De Slimste Mens ook in 2014 dé zomerhit
De kijkcijfers van vrijdag 15 augustus 2014 (SKO)
De Philip Freriks-quiz De Slimste Mens bewijst zich ook dit jaar weer als dé zomerhit van de Nederlandse televisie. De show sloot de week vrijdag opnieuw af als prime time-winnaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Slimste Mens wist een publiek van ruim 1,1 miljoen kijkers te vermaken, goed voor een marktaandeel van 19,5 procent. Over de hele avond gezien trokken alleen het Achtuurjournaal (1,7 miljoen) en Studio Sport Eredivisie (1,1 miljoen) meer kijkers.
Dankzij De Slimste Mens en het veel bekeken Nieuwsuur (999.000 kijkers) was Nederland 2 de derde zender van het land met 10,5 procent marktaandeel. SBS 6 kwam ook uit op 10,5 procent, maar had iets minder kijkers.
SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (881.000 kijkers) en Shownieuws (771.000). Op prime time wist The Game Plan 535.000 kijkers te boeien.
De nummers één en twee waren Nederland 1 (16,1 procent) en RTL 4 (14,2 procent). Nederland 1 trok 839.000 kijkers met Muziekfeest op het Plein, RTL 4 deed 797.000 kijkers met Het Beste van Got Talent Worldwide.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.682.000 02. Studio Sport Eredivisie (Ned2) 1.131.000 03. De Slimste Mens (Ned2) 1.111.000 04. Half acht nieuws (RTL4) 1.082.000 05. Flikken Maastricht (Ned1) 1.003.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 16.1% 2. RTL4 / 14.2% 3. Ned2 / 10.5% 4. SBS6 / 10.5% 5. Ned3 / 7.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 33,9% 2. RTL Nederland 26,6% 3. SBS Groep 17,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |