GTST Quiz zakt naar 332.000 kijkers
De kijkcijfers van woensdag 16 juli 2014 (SKO)
Carlo Boszhard scoort lage kijkcijfers met zijn dagelijkse GTST Quiz op RTL 4. De aflevering van dinsdag zorgde met 332.000 kijkers en een marktaandeel van 8,3 procent voor een laagterecord. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De GTST Quiz scoorde 24 procent onder het avondgemiddelde van RTL 4, dat met een aandeel van 10,9 procent sowieso al ver ondergemiddeld scoorde. Het is de eerste keer dat GTST Quiz uitkomt op een marktaandeel van lager dan 10 procent.
De meest bekeken RTL 4-titels was het Half Acht Nieuws (742.000). Op prime time keken er 426.000 mensen naar een herhaling van Welcome Home.
SBS 6 zat RTL 4 op de hielen met 10,5 procent marktaandeel. De topscoorder van die zender was Hart van Nederland (961.000). Op prime time trok Waar is De Mol 385.000 kijkers.
Nederland 1 was heer en meester met een marktaandeel van 19,9 procent, onder meer dankzij de enige titel die de miljoengrens passeerde: het Achtuurjournaal kwam uit op 1,4 miljoen kijkers.
Op prime time trok Nederland 1 854.000 kijkers met De Avondetappe.
De winnaar op prime time was Nederland 2 met 979.000 kijkers voor De Slimste Mens.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.408.000 02. De Slimste Mens (Ned2) 979.000 03. Hart van Nederland (SBS6) 961.000 04. De Avondetappe (Ned1) 854.000 05. Gevoel van de Vierdaagse (Ned1) 807.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 19.9% 2. RTL4 / 10.9% 3. SBS6 / 10.5% 4. Ned2 / 9.1% 5. Vero / 6.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,0% 2. RTL Nederland 22,9% 3. SBS Groep 18,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |