Voetbal International scoort met seizoensopener
De kijkcijfers van maandag 11 augustus 2014 (SKO)
De seizoensopener van Voetbal International wist maandagavond 712.000 kijkers te boeien op RTL 7, goed voor een marktaandeel van 11,5 procent. Daarmee was de talkshow de nummer drie om half negen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De show van Wilfred Genee deed het beter dan de commerciële vlaggenschepen RTL 4 en SBS 6. Op hetzelfde moment wisten alleen de publieke tv-zenders Nederland 1 en Nederland 2 meer kijkers te bekoren.
De hele prime time top drie was te zien op Nederland 1: Droomhuis Gezocht (2 miljoen, 31,7 procent), We Zijn Er Bijna (1,5 miljoen, 26,8 procent) en Groeten van MAX (1,4 miljoen, 22,4 procent).
Nederland 2 scoorde vooral met De Slimste Mens (1,2 miljoen, 20,2 procent), maar deed het ook niet verkeerd met Nieuwsuur, dat 736.000 kijkers trok (12,7 procent).
RTL 4 scoorde op prime time 649.000 kijkers (10,5 procent) met Crime Scene Investigation, terwijl SBS 6 329.000 kijkers wist te boeien met Nieuw Gezicht Voor Baby Viet.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.252.000 02. Droomhuis gezocht (Ned1) 1.976.000 03. We zijn er bijna (Ned1) 1.488.000 04. Groeten van MAX (Ned1) 1.386.000 05. De Slimste Mens (Ned2) 1.239.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 24.9% 2. RTL4 / 12.3% 3. SBS6 / 8.5% 4. Ned2 / 8.2% 5. RTL7 / 7.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,6% 2. RTL Nederland 25,8% 3. SBS Groep 16,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |