Discovery werkt aan Nederlandse programma’s

Hoewel Amerikaanse content de boventoon blijft voeren, werkt Discovery ook aan nieuwe Nederlandse titels. Dat zegt Dee Forbes, baas van Discovery West-Europa, vandaag in De Telegraaf. Het is volgens Forbes niet zo dat de Nederlandse kijker niet graag naar de Amerikaanse titels kijkt. “Ons publiek wil zijn blik op de wereld verruimen, iets zien wat ze ergens anders niet te zien krijgen. Tegelijkertijd helpen lokaal gemaakte programma’s wel de naamsbekendheid te vergroten.”

Discovery heeft al ervaring met Nederlandse programma’s. “Dat hebben we in het verleden gedaan met een Nederlandse variant van How do they do it? op Discovery en Cougar Love (foto) op TLC. Momenteel werken we aan een aantal nieuwe programma’s.

Nu Discovery sportzender Eurosport heeft overgenomen, aast de zendergroep ook op sport. “Nederlanders houden ontzettend van sport. Waar het zakelijk gezien logisch is zijn wij druk aan het kijken naar meer rechten op gebied van bijvoorbeeld tennis, wielrennen en wintersporten.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen