels op prime time waren maandag Groeten van MAX (1,3 miljoen), De Slimste Mens (1,3 miljoen) en We Zijn Er Bijna (1,2 miljoen), allen te zien bij de NPO.

RTL 7 deed goede zaken met Voetbal International (681.000 kijkers, 10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.267.000
02. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.625.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.481.000
04. Linda’s Zomerweek (RTL4) 1.414.000
05. Groeten van MAX (NPO1) 1.320.000


06. De Slimste Mens (NPO2) 1.286.000
07. We zijn er bijna (NPO1) 1.200.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.059.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.047.000
10. Crime Scene Investigation (RTL4) 995.000


11. EenVandaag (NPO1) 933.000
12. GTST Quiz (RTL4) 929.000
13. Editie NL (RTL4) 836.000
14. Blik op de weg (NPO1) 759.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 757.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 21.3%
2. RTL4 / 19.5%
3. Ned2 / 8.9%
4. SBS6 / 7.5%
5. RTL7 / 5.9%


6. Vero / 4.8%
7. Ned3 / 3.7%
8. RTL5 / 3.4%
9. NET5 / 2.9%
10. RTL8 / 2.3%


11. Discov / 1.4%
12. FOX / 1.1%
13. Comedy / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. Nick / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,9%
2. RTL Nederland 31,1%
3. SBS Groep 15,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen