Bijna 800.000 kijkers voor Barry Atsma
De kijkcijfers van donderdag 7 augustus 2014 (SKO)
Het programma Down Voor Dummies, het presentatiedebuut van Barry Atsma, is donderdagavond laat met 794.000 kijkers van start gegaan op Nederland 1. De BNN-titel was goed voor 15,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Down Voor Dummies was het zevende meest bekeken programma van de avond en de nummer drie in zijn tijdslot. Alleen Hart van Nederland (821.000 kijkers) en Nieuwsuur (809.000) trokken deels gelijktijdig meer kijkers.
Down Voor Dummies was direct te zien na Hello Goodbye, dat met 871.000 kijkers en 16,8 procent aandeel de nummer twee op prime time was.
De winnaar op prime time was De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (25 procent) op Nederland 2. Over de hele avond gezien trok alleen het Achtuurjournaal meer kijkers, namelijk 1,7 miljoen (37,1 procent).
RTL 4 trok op prime time 677.000 kijkers met Bonje met de Buren. SBS 6 noteerde 286.000 kijkers met Castle.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.684.000 02. De Slimste Mens (Ned2) 1.237.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 915.000 04. Hello Goodbye (Ned1) 871.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 821.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 18.1% 2. RTL4 / 12.9% 3. Ned2 / 10.3% 4. SBS6 / 8.7% 5. RTL7 / 7.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,2% 2. RTL Nederland 27,5% 3. SBS Groep 17,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |